Εφημερίδα Κοινωνική

Επικίνδυνα και επιβλαβή πλοία στα λιμάνια-Οι ναυτικοί πράκτορες «πληρώνουν τη νύφη»;

 Breaking News

Επικίνδυνα και επιβλαβή πλοία στα λιμάνια-Οι ναυτικοί πράκτορες «πληρώνουν τη νύφη»;
14 Ιανουαρίου 2020

Συγκλονιστικά ήταν όλα όσα αποκάλυψε ο διοικητής της ΔΑΛ Δημοσθένης Μπακόπουλος στο Κανάλι 1 και την εκπομπή «Λόγος και Αντίλογος» με τον Τάκη Μαυρέα και τον Νίκο Παρασκευά. Ο διοικητής αφού εξήγησε το ρόλο και τη δουλειά της Αρχής προχώρησε σε αποκαλύψεις και ανέφερε όλα όσα έχει εντοπίσει από το 2017 έως σήμερα, τα οποία όλα έχουν πάει αναλυτικά στις εισαγγελικές αρχές. Στην εκπομπή συμμετείχε, επίσης, ναυτική πράκτορας η οποία ανέλυσε την υπόθεσή της αλλά και ο εκδότης της ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ κ. Απόστολος Καραμπερόπουλος, ο οποίος ήταν και στην σχετική διαβούλευση που πραγματοποίησε η ΔΑΛ την περασμένη Παρασκευή.

Τι αποκάλυψε ο κ. Μπακόπουλος στο δημοτικό ραδιόφωνο;

-Μόνο από 18 πλοία που έχουν απομακρυνθεί από το λιμάνι,το ΝΑΤ έχει χάσει 25 εκ. ευρώ

- Ο ν.2881/2001 λειτουργεί σαν πλυντήριο αμαρτιών. Σου δίνει τη δυνατότητα αν χρωστάς σαν μονοβάπορη εταιρεία να σου πάρουν το πλοίο και το πλοίο να μεταβεί στον καινούριο ιδιοκτήτη ελεύθερο βαρών και κυρίως έχοντας ξεφορτωθεί τις οφειλές στο ΝΑΤ. Για παράδειγμα το Παναγία Τήνου τον Δεκέμβρη του 2015 κατασχέθηκε για 2,5 εκ και το καλοκαίρι του 2016 πουλήθηκε για 180 χιλ. Ποιος θα πληρώσει το χρέος των 7 εκ στο ΝΑΤ;

- Είχες ένα φαινόμενο με το οποίο το πλοίο έμπαινε στο λιμάνι, λήγανε τα ασφαλιστήρια, λήγανε τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας , πράγμα που σημαίνει ότι το πλοίο έπρεπε αμέσως να σηκωθεί και να φύγει. Πλοία που χρεώνονταν με λιμενικά τέλη, γιατί όσο έμενε ένα καράβι η οφειλή μεγάλωνε αλλά η αξία του έπεφτε . Έχουμε βρει πλοία που χρωστούσαν λιμενικά τέλη 15 χρόνια -Η εφαρμογή ενός νόμου για τη προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος αρχίζει να γίνεται “πλυντήριο οφειλών” και αυτό εξηγεί γιατί κάποιοι θέλουν να σταματήσουν την εμπλοκή μιας δημόσιας αρχής.

- Γιατί αφήνεις την οφειλή να φτάσει σε ένα σημείο που η εμπορική αξία του πλοίο δεν φτάνει σε καμία περίπτωση;

-Ο νόμος βλέπει ότι από τη στιγμή του χαρακτηρισμού σαν επικίνδυνο και επιβλαβές μπορούν να περάσουν μάξιμουμ 6 μήνες μέχρι την απομάκρυνσή του. Πέρναγαν χρόνια, η αξία του έπεφτε , τα κατέκλεψαν, τα λιμενικά τέλη έτρεχαν και είχαν φτάσει «στο Θεό»!

-Βλέπεις ένα καράβι να βγαίνει σε πλειστηριασμό και οι υγιείς παραγωγικές δυνάμεις του Πειραιά δεν εμφανίζονται να το εκμεταλλευτούν και μετά από 30 χρόνια όταν βγαίνει το κουφάρι του όλοι τρέχουν. ‘Ηταν πλοία που κάποιος μπορούσε να αγοράσει και να ξαναχρησιμοποιήσει.

Από την πλευρά του ο εκδότης της «Κ» Απόστολος Καραμπερόπουλος τόνισε πως «ο νόμος 2881 πρέπει να επικαιροποιηθεί, η ΔΑΛ να συνεχίσει το έργο της και όλες οι υποθέσεις και καταγγελίες να δουν το φως της δημοσιότητας».

 

Τρομερές αποκαλύψεις

Η δημόσια Αρχή Λιμένων, για το θέμα αυτό, την περασμένη Παρασκευή προχώρησε σε ανοιχτή διαβούλευση για τις συνέπειες που έχουν υποστεί οι πράκτορες στο λιμάνι του Πειραιά. Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ήταν εκεί και έχει όλο το υλικό με τα βαριά στοιχεία και όλα όσα τα φοβερά ακούστηκαν, τόσο από ναυτικούς πράκτορες που έχουν τις περιουσίες τους δεσμευμένες χωρίς στην πραγματικότητα να έχουν τόσο μεγάλο μερίδιο ευθύνης όσο και από του διοικητή της ΔΑΛ. Στοιχεία που θα σίγουρα, για ακόμα μια φορά θα ενοχλήσουν κύκλους του λιμανιού και θα προκαλέσουν συζητήσεις. Όλα αυτά, λοιπόν, θα σας παρουσιάσουμε εκτενώς στο αποκαλυπτικό ρεπορτάζ μας την Παρασκευή.

 

Μπορείτε να ακούσετε όλη τη συζήτηση στο δημοτικό ραδιόφωνο εδώ:

μέρος 1

μέρος 2

μέρος 3

 


Σχετικά άρθρα

Τελευταια

Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΑΤΤΙΚΗΣ