Εφημερίδα Κοινωνική

ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ ΜΠΕΛΑΒΙΛΑ: «Κατασκευάζουν μία περίκλειστη τουριστική πόλη στο λιμάνι!»

ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ ΜΠΕΛΑΒΙΛΑ: «Κατασκευάζουν μία περίκλειστη τουριστική πόλη στο λιμάνι!»
08 Οκτωβρίου 2019

Μια ενδιαφέρουσα συνέντευξη Τύπου πραγματοποιήθηκε στο ΕΒΕΠ με επίκεντρο το «περιβόητο» MASTERPLAN ΤΟΥ ΟΛΠ και με πρωτοβουλία της δημοτικής κίνησης «Πειραιάς για Όλους» και του επικεφαλής Νίκου Μπελαβίλα. Συμμετείχαν βουλευτές, δήμαρχοι της περιοχής, εκπρόσωποι της αυτοδιοίκησης και φορείς του ευρύτερου Πειραιά. Στην ομιλία του ο Ν. Μπελαβίλας τόνισε, μεταξύ άλλων:

«Διαβάζουμε το άρθρο της Lloydslist (7.10.2019) μίας έγκριτης ναυτιλιακή εφημερίδας, η οποία εκδίδεται από το 1734, στο οποίο μεταξύ άλλων αναφέρεται στις σχεδιαζόμενες επενδύσεις στο λιμάνι του Πειραιά, βάσει του MasterPlan, «a Mall serving both cruise ship arrivals, and the general public».

 Επομένως μπορούμε να είμαστε βέβαιοι ότι κατασκευάζεται ένα εμπορικό κέντρο, ένα Mall και όχι ένα DutyFree-όπως δηλώθηκε στην ΕΣΑΛ, στον Δήμο Πειραιά και στον εμπορικό κόσμο, ανοικτό στο ευρύ κοινό και ταυτόχρονα λειτουργικό για την πλήρη διημέρευση, τα ψώνια, την εστίαση και την αναψυχή των επιβατών της κρουαζιέρας.

Επίσης, από το MASTERPLAN λείπουν οι πίνακες των μετρήσεων. Ποιος ρυπάνει, πόσο ρυπαίνει, πότε ρυπαίνει. Επίσης απουσιάζει παντελώς η εκτίμηση επιβάρυνσης των αέριων ρύπων από την, από 10% έως 70% επιβάρυνση της κυκλοφορίας της πόλης.

Βλέπουμε ότι ο προβλήτας κτίζεται ολόκληρος και στα τρία σκέλη του. Ένα περίπλοκο και ενδιαφέρον κτιριακό σύμπλεγμα, με υπερυψωμένους κτιστούς σταθμούς των λεωφορείων, minibus και των χιλιάδων ΙΧ οχημάτων, με αίθρια, εσπλανάδες, φυτεμένα δώματα με εγκαταστάσεις αναψυχής, καταστήματα, καφετέριες και εστιατόρια επάνω από το νερό. Υπάρχει μία κάτοψη, οι τομές του και οι τρισδιάστατες απεικονίσεις. Πρέπει να είναι κανείς πολύ έμπειρος και τεχνικά καταρτισμένος για να αντιληφθεί το μέγεθος του συγκροτήματος.

Αυτό κατά τη γνώμη μας, σημαίνει ότι κατασκευάζεται μία περίκλειστη τουριστική πόλη με θέα τον θαλασσινό και υψηλής ποιότητας χώρους, καταστήματα, ζώνες πολυεπίπεδης αναψυχής, κινηματογράφους κ.α. η οποία θα επιτρέψει στον ΟΛΠ την πλήρη διημέρευση και διασκέδαση 7.500-10.000 τουριστών εντός του λιμένα, με διάλειμμα τη διαδρομή από και προς την Ακρόπολη, όπως και την προσέλκυση ενός πληθυσμού εξωτερικών πελατών των ζωνών αναψυχής και του εμπορικού κέντρου, ο οποίος τις καθημερινές θα κυμαίνεται από 12-20.000 άτομα και το Σάββατο θα φθάνει τα 27.000 άτομα.

Σε πολεοδομικό επίπεδο πρέπει να σημειώσουμε ότι αυτό το γιγαντιαίο συγκρότημα με το παρόν ΡΣΑ και ΓΠΣ Πειραιά, επιτρέπεται να κατασκευαστεί μόνο σε περιοχές μητροπολιτικού κέντρου ή εκτός της Αθήνας και του Πειραιά στους μεγάλους οδικού άξονες.

Σε αρχαιολογικό επίπεδο, αυτό το συγκρότημα δεν έχει λάβει καμία έγκριση από κανένα όργανο (ΚΑΣ, Εφορείες Αρχαιοτήτων) ούτε υπεβλήθη ποτέ. Οι εγκρίσεις του 2017-2018, αφορούσαν τις παραλλαγές των 22.000 και των 40.000 τ.μ.

Σε περιβαλλοντικό επίπεδο, η μεν κυκλοφοριακή μελέτη είναι σχετικά ακριβής και δείχνει τη μεγάλη επιβάρυνση της πόλης, από 10% έως 70%, η δε μελέτη των αέριων ρύπων δεν δείχνει τα αποτελέσματα.

Τα στοιχεία μας, προέκυψαν μετά από ενδελεχή έρευνα μίας ομάδας αρχιτεκτόνων, πολεοδόμων και πολιτικών μηχανικών που διήρκεσε 15 ημέρες. Έχουμε το φόβο πλέον ότι αν προχωρήσουμε στην πλήρη ανάλυση των δεδομένων και για τα υπόλοιπα έργα που εμφανίστηκαν τον Αύγουστο 2019 και αφορούν τους δήμους Κερατσινίου-Δραπετσώνας, Περάματος και Σαλαμίνας μπορεί να εντοπίσουμε ανάλογα δυσάρεστα ευρήματα.

Πιστεύουμε ότι η προηγούμενη απόφαση της ΕΣΑΛ είναι έωλη καθώς τα μέλη της και οι συμμετέχοντες στην όποια ελάχιστη διαβούλευση υπήρξε παραπλανήθηκαν σε δραματικό βαθμό».

 

 

μπελαβίλας 3

 

 

 

 


Σχετικά άρθρα

Τελευταια

Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΑΤΤΙΚΗΣ