Εφημερίδα Κοινωνική

ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΩΡΑΛΗΣ: ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ για όλα τα ανοιχτά θέματα του Πειραιά -Όλες οι τελευταίες εξελίξεις για: Μικρολίμανο, ΣΕΦ, Πειραϊκή, Κυκλοφοριακό, Αστυνόμευση, ΜΕΤΡΟ-ΤΡΑΜ, Πύργο, Δικαστήρια κ.α.

 Breaking News

ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΩΡΑΛΗΣ: ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ για όλα τα ανοιχτά θέματα του Πειραιά -Όλες οι τελευταίες εξελίξεις για: Μικρολίμανο, ΣΕΦ, Πειραϊκή,  Κυκλοφοριακό, Αστυνόμευση, ΜΕΤΡΟ-ΤΡΑΜ, Πύργο, Δικαστήρια κ.α.
02 Αυγούστου 2019

Στα πέντε μεγάλα ανοιχτά  θέματα για την πόλη του Πειραιά τα οποία θα διεκδικήσει και από τη νέα κυβέρνηση για τον Πειραιά, στις μεγάλες παρεμβάσεις που έχουν δρομολογηθεί και στους στόχους που έχει θέσει για την ανάπτυξη της πόλης για τη δεύτερη θητεία του, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων ο Δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης σε εφ΄ όλης της ύλης συνέντευξη που παραχώρησε στον Ρ/Σ «Παραπολιτικά 90,1», στον δημοσιογράφο κ. Θανάση Φουσκίδη. Παραθέτουμε τα πιο ενδιαφέροντα σημεία.

 

Επιστολή στον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη  για την ελλιπή αστυνόμευση στον Πειραιά

 

«Η νέα κυβέρνηση αναπτύσσει μια δυναμική και αυτό είναι θετικό, καθώς δεν έχουμε καιρό για χάσιμο ούτε ως χώρα ούτε ως δήμοι.  Πρόσφατα συναντήθηκα με τον Υπουργό Εσωτερικών κ. Θεοδωρικάκο με τον οποίο  είχαμε μια ενδιαφέρουσα πρώτη συζήτηση, στην οποία ανέπτυξα τις θέσεις μας  για το νομοσχέδιο και για τις επικείμενες νομοθετικές παρεμβάσεις για την κυβερνησιμότητα των δήμων και συζητήσαμε βασικά θέματα που αφορούν τον Δήμο Πειραιά. Συμφωνήσαμε να έχουμε  μια διαρκή επικοινωνία για τα ζητήματα της πόλης.

Επίσης απέστειλα επιστολή στον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη  για την ελλειπή αστυνόμευση στον Πειραιά, λόγω υποστελέχωσης των Αστυνομικών Τμημάτων και της Τροχαίας. Θα έχω επικοινωνία με όλους τους υπουργούς για τα θέματα της πόλης, ωστόσο οι εντυπώσεις μου μέχρι στιγμής είναι θετικές. Άκουσα με χαρά τον πρωθυπουργό να αναφέρεται στη μεγάλη ανάπλαση της περιοχής των Λιπασμάτων στη Δραπετσώνα, ήδη εξελίσσεται ένα σημαντικό έργο στον Φαληρικό Όρμο, άκουσα για την απομάκρυνση των φυλακών Κορυδαλλού, που είναι μια πολύ σημαντική πρωτοβουλία.  Αντιλαμβάνεστε ότι και ο Δήμος Πειραιά θα διεκδικήσει τις δικές του μεγάλες παρεμβάσεις. Δεχόμαστε με ικανοποίηση όλα όσα θα γίνουν  στην ευρύτερη περιφέρεια Πειραιά,  αλλά θα διεκδικήσουμε όπως ήδη κάνουμε,  αυτά που δικαιούται η πόλη μας».

 

Διαχείριση του ΣΕΦ, Υπογειοποίηση Γραμμών ΗΣΑΠ, Διεκδικήσεις από ΟΛΠ και ΧΡΩΠΕΙ, Δικαστήρια

 

«Θα διεκδικήσουμε και από  την νέα κυβέρνηση λύσεις για τα  πέντε μεγάλα και ανοιχτά θέματα  για την πόλη μας. Το πρώτο είναι να έχει ουσιαστικό ρόλο ο Δήμος Πειραιά στη διαχείριση του ΣΕΦ. Είναι πρωτάκουστο, απαράδεκτο και τραγικό, ο Δήμος Πειραιά να είναι εκτός της διαχείρισης του μεγαλύτερου δημοσίου οικοπέδου στον δήμο του. Είχαμε συζητήσει στο παρελθόν  να υπάρξει νέος φορέας διαχείρισης του οικοπέδου, αλλά δεν προχώρησε ποτέ από το 2017 και έπειτα. Οφείλουμε να εμπλακούμε στη διαχείριση του ΣΕΦ που η αξιοποίησή του πιστεύω ότι είναι μια κεντρική επιλογή και της κυβέρνησης. Το δεύτερο είναι το κρίσιμο έργο  της  υπογειοποίησης των γραμμών του ΗΣΑΠ ώστε αφενός να ενοποιηθεί πλέον ο Πειραιάς και αφετέρου να δοθεί λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα, τουλάχιστον στην είσοδο της πόλης,  αλλά και στην είσοδο του μεγάλου λιμανιού της χώρας. Αποτελεί χρόνιο αίτημα και  νομίζω ότι η  κυβέρνηση θα πρέπει να το δει θετικά, καθώς δεν αφορά μόνο τον δήμο αλλά  τη λειτουργία του μεγάλου λιμανιού της χωράς και  ενός εκ των μεγαλύτερων της Ευρώπης. Τρίτος στόχος μας είναι η συνέχεια της προσπάθειας της διεκδίκηση γης από τον Ο.Λ.Π. η οποία ανήκει στον Δήμο Πειραιά! Το τέταρτο είναι τα οικόπεδα της ΧΡΩΠΕΙ και το πέμπτο είναι η μετεγκατάσταση των Δικαστηρίων, για την οποία η προηγούμενη κυβέρνηση δυστυχώς δεν προχώρησε ουσιαστικά ούτε ένα βήμα. Είναι σημαντικό να αποκτήσει ο Πειραιάς ένα εμβληματικό δικαστικό μέγαρο, στο κτήριο της Ραλλείου ή σε οποιαδήποτε άλλη πρόταση υπάρχει στο μέλλον. Άλλα πρέπει να προχωρήσει, είναι ντροπή να έχουμε προσωρινά δικαστήρια στην πόλη από το 1985».

 

 Μικρολίμανο και Πύργος

 

«Μέχρι το Πάσχα η ανάπλαση στο Μικρολίμανο θα έχει ολοκληρωθεί. Σε έναν μήνα θα έχουμε ανάδοχο για τον Πύργο του Πειραιά, μια από τις σημαντικότερες παρεμβάσεις της  δημοτικής αρχής. Έχει κατατεθεί μία πρόταση, θα αξιολογηθεί από την αρμόδια επιτροπή και σε 20 ημέρες θα αναδειχθεί η εταιρεία που θα αξιοποιήσει τον Πύργο,  ο οποίος θα παραχωρηθεί για 99 χρόνια, με ετήσιο μίσθωμα το λιγότερο 900.000 ευρώ κάθε χρόνο. Η χρήση του είναι μικτή: γραφεία, ξενοδοχείο ή εμπορικά καταστήματα στους 2  πρώτους ορόφους. Θα έχουμε ένα μεγάλο έσοδο, θα δημιουργηθούν θέσεις εργασίας, ο δήμος θα λαμβάνει τέλη και θα δημιουργηθεί μια μικροοικονομία στην περιοχή. Αποτελεί κορυφαία παρέμβαση».

 

Κυκλοφοριακό, αστυνόμευση, παρεμπόριο

 

«Η δημοτική αρχή, δεν έχει  την αρμοδιότητα και  τη δυνατότητα να επιλύσει το κυκλοφοριακό πρόβλημα. Η Τροχαία και η Αστυνομική Διεύθυνση Πειραιά, δουλεύουν με περίπου  50% της δύναμής τους. Στον Πειραιά δεν έχουμε ευτυχώς  βαριά εγκληματικότητα όμως  υπάρχει αύξηση στις μικροκλοπές, στο παρεμπόριο τόσο στο κέντρο όσο και στο λιμάνι και μάλιστα χωρίς κανέναν ουσιαστικό έλεγχο ή αποτροπή, γεγονός ανεπίτρεπτο. Είναι απαραίτητο να ενισχυθούν τα Σώματα Ασφαλείας και η κυβέρνηση πρέπει να δει τον Πειραιά όχι μόνο ως δήμο αλλά ως το κεντρικό μεγάλο λιμάνι της χώρας,  την πύλη εισόδου και εξόδου για εκατομμύρια Έλληνες και τουρίστες. Η λειτουργία ενός λιμανιού έχει πολλά θετικά για την τοπική κοινωνία  έχει όμως και δυσάρεστες επιπτώσεις. Είναι λοιπόν απαραίτητη η συνεργασία κεντρικής διοίκησης, περιφέρειας και δήμου. Ο δήμος δεν έχει τη δυνατότητα να αντιμετωπίσει το κυκλοφοριακό και το παρεμπόριο και αυτή τη βοήθεια ζήτησα από τον νέο Υπουργό Προστασίας του Πολίτη. Χρειάζεται πολλές φόρες σε σύνθετα προβλήματα ειδική αντιμετώπιση, κάτι που δεν έγινε από την προηγούμενη κυβέρνηση. Θέλω να πιστεύω  ότι με την τωρινή κυβέρνηση  μπορούν να επιλυθούν».

 

 

ΤΡΑΜ και ΜΕΤΡΟ: Ζητάμε απαντήσεις

 

«Δεν υπάρχει τελικό χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση των έργων του τραμ αλλά και του μετρό και θα ζητήσω συνάντηση με τον αρμόδιο Υπουργό κ. Καραμανλή για να συζητήσουμε αυτό το θέμα, γιατί νομίζω πάει πολύ! Το μεν τραμ είναι ένα έργο με αρχικό χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης τον Μάρτιο του 2015  και είμαστε Αύγουστο του 2019 και ακόμα δεν έχουμε  δρομολόγια! Δεν υπάρχουν ρήτρες καθώς η σύμβαση δεν έχει υπογραφεί με τον Δήμο Πειραιά. Επί δημαρχίας Β. Μιχαλολιάκου απεδέχθη ο δήμος να έρθει το τραμ στον Πειραιά, κακώς κατά την άποψή μου. Ταλαιπωρήθηκε η πόλη, διαλύθηκε η αγορά αλλά και κατοικίες, ταλαιπωρήθηκαν όλοι οι διερχόμενοι από τον Πειραιά. Πρέπει από εδώ και πέρα να δούμε τα οφέλη του τραμ όμως για να γίνει αυτό, θα πρέπει να λειτουργήσει. Επίσης, η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ οφείλει να μας πει αξιόπιστα πότε θα ξεκινήσει το ΜΕΤΡΟ. Κατά τη γνώμη μου αυτό θα δώσει «ανάσα» στην πόλη, το οποίο προβλέπεται όπως λένε ότι ίσως ολοκληρωθεί  το 2020 ή το πρώτο εξάμηνο του 2021. Ζητάμε αυτά που δικαιούται η πόλη μας, θα τα διεκδικήσουμε,  θα το φωνάξουμε. Το πράξαμε πιο ήπια  την περασμένη πενταετία, καθώς η χώρα ήταν σε μια απολύτως  κρίσιμη φάση, αλλά ήρθε η ώρα να διεκδικήσουμε και πιο δυναμικά αν χρειαστεί όλα όσα αξίζει η πόλη. Είναι θετικό ότι τουλάχιστον όσα  από αυτά έχουμε συζητήσει η νέα κυβέρνηση τα κατανοεί».

 

 

Για τις αντιδράσεις στην επέκταση του προβλήτα κρουαζιέρας στην Πειραϊκή

 

«Δεν υπάρχει περίπτωση να γίνει λιμάνι στην Πειραϊκή ούτε προβλέπεται στο master plan  του Ο.Λ.Π. να γίνει λιμάνι  ή να δένουν τα καράβια στον Όρμο της Αφροδίτης και να περνούν στα 20 μέτρα από τα βράχια της Πειραϊκής κρουαζιερόπλοια 400 μέτρων. Πρόκειται για σπέκουλα που ξεκίνησε πριν έναν χρόνο και είχε άξονα τις δημοτικές και βουλευτικές εκλογές. Ήταν ένα προεκλογικό πυροτέχνημα.  Η  απόφαση για την επέκταση της κρουαζιέρας πάρθηκε το 2010  επί δημόσιου Ο.Λ.Π.  Το 2016 υπεγράφη η σύμβαση παραχώρησης από τον κ. Δρίτσα και τους συναρμόδιους υπουργούς και υπερψηφίστηκε με συντριπτική πλειοψηφία από το ελληνικό κοινοβούλιο. Ξαφνικά το 2018 κάποια κίνηση πολιτών στην οποία ηγούνται  μέλη της δημοτικής παράταξης του ΣΥΡΙΖΑ «Λιμάνι της Αγωνίας»  και γενικότερα αυτού του πολιτικού χώρου άρχισαν να ανακαλύπτουν λιμάνια και κρουαζιερόπλοια που περνάνε «ξυστά» από την Πειραϊκή. Η απορία μου είναι η εξής: το 2016 ψηφίστηκε από το ελληνικό κοινοβούλιο από συγκεκριμένη κυβέρνηση και συγκεκριμένους υπουργούς. Γιατί άραγε  αυτή η ανησυχία προέκυψε το Μάιο του 2018; Στη Σχολή Ναυτικών  Δοκιμών θα γίνουν δύο θέσεις για  κρουαζιερόπλοια, καθώς και η εγκατάσταση υποδοχής των επιβατών. Αυτό που εμάς απασχολεί είναι η ενδεχόμενη αύξηση του κυκλοφοριακού προβλήματος  και η ενδεχόμενη αύξηση της ατμοσφαιρικής  ρύπανσης. Θα πρέπει να βρούμε απαντήσεις στα δύο αυτά ζητήματα  και όχι να είμαστε αρνητικοί σε οτιδήποτε πάει να γίνει στον Πειραιά. Το υπάρχον λιμάνι δεν δημιουργεί ρύπανση; Δεν δημιουργεί κυκλοφοριακό πρόβλημα; Θέλουμε να πάει η ακτοπλοΐα στη Ραφήνα; Να φύγει η κρουαζιέρα από την πόλη; Τι ακριβώς επιδιώκουν; Το λιμάνι είναι πηγή πλούτου για την πόλη, πηγή θετικών προοπτικών, πηγή θέσεων εργασίας. Το λιμάνι είναι η ιστορία του Πειραιά. Το 2022 που ίσως έχει τελειώσει το έργο τα πλοία θα παίρνουν ρεύμα από την ξηρά, άρα δεν θα υπάρξει περαιτέρω ρύπανση.  Θέλουμε το λιμάνι μας να αναπτύσσεται, να είναι δυνατό και ανταγωνιστικό στη Μεσόγειο και στην Ευρώπη. Η μόνη περίπτωση να αποκομίσει ο Πειραιάς όφελος από τους τουρίστες που φτάνουν στο λιμάνι μας είναι να γίνει home port. Άρα η επέκταση του προβλήτα έχει νόημα για την πόλη του Πειραιά και είναι ξεκάθαρα εθνική επιλογή».

 

Για τα οικονομικά του Δήμου Πειραιά και το ανταποδοτικό έσοδο του Ο.Λ.Π.

 

«Ο Δήμος Πειραιά είναι μια φωτογραφία της χώρας όταν έφτασε στο χείλος της χρεοκοπίας. Έχει ένα δανεισμό 133 εκατομμυρίων ευρώ και όταν αναλάβαμε τον  Σεπτέμβρη του 2014 είχε τοκοχρεολύσια 9.200.000 ευρώ ετησίως. Προχωρήσαμε σε ρύθμιση, αναχρηματοδοτήσαμε τα δάνειά μας, τακτοποιήσαμε τα του οίκου μας, επιδιώξαμε έσοδα. Πλέον δεν είμαστε μεν εύρωστοι αλλά μπορούμε να λειτουργήσουμε με μεγαλύτερη αισιοδοξία.  Κάθε χρόνος που περνάει ο προϋπολογισμός μας είναι καλύτερος και αυτό θα συνεχιστεί, άλλωστε και οι παρεμβάσεις που υλοποιούμε έχουν αναπτυξιακό στόχο.  Για να βελτιωθεί η καθημερινότητα των πολιτών, βασική προϋπόθεση είναι να αυξήσει ο δήμος τα έσοδα του ώστε να μπορεί να δαπανήσει περισσότερα για να βελτιώσει κάθε γειτονιά της πόλης. Δεν υπήρχαν ποτέ έσοδα από τη λειτουργία του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας και αυτό είναι εξωφρενικό. Δεν υπάρχει παγκόσμια άλλο τέτοιο φαινόμενο. Καταφέραμε να  αποκομίσουμε ένα ανταποδοτικό όφελος  για τον δήμο 3,5% επί του τζίρου του Ο.Λ.Π. το οποίο για τον Δήμο Πειραιά ανέρχεται στα 2.000.000 ευρώ ετησίως και θα  αυξάνεται κάθε χρόνο. Είναι ένα σημαντικό έσοδο για τον δήμο το οποίο πιστεύω ότι θα φτάσει τα 3, 5 εκατομμύρια τα επόμενα λίγα χρόνια».

 

 

« Η δικαίωση του κ. Μαρινάκη είναι μπροστά»

 

«Με τον κ. Μαρινάκη μας συνδέουν τρία πράγματα: ο Ολυμπιακός, η δημιουργία του «Πειραιά Νικητή» που έγινε με δική του πρωτοβουλία  και η ενασχόλησή μας με τα κοινά στην βάση της πόλης του Πειραιά. Ο κ. Μαρινάκης είχε την ιδέα να συγκροτήσουμε μια ομάδα ανθρώπων το 2014 και να διεκδικήσουμε τον δήμο και σε αυτή την ομάδα τέθηκα  επικεφαλής. Είμαστε μια ομάδα ανθρώπων που είχε τις δουλειές της αλλά  αποφάσισε να βοηθήσει την πόλη που αγαπά. Εξελέγη ο κ. Μαρινάκης πρώτος δημοτικός σύμβουλος με ρεκόρ ψήφων και εξέπληξε τους πάντες όχι μόνο με την προσφορά του μέσα από αναπλάσεις σε πλατείες, με τη στήριξη στην τρίτη ηλικία και στους αστέγους, στον αθλητισμό κ.ο.κ.. Βρέθηκε στις γειτονιές του Πειραιά, περπατήσαμε μαζί και  είδα στον κόσμο να εκτιμά την αγάπη του για την πόλη, την απλότητα του και τη διάθεσή του να βοηθήσει. Είναι εντυπωσιακό ότι έλαβε σχεδόν 16.000 σταυρούς, πρόκειται για ρεκόρ ψήφων –και το προηγούμενο ρεκόρ δικό του ήταν- το οποίο  μας ικανοποιεί όλους γιατί αναγνωρίζεται από πολλούς Πειραιώτες αυτή η προσπάθεια και είναι πολύ σημαντική παράμετρος. Είναι ιδιοκτήτης του Ολυμπιακού, ένας από τους μεγαλύτερους Έλληνες εφοπλιστές, με μεγάλο κοινωνικό και φιλανθρωπικό έργο.  Μάλιστα το 2016 γίναμε μαζί εθελοντές δότες μυελού των οστών και πρόσφατα χρειάστηκε να βοηθήσω πολύ κοντινό μου πρόσωπο. Η παρουσία του έχει μονό θετικές κρίσεις, οι άνθρωποι αυτού του βεληνεκούς με πολυσχιδή δραστηριότητα, έχουν αντιπάλους που επιχειρούν να τους υποβαθμίσουν. Αναπτύχθηκε μια πολεμική εναντίον του κ. Μαρινάκη με προχειρότητα και  σε διάφορα επίπεδα  με έναν ανεμιστήρα λάσπης και η εκλογή του με τόσες πολλές ψήφους αποτελεί μια πρώτη δικαίωση για τον ίδιο και για τον συνδυασμό. Η δικαίωση του κ. Μαρινάκη είναι μπροστά, είναι τα επόμενα χρόνια και με την ομάδα του Ολυμπιακού και με τον  Δήμο Πειραιά με την παρουσία του ως πρώτος δημοτικός σύμβουλος, αλλά και σε όλα τα επίπεδα».

 


Σχετικά άρθρα

Τελευταια

Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΑΤΤΙΚΗΣ