Εφημερίδα Κοινωνική

Master plan: «Αποφασίζομεν και διατάσσομεν»;

 Breaking News

Master plan: «Αποφασίζομεν και διατάσσομεν»;
26 Σεπτεμβρίου 2019

Εγκρίθηκαν επενδύσεις εκατομμυρίων με «αστερίσκους», κλειστά χαρτιά και αντιδράσεις φορέων της αυτοδιοίκησης και της ναυπηγοεπισκευής!

Αποκλειστικές δηλώσεις στην ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ

Στην έγκριση του συνόλου του έργων του master plan του ΟΛΠ, πλην δύο νέων έργων που προτάθηκαν τον Αύγουστο του 2019, και αφορούν στην επέκταση των container και car terminals προχώρησε η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ), κατά τη διάρκεια μιας μαραθώνιας συνεδρίασης. Για τα δύο αυτά νέα έργα η ΕΣΑΛ αποφάσισε να δοθεί χρόνος για τη διατύπωση απόψεων των φορέων και να επανέλθει εντός 10ημέρου για τη λήψη οριστικής απόφασης.

Η σύσκεψη 

Η συνεδρίαση ξεκίνησε στις 9.30 το πρωί και μετά από μία τετράωρη διακοπή επαναλήφθηκε από τις 4 το απόγευμα μέχρι αργά το βράδυ της Τετάρτης. Μέχρι να ληφθεί η απόφαση, όμως, μεσολάβησε ένα σοβαρό «βραχυκύκλωμα», γιατί οι εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, των επαγγελματικών φορέων, συνδικάτων και συλλογικοτήτων, που παραβρέθηκαν στη συνεδρίαση, έθεσαν ένα κοινό αίτημα, αυτό της αναβολής της, στηριζόμενοι σε δύο βασικά επιχειρήματα. Kάποιοι από αυτούς πήραν το σχέδιο μόλις τη Δευτέρα -μερικοί δεν το πήραν ποτέ, ενώ δεν τέθηκε ποτέ σε δημόσια διαβούλευση όπως ορίζει ρητά η σύμβαση παραχώρησης. Τα στελέχη της διοίκησης του ΟΛΠ υποστήριξαν ότι δεν ήταν υποχρεωμένοι να προχωρήσουν σε διαβούλευση, αφού το master plan δεν είναι νέο αλλά τροποποιημένο επί του αρχικού σχεδίου!

Από το πρωί επικράτησαν ένταση, διαφωνίες και υψηλοί τόνοι. Ο δήμαρχος Κερατσινίου-Δραπετσώνας Χρήστος Βρεττάκος, ο δήμαρχος Περάματος Γιάννης Λαγουδάκης και ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Πειραιάς για Ολους» Νίκος Μπελαβίλας τοποθετήθηκαν και στη συνέχεια αποχώρησαν από την αίθουσα.

Το ίδιο έκανε και ο πρόεδρος των ναυπηγοεπισκευαστών Βασίλης Κανάκης. Παρέμειναν ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης και η αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Σταυρούλα Αντωνάκου, οι οποίοι ωστόσο συντάχθηκαν με το αίτημα των υπολοίπων για αναβολή, με το οποίο συμφώνησε επίσης και ο πρόεδρος των ακτοπλόων Μιχάλης Σακέλλης. Η συνεδρίαση διακόπηκε και ο πρόεδρος της ΕΣΑΛ και γενικός γραμματέας του υπουργείου Ναυτιλίας Ευάγγελος Κυριαζόπουλος αποχώρησε. Σύμφωνα με πληροφορίες, η πολύωρη καθυστέρηση οφειλόταν στο γεγονός ότι στελέχη του υπουργείου Ναυτιλίας (ο υπουργός έλειπε στη Χίο σε άσκηση έρευνας και διάσωσης) ήταν σε συνεννόηση με στενούς συνεργάτες του πρωθυπουργού, που βρίσκονταν στις ΗΠΑ, προκειμένου να αποφασίσουν για τη στάση του υπουργείου, και η αναμονή προέκυψε από τη διαφορά της ώρας.

Όταν η συνεδρίαση ξανάρχισε το απόγευμα, η πρόταση που τέθηκε στα μέλη της ΕΣΑΛ από τον πρόεδρό της ήταν αυτή που τελικά συμφωνήθηκε.

ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ 

Οι Δήμοι του Πειραιά, τα επιμελητήρια της πόλης και τα συνδικάτα του λιμανιού, παρέστησαν στην ΕΣΑΛ με μία κοινή θέση: Αναβολή της συζήτησης για το Master Plan του ΟΛΠ καθώς είναι αδύνατον μέσα σε 24 ώρες να διαβαστούν 31 τόμοι με χιλιάδες σελίδες και σχέδια.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΩΡΑΛΗΣ: Να «φωτιστούν» συγκεκριμένα σημεία

O Δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης, κατά την τοποθέτησή του, μεταξύ άλλων εξέφρασε τη σταθερή θέση του Δήμου για το Master Plan, επισημαίνοντας ταυτόχρονα την ικανοποίησή του για το γεγονός ότι δεν θα δημιουργηθεί mall, ζητώντας να υπάρξουν όμως διευκρινίσεις για τη χρήση των 22.000 τ.μ. του duty free. Ακόμα, τόνισε την ανάγκη να γίνει το ΣΙΛΟ Μουσείο Ενάλιων Αρχαιοτήτων.

ΝΙΚΟΣ ΜΠΕΛΑΒΙΛΑΣ: Υπογραφές με «δεμένα τα μάτια»

«Παρών» και ο Νίκος Μπελαβίλας, επικεφαλής του συνδυασμού ΠΕΙΡΑΙΑΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ, ο οποίος τόνισε: «Η ΕΣΑΛ υπογράφει ένα Master Plan που αφορά το μέλλον της πόλης μας με δεμένα τα μάτια. Ετοιμάζεται να υπογράψει ένα δήθεν Duty Free 22.000 τ.μ. δεκαπλάσιο από του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος», να αγνοήσει το εγκεκριμένο και μελετημένο από το ΥΠΠΟΑ, Μουσείο Εναλίων Αρχαιοτήτων στο Σιλό, να εγκρίνει προβλήτες και κτίρια Logistics γιγαντιαίων διαστάσεων άνευ όρων και περιβαλλοντικών μέτρων για την προστασία των κατοίκων και πολλά άλλα.»

ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΑΝΤΩΝΑΚΟΥ: Συμπαράσταση στα αιτήματα των Δημάρχων 

Στο πλευρό των Δημάρχων και η Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά κα Σταυρούλα Αντωνάκου η οποία δήλωσε τη συμπαράστασή της στους δημάρχους «Η τοπική αυτοδιοίκηση α’ και β’ βαθμού, όπως έχουμε τονίσει, θα είναι σε ανοιχτή γραμμή επικοινωνίας για όλα τα θέματα.»

ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΑΓΟΥΔΑΚΗΣ: «Οι μάσκες έπεσαν» 

Σφοδρή ήταν η αντίδραση του Δημάρχου Περάματος κ. Γιάννη Λαγουδάκη: «Το επιχειρησιακό Σχέδιο της ΟΛΠ Α.Ε, καθορίζει για τα επόμενα 35 χρόνια τους τρόπους ανάπτυξης του λιμανιού του Πειραιά, γεγονός που σημαίνει ότι θα έχει άμεση θετική ή αρνητική επίδραση στη λειτουργία της πόλης του Περάματος, στην τοπική οικονομία, καθώς και στην ποιότητα ζωής των πολιτών. Δεν θα συναινέσουμε σε καμία διαδικασία αποκλεισμού μας που εκ προοιμίου αποδεικνύει πως όσα πρόκειται να υλοποιηθούν είναι πιθανό να επιφέρουν καταστροφικές συνέπειες στην πόλη μας.

Στο νέο master plan της ΟΛΠ Α.Ε. το οποίο δεν μας κοινοποιήθηκε -ώστε αφού ενημερωθούμε να καταθέσουμε τις δικές μας προτάσεις- φέρονται να καθορίζονται σοβαρά ζητήματα, όπως τα μέγιστα επιτρεπόμενα όρια της ζώνης λιμένα, τις επιτρεπόμενες προσχώσεις, τις χρήσης γης, τους όρους και τους περιορισμούς δόμησης, τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και κάθε άλλο αναγκαίο στοιχείο για την εξυπηρέτηση και την ασφάλεια του λιμένα. Το εύλογο ερώτημα που τίθεται είναι εάν το νέο master plan της ΟΛΠ ΑΕ, με τον τρόπο που επιχειρείται να κατατεθεί, υπηρετεί την ανάπτυξη και τη στόχευση της αρμονικής συμβίωσης πόλης-λιμανιού.

Επιφυλασσόμενοι να χρησιμοποιήσουμε κάθε ένδικο μέσο, καλούμε την Κυβέρνηση, αναλαμβάνοντας τις ευθύνες της μέσω των συναρμόδιων Υπουργείων να διασφαλίσει την τήρηση των δεσμευτικών όρων, όπως αυτοί προκύπτουν από τη σύμβαση παραχώρησης, για την προάσπιση των συμφερόντων των πολιτών.»

Σχεδιάζουν χωρίς εμάς, λέει ο ΧΡΗΣΤΟΣ ΒΡΕΤΤΑΚΟΣ 

«Ο νέος ιδιοκτήτης του λιμανιού, η Cosco, σχεδιάζει το μέλλον του, δίχως να παίρνει υπόψη του την τοπική κοινωνία, τις ανάγκες και τα «θέλω» της. Παρά το γεγονός ότι υπάρχει νόμος που της επιβάλλει να προχωρήσει σε σχετική διαβούλευση για τα έργα που θέλει να πραγματοποιήσει, τον αγνοεί επιδεικτικά», δήλωσε ο Δήμαρχος Κερατσινίου – Δραπετσώνας κ. Χρήστος Βρεττάκος, ο οποίος όχι μόνο, όπως και οι υπόλοιποι αυτοδιοικητικοί ζήτησαν την αναβολή, αλλά αποχώρησε από τη διαδικασία τονίζοντας πως: «Για εμάς είναι δεδομένο ότι δεν θα ανεχτούμε παρεμβάσεις στην πόλη μας, που στο όνομα μιας υποτιθέμενης ανάπτυξης, θα καταδικάσουν μια ολόκληρη περιοχή και τους κατοίκους της. Τις επόμενες ημέρες πρόκειται να κληθεί το Δημοτικό Συμβούλιο της πόλης και οι συμπολίτες μας, ώστε να τοποθετηθούν πάνω στα σχέδια αυτών που αποφασίζουν για εμάς, χωρίς εμάς.»

Στα «κάγκελα» Ναυπηγοεπισκευαστές και φορείς της Ναυτιλίας 

Αξίζει να σημειωθεί, πως από την έναρξη της κουβέντας στην ΕΣΑΛ, φορείς της Ναυπηγοεπισκευής είχαν προβεί σε κινητοποιήσεις συμπαράστασης στους παραλιμένιους δήμους ενώ τους προβληματισμούς του για το master plan εξέφρασε και ο ΣΕΕΝ, ο οποίος αντιδρά στην αλλαγή χρήσης του νέου μόλου Δραπετσώνας από χώρο ναυπηγοεπισκευής και εξυπηρέτησης της ακτοπλοΐας σε car terminal. «Όχι στη συρρίκνωση της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας που επιχειρείται» τόνισε κατηγορηματικά ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Ναυπηγοεπισκευαστών ( ΣΕΝΑΒΙ) κ. Βασίλης Κανακάκης ο οποίος μας εξήγησε πως οι ναυπηγοεπισκευαστές είναι ανυποχώρητοι και θα διεκδικήσουν με κάθε τρόπο τα νόμιμα, τη συνέχιση του επαγγέλματος. «Ο Πειραιάς δεν θα αντέξει 20.000 άνεργους αν σταματήσουν να δουλεύουν οι επιχειρήσεις της Ναυπηγοεπισκευής» μας είπε χαρακτηριστικά εξηγώντας μας πως ο σύνδεσμος θα διατυπώσεις τις ενστάσεις του στο χρονικό διάστημα της παράτασης της διαβούλευσης.

ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΕΣΙΩΤΗΣ: Άφησαν τον επιχειρηματικό κόσμο απ’ έξω 

O πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά, κ. Νίκος Μανεσιώτης σχολιάζοντας στην ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ τα όσα έλαβαν χώρα στην ΕΣΑΛ, μας είπε ότι του προξένησε ιδιαίτερη εντύπωση το γεγονός ότι δεν κλήθηκε επισήμως ο εμπορικός και επιχειρηματικός κόσμος της περιοχής να παρακολουθήσει τις διαδικασίες. Επίσης, «καυτηρίασε» το γεγονός ότι ενώ υπήρχε ένα καθολικό αίτημα αναβολής της συζήτησης με σκοπό ένα πιο διευρυμένο διάλογο γύρω από τις επενδύσεις, αυτό δεν ελήφθη καν υπόψη. Όπως πρόσθεσε ο κ. Μανεσιώτης, «…εμείς ζητάμε προσθήκες που θα ικανοποιήσουν την επιχειρηματικότητα της πόλης και θα συμβάλλουν στην ανάπτυξή της, γιατί οι επενδύσεις, είναι καλοδεχούμενες αλλά θα πρέπει να έχουν ένα σκοπό και ένα θετικό πρόσημο για την πόλη και όχι να περιορίζονται σε δράσεις και έσοδα εντός του λιμανιού». Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου μας ενημέρωσε και για το «φλέγον» θέμα του τεράστιου duty free (σ.σ. προορίζεται να είναι πιο μεγάλο και από αυτό του αεροδρομίου!), το οποίο -όπως τον ενημέρωσαν- από τα 22.000 τ.μ., τα 15.000 θα είναι χώρος επισκεπτών και τα υπόλοιπα 5.000 τ.μ. θα είναι καταστήματα αφορολόγητων ειδών. Κλείνοντας, ο κ. Μανεσιώτης εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του για το ότι τα έγγραφα των επενδύσεων μοιράστηκαν μόνο σε λίγους, με αποτέλεσμα πολλοί ενδιαφερόμενοι φορείς να μην είναι ενημερωμένοι για το συνολικό πλάνο της επένδυσης.

*Η Κοινωνική, το επόμενο διάστημα, θα σας παρουσιάσει αναλυτικά ανά τομέα τι εγκρίθηκε σε κάθε περιοχή σύμφωνα με το master plan του ΟΛΠ

ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ:

-Γιατί στην ΕΣΑΛ δεν δέχτηκαν λίγη διαβούλευση παραπάνω;

-Τι εξυπηρετεί η βιασύνη των αποφάσεων;

-Μήπως «στρώνουν χαλί» για το νέο Κινέζο πρόεδρο, Γιου Ζενγκ Γκανγκ;

-Επικοινωνιακό κόλπο η «περαιωμένη» διαβούλευση της πρώτης φάσης;

-Γιατί δεν δόθηκε (συνολικά) στη δημοσιότητα το τελικό σχέδιο των επενδύσεων;

 

 


Σχετικά άρθρα

Τελευταια

Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΑΤΤΙΚΗΣ