Εφημερίδα Κοινωνική

Γιάννης Μώραλης: Να δει θετικά η κυβέρνηση την υπογειοποίηση των γραμμών Φάληρο-Πειραιάς

Γιάννης Μώραλης: Να δει θετικά η κυβέρνηση την υπογειοποίηση των γραμμών Φάληρο-Πειραιάς
05 Φεβρουαρίου 2020

Σε μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα, γεμάτη ειδήσεις συνέντευξη, ο Δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης, μίλησε στο ypodomes.com για σημαντικά αναπτυξιακά ζητήματα που απασχολούν το Δήμο.

Ειδικότερα για το κυκλοφοριακό, ζήτησε από την κυβέρνηση να δει θετικά το θέμα της υπογειοποίησης των γραμμών από το Φάληρο μέχρι τον Πειραιά και την διαπλάτυνση του άξονα μέχρι το λιμάνι από τον οποίο διέρχονται καθημερινά χιλιάδες οχήματα.

Για την επέκταση Μετρό και Τραμ στον Πειραιά τόνισε πως τα δύο έργα θα δώσουν σημαντικές ανάσες στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης. Ειδικότερα για την επέκταση του Μετρό μέχρι το Δημοτικό Θέατρο, εξέφρασε την ελπίδα του ότι θα λειτουργήσει μέχρι τις αρχές του 2022.

Για το εμβληματικό έργο της αξιοποίησης του Πύργου του Πειραιά μέσω παραχώρησης, ο κ.Μώραλης αποκάλυψε ότι απομένει η έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο για να υπογραφεί η σύμβαση.

Επίσης μίλησε για το ευρύ πρόγραμμα αναπλάσεων στο Μικρολίμανο, την Ακτή Δηλαβέρη, την Πειραϊκή, τον Άγιο Διονύσιο, ενώ εξέφρασε την επιθυμία του για ανάλογη παρέμβαση στην περιοχή των Καμινίων. Παρακάτω σας παραθέτουμε ολόκληρη τη συνέντευξη που παραχώρησε ο κ.Μώραλης στο δημοσιογράφο Νίκο Καραγιάννη:

Νίκος Καραγιάννης: Κύριε Μώραλη η πρώτη πενταετία σας βρήκε αντιμέτωπους με δύσκολα ζητήματα αναφορικά με την εικόνα του Πειραιά, τα έργα ήταν κολλημένα. Τώρα η εικόνα του Πειραιά έχει αλλάξει και περιμένουμε με τη λειτουργία του Μετρό και του Τραμ να βοηθήσει στην εκτόνωση του κυκλοφοριακού. Τι εικόνα έχετε ως Δήμος για αυτά τα δύο έργα; Έχετε συζητήσει για περαιτέρω επεκτάσεις τους;

Γιάννης Μώραλης: Είναι γεγονός πως η ολοκλήρωση της κατασκευής του Μετρό έχει καθυστερήσει πάρα πολύ, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για κατοικίες και επιχειρήσεις που είναι δίπλα στα εργοτάξια, αλλά κυρίως για την αποσυμφόρηση της πόλης και την πρόοδό της. Όμως πιστεύω ότι για ένα τόσο μεγάλο έργο η αναμονή αξίζει. Είναι ένα έργο υποδομής, με εξαιρετική σημασία για τον Πειραιά, το μεγάλο λιμάνι της χώρας και τον τουρισμό στην χώρα μας. Ελπίζω ότι τουλάχιστον στις αρχές του 2022, θα τεθεί σε λειτουργία

Για το Τραμ, παρότι έχουν ξεκινήσει δοκιμαστικά δρομολόγια στην πόλη εδώ και καιρό, τα έργα που πραγματοποιούνται στον Φαληρικό όρμο επηρεάζουν τη λειτουργία του και δεν είναι ακόμα βέβαιο το πότε θα ξεκινήσουν τα δρομολόγια κανονικά στον Πειραιά. Χωρίς αμφισβήτηση, τα δύο αυτά έργα θα δώσουν σημαντική ανάσα στο κυκλοφοριακό πρόβλημα που αντιμετωπίζει ανέκαθεν ο Πειραιάς. Είναι πάρα πολύ νωρίς να συζητήσουμε για επεκτάσεις σε αυτά τα μέσα σταθερής τροχιάς. Εμείς αναμένουμε τη λειτουργία τους στην πόλη μας, έτσι ώστε να επανεξετάσουμε την κατάσταση και με κυκλοφοριακές μελέτες βασισμένες σε πραγματικές συνθήκες να επανασχεδιάσουμε, αν χρειαστεί, το κυκλοφοριακό στον Πειραιά. Παρ’ όλα αυτά για το Μετρό είμαι βέβαιος ότι κάθε επέκταση είναι περισσότερο από επιθυμητή. Είναι ένα μέσο, το οποίο στην πράξη έχει αποδειχθεί ότι βοηθά στην αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού και το επιλέγουν οι πολίτες επειδή είναι γρήγορο και με ακρίβεια στα δρομολόγια του. Για το Τραμ, διατηρώ σημαντικές επιφυλάξεις καθώς και η χρησιμότητα του αλλά κυρίως η απαράδεκτη καθυστέρηση στην εκτέλεση του, έχουν εκνευρίσει όλους μας. Είναι όμως ένα φιλικό προς το περιβάλλον μέσο και εύχομαι να πεισθούν οι πολίτες, εφόσον βεβαίως τους εξυπηρετεί, να το χρησιμοποιούν.

Νίκος Καραγιάννης: Κάθε καλοκαίρι καλείστε να αντιμετωπίσετε μία δύσκολη κυκλοφοριακά κατάσταση λόγω της αυξημένης κίνησης στο λιμάνι. Κατά καιρούς έχουμε δει διάφορα πλάνα αντιμετώπισης. Πως σκέφτεστε να δράσετε για να λυθεί ένα πρόβλημα που ταλαιπωρεί την πόλη εδώ και δεκαετίες;

Γιάννης Μώραλης: Για εμάς, ένα έργο μείζονος σημασίας, για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού, το οποίο πρέπει να δει θετικά η Κυβέρνηση είναι η υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής από το Νέο Φάληρο έως το λιμάνι. Πρέπει να φαρδύνει αυτός ο δρόμος που είναι η κύρια πύλη εισόδου και εξόδου από το λιμάνι, όχι μόνο του Πειραιά αλλά της χώρας. Από εκεί διέρχονται καθημερινά εκατοντάδες χιλιάδες αυτοκίνητα και ο δρόμος αυτός εξυπηρετεί τους επιβάτες της ακτοπλοΐας, της κρουαζιέρας, όσους εργάζονται στον Πειραιά, αλλά και τους ίδιους τους Πειραιώτες. Δεν είναι δυνατόν να επικαλούμαστε όλοι την περαιτέρω ανάπτυξη του λιμανιού, αλλά να μην κοιτάμε σοβαρά τις υποδομές που θα υποστηρίξουν για τα επόμενα χρόνια τη λειτουργία του. Υπάρχει μελέτη για αυτό το έργο, το κόστος είναι μικρό σε σχέση με τις ωφέλειες που θα προκύψουν και το έχουμε θέσει και στη νέα Κυβέρνηση. Είναι η μόνη ορατή λύση προκειμένου να «ελευθερωθεί» η πόλη και να μην ταλαιπωρούνται, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες, όσοι κατευθύνονται προς και από το λιμάνι.

Νίκος Καραγιάννης: Ο Δήμος έχει ένα μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα και προσπαθεί να λύσει κακώς κείμενα πολλών ετών. Βλέπουμε για παράδειγμα ότι προχωρά το έργο παραχώρησης του εμβληματικού Πύργου του Πειραιά. Πείτε μας λίγα πράγματα για αυτό το πρόγραμμα. Τι έχουμε να περιμένουμε;

Γιάννης Μώραλης: Ο Πύργος του Πειραιά αποτελεί το μεγαλύτερο περιουσιακό στοιχείο του Δήμου Πειραιά. Έως τώρα ήταν ένα κτήριο – φάντασμα στο λιμάνι. Εγκαταλελειμμένος για περισσότερα από 45 χρόνια, από την κατασκευή του. Δεν αξιοποιήθηκε ποτέ, από καμία δημοτική αρχή. Εμείς μετά από σχεδόν πέντε χρόνια μελετών και διερευνητικών επαφών προκηρύξαμε διεθνή διαγωνισμό για την αξιοποίησή του, ο οποίος προχώρησε. Υπάρχει ήδη προσωρινός ανάδοχος, μια σύμπραξη μεγάλων και εγνωσμένου κύρους εταιριών και μένει να ολοκληρωθεί ο προσυμβατικός έλεγχος από το ελεγκτικό συνέδριο και να υπογραφεί η σύμβαση παραχώρησης.

Το εμβληματικό αυτό κτήριο της πόλης μας αποκτά επιτέλους «ζωή», θα φιλοξενήσει καταστήματα και κυρίως γραφεία. Θα γίνουν παρεμβάσεις, τόσο στο κτήριο, όσο και στον περιβάλλοντα χώρο και θα μετατραπεί σε ένα «πράσινο» κτήριο, φιλικό προς το περιβάλλον, ως προς την κατανάλωση ενέργειας. Ο Πύργος αναμένεται μέσα στα επόμενα 2-3 χρόνια να είναι έτοιμος και λειτουργικός. Πρόκειται για μια επένδυση περίπου 50 εκ. ευρώ, η οποία θα αποφέρει ετησίως στα ταμεία του Δήμου Πειραιά 1.010.000 ευρώ με αναπροσαρμογή 2%. Επιπλέον, η λειτουργία του θα δημιουργήσει μια νέα μικροοικονομία στο κέντρο του Πειραιά και θα βελτιώσει αισθητά την εικόνα της περιοχής.

Νίκος Καραγιάννης: Πέραν του προγράμματος ανάπλασης της περιοχής του Αγίου Διονυσίου, υπάρχουν και άλλα σημαντικά έργα τα οποία έχετε προγραμματίσει για τα επόμενα χρόνια όπως είναι η ανάπλαση του Μικρολίμανου και της Πειραϊκής. Σε ποιο στάδιο βρίσκονται αυτά;

Γιάννης Μώραλης: Η ανάπλαση στο Μικρολίμανο, που ήταν μια εκκρεμότητα δεκαετιών, έχει μπει στην τελική ευθεία. Υπάρχει ήδη οριστικός ανάδοχος για την εκτέλεση αυτού του σημαντικού έργου και η όποια καθυστέρηση αφορά στα έργα της ΕΥΔΑΠ τα οποία έπρεπε να προηγηθούν και ήδη εκτελούνται. Πρόκειται για μια από τις πιο γνωστές και όμορφες περιοχές του Πειραιά, η οποία θα αναβαθμιστεί αισθητικά και θα γίνει λειτουργική, όχι μόνο για τις επιχειρήσεις, αλλά και για τους κατοίκους και τους επισκέπτες. Σε δεύτερη φάση θα ξεκινήσει η ανάπλαση της ακτής Δηλαβέρη, του χώρου περιπάτου μεταξύ του Μικρολίμανου και του ΣΕΦ. Το έργο εντάσσεται στην Ολοκληρωμένη Χωρική Επένδυση του Δήμου Πειραιά και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, διαπλάτυνση πεζοδρομίων και ενίσχυση πρασίνου.

Η Πειραϊκή αποτελεί για εμάς ένα εμβληματικό έργο ανάπλασης για τον Δήμο του Πειραιά. Έχουμε ήδη εξασφαλίσει 6.800.000 ευρώ από την Ολοκληρωμένη Χωρική Επένδυση προκειμένου να προχωρήσουμε στην υλοποίησή του. Αφορά τον παραλιακό περίπατο από τη Φρεαττύδα έως τη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων.

Είναι νομίζω προφανές ότι οι τρεις αυτές αναπλάσεις σε συνδυασμό με την ανάπλαση της περιοχής του Αγίου Διονυσίου, μέσα στην επόμενη τριετία θα αλλάξουν καθοριστικά την εικόνα αλλά και τη λειτουργία της πόλης μας.

Νίκος Καραγιάννης: Η ανάπλαση της περιοχής του Αγίου Διονυσίου ήταν μία άκρως πετυχημένη κίνηση και εξ όσων γνωρίζω έχετε και ένα επιπλέον έργο ανάπλασης που ξεκινά στην ίδια περιοχή. Τι περιλαμβάνει; Θα κάνετε κάτι αντίστοιχο και σε άλλες περιοχές;

Γιάννης Μώραλης: Μετά τη μεγάλη επένδυση στα παλιά κτήρια του εργοστασίου του Παπαστράτου στον Άγιο Διονύσιο και την επικείμενη ανάπλαση της περιοχής από τον Δήμο Πειραιά, στο πλαίσιο της στενής μας συνεργασίας με τους ιδιώτες επενδυτές, έχει συμφωνηθεί και η δημιουργία ενός αθλητικού κέντρου. Κατασκευάζεται στην περιοχή του Αγίου Διονυσίου, σε οικόπεδο της «Παπαστράτος» επί της οδού Χαϊδαρίου, ένα υπόγειο σκοπευτήριο διεθνών προδιαγραφών με πλατεία από πάνω έκτασης περίπου πέντε στρεμμάτων και παιδική χαρά, τα οποία θα αποδοθούν στον Δήμο Πειραιά. Προκύπτει έτσι ένα επιπλέον όφελος για την τοπική κοινωνία και τους κατοίκους από τις συνεργασίες Δήμου και ιδιωτών. Σ’ αυτό το μοντέλο θα στοχεύσουμε και την επόμενη περίοδο. Κάτι αντίστοιχο επιθυμούμε να κάνουμε και στην περιοχή των Καμινίων και της Παλιάς Κοκκινιάς. Είναι περιοχές πολύ κοντά στο κέντρο του Πειραιά που χρήζουν αναβάθμισης. Είναι περιοχές με πολύ ιδιαίτερο χαρακτήρα και εκεί φιλοδοξούμε να εστιάσουμε, ώστε να κάνουμε τη ζωή των κατοίκων σε αυτές τις γειτονιές καλύτερη.

 


Σχετικά άρθρα

Τελευταια

Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΑΤΤΙΚΗΣ