Εφημερίδα Κοινωνική

Βουλωμένα εσωτερικά ΦΡΕΑΤΙΑ -Ένα επικίνδυνο «φαινόμενο» (φωτο)

 Breaking News

Βουλωμένα εσωτερικά ΦΡΕΑΤΙΑ -Ένα επικίνδυνο «φαινόμενο» (φωτο)
13 Νοεμβρίου 2019

Αυτή η μέρα είναι δύσκολη για το λεκανοπέδιο της Αττικής, με έντονες βροχές και καταιγίδες. Η περιοχή μας, ήρθε «αντιμέτωπη» με την κακοκαιρία και η ανησυχία ήταν μεγάλη, ιδίως για την κατάσταση των  φρεατίων. Οι υπηρεσίες των Δήμων και της Περιφέρειας ήταν σε «συναγερμό» και σε γενικές γραμμές δεν παρατηρήθηκαν προβλήματα. Ωστόσο, με μια γρήγορη βόλτα που κάναμε στους Δήμους, εν μέσω βροχής, παρατηρήσαμε κάτι ιδιαιτέρως ανησυχητικό.

Τα φρεάτια είχαν καθαριστεί αρκετά καλά στο πάνω μέρος τους, ωστόσο κάποια ήταν βουλωμένα στο εσωτερικό τους! Για του λόγου το αληθές μάλιστα, φωτογραφήσαμε κάποια από αυτά ενώ συναντήσαμε και εργαζόμενο υπηρεσίας καθαριότητας που σκεπασμένος με το αδιάβροχό του, «πάλευε» εν μέσω βροχής, με μία σκούπα να δει τι συμβαίνει εντός του φρεατίου.

dhmos1

Το φαινόμενο «βουλωμένο εσωτερικά φρεάτιο» είναι μια επικίνδυνη και δύσκολη εξίσωση και πρέπει οι αρμόδιοι αντιδήμαρχοι, σε κάθε Δήμο, να βρουν λύσεις για αυτό το θέμα. Η εγκύκλιος της Γ.Γ. Πολιτικής Προστασίας του 2018 περί «αντιμετώπισης κινδύνων από την εκδήλωση πλημμυρικών φαινομένων», χρήζει μεγάλης ανάλυσης.

Για το λεκανοπέδιο της Αττικής η αρμοδιότητα καθαρισμού, συντήρησης και λειτουργίας των φρεατίων υδροσυλλογής του δικτύου όμβριων υδάτων και των συνδετηρίων αγωγών με τους αποδέκτες, έχει μεταφερθεί από 1/1/2008 στους οικείους Δήμους. Κατ’ εξαίρεση στην  ΕΥΔΑΠ  ανήκει  η  αρμοδιότητα  και ευθύνη  συντήρησης  των αγωγών «παντορροϊκού συστήματος», δηλαδή αγωγών που παροχετεύουν ενιαία όμβρια και ακάθαρτα. Οι αρμοδιότητες μελέτης, κατασκευής και συντήρησης αντιπλημμυρικών έργων έχουν περιέλθει στις Περιφέρειες, ενώ οι Αντιπεριφέρειες έχουν την ευθύνη για τα φρεάτια που βρίσκονται σε αυτοκινητόδρομους, οι οποίοι διέρχονται από πολλούς Δήμους.

Με απλά λόγια, οι Δήμοι είναι υπεύθυνοι για τα φρεάτια στις γειτονιές (να καθαρίζουν πάνω και κάτω, να ελέγχουν την παροχετευτικότητα και να παρεμβαίνουν για τυχόν προβλήματα), οι Περιφερειακές Ενότητες πρέπει να μεριμνούν για τα φρεάτια στους μεγάλους αυτοκινητόδρομους, ενώ η ΕΥΔΑΠ είναι υπόλογη κυρίως για το συνολικό σχεδιασμό ροής υδάτων, αν δηλαδή το δίκτυό της ανταποκρίνεται στις ανάγκες των πόλεων.

Όλοι οι παραπάνω φορείς βεβαίως καλούνται να συνδράμουν και κυρίως, να συνεργαστούν σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης.  Με βάση τα ανωτέρω όμως, το μεγαλύτερο μέρος της ευθύνης (που προκύπτει από τη λέξη της εγκυκλίου: «έλεγχος»), είναι στους Δήμους, ασχέτως αν διαθέτουν τα κατάλληλα μηχανήματα, την «ευελιξία» και το προσωπικό να επέμβουν, όπου χρειάζεται. Σε κάθε περίπτωση, «θύματα» είναι κυρίως οι πολίτες. Διότι έχουν την ευαισθησία να μεταφέρουν τηλεφωνικά το πρόβλημα που παρατηρούν με τα βουλωμένα εσωτερικά φρεάτια (σ.σ. γίναμε μάρτυρες τέτοιων τηλεφωνημάτων), ωστόσο, συνήθως, γίνονται «μπαλάκι»… γραφειοκρατίας έως ότου βρεθεί λύση.

Το «παράδοξο» του νόμου: Οι Δήμοι φέρουν την ευθύνη ενός φρεατίου «γειτονιάς», του ελέγχου και του καθαρισμού πάνω και κάτω, χωρίς ωστόσο (σε πολλές περιπτώσεις) να έχουν τα κατάλληλα μηχανήματα και το απαραίτητο προσωπικό που να φέρει εις πέρας αυτή την «αποστολή».

 

*του Κώστα Παναγιωτάκη


Σχετικά άρθρα

Τελευταια

Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΑΤΤΙΚΗΣ