Εφημερίδα Κοινωνική

Κινητοποίηση για το Master Plan – Κερατσίνι και Πέραμα στις «επάλξεις» την ώρα της ΕΣΑΛ

 Breaking News

Κινητοποίηση για το Master Plan – Κερατσίνι και Πέραμα στις «επάλξεις» την ώρα της ΕΣΑΛ
08 Οκτωβρίου 2019

Αύριο Τετάρτη 9/10, στις 4 το απόγευμα, ο Δήμος Περαματος σε συντονισμό με το Δήμο Κερατσινίου-Δραπετσωνας και άλλους φορείς των παραλιμενιων δήμων , θα διαμαρτυρηθούΝ για την απουσία διαβούλευσης του νέου Master Plan της ΟΛΠ ΑΕ στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, εν όψει και της συνεδρίασης της ΕΣΑΛ που θα πραγματοποιηθεί την ίδια ώρα.

Διαβάστε αναλυτικά την ανακοίνωση του Δημάρχου Περάματος Γιάννη Λαγουδάκη:

Οι μάσκες έπεσαν! Καμία ανοχή σε όσους αποφασίζουν για εμάς χωρίς εμάς!

Αύριο Τετάρτη 9/10, στις 4 το απόγευμα, ο Δήμος Περαματος σε συντονισμό με το Δήμο Κερατσινίου-Δραπετσωνας και άλλους φορείς των παραλιμενιων δήμων μας, θα διαμαρτυρηθούμε για την απουσία διαβούλευσης του νέου Master Plan της ΟΛΠ ΑΕ στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, εν όψει και της συνεδρίασης της ΕΣΑΛ που θα πραγματοποιηθεί την ίδια ώρα.

Η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) αιφνιδιάζοντας όλους τους αρμόδιους φορείς ετοιμάζεται να εγκρίνει το νέο Master Plan της COSCO χωρίς καμία διαβούλευση, όπως είναι υποχρεωμένη να πράξει με βάση τη νομοθεσία. Με απαράδεκτες μεθοδεύσεις προωθείται ένας σχεδιασμός ανάπτυξης του λιμανιού χωρίς να λαμβάνονται υπόψη σοβαρές αρνητικές επιπτώσεις για τις παραλιμένιες πόλεις.

Το επενδυτικό πρόγραμμα της COSCO έχει αρνητικές περιβαλλοντικές, χωροταξικές, οικονομικές και εργασιακές συνέπειες που πέρα από κάθε αμφιβολία υποβαθμίζουν την ποιότητα ζωής των πολιτών.

• Η συνεχής προσπάθεια επέκτασης των δραστηριοτήτων της COSCO σε βάρος της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης δημιουργεί προβλήματα επιβίωσης στις μικρές επιχειρήσεις του κλάδου, αφού είναι ξεκάθαρο πως προωθεί ολιγοπωλιακές πρακτικές. Ταυτόχρονα, το νέο σχέδιο μειώνει τη χερσαία Ναυπηγοεπισκευή στο 50% της αρχικής της έκτασης, αυξανοντας έτσι τον αριθμό των ανέργων, αφού αυτή η δραστηριότητα αποτελεί την κυρία πηγή εισοδήματος των εργαζομένων της περιοχής.

• Είναι σαφές πως δεν υπάρχει κανένας σχεδιασμός που να λαμβάνει υπ’ όψιν του τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις, όπως την ηχορρύπανση, τη φωτορρύπανση, την ατμοσφαιρική καθώς και την κυκλοφοριακή επιβάρυνση της περιοχής μας. Την ίδια στιγμή προωθείται η 24ωρη λειτουργία του λιμανιού παραβιάζοντας τους κανόνες κοινής ησυχίας εις βάρος των κατοίκων.

• Παρά το γεγονός πως στη σύμβαση παραχώρησης δεν δίνεται η δυνατότητα στην COSCO να έχει άδεια ναυπηγείου, εντούτοις ο ιδιώτης επενδυτής προσπαθεί με κάθε τρόπο να αποκτήσει τέτοιου είδους αδειοδότηση, δηλαδή μία Βιοτεχνική Άδεια Υψηλής Όχλησης, κάτι που απαγορεύεται ρητά σε αστικές περιοχές.

Ο Δήμος Περάματος από την πρώτη στιγμή διαμαρτυρήθηκε έντονα απέναντι στην προσπάθεια να εγκριθεί εν κρυπτώ το νέο επενδυτικό πρόγραμμα, αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες συντονισμού όλων των συναρμόδιων φορέων, αλλά και αποστέλλοντας εξώδικο στην ΕΣΑΛ, ώστε να μην εγκρίνει ένα σχέδιο με περιεχόμενο αντισυνταγματικό και ευθέως αντίθετο με το Ν. 4404/2016.

Επιδιώκουμε μία ανάπτυξη του λιμανιού που να αποσκοπεί στην αγαστή συνεργασία με τις παραλιμένιες πόλεις και να μην είναι σε καμία περίπτωση ετεροβαρής, υπονομεύοντας έτσι την ποιότητα ζωής των πολιτών που καλούνται να επιβιώσουν στις ασφυκτικές συνθήκες που δημιουργούν σχέδια, όπως το νέο Master Plan του ιδιώτη επενδυτή.

Πριν λίγο ενημερωθήκαμε πως η ΕΣΑΛ άλλαξε την ώρα της συνεδρίασης της, αφού ήταν προγραμματισμένη για τις 9 το πρωί. Παρ” όλα αυτά, όσο κι αν προσπαθούν να μας ξαφνιάσουν με τις συνεχείς αλλαγές, εμείς θα είμαστε παρόντες όποια ώρα κι αν πραγματοποιηθεί.

Η συμμετοχή όλων μας στην αυριανή συγκέντρωση διαμαρτυρίας στις 4 το απόγευμα είναι απαραίτητη!


Σχετικά άρθρα

Τελευταια

Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΑΤΤΙΚΗΣ