Εφημερίδα Κοινωνική

Τάσος Αβραντίνης – Υποψήφιος Βουλευτής ΝΔ Α’ Πειραιά και Νήσων: «Ιδιωτικοποιήσεις, το παράδειγμα της Cosco και ο Πειραιάς»

Τάσος Αβραντίνης – Υποψήφιος Βουλευτής ΝΔ Α’ Πειραιά και Νήσων: «Ιδιωτικοποιήσεις, το παράδειγμα της Cosco και ο Πειραιάς»
04 Ιουλίου 2019

Ο Τάσος Αβραντίνης, υποψήφιος βουλευτής με τη Νέα Δημοκρατία στην Α’ Πειραιά και Νήσων, μίλησε ανοιχτά για τις θετικές επιδράσεις που μπορεί να αποφέρουν οι ιδιωτικοποιήσεις. Ανέπτυξε παραδείγματα φέρνοντας ως πρότυπο για τις ιδιωτικοποιήσεις το λιμάνι του Πειραιά.

Αναλυτικά, το άρθρο του:

«Σήμερα θα σταθώ στις ιδιωτικοποιήσεις. Κι άλλες φορές έχω γράψει ότι ο καλύτερος τρόπος να καταστεί η ελληνική οικονομία ανταγωνιστική και να επιστρέψει σε αξιοσημείωτους ρυθμούς διατηρήσιμης ανάπτυξης είναι οι ιδιωτικοποιήσεις σε συνδυασμό με την απελευθέρωση των αγορών (μεταφορές, ενέργεια, υποδομές κ.ά.).

Τα παραδείγματα είναι πολλά, κινητή τηλεφωνία, ενημέρωση, αεροδρόμια, λιμάνια. Ένα καλό παράδειγμα είναι το λιμάνι του Πειραιά. Ο Πειραιάς πριν την επένδυση της Cosco μαράζωνε οικονομικά. Μέσα σε μόλις οκτώ χρόνια με τις επενδύσεις τις Cosco ο Πειραιάς είναι τρίτος (3ος) εμπορικός λιμένας της Μεσογείου και έκτος (6ος) σε όλη την Ευρώπη. Μέσα σε ένα μόλις έτος από το 2016 στο 2017 ανέβηκε έξι θέσεις. Αποτελεί πλέον την κεντρική πύλη του ευρωασιατικού εμπορίου και σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα, εντός του 2019, η εκτίμηση είναι ότι θα γίνει ο πρώτος λιμένας της Μεσογείου. Από τις μέχρι σήμερα επενδύσεις της Cosco έχουν επίσης δημιουργηθεί περισσότερες από 1600 νέες θέσεις εργασίας στο λιμάνι. Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του ΙΟΒΕ από τις επενδύσεις που είναι συμφωνημένες να γίνουν τα επόμενα χρόνια (CAPEX periods) θα δημιουργηθούν περισσότερες από 3000 νέες θέσεις εργασίας ενώ το δημοσιονομικό όφελος για το κράτος με όρους παρούσας αξίας μέχρι το 2025 θα αγγίξει τα 475 εκατ. ευρώ. Η εκτίμηση αυτή αφορά το καθαρό όφελος από την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ (αφαιρουμένων δηλαδή των εσόδων που δυνητικά θα εισέπραττε το κράτος εάν παρέμενε μέτοχος του ΟΛΠ).

Η μετατροπή του λιμένα του Πειραιά σε σύγχρονο διαμετακομιστικό κέντρο σε συνδυασμό με την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τις πολλαπλασιαστικές επιδράσεις στους υπόλοιπους κλάδους της οικονομίας θα αποφέρει καθαρό όφελος 20,7 δισ. ευρώ για την περίοδο 2016-2025. και στο τέλος της περιόδου ετήσια αύξηση της αξίας παραγωγής του συνόλου της οικονομίας περίπου 1%. Ο Πειραιάς αποτελεί βασικό πυλώνα στήριξης του ελληνικού λιμενικού συστήματος με αποφασιστική συμμετοχή τόσο στο διαμετακομιστικό εμπόριο όσο και στον θαλάσσιο τουρισμό. Σκεφθείτε το συνολικό όφελος για την ελληνική οικονομία και τις τοπικές κοινωνίες, εάν προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση και άλλων σημαντικών εμπορικών και τουριστικών λιμανιών μας στο πρότυπο της επιτυχημένης παραχώρησης των περιφερειακών αεροδρομίων μας.

Απλά σκεφτείτε».

 

 


 



Σχετικά άρθρα

Τελευταια

Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΑΤΤΙΚΗΣ