Εφημερίδα Κοινωνική

Από «κόσκινο» το νέο MASTER PLAN και οι επενδύσεις στην περιοχή μας – Συνάντηση κλιμακίου του ΣΥΡΙΖΑ με τον Δήμαρχο Πειραιά Γιάννη Μώραλη

 Breaking News

Από «κόσκινο» το νέο MASTER PLAN και οι επενδύσεις στην περιοχή μας – Συνάντηση κλιμακίου του ΣΥΡΙΖΑ με τον Δήμαρχο Πειραιά Γιάννη Μώραλη
30 Σεπτεμβρίου 2019

Την ανάγκη επαρκούς διαβούλευσης για το σύνολο του νέου Master Plan του ΟΛΠ στην κατεύθυνση της αύξησης των ωφελειών και της μείωσης των επιβαρύνσεων για την πόλη του Πειραιά διαπίστωσε κλιμάκιο του ΣΥΡΙΖΑ το οποίο επισκέφτηκε το δήμαρχο Πειραιά κ. Μώραλη στο δημαρχείο της πόλης.

Ειδικότερα, το κλιμάκιο αποτελούνταν από τον τομεάρχη Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ και βουλευτή Δωδεκανήσων κ. Νεκτάριο Σαντορινιό, το βουλευτή Α Πειραιά κ.Θοδωρή Δρίτσα, τη συντονίστρια του τμήματος Ναυτιλίας κ. Αναστασία Φραντζεσκάκη, το στέλεχος του τμήματος Ναυτιλίας και πρώην Γενικό Γραμματέα Λιμένων κ. Χρήστο Λαμπρίδη, το συντονιστή της ΝΕ ΣΥΡΙΖΑ Πειραιά κ. Χρήστο Φωτιάδη καθώς και συνεργάτες βουλευτών. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης το κλιμάκιο ενημερώθηκε για τις θέσεις της δημοτικής αρχής και του δημοτικού συμβουλίου αναφορικά με τη μελέτη του Master Plan από το δήμαρχο της πόλης κ. Μώραλη.

Το κλιμάκιο του ΣΥΡΙΖΑ εξέφρασε την έντονη αντίθεση του κόμματος για τη διαδικασία που έχει ακολουθηθεί από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας στη διαχείριση ενός τόσο σοβαρού σχεδίου η υλοποίηση του οποίου θα επηρεάσει τα επόμενα χρόνια τις λειτουργίες και την φυσιογνωμία της πόλης. Δήλωσε μεταξύ άλλων την ανάγκη να υιοθετηθούν επί της ουσίας σημαντικά στοιχεία των αποφάσεων που έχει λάβει η ΕΣΑΛ κατά τη θητεία των κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ, όπως η μη λειτουργία MALL στην περιοχή του νέου σταθμού κρουαζιέρας, την υποχρέωση ηλεκτροδότησης των πλοίων από το λιμάνι ώστε να μειωθεί η περιβαλλοντική επιβάρυνση από τη λειτουργία του λιμανιού και τη λειτουργία Μουσείου Εναλίων Αρχαιοτήτων στην περιοχή του ΣΙΛΟ. Παρατήρησε ότι η κυκλοφοριακή και η περιβαλλοντική επιβάρυνση του νέου master plan στο σύνολό του επηρεάζει το σύνολο των παραλιμένιων Δήμων και επομένως δεν μπορεί να εξεταστεί αποσπασματικά ανά Δήμο.

Πρότεινε την ενημέρωση των δημοτικών συμβουλίων και των τοπικών κοινωνιών από πολεοδόμους χωροτάκτες που θα αναλύσουν τα δεδομένα των κυκλοφοριακών μελετών. Ανέφερε ότι θα πρέπει να έρθει άμεσα στη Βουλή η διάταξη που είχε ετοιμάσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με την Αρχή Σχεδιασμού αναφορικά με τη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ). Η ΣΜΠΕ θα δώσει τη δυνατότητα να εκτιμηθούν και να αντιμετωπιστούν τα ζητήματα περιβαλλοντικών επιβαρύνσεων που θα προκύψουν από την υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου. Τέλος επισημάνθηκε ότι κατά τη θητεία της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ η ΕΣΑΛ είχε εγκρίνει υπό όρους το master plan της Cosco και είχε βάλει κανόνες στα ζητήματα περιβάλλοντος. Η κυβέρνηση της ΝΔ επανεγκρίνει τις επενδύσεις που είχαν ήδη εγκριθεί ή είχαν γίνει αποδεκτές αλλά χωρίς κανόνες.

Η ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ 

Ο κ. Μώραλης εξέφρασε την πάγια θέση του Δήμου σχετικά με το Master Plan, την οποία έχει εκφράσει στην Διοίκηση του Ο.Λ.Π., στην τωρινή αλλά και στην προηγούμενη κυβέρνηση που ολοκλήρωσε την παραχώρηση του Ο.Λ.Π στην Cosco. Ανέφερε ως θετική εξέλιξη το γεγονός ότι δεν θα γίνει mall όπως προβλεπόταν στο αρχικό Master Plan, το οποίο δόθηκε για διαβούλευση το 2018, επισημαίνοντας ταυτόχρονα πως ζήτησε σαφείς διευκρινίσεις σχετικά με την αναγκαιότητα και τη χρήση των 22.000 τ.μ. Επίσης τόνισε την ανάγκη να ενταχθεί η δημιουργία Μουσείου Ενάλιων Αρχαιοτήτων στο ΣΙΛΟ στο Master Plan, κάτι για το οποίο –όπως ανέφερε- όφειλαν και οφείλουν οι κυβερνήσεις να ενταχθεί στο Master Plan. Μάλιστα ανέφερε πως πρόκειται για το κορυφαίο θέμα, το οποίο θα πρέπει να μπει σε απόλυτη προτεραιότητα, καθώς η δημιουργία του Μουσείου θα καταστήσει σημείο αναφοράς την πόλη του Πειραιά, καθώς θα ήταν πλέον ισχυρό τοπόσημό της.

Ο κ. Μώραλης τόνισε επίσης πως είναι αυτονόητο και απολύτως λογικό η τοπική κοινωνία να απαιτεί μείωση της περιβαλλοντικής ρύπανσης και ένα πρώτο απαραίτητο μέτρο, είναι ο εξηλεκτρισμος των πλοίων, δηλαδή η παροχή ρεύματος από την στεριά κατά τις ώρες παραμονής των πλοίων στο λιμάνι. Παράλληλα υπογράμμισε πως για το κυκλοφοριακό πρόβλημα, το οποίο είναι ένα πολυπαραγοντικό θέμα, η Δημοτική Αρχή ζητάει εδώ και δύο χρόνια να της παραδώσουν πλήρεις κυκλοφοριακές μελέτες, ώστε να παρθούν οι κατάλληλες αποφάσεις, επισημαίνοντας πως το θέμα της ΣΜΠΕ είναι σημαντικό ώστε να γνωρίζουν όλοι τις όποιες πιθανές επιπτώσεις.

Ο κ. Μώραλης τόνισε επίσης πως είναι αυτονόητο και απολύτως λογικό η τοπική κοινωνία να απαιτεί μείωση της περιβαλλοντικής ρύπανσης και ένα πρώτο απαραίτητο μέτρο, είναι ο εξηλεκτρισμος των πλοίων, δηλαδή η παροχή ρεύματος από την στεριά κατά τις ώρες παραμονής των πλοίων στο λιμάνι. Παράλληλα υπογράμμισε πως για το κυκλοφοριακό πρόβλημα, το οποίο είναι ένα πολυπαραγοντικό θέμα, η Δημοτική Αρχή ζητάει εδώ και δύο χρόνια να της παραδώσουν πλήρεις κυκλοφοριακές μελέτες, ώστε να παρθούν οι κατάλληλες αποφάσεις, επισημαίνοντας πως το θέμα της ΣΜΠΕ είναι σημαντικό ώστε να γνωρίζουν όλοι τις όποιες πιθανές επιπτώσεις.

 


Σχετικά άρθρα

Τελευταια

Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΑΤΤΙΚΗΣ