Εφημερίδα Κοινωνική

ΛΙΜΑΝΙ ΠΕΙΡΑΙΑ: Εγκαινιάστηκε η έναρξη εργασιών για την επέκταση του σταθμού κρουαζιέρας (ΦΩΤΟ-ΜΑΚΕΤΑ-ΔΗΛΩΣΕΙΣ)

 Breaking News

ΛΙΜΑΝΙ ΠΕΙΡΑΙΑ: Εγκαινιάστηκε η έναρξη εργασιών για την επέκταση του σταθμού κρουαζιέρας (ΦΩΤΟ-ΜΑΚΕΤΑ-ΔΗΛΩΣΕΙΣ)
25 Φεβρουαρίου 2020

Με κάθε επισημότητα πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια στο λιμάνι του Πειραιά, της έναρξης εργασιών για την επέκταση του σταθμού κρουαζιέρας, που είναι μία από τις υποχρεωτικές επενδύσεις του συνολικού επενδυτικού σχεδίου της COSCO SHIPPING για τον ΟΛΠ. Το έργο έχει και κοινοτική χρηματοδότηση από το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αττικής 2014-2020. Σημειώνεται ότι ανάδοχος του έργου έχει ανακηρυχθεί η κατασκευαστική εταιρεία ΤΕΚΑΛ Α.Ε. με οικονομική προσφορά 103 εκατ. ευρώ πλέον ΦΠΑ έναντι προϋπολογισμού 136,3 εκατ. ευρώ.

Οι εργασίες κατασκευής (σύμφωνα με τον ΟΛΠ) θα ξεκινήσουν τέλος του μήνα με χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης 32 μήνες. Στο μεταξύ κινήσεις πολιτών πραγματοποίησαν πορεία διαμαρτυρίας στο «λιοντάρι» με συνθήματα όπως: «Αυτοί μιλάνε για κέρδη και ζημιές, εμείς μιλάμε για ανθρώπινες ζωές!». O ΣΥΡΙΖΑ από την πλευρά του έκανε λόγο «για ένα μη αδειοδοτημένο έργο, αφού δεν έχει κατατεθεί η Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ), ενώ παράλληλα δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη η διαδικασία ανανέωσης της περιβαλλοντικής αδειοδότησης του λιμανιού του Πειραιά (ΑΕΠΟ)».

2

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

ολπ νεα

 

 

 

 

 

 

H επίσημη ανακοίνωση του ΟΛΠ


«Πραγματοποιήθηκε σήμερα στον λιμένα κρουαζιέρας στον Πειραιά η τελετή έναρξης των εργασιών για το έργο «Επέκταση Επιβατικού Λιμένα». Πρόκειται για ένα έργο αρχικού προϋπολογισμού 120 εκατ. ευρώ το οποίο συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης μέσω του Άξονα Προτεραιότητας 7 του ΠΕΠ Αττικής 2014-2020.

Η  νότια επέκταση του επιβατικού λιμένα Πειραιά θα δημιουργήσει 2 θέσεις για πρόσδεση κρουαζιερόπλοιων «νέας γενιάς» μήκους μεγαλύτερου των 280μ. με χρονοδιάγραμμα υλοποίησης 32 μήνες. Το συγκεκριμένο έργο θα συμβάλλει ιδιαίτερα στην αύξηση της δυναμικότητας του λιμένος Πειραιώς ώστε να υποδέχεται τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς και συνεπακόλουθα στην αύξηση του homeporting (εκκίνηση / τερματισμός ταξιδιών κρουαζιέρας από το λιμάνι του Πειραιά), που συνεπάγεται και περισσότερα έσοδα για την τοπική οικονομία.

Την έναρξη του μεγάλου αυτού έργου χαιρέτησε στην εκδήλωση ως εκπρόσωπος του κ. Πρωθυπουργού ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Ιωάννης Πλακιωτάκης. Επίσης στη μεγάλη αναπτυξιακή συμβολή του έργου αναφέρθηκε και ο Περιφερειάρχης Αττικής κ. Γιώργος Πατούλης, ενώ τη σημασία του για την τοπική οικονομία επεσήμανε ο Δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης. Επίσης την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους ο Υπουργός Τουρισμού κ. Χάρης Θεοχάρης, η Πρέσβειρα της Κίνας Mrs. Zhang Qiyue, o Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος και ο Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ. 

Ιδιαίτερα θετικά εκφράστηκαν για τη συγκεκριμένη επένδυση και εκπρόσωποι των μεγαλύτερων εταιρειών κρουαζιέρας (Carnival, Royal Caribbean) αλλά και πλήθος άλλων εκπροσώπων από την τοπική αυτοδιοίκηση, φορείς της ναυτιλίας, επιμελητήρια και διάφορες ενώσεις που έδειξαν με την καθολική τους συμμετοχή ότι το συγκεκριμένο έργο υπερβαίνει τα όρια του λιμένος και αναμένεται να έχει θετικό αποτύπωμα στην τοπική και εθνική  οικονομία.

Ο Πρόεδρος της ΟΛΠ Α.Ε. κ. Yu Zenggang δήλωσε: «Η COSCO SHIPPING  έχει ένα ολιστικό σχέδιο ανάπτυξης του λιμένος Πειραιά. Στόχος μας είναι να βελτιώσουμε όλες τις δραστηριότητες και  η επέκταση του επιβατικού λιμένα θα ενισχύσει την κρουαζιέρα όχι μόνο στον Πειραιά αλλά σε ολόκληρη την Ελλάδα».

 

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΡΓΟΥ (ΑΝΑΚΟΙΝΩΝΗ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ)

ΝΕΟ ΤΕΡΜΙΝΑΛ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑΣ ΟΛΠ Α.Ε. – COSCO SHIPPING

 

Περιγραφή Έργου όπως κατατέθηκε προς έγκριση:

Το έργο αφορά στην επέκταση του τέρμιναλ κρουαζιέρας του Οργανισμού Λιμένα Πειραιά, με την κατασκευή δύο νέων θέσεων ελλιμενισμού για κρουαζιερόπλοια.

Οι θέσεις ελλιμενισμού αναπτύσσονται με σκοπό να εξυπηρετούν πιο αποτελεσματικά πλοία Νέας Γενιάς (δηλαδή, εκείνα τα οποία είναι μεγαλύτερα από 280 μ. σε μήκος).

Αυτή τη στιγμή, ο διαθέσιμος χώρος κρουαζιέρας του ΟΛΠ, επί συνόλου έντεκα θέσεων, έχει μόνο μια θέση που καλύπτει τις απαιτήσεις τέτοιων πλοίων.

 

Το έργο αποτελείται από την κατασκευή βασικής λιμενικής υποδομής, περιλαμβάνοντας κρηπιδότοιχο συνολικού μήκους 2.300 μ. και μεταβλητού βάθους από 19.00 έως 28.50 μ. χερσαίας έκτασης περίπου 153.000 τ.μ., δίκτυα αποχέτευσης και οπτικών ινών και παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και πόσιμου νερού. Η υποδομή προβλέπεται να κατασκευαστεί στο δυτικό άκρο του υπάρχοντος προβλήτα κρουαζιέρας (δείτε το παρακάτω διάγραμμα)

 

Επέκταση Προβλήτα Κρουαζιέρας – Τοποθεσία και Γενική Εικόνα

Το έργο υλοποιείται από τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς, όπως συμφωνήθηκε το 2016 στη Σύμβαση Παραχώρησης που υπεγράφη μεταξύ του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς και της Ελληνικής Κυβέρνησης.

Το έργο υποστηρίζεται από το Στρατηγικό Σχέδιο (master plan) για τον ΟΛΠ το οποίο προβλέπει επιπλέον ανάπτυξη στον τομέα κρουαζιέρας και πιο συγκεκριμένα στην αύξηση της δραστηριότητας του home-porting, το οποίο ενέκρινε η κυβέρνηση Κυριάκου Μητσοτάκη σε χρόνο ρεκόρ μέσα σε μόλις τρεις μήνες.

 

Παρούσα Κατάσταση – Τάσεις στην Αγορά Κρουαζιέρας

Κατά τα τελευταία 10 χρόνια, ο παγκόσμιος αριθμός των κρουαζιερόπλοιων καθώς και των κλινών κρουαζιερόπλοιων έχει αυξηθεί σημαντικά.

 

Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία της ΟΛΠ Α.Ε. ένας στόλος 329 κρουαζιερόπλοιων δρομολογήθηκαν παγκοσμίως το 2017, με χωρητικότητα 525,000 κλινών.

Το 2018 αυτός ο αριθμός αναμένεται να φθάσει τα 342 κρουαζιερόπλοια με χωρητικότητα μεγαλύτερη των 550.000 κλινών.

Η Μεσόγειος είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά κρουαζιέρας στον κόσμο, καλύπτωντας  περισσότερο του 18% της ετήσιας διακίνησης της κρουαζιέρας.

Η επιβατική κίνηση στη Μεσόγειο αναπτύσσεται ραγδαία από το 2000, φτάνοντας τους 27.8 εκατομμύρια επιβάτες το 2013,  με σταθερά αυξητική πορεία έως το 2017 στους 26 εκατομμύρια επιβάτες. (συνολικά 30 εκατομμύρια επιβάτες το 2019). Οι μακροπρόθεσμες τάσεις δείχνουν ότι οι δραστηριότητες κρουαζιέρας στη Μεσόγειο και τις γειτονικές της θάλασσες έχουν αρκετά καλές επιδόσεις, επιτυγχάνοντας ανάπτυξη 18.3% στις κινήσεις επιβατών κρουαζιέρας για την περίοδο 2008-2017.

Το μέγεθος πλοίου, όταν μετράται ως η μέση επιβατική χωρητικότητα, έχει διπλασιαστεί μεταξύ του 2003 και του 2016.

Αν και η ανάπτυξη μεταξύ 2015 και 2016 είναι σχετικά στα ίδια επίπεδα, οι παραγγελίες για νέα πλοία δείχνει ότι αυτή η τάση αναμένεται να συνεχιστεί. Πράγματι, τα στοιχεία της βιομηχανίας δείχνουν μια συνεχιζόμενη τάση προς μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια από άποψη μεγέθους καθώς οι  εταιρείες κρουαζιέρας προσπαθούν να αυξήσουν όσο το δυνατόν περισσότερο τον αριθμό επιβατών ανά δρομολόγιο.

 

Η κατάσταση στον Πειραιά

Όπως έχει αναγνωριστεί από το Στρατηγικό Σχέδιο του ΟΛΠ, οι αποφάσεις των εταιρειών κρουαζιέρας, είτε σχετίζονται με το Home-Porting είτε με τους Transit επιβάτες, επηρεάζονται πρωτίστως από τρεις βασικούς παράγοντες:

ü  Κύρια Χαρακτηριστικά του Προορισμού,

ü  Προσβασιμότητα και Ασφάλεια, και

ü  Υπηρεσίες και Υποδομές.

Το λιμάνι του Πειραιά έχει καλή επίδοση στην κατηγορία των «Ουσιαστικών χαρακτηριστικών του Προορισμού», όντας καλά τοποθετημένος εντός μιας ευρύτερης περιοχής με ιδιαίτερα υψηλή πολιτισμική σημασία, με μοναδικό φυσικό κάλος στην οποία τα δρομολόγια μπορούν να σχεδιαστούν με σχετική ευκολία.

Ομοίως, υπάρχει καλή επίδοση στην κατηγορία «Προσβασιμότητα και Ασφάλεια», έχοντας καλή διεθνή συνδεσιμότητα στο Αεροδρόμιο Αθηνών, μια δυνατή σιδηροδρομική και οδική σύνδεση με τον Πειραιά, και ικανοποιητικού επιπέδου ατομικής ασφάλειας στην περιοχή Αθήνας/Πειραιώς.

Στην κατηγορία «Υπηρεσίες και Υποδομές», εντοπίζονται τα σημεία χαμηλής επίδοσης.

Στην χερσαία λιμενική ζώνη υπάρχει έλλειψη υποδομών για τα πλοία που παραβάλουν και προκλήσεις στον τομέα της εφοδιαστικής αλυσίδας ως προς την εξυπηρέτηση πλοίων.

Από επιχειρησιακή άποψη, παραμένουν περιορισμοί χωρητικότητας στην παροχή θέσεων για μεγάλα πλοία, απαιτείται τέτοια πλοία κατά περίσταση να παραβάλουν σε επιπλέον θέσεις υφιστάμενων προβλητών.

Τέτοιες επιπλέον θέσεις χρησιμοποιούνται ως και το 10% των ημερών της καλοκαιρινής περιόδου αιχμής και παρεμποδίζουν άλλη επιβατική κίνηση στο λιμένα. Υπάρχουν επίσης επιχειρησιακές δυσκολίες σχετιζόμενες με κρουαζιερόπλοια μπαίνοντας προς το εσωτερικό του λιμένος σε σχέση με τα ακτοπλοϊκά πλοία και του περιορισμένου χώρου ελιγμών.

Στρατηγικός Σχεδιασμός και Συγκεκριμένοι Στόχοι του Έργου

Ο πρωταρχικός στόχος του Έργου είναι να βελτιώσει την ανταγωνιστικότητα του λιμένος Πειραιώς εντός της αγοράς κρουαζιέρας στη Μεσόγειο μέσω της ανάπτυξης πρόσθετων εγκαταστάσεων κρουαζιέρας, που αποτελούν επέκταση του υπάρχοντος Προβλήτα Κρουαζιέρας Πειραιώς. Μέσο αυτού του έργου ο ΟΛΠ θα μπορεί πλέον να φιλοξενήσει μεγάλα (νέας γενιάς) κρουαζιερόπλοια.

Το έργο θα επιτύχει αυτό μέσω της πρόβλεψης:

ü  Δύο πρόσθετων θέσεων για μεγάλα κρουαζιερόπλοια, κατασκευασμένα ως επέκταση της υπάρχουσας λιμενικής υποδομής,

ü  Διαμόρφωση της περιοχής για την διευκόλυνση της εξυπηρέτησης πλοίων, των επιβατών, και το κτίριο του προβλήτα κρουαζιέρας, και

ü  Όλα απαραίτητα για την υποστήριξη των ανωτέρω.

Το έργο είναι σύμφωνα με τους στρατηγικούς στόχους της «Εταιρικό Σύμφωνο για το Πλαίσιο Ανάπτυξης (ΕΣΠΑ) 2014-2020», το κύριο διεθνές στρατηγικό σχέδιο στην Ελλάδα για ανάπτυξη. Το Πλαίσιο Ανάπτυξης (ΕΣΠΑ), με προτεραιότητα την «Ανάπτυξη– εκσυγχρονισμό – ολοκλήρωση εγκαταστάσεων για οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη», κάνει αναφορά στην ανάγκη για βελτίωση των εγκαταστάσεων κρουαζιέρας στα Ελληνικά λιμάνια για να διευκολύνουν τις δραστηριότητες home-porting κρουαζιέρας προς όφελος των τοπικών, περιφερειακών και εθνικών οικονομιών.

Στατιστικά:

Έτος Home Επιβάτες Transit Επιβάτες Σύνολο Επιβατών
2008 512,597 646,993 1,159,590
2009 415,260 806,373 1,221,633
2010 426,147 719,255 1,145,402
2011 453,240 1,018,719 1,471,959
2012 328,967 868,717 1,197,684
2013 308,645 984,968 1,293,613
2014 256,254 799,144 1,055,398
2015 284,302 695,744 980,046
2016 352,523 741,566 1,094,089
2017 332,617 722,835 1,055,452
2018 354,398 607,234 961,632
2019 410,512 687,579 1,098,091
2020 est. 550,000 700,000 1,250,000
Αφίξεις Πλοίων/έτος          Σύνολο
2011 931
2012 762
2013 711
2014 604
2015 621
2016 617
2017 576
2018 524
2019 622

2020 αναμένονται               :  755

 

ΦΩΤΟ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

κ. ΓΙΑΝΝΗ ΠΛΑΚΙΩΤΑΚΗ ΣΤΗΝ ΤΕΛΕΤΗ ΕΝΑΡΞΗΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΕΠΕΚΤΑΣΗΣ ΤΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ ΚΑΡΟΥΑΖΙΕΡΑΣ ΤΟΥ ΟΛΠ

Κύριε Πρόεδρε του Δ.Σ. του ΟΛΠ

Κύριε Περιφερειάρχη  Αττική,

Κύριε Δήμαρχε Πειραιά,

Κυρίες και κύριοι,

Δεν μπορώ, αλλά και δεν θέλω, να κρύψω την πολύ μεγάλη χαρά και την πολύ μεγάλη ικανοποίηση που αισθάνομαι, εκπροσωπώντας τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη  και την κυβέρνηση στη σημερινή τελετή.

Μια τελετή που δεν συνιστά μόνο την αφετηρία των εργασιών για την επέκταση του σταθμού κρουαζιέρας του ΟΛΠ. Συνιστά και την αφετηρία μας νέας, πολύ καλύτερης εποχής, για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα.

Στη Μεσόγειο, μετέχουν σε κρουαζιέρες 26 εκατομμύρια επιβάτες το χρόνο, από τους οποίους στον Πειραιά φτάνει το 1.100 χιλιάδες περίπου.

Αντιλαμβάνεστε πόσο μεγάλη είναι η προοπτική, με την ολοκλήρωση των έργων.

Περισσότερες αφίξεις κρουαζιερόπλοιων, προσέλκυση μεγαλύτερων πλοίων, πολύ περισσότεροι επιβάτες, καλύτερης ποιότητας υπηρεσίες, διεύρυνση του homeporting. Συνολικά, πολύ σημαντική ενδυνάμωση της θέσης και του ρόλου του λιμανιού του Πειραιά στον παγκόσμιο χάρτη της κρουαζιέρας.

Και αυτό είναι μόνο η αρχή για το Λιμάνι του Πειραιά, αφού θα υλοποιηθούν συνολικά  σημαντικά έργα,  ύψους άνω των 600 εκατομμυρίων ευρώ, που αυξάνουν τη χωρητικότητα και τη δυναμική του.

Όπως γνωρίζετε, ο Κυριάκος Μητσοτάκης, η κυβέρνηση συνολικά, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ειδικότερα, θεωρήσαμε άμεση προτεραιότητα την έγκριση του master plan  του ΟΛΠ, την οποία ολοκληρώσαμε σε τρεις μόλις μήνες, μετά από  χρόνια καθυστερήσεων που κόστισαν και στο Λιμάνι και στην πόλη του Πειραιά και στην ελληνική οικονομία.

Εκ μέρους του πρωθυπουργού θέλω να επαινέσω τη διοίκηση του ΟΛΠ, η οποία  προχώρησε άμεσα στην έναρξη υλοποίησης του επενδυτικού της πλάνου, με αφετηρία την επέκταση του σταθμού κρουαζιέρας.

Ενός επενδυτικού πλάνου που βελτιώνει την ανταγωνιστικότητα και τη θέση της Ελληνικής Οικονομίας στον παγκόσμιο οικονομικό χάρτη και ωφελεί το Λιμάνι, την πόλη του Πειραιά, τους πολίτες και την κοινωνία.

Κυρίες και Κύριοι,

Πιστεύουμε πολύ στον θαλάσσιο τουρισμό. Πρόκειται για προνομιακή   δραστηριότητα για τη χώρα μας, αφού αναπτύσσεται στο ιδανικό ελληνικό φυσικό περιβάλλον.

Επιλογή μας είναι να διαδραματίσουμε πιο αποφασιστικό ρόλο στον τομέα αυτό.

Προωθήσαμε ήδη  νομοθετικές πρωτοβουλίες εκσυγχρονισμού του θεσμικού πλαισίου για την λειτουργία του κλάδου των σκαφών αναψυχής και την βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του, ενώ είμαστε αποφασισμένοι να  βελτιώσουμε όλες εκείνες τις παραμέτρους που θα ενισχύσουν περαιτέρω τον αριθμό των κρουαζιερόπλοιων που θα ταξιδεύουν στην χώρα μας και στα νησιά μας.

Στην κατεύθυνση αυτή, η σημερινή τελετή έναρξης των εργασιών επέκτασης του σταθμού κρουαζιέρας, συνιστά κρίσιμο και αποφασιστικό βήμα.

Εύχομαι στη διοίκηση και τα στελέχη του ΟΛΠ,  αλλά και σε όλες και όλους που εργάζονται για την ολοκλήρωση του έργου, οι εργασίες να  ολοκληρωθούν  χωρίς προβλήματα, ώστε να ξεκινήσει η νέα αποχή για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα με όσα θετικά αυτό συνεπάγεται για τον Πειραιά, την Αττική, την οικονομία, αλλά και την ελληνική κοινωνία.

 

 

 

 

Δήλωση Ν. Μπελαβίλα, επικεφαλής κίνησης «Πειραιάς για όλους»

Διαδηλώσαμε οι δημοτικοί και κοινοτικοί σύμβουλοι του «Πειραιάς για όλους» μαζί με κατοίκους της Πειραϊκής, διαμαρτυρόμενοι για τα «εγκαίνια» ενός έργου που δεν έχει καν εξασφαλίσει μόνιμες άδειες.

Έχουμε εκφράσει ήδη σοβαρότατες ενστάσεις για τη βιωσιμότητα αυτού του έργου ως προς το μεγάλο αρνητικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα που θα αφήσει στην πόλη.

Μετά την πρωτοφανή απόφαση της κυβέρνησης και του ΟΛΠ να «εγκαινιάσουν» τη Νότια Επέκταση της Κρουαζιέρας, χωρίς να έχουν εκδοθεί οι προβλεπόμενες άδειες, έχουμε πια σοβαρότατες ενστάσεις και ως προς την ίδια τη νομιμότητα του έργου.


Σχετικά άρθρα

Τελευταια

Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΑΤΤΙΚΗΣ