Εφημερίδα Κοινωνική

ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΩΡΑΛΗΣ: «Πρέπει να γίνουν υποστηρικτικά έργα για την εύρυθμη λειτουργία του λιμανιού και της πόλης»

 Breaking News

ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΩΡΑΛΗΣ: «Πρέπει να γίνουν υποστηρικτικά έργα για την εύρυθμη λειτουργία του λιμανιού και της πόλης»
26 Φεβρουαρίου 2020

Ο Δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης, απηύθυνε χαιρετισμό στην τελετή έναρξης εργασιών για την επέκταση του σταθμού κρουαζιέρας του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, η οποία πραγματοποιήθηκε σήμερα στο λιμάνι του Πειραιά.

Ο Δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης, στον χαιρετισμό του, τόνισε:

«Κυρίες και κύριοι, ως Δήμαρχος Πειραιά και ως μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, σας καλωσορίζω στον Πειραιά, στο μεγάλο λιμάνι της χώρας μας.

Είναι μία σημαντική ημέρα για την Ελλάδα και για τον Πειραιά, καθώς  ο τουρισμός, ο τομέας της κρουαζιέρας και η περαιτέρω ανάπτυξη  της  είναι μία εθνική υπόθεση, η οποία είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τον Πειραιά και με  το μεγάλο λιμάνι της χώρας  μας.

Ο Πειραιάς εδώ και χρόνια προσπαθεί να καταστεί από πέρασμα τουριστικός  προορισμός και είναι προφανές ότι η κρουαζιέρα διαδραματίζει σημαντικό ρόλο σε αυτό. Η πόλη μας δεν υπήρξε ποτέ τουριστικός προορισμός με δική της ευθύνη και όχι λόγω της Αθήνας και της Ακρόπολης. Άλλωστε στον Πειραιά δεν βλέπουμε  ανταγωνιστικά την Αθήνα, αλλά την αντιμετωπίζουμε ως «συμπαίκτη» σε αυτόν τον αγώνα που δίνουμε όλοι,  ώστε να αποκομίσουμε τα μεγαλύτερα δυνατά οφέλη από τον τουρισμό.

Απαραίτητη προϋπόθεση για να καταστεί ο Πειραιάς τουριστικός προορισμός, είναι να επεκταθεί το home porting και να γίνει ο Πειραιάς λιμάνι εκκίνησης  κρουαζιέρας και είναι βέβαιο ότι αυτή η μεγάλη επένδυση, βοηθάει στην κατεύθυνση αυτή.

Ωστόσο δεν φτάνει μόνο αυτό, καθώς πρέπει να γίνουν παράλληλα μία σειρά πραγμάτων, ώστε να καταστεί η πόλη του Πειραιά τουριστικός προορισμός και να αποκτήσει οφέλη, όπως είναι η οικονομική ανάπτυξη και οι νέες θέσεις εργασίας που δημιουργούν κατ’ επέκταση μία καλύτερη ζωή για τους κατοίκους του Πειραιά. Μεταξύ αυτών  είναι τα  έργα του τραμ και κυρίως του μετρό,  τα οποία φαίνεται πως μπαίνουν στην τελική ευθεία, καθώς και το Master Plan του Ο.Λ.Π., το οποίο εγκρίθηκε μετά από πολλές καθυστερήσεις.  Επίσης είναι τα ξενοδοχεία που σχεδιάζει  ο Ο.Λ.Π., τα οποία λείπουν από την πόλη μας, καθώς και  η μετατροπή της Πέτρινης Αποθήκης σε Μουσείο Ιστορικού Αρχείου και Μεταναστευτικής Πολιτικής.

Εύχομαι επίσης,  να ευοδώσει  η προσπάθεια που κάνει η  κυβέρνηση για το Μουσείο Εναλίων Αρχαιοτήτων, καθώς θα είναι ένα πολύ σημαντικό τοπόσημο όχι μόνο για τον Πειραιά αλλά για όλη τη χώρα.

Όμως για τη εύρυθμη λειτουργία του λιμανιού, είναι απαραίτητα κάποια υποστηρικτικά έργα, τα οποία θα πρέπει να δει θετικά η κεντρική διοίκηση.  Για να αποσυμφορηθεί το μεγάλο λιμάνι της χώρας, το μεγάλο αναπτυσσόμενο λιμάνι της χώρας, αλλά και η πόλη του Πειραιά χρειάζεται να δείτε κύριοι Υπουργοί θετικά το έργο της υπογειοποίησης των γραμμών του ΗΣΑΠ, από το Φάληρο μέχρι το λιμάνι του Πειραιά. Δεν  υπάρχει κανένα άλλο περιθώριο αποσυμφόρησης για το μεγάλο λιμάνι της χώρας.

Παράλληλα θα πρέπει να επιταχυνθούν και για αυτό εργαζόμαστε όλοι, οι επενδύσεις του Δήμου, οι οποίες θα καταστήσουν την πόλη μας πιο φιλική, καθαρή, λειτουργική και έξυπνη,  ώστε οι επισκέπτες να απολαμβάνουν τις κατάλληλες εμπειρίες.
Μιλώντας για την επένδυση στο λιμάνι, θα ήθελα να ξεκαθαρίσω ότι αναφέρομαι μόνο στο κομμάτι του λιμανιού που αφορά στα γεωγραφικά όρια του Δήμου Πειραιά, καθώς το λιμάνι έχει αναφορά σε τέσσερις δήμους και δεν επιθυμώ σε καμία περίπτωση να αναφερθώ στις επενδύσεις που αφορούν τους άλλους Δήμους.

Εμείς  υποστηρίξαμε την επένδυση στο λιμάνι του Πειραιά θέτοντας και υποστηρίζοντας κανόνες και όρια, σύμφωνα με τις απαιτήσεις της τοπικής κοινωνίας. Μάλιστα από την αρχή το σύνθημά μας ήταν ότι «το μέλλον του Πειραιά κοιτάζει  προς τη θάλασσα. Έχοντας το μεγάλο λιμάνι της χώρας, τη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων, το αρμόδιο Υπουργείο, το Ναυτικό Μουσείο της Ελλάδος, την έδρα των Ελλήνων Εφοπλιστών, της μεγαλύτερης δύναμης παγκοσμίως και όλα τα  στεριανά  επαγγέλματα που υποστηρίζουν τη ναυτιλία, δεν θα μπορούσε το μέλλον της πόλης να μην είναι συνδεδεμένο με τη θάλασσα.

Προσπαθήσαμε  και πετύχαμε να είμαστε μέρος της συζήτησης για το master plan, και γενικότερα κάθε θέματος που άπτεται της πόλης μας, καθώς δεν μπορεί ο Δήμος Πειραιά να απουσιάζει από αυτή  την αναπτυξιακή συζήτηση. Όποιο μεγάλο λιμάνι υπάρχει κοντά σε αστικό ιστό, όπως στον Πειραιά, είναι βέβαιο ότι έχει ευεργετικές λειτουργίες, όσον αφορά την απασχόληση και την ανάπτυξη, έχει όμως και δύσκολες λειτουργίες, όσον αφορά τα περιβαλλοντικά ή τα κυκλοφοριακά ζητήματα και μία σειρά τέτοιων θεμάτων, τα οποία δεν πρέπει να μένουν εκτός της συζήτησης.

Ως Δήμος προσεγγίσαμε από την αρχή θετικά το master plan. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν έχουμε και τις δικές  μας ανησυχίες. Για αυτό ως Δήμαρχος της πόλης πρέπει να είμαι θεματοφύλακας και αυτών των ανησυχιών, τις οποίες σε ένα βαθμό ασπάζομαι. Αλλά θέλουμε να προχωρήσει γρήγορα η επένδυση και οι υπόλοιπες επενδύσεις της ΟΛΠ Α.Ε., ώστε να γιγαντώσουμε το λιμάνι του Πειραιά, να το κάνουμε από τα μεγαλύτερα στη Μεσόγειο και στην Ευρώπη, σε όλους τους τομείς.

Θέλουμε η κυβέρνηση να είναι δίπλα μας σε αυτή την προσπάθεια, ώστε και εκείνη με τις δικές της παρεμβάσεις να διευκολύνει την όλη λειτουργία μιας πόλης, που φιλοξενεί το μεγάλο λιμάνι της χώρας. Ως Δήμος θα είμαστε εκεί καθώς  ιστορικά, όταν το λιμάνι  ανθούσε, ανθούσε και η πόλη, ενώ όταν το λιμάνι παρήκμασε, παρήκμασε και η  πόλη. Άλλωστε η ιστορία της πόλης  και του λιμανιού είναι παράλληλη.

Θα είμαστε παρόντες και εγώ και οι συνεργάτες μου στο Δημοτικό Συμβούλιο, στην προσπάθεια που κάνει ο Ο.Λ.Π., αφενός για να βοηθήσουμε και αφετέρου για να εξασφαλίσουμε τα ζητήματα που μας ανησυχούν, τα οποία αφορούν σε  περιβαλλοντικά θέματα και στην κυκλοφοριακή ασφυξία,  την οποία έχουμε υποστεί τα τελευταία χρόνια. Πιστεύω ότι με τις Ευρωπαϊκές νόρμες, είτε για τα καύσιμα των πλοίων είτε για τον εξηλεκτρισμό τους, τα οποία  βάζουμε και εμείς στο τραπέζι, είναι  πολύ σημαντικά ζητήματα ειδικά για τις νέες προβλήτες. Εν συνεχεία  θα δούμε και το θέμα των αέριων ρύπων, καθώς και τον τρόπο κατασκευής  με τα βυθοκορήματα. Πρόκειται για  μία σειρά ζητημάτων, τα οποία έχουμε θέσει και θα συζητηθούν.

Θα ήθελα να   συγχαρώ τον Υπουργό για την γρήγορη έγκριση του master plan, έτσι ώστε  να μπορέσουμε να προχωρήσουμε, καθώς και τον Πρόεδρο και όλο το διοικητικό συμβούλιο του Ο.Λ.Π.  για την ταχεία  έναρξη αυτού του σημαντικού έργου για την πόλη μας. Συγχαρητήρια και στην Περιφέρεια, η οποία μέσω ευρωπαϊκών πόρων χρηματοδοτεί το συγκεκριμένο έργο και όλους όσοι συμμετέχουν. Ως Δήμος Πειραιά στηρίζουμε αυτή την προσπάθεια και θα παρακολουθούμε όλες τις πτυχές της.

Σας ευχαριστώ πολύ».

 


Σχετικά άρθρα

Τελευταια

Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΑΤΤΙΚΗΣ