Εφημερίδα Κοινωνική

Κωνσταντίνα Παπαγεωργίου – Κλινικός Διαιτολόγος-Διατροφολόγος «Η Μεσογειακή διατροφή είναι η Νο1 διατροφή για την απώλεια βάρους»

Κωνσταντίνα Παπαγεωργίου – Κλινικός Διαιτολόγος-Διατροφολόγος «Η Μεσογειακή διατροφή είναι η Νο1 διατροφή για την απώλεια βάρους»
10 Οκτωβρίου 2019

Αποκλειστική συνέντευξη στην Εφημερίδα Κοινωνική έδωσε η διακεκριμένη και γνωστή Διαιτολόγος – Διατροφολόγος Κωνσταντίνα Παπαγεωργίου, η οποία αποκάλυψε αρκετά μυστικά για την διατροφή, για το πόσο μεγάλο ρόλο παίζει η ψυχολογία αλλά και φυσικά μας είπε πράγματα για τον εαυτό της.

-Πες μας λίγα λόγια για τον εαυτό σου

Έχω σπουδάσει στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο που είναι το μοναδικό ΑΕΙ που έχουμε στην Ελλάδα Διαιτολογίας. Είμαι 28 χρονών και έχω κάνει μεταπτυχιακό πάλι στο Χαροκόπειο πάνω στην Κλινική διατροφή και από το 2015 και μετά εργάζομαι.

-Έχεις παρευρεθεί αρκετές φορές σε διάφορες τηλεοπτικές εκπομπές για να μιλήσεις για την διατροφή και την υγεία. Τι είναι αυτό που σε τράβηξε να βγεις στην τηλεόραση και ποια είναι η ποιο συχνή ερώτηση που σου κάνουν;

Ο λόγος που επέλεξα να εμφανιστώ σε κάποια τηλεοπτική εκπομπή είναι γιατί είχα κουραστεί να ακούω λάθος πληροφορίες σχετικά με την διατροφή. Όχι μόνο στην τηλεόραση αλλά και στα social, στα sites… οπότε το γεγονός να μπορεί να βγει κάποιος και να μιλήσει στην τηλεόραση σε ένα μέσο δηλαδή που έχει τόση μεγάλη απήχηση και να πει πέντε σωστά πράγματα, είναι πάρα πολύ σημαντικό για την πληροφόρηση.

Από εκεί και πέρα ο λόγος που συνεχίστηκε αυτό ήταν γιατί οι άνθρωποι του χώρου εκτιμούν την προσπάθεια και την δουλειά που καταβάλω, δηλαδή κατανόησαν ότι είναι σημαντικό να υπάρχει κάποιος, ο οποίος μπορεί να μιλήσει επιστημονικά με όμορφο τρόπο και να εξηγήσει τα πάντα γύρω από την διατροφή.

Το πιο συχνό πράγμα που με ρωτάνε είναι «Θέλω να χάσω πέντε κιλά. Πως μπορώ να το κάνω αυτό»; Δυστυχώς δεν μπορώ να δώσω την απάντηση αυτή στο «πόδι», σε κανέναν! Γιατί η απώλεια του βάρους είναι εξαιρετικής σημασίας και ειδικά εάν μιλάμε για λίγα κιλά. Αυτά τα 3 – 4 κιλά μπορεί να ταλαιπωρούν τις γυναίκες και ειδικά αυτό δεν μπορεί να γίνει με απλές συμβουλές! Πρέπει ο διαιτολόγος να αλλάζει το ιστορικό, να κάνει λιπομέτρηση, να δει τον άνθρωπο που έχει απέναντι του, τις συνήθειές του, το ιατρικό του ιστορικό, το περιβαλλοντικό του ιστορικό δηλαδή από πού έχει προέλθει όλη αυτή η διατροφή, και από εκεί και πέρα να βγάλει ένα διαιτολόγιο με σωστές ποσότητες, σωστούς συνδυασμούς για να πετύχει τον στόχο του ο καθένας.

-Είπες ότι δεν μπορείς να ακούς άλλο λάθος πληροφορίες στα ΜΜΕ σχετικά με την διατροφή. Αυτό έχει να κάνει με κάποιους συναδέλφους σου ή με ανθρώπους που ενδεχομένως δεν έχουν σχέση με τον χώρο σου;

Χωρίς να θέλω να κατηγορήσω άμεσα, αλλά δυστυχώς στον κλάδο μας στον χώρο της Επιστήμης και της Διατροφής υπάρχουν πάρα πολλοί άνθρωποι οι οποίοι δεν είναι πιστοποιημένοι διαιτολόγοι και δυστυχώς συνταγογραφούν και διαιτολόγια, βγαίνουν και δίνουν συμβουλές μη βάσιμες και μη επιστημονικά τεκμηριωμένες. Το επάγγελμα του διαιτολόγου έχει θεσμοθετηθεί εδώ και αρκετά χρόνια δηλαδή έχουμε άδεια άσκησης επαγγέλματος και μπορούμε να συνταγογραφούμε δίαιτες και να μιλάμε για αυτό μόνο όσοι είμαστε επίσημα διαιτολόγοι. Όσοι δηλαδή έχουν τελειώσει το Χαροκόπειο και ΤΕΙ Διαιτολογίας. Όσοι έχουν τελειώσει κάποιο ΙΕΚ Διαιτολογίας δεν μπορούν να δίνουν δίαιτες και δεν μπορούν να μιλάνε για αυτό.

-Για αυτά τα λίγα κιλά λοιπόν που θέλουμε λίγο πολύ όλοι να χάσουμε, πιστεύω ότι παίζει μεγάλο ρόλο, εκτός από τον μεταβολισμό και η ψυχολογία.

Ακριβώς. Η ψυχολογία και η κινητοποίηση παίζουν μεγάλο ρόλο. Πρέπει κάποιος για να μπορέσει να το καταφέρει αυτό, θα πρέπει να  δεσμευτεί στον στόχο του, να δεσμευτεί στην αλλαγή. Και δυστυχώς όταν μια γυναίκα τρέχει όλη μέρα, έχει άγχος, στρες, θλίψη, δεν νιώθει άνετα με τον εαυτό της και βρίσκετε σε όλο αυτό το άσχημο ψυχολογικό καθεστώς, είναι μετά δύσκολο να υποστηρίξει μια τέτοια προσπάθεια. Πάρα πολλές φορές στα ιστορικά που παίρνω, βλέπω ότι παίρνουν φαρμακευτική αγωγή, όπως αντικαταθλιπτικά, αγχολυτικά και παρατηρώ ότι έτσι ο κόσμος πέφτει πολύ εύκολα στα φάρμακα και στα χάπια και δεν δουλεύουν με τους εαυτό τους. Γι αυτό είναι πολύ σημαντικό κάποιοι να ξεκινήσουν μια ψυχοθεραπεία πρώτα, η οποία μπορεί να τους φέρνει πιο κοντά στον εαυτό τους και μετά να ξεκινήσουν μια διατροφή.

-Υπάρχει κάποιο super food ή κάποιος συνδυασμός τροφών που καταπολεμά φυσικά την κατάθλιψη ή και το άγχος;

Δυστυχώς όχι. Το καθεστώς της κατάθλιψης και την νόσο αυτή κάθε αυτή, δεν μπορεί να την καταπολεμήσει κάποια τροφή. Αυτό που σίγουρα όμως έχει φανεί στις μελέτες ότι επιδρά πάρα πολύ θετικά στην διάθεση μας, είναι η αερόβια άσκηση. Στην αερόβια άσκηση τα λεπτά που συνιστούνται έτσι ώστε να μας βοηθήσει στην ψυχολογία μας είναι 150 λεπτά την εβδομάδα, μέτρια έντασης άσκηση. Έτσι βοηθάει και στην υγεία της καρδιάς αλλά και στην διάθεση! Μπορεί μάλιστα να έχει την ίδια επίδραση όπως η αντικαταθλιπτική και η αγχολυτική αγωγή.

-Εσύ έχεις ασχοληθεί με κάποια αερόβια άσκηση;

Εγώ κάνω καθημερινά 20 λεπτά γρήγορο βάδην αλλά και πιλάτες. Βοηθάει πάρα πολύ την διάθεση, την ορθοσωμία και την διατήρηση της μυϊκής μάζας. Η Ιφιγένεια Μπάκα είναι η προπονήτρια μου και το στούντιο πιλάτες το έχει στα Πετράλωνα.

-Ποιες διατροφικές συμβουλές θα έδινες στις μανούλες, ούτως ώστε να δίνουν τα σωστά γεύματα στα παιδιά τους στο σχολείο;

Καταρχάς θα πρέπει να μην δίνουμε το περιθώριο της επιλογής στα παιδιά. Οπότε πρέπει οι μανούλες να φροντίσουν να πάρουν ένα ταπεράκι, με όμορφο τρόπο ώστε να μπορεί να φάει το φαγητό του το παιδί. Είναι πολύ της μόδας τα βαζάκια layering, οπότε μπορούν να τοποθετήσουν σε ένα τέτοιο βαζάκι λίγο γιαούρτι, λίγα φρούτα, λίγους ξηρούς καρπούς και το ονομάσουν αυτό στο παιδάκι ως γιαουρτογλυκό, οπότε αυτό γίνεται αυτομάτως ένα πάρα πολύ υγιεινό σνακ. Μια άλλη επιλογή είναι τορτίγιες ή αραβικές πίτες όπου μπορούμε να βάζουμε μέσα κάποια πηγή πρωτεΐνης όπως τυρί ή κοτόπουλο ή κρεμώδες τυρί και μπορούμε να προσθέσουμε κάποια λαχανικά. Τέλος υπάρχουν τα καλαμάκια σουβλάκια φρούτων. Κόβουμε μικρά – μικρά κομματάκια τα φρούτα και τα περνάμε σε ένα καλαμάκι από σουβλάκι.

-Για τα μεγαλύτερα παιδιά τώρα, που δουλεύουν πολλές ώρες σε ένα γραφείο, ποιο σνακ θα προτείνεις;

Το μεγαλύτερο λάθος είναι να μην πάρουμε τίποτα μαζί μας γιατί μετά όταν θα επιστρέψουμε στο σπίτι θα φάμε ότι θα βρούμε μπροστά μας. Φεύγουμε από το σπίτι πάντα με ένα – δύο φρούτα στην τσάντα μας ας είναι και μπανάνα. Και με ένα μικρό βαζάκι που να έχει μέσα ξηρούς καρπούς. Επίσης μπορούμε να πάρουμε μαζί μας τορτίγιες, αλλά σε μεγαλύτερες ποσότητες από ότι θα πάρουν τα παιδάκια. Μπορούμε να βάλουμε και εμείς μέσα στην τορτίγια κάποια πηγή πρωτεΐνης με λαχανικά, τυλιγμένο σε αλουμινόχαρτο. Έτσι θα έχει μειωθεί κατά μεγάλο ποσοστό η όρεξη της πείνας. Στην περίπτωση που δεν προλάβουμε να πάρουμε τίποτα μαζί μας από το σπίτι, μπορούμε να πάρουμε ένα γιαούρτι και μια μπάρα δημητριακών από το περίπτερο. Αυτός ο συνδυασμός θα μας κρατήσει τουλάχιστον για 3 ώρες.

-Κάτι που θα ήθελες να επισημάνεις και να καταστήσεις την προσοχή σε όσους κάνουν κάποιο διατροφικό λάθος.

Πρέπει να σταματήσει η αναζήτηση στο διαδίκτυο και όλο το concept της γρήγορης δίαιτας. Ο πιο σωστός τρόπος να μειώσεις το βάρος σου ή να το ρυθμίσεις είναι η Μεσογειακή διατροφή. Είναι η Νο 1 διατροφή αυτή την στιγμή στον επιστημονικό κόσμο. Και η πιο αποτελεσματική στην απώλεια λίπους. Θα ήθελα στο τέλος να ευχαριστήσω για όλη την στήριξη τόσα χρόνια και τις αξίες που μου έδωσαν: τον πατέρα μου Νικηφόρο Παπαγεωργίου (Διευθυντής της Υποδιεύθυνσης Ασφαλείας Πειραιά), την μητέρα μου, την γιαγιά, τον παππού μου και φυσικά τον Αλέξανδρο Καμαράτο ο οποίος είναι Διαβητολόγος και Δημοτικός Σύμβουλος Πειραιά.

Όποιος λοιπόν επιθυμεί να χάσει κάποια κιλά και να αποκτήσει έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής έχοντας ένα εξειδικευμένο και επικοινωνιακό Διατροφολόγο δίπλα του, δεν έχει παρά να επισκεφθεί την ιστοσελίδα της Κωνσταντίνας Παπαγεωργίου (https://www.kpapageorgiou.com/) η οποία είναι πάντοτε στην διάθεση να μιλήσει και να δώσει τις πιο σωστές συμβουλές στον κάθε ενδιαφερόμενο.

sel.6


Σχετικά άρθρα

Τελευταια

Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΑΤΤΙΚΗΣ