Εφημερίδα Κοινωνική

ΝΑΥΠΗΓΟΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤEΣ σε κόντρα με τον ΟΛΠ – Aποκλειστικές δηλώσεις του Προέδρου του ΣΕΝΑΒΙ στην ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ

 Breaking News

ΝΑΥΠΗΓΟΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤEΣ σε κόντρα με τον ΟΛΠ – Aποκλειστικές δηλώσεις του Προέδρου του ΣΕΝΑΒΙ στην ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ
24 Ιουλίου 2019

«Θύελλα» αντιδράσεων έχει ξεσπάσει στους κόλπους της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης Περάματος μετά την απόφαση της ΟΛΠ ΑΕ, να προβεί σε πρόσκληση ενδιαφέροντος για τη δημιουργία μητρώου επιχειρήσεων ναυπηγοεπισκευής (ΝΕΖ). Οι αντιδράσεις ξεκίνησαν αφού, όπως διαφαίνεται από την κίνηση αυτή, όσες εταιρείες ενταχθούν θα μπορούν να αναλαμβάνουν εργασίες στην περιοχή της ΝΕΖ. Το σχέδιο του ΟΛΠ προβλέπει τη συνεργασία με τοπικά συνεργεία, εταιρείες και προμηθευτές επισκευής πλοίων, προκειμένου να «βελτιώσει τις δυνατότητες και την αποδοτικότητα στον τομέα της επισκευής πλοίων, καθώς και να δημιουργήσει περισσότερες ευκαιρίες εργασίας σε τοπικό επίπεδο». «Επί του παρόντος», αναφέρει στην προκήρυξη ο ΟΛΠ, αφήνοντας έτσι ανοικτό και το θέμα του ναυπηγείου, «θα ενεργεί ως υπεύθυνος διαχείρισης έργου, σε αυστηρά συμβουλευτικό επίπεδο, προκειμένου να παρέχει στους πελάτες υπηρεσίες “μιας στάσης” υψηλής ποιότητας και επαγγελματικού επιπέδου στον τομέα της διοίκησης έργων επισκευής πλοίων». Ο ΟΛΠ, ως υπεύθυνος διαχείρισης έργου, για λογαριασμό των πελατών του, «θα χρησιμοποιήσει την επαγγελματική εμπειρία, τη γνώση, τις ικανότητες και τη δυνατότητα που διαθέτει, προκειμένου να επιλέξει, να ορίσει και να αναθέσει σε τοπικά συνεργεία, εταιρείες και προμηθευτές επισκευής πλοίων την εκτέλεση ναυπηγοεπισκευαστικών εργασιών και υπηρεσιών προς τους πελάτες». Όπως εξηγεί, αυτό θα γίνει μέσω της δημιουργίας ενός Μητρώου Εγκεκριμένων Εργολάβων, μέσω μίας «δίκαιης και διαφανούς διαδικασίας αξιολόγησης» και επιλογής για την παροχή εργασιών και υπηρεσιών αναφορικά με την επισκευή πλοίων στους πελάτες του ΟΛΠ.

 

Αντιδρούν οι επιχειρήσεις
«Η ΟΛΠ / COSCO είναι διαχειριστής μόνο υποδομών. Η χρήση των υποδομών ανήκει μόνο στους ναυπηγοεπισκευαστές και αυτό προβλέπεται από τη Σύμβαση Παραχώρησης. Ως εκ τούτου, η απρόσκοπτη πρόσβασή μας στους χώρους εργασίας μας στη Ζώνη στο Πέραμα είναι εγγυημένη από την ελληνική νομοθεσία». Αυτό μας διαμήνυσε σε κάθε τόνο ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Ναυπηγικής Βιομηχανίας κ. Βασίλης Κανακάκης, ο οποίος μαζί με τον Γενικό Γραμματέα της Ένωσης κ. Μανώλη Μαζωνάκη μας εξήγησαν πως αυτό που επιχειρεί να κάνει ο ΟΛΠ είναι παράνομο. «Όταν η εταιρεία ήρθε στον Πειραιά, δεν είχε εκδηλώσει σε καμία περίπτωση πρόθεση να ασχοληθεί με την Ναυπηγοεπισκευή στη χώρα μας. Αυτό το έκανε στην Κίνα» εξήγησαν στην ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ. Φαίνεται όμως ότι το πλάνο της εταιρείας άλλαξε. Το 2018 η Cosco επιδίωξε να πάρει άδεια επισκευής mega yacht, θέλοντας να δημιουργήσει σχετικό ναυπηγείο στο Πέραμα ή στο Νέο Μώλο Δραπετσώνας. Στη συνέχεια, ωστόσο, ζήτησε από την αρμόδια διεύθυνση της Περιφέρειας την έκδοση άδειας για εγκατάσταση βαριάς όχλησης, αίτημα που απερρίφθη επειδή από το 1984 ισχύει απαγόρευση για τέτοιες δραστηριότητες στη χερσαία ζώνη της Αττικής. «Αφού από την ελληνική νομοθεσία αλλά και από την Σύμβαση Παραχώρησης απαγορεύεται να φτιάξει ναυπηγείο, τώρα προσπαθεί να το κάνει με έμμεσο τρόπο» μας είπαν οι εκπρόσωποι του ΣΕΝΑΒΙ.

Το «παρα – μητρώο»
«Όλα τα μέλη της ένωσής μας, 450 υγιείς επιχειρήσεις, ασφαλιστικά και φορολογικά ενήμερες που έχουν πιστοποιηθεί από το Ελληνικό δημόσιο, είναι εγγεγραμμένες στο Εθνικό Μητρώο Ναυπηγοεπισκευαστικών Επιχειρήσεων όπως ορίζει ο Ν. 3551/2007» μας είπε ο κ. Κανακάκης, τονίζοντας ότι έχουν επενδύσει ποσό πλέον των 500 εκατομμυρίων άνευ όρων με μοναδικό ελεύθερο χώρο εδώ και πολλά χρόνια τη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος. Πρόκειται για κεφάλαια που επενδύθηκαν σε μεγάλο βαθμό εντός κρίσης και δεν προέρχονται από Ευρωπαϊκή επιδότηση όπως αυτά της ΟΛΠ Α.Ε. ούτε είναι προίκα από τα ταμεία της. Αν τελικά, δημιουργηθεί αυτό το «παρα- μητρώο» όπως το χαρακτηρίζουν τα μέλη του ΣΕΝΑΒΙ, η COSCΟ θα έχει καταφέρει να μην έχει μεν ναυπηγείο, αφού της το απαγορεύει η ελληνική νομοθεσία, αλλά να λειτουργεί σαν αυτό που λένε στους χώρους της ναυτιλίας, ως broker, σαν μεσίτης δηλαδή. Στην ουσία, αφού είναι ο κάτοχος των υποδομών, θα κλείνει ημερομηνιακά τις υποδομές της με πλοία, μη αφήνοντας χώρο και χρόνο στους ναυπηγοεπισκευαστές της Ζώνης να κάνουν χρήση των υποδομών. «Υποτίθεται ότι με αυτόν τον τρόπο θα έρχονται περισσότερα πλοία για επισκευή στο Πέραμα. Εμείς οι Έλληνες Ναυπηγοεπισκευαστές δουλειά και πελάτες έχουμε. Υποδομές να δουλέψουμε δεν έχουμε» μας τόνισαν υπενθυμίζοντάς μας την υποχρέωση του επενδυτή να βάλει 55 εκ. ευρώ για τη βελτίωση των υποδομών. Σε καμία περίπτωση, όπως μας είπαν δεν πρέπει να απαγορευτεί σε εταιρείες της ναυπηγοεπισκευής η ελεύθερη πρόσβαση. «Πρέπει να μπορούμε να εργαστούμε», μας είπαν.
Στην Επιτροπή Ανταγωνισμού το θέμα
Όλα τα παραπάνω, φυσικά και έχουν γίνει γνωστά στην Επιτροπή Ανταγωνισμού από την Δημόσια Αρχή Λιμένων η οποία φαίνεται να συμμερίζεται τους προβληματισμούς των Ναυπηγοεπισκευαστών. Οι τελευταίοι, μάλιστα, έχουν ζητήσει συνάντηση για να παρουσιάσουν εκτενώς τους προβληματισμούς τους στην Επιτροπή. Παράλληλα, με απόφαση – ψήφισμα της κοινής συνέλευσης των μελών των φορέων της Ναυπηγοεπισκευαστικών Επιχειρήσεων, του ΣΕΝΑΒΙ, του  Συνδέσμου Ναυπηγείων Περάματος και της Ένωσης Βιοτεχνών Εργοδοτών Μηχανουργών Πειραιά, που έλαβε χώρα την 3η Ιουλίου στο ΒΕΠ, ζητούν από κάθε σχετική αρχή να παρέμβει για την ορθή και σύννομη εφαρμογή της Σύμβασης Παραχώρησης. Επίσης, ζητούν από το νέο υπουργό κ. Πλακιωτάκη, με τον οποίο θα συναντηθούν τις επόμενες ημέρες να παρέμβει για τις καταχρηστικές χρεώσεις εισόδου των επαγγελματικών οχημάτων στους χώρους της ΝΕΖ αλλά
και γενικότερα τις εξοντωτικές χρεώσεις. Όπως μας κατήγγειλαν οι εκπρόσωποι του ΣΕΝΑΒΙ, ο επενδυτής ζητά από τις επιχειρήσεις να προπληρώνουν τη χρήση υποδομών, όταν στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στη ΝΕΖ δεν παρέχεται καν ρεύμα. «Υπάρχουν επιχειρήσεις που δαπανούν μεγάλα ποσά την ημέρα για να ηλεκτροδοτήσουν τις εργασίες τους με γεννήτριες» , μας είπαν χαρακτηριστικά.
Θα γεμίσει με ανέργους ο Πειραιάς
Σύμφωνα με όσα είπαν, αυτονόητο, πως αν τελικά ευδοκιμήσει το σχέδιο της COSCO να δουλεύουν μόνο οι επιχειρήσεις που γραφτούν στο μητρώο της, που από την προκήρυξη φαίνεται πως ο αριθμός τους θα είναι περιορισμένος, εκατοντάδες θα μείνουν χωρίς δουλειά με αποτέλεσμα ο ευρύτερος Πειραιάς να γεμίσει ανέργους. «Ο επενδυτής έχει καταφέρει να ελέγχει όλους τους τομείς της ναυτιλίας, το εμπορικό κομμάτι του λιμανιού, την κρουαζιέρα την ακτοπλοΐα. Αν καταφέρει και την ναυπηγοεπισκευή, τομέα που οι Έλληνες υπερτερούν διαχρονικά, τότε θα γεμίσουμε ανέργους» μας είπε καταλήγοντας ο κ. Κανακάκης. Όπως γίνεται αντιληπτό, θα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον η εξέλιξη της υπόθεσης μιας και οι ναυπηγοεπισκευαστές είναι ήδη «στα κάγκελα» ενώ αναμένεται και η απάντηση της εταιρείας.

 

 


Σχετικά άρθρα

Τελευταια

Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΑΤΤΙΚΗΣ