Εφημερίδα Κοινωνική

Μία περίεργη υπόθεση στο Λιμάνι της Ελευσίνας – Ρυμουλκό «Κλαίρη T»

 Breaking News

Μία περίεργη υπόθεση στο Λιμάνι της Ελευσίνας – Ρυμουλκό «Κλαίρη T»
20 Δεκεμβρίου 2019

Ήταν 10 Νοεμβρίου 2019 όταν ενημερωθήκαμε από το Λιμενικό Σώμα για τη μικρής έκτασης θαλάσσια ρύπανση που σημειώθηκε όταν το ρυμουλκό πλοίο «ΚΛΑΙΡΗ Τ», το οποίο βρισκόταν πρυμνοδετημένο στην περιοχή «Βλύχα» Ελευσίνας, παρουσίασε δεξιά κλίση.

Για το περιστατικό ενημερώθηκε η Λιμενική Αρχή Ελευσίνας και στο σημείο έσπευσαν στελέχη και περιπολικό σκάφος του Λιμενικού, ενώ γύρω από το πλοίο ποντίστηκε πλωτό φράγμα από ιδιωτική εταιρεία συνεργαζόμενη με τον Οργανισμό Λιμένος Ελευσίνας, καθώς επίσης και απορροφητικό φράγμα και απορροφητικά υλικά της Λιμενικής Αρχής. Στην περιοχή έσπευσε και αντιρρυπαντικό σκάφος του Λιμενικού της Λιμενικής Αρχής Πειραιά.

Μετά τον εντοπισμό μέσα στο φράγμα ρύπανσης από ποσότητα ελαφρών πετρελαιοειδών και μικροποσοτήτων μαύρων πετρελαιοειδών σε έκταση περίπου 40 τετραγωνικών μέτρων, τοποθετήθηκε και άλλο πλωτό φράγμα γύρω από το πλοίο. Λίγες ώρες αργότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση της οικείας λιμενικής αρχής το ρυμουλκό μυσοβυθίστηκε. Την προανάκριση για το περιστατικό ανέλαβε η Λιμενική Αρχή Ελευσίνας.

Είναι γεγονός πως η συσσώρευση μεγάλου αριθμού ναυαγίων και επικίνδυνων και επιβλαβών πλοίων στην περιοχή αρμοδιότητας του ΟΛΕ AE έχει επιφέρει χρόνια και σοβαρή υποβάθμιση του θαλάσσιου περιβάλλοντος. Επίσης τα ναυάγια και τα επικίνδυνα και επιβλαβή πλοία αποτελούν κίνδυνο για τη ναυσιπλοΐα, κίνδυνο ρύπανσης και παρεμποδίζουν την προσόρμιση, την αγκυροβολία, την παραβολή, τη χρήση των κρηπιδωμάτων και γενικά τη λειτουργία του λιμανιού της Ελευσίνας.

Σίγουρα διαβάζοντας την είδηση θα σκεφτήκατε πως δεν είναι η πρώτη φορά αλλά ούτε και η τελευταία φορά που σας παρουσιάζουμε κάτι σχετικό. Στην συγκεκριμένη περίπτωση, όμως, διαβάζουμε τις σχετικές αποφάσεις του ΟΛΕ και μας δημιούργησαν σοβαρότατες απορίες. Σύμφωνα, λοιπόν, με στοιχεία που έχει η εφημερίδα μας στη διάθεσή της, το εν λόγω πλοίο ήταν χαρακτηρισμένο σαν επικίνδυνο και επιβλαβλές με τις αποφάσεις με αριθμ. 5/275/30-01/2017 και 3/280/31-5/2017 του ΔΣ της ΟΛΕ ΑΕ και συμπεριλήφθηκε στον οικείο κατάλογο επιβλαβών σκαφών στον οποίο παρέμεινε ως πρόσφατα.

Ο ΟΛΕ Α.Ε., όπως ορίζει ο νόμος, προσκάλεσε εγγράφως τον κύριο (πλοιοκτήτη), με την υπ’ αριθμ. Πρωτ. 6501/3-10-2017 Εξώδικη Δήλωση-Πρόσκληση-Διαμαρτυρία και Επιφύλαξη, να προβεί στις αναγκαίες ενέργειες για να εξαλειφθεί κάθε κίνδυνος και να αποτραπεί κάθε δυσμενής συνέπεια από την ύπαρξη του Ρ/Κ- ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΟΥ «ΚΛΑΙΡΗ Τ» (Ν.Π. 8983), ορίζοντας εύλογη προθεσμία και δηλώνοντας συγχρόνως ότι, σε διαφορετική περίπτωση, θα προβεί στις ενέργειες αυτές με ευθύνη και με δαπάνες του κυρίου (πλοιοκτήτη). Αργότερα, με την υπ’ αριθ. πρωτ. 8649/15-12-2017 αίτηση ο ιδιοκτήτης του πλοίου με όνομα Ρ/Κ «ΚΛΑΙΡΗ Τ» με Ν.Π. 8983 αιτήθηκε να επανεξεταστεί ο τρόπος τιμολόγησης του ως άνω πλοίου καταβάλλοντας στον ΟΛΕ δικαιώματα ελλιμενισμού. Έκτοτε, μετά τη συνεδρίαση της 30ης – 4 -2018 το ρυμουλκό τιμολογείται ως «εν λειτουργεία».

Έγινε κάποιος έλεγχος και αποχαρακτηρίστηκε το πλοίο από επικίνδυνο και επιβλαβές; Για ποιο λόγο ο Οργανισμός πήρε απόφαση να τιμολογηθεί ως πλοίο εν λειτουργία; Είναι ερωτήματα εύλογα που προκύπτουν μιας και η απόφαση που πάρθηκε αφορά μόνο τον τρόπο τιμολόγησης των τελών του ρυμουλκού. Κι αν έγινε έλεγχος, τι σόι έλεγχος είναι αυτός, και ποιος τον πραγματοποίησε αφού όπως σας αναφέραμε στις 10-11-2019 το ΚΛΑΙΡΗ Τ λόγω της προϋπάρχουσας ελλιπούς συντήρησής του βυθίστηκε, γεγονός που επιβεβαιώνει με αυτοψία της η οικεία Λιμενική Αρχή. Στις 11 Νοεμβρίου, γίνεται η αυτοψία και αμέσως την επόμενη ημέρα, στις 12 Νοεμβρίου ο Οργανισμός προχωρά σε διακήρυξη διαγωνισμού για το ρυμουλκό – εφοδιαστικό Κλαίρη Τ.

Λίγες ημέρες αργότερα, στις 21 Νοεμβρίου το ΔΣ του ΟΛΕ κλήθηκε να αποφασίσει για τον «Επανυπολογισμό οφειλών από την παραμονή του Ρ/Κ ΚΛΑΙΡΗ Τ για το διάστημα από 30-01-2017 και τιμολόγησή του έκτοτε και εφεξής ως επιβλαβούς και επικίνδυνου.Ανάκληση της απόφασης με αριθμό 23/296/30-04- 2018 του ΔΣ της ΟΛΕ ΑΕ και ακύρωση τυχόν εκδοθέντων τιμολογίων», το οποίο και αποφάσισε ομόφωνα. Εν ολίγοις, η τελευταία αυτή απόφαση ορίζει τον επανακαθορισμό των τελών του πλοίου ως επικίνδυνο.

Εύλογα, θα αναρωτιέστε και εσείς, όπως και ‘μεις όταν πληροφορηθήκαμε την όλη υπόθεση, για ποιο λόγο έγινε όλο αυτό. Υπάρχει από πίσω κάποια εξυπηρέτηση προς την πλοιοκτήτρια εταιρεία; Και ρωτάμε… Μήπως η ανάκληση της τιμολόγησης του πλοίο από επιβλαβές σε εν ενεργεία έγινε «στον αέρα»; Εάν δεν είχε βυθιστεί το πλοίο, προκαλώντας μάλιστα και μικρή μόλυνση που αντιμετωπίστηκε γρήγορα, θα «έβγαινε στο φως» η υπόθεση; Που βρίσκεται τώρα ο ιδιοκτήτης του πλοίου; Γιατί δεν ανέλαβε αυτός το κόστος απομάκρυνσής του και ο Οργανισμός Λιμένα Ελευσίνας προχώρησε σε διαγωνισμό να το απομακρύνει ο ίδιος; Επιπλέον, ρωτάμε, εάν σε περίπτωση ο πλοιοκτήτης δεν είναι εν ζωή, τι γίνεται σε περίπτωση που υπάρξει αποποίηση κληρονομιάς; Ποιος καλύπτει τα χρέη του; 


 



Σχετικά άρθρα

Τελευταια

Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΑΤΤΙΚΗΣ