Εφημερίδα Κοινωνική

«Ο ΠΡΟΚΡΟΥΣΤΗΣ ΤΟΥ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΥ» – Γράφει η Αλεξάνδρα Γκανά Πολιτευτής Β’ Πειραιά ΝΔ

«Ο ΠΡΟΚΡΟΥΣΤΗΣ ΤΟΥ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΥ» – Γράφει η Αλεξάνδρα Γκανά Πολιτευτής Β’ Πειραιά ΝΔ
17 Απριλίου 2019

«Ο δημότης του αρχαίου Κορυδαλλού ονομαζόταν Κορυδαλλεύς ή Κορυδαλεύς. Στην περιοχή του σύγχρονου Κορυδαλλού διασώζονται τα κατάλοιπα αρχαίου ηρώου, ίχνη δρόμων, τμήματα οικισμού και νεκροταφείου. Κατά την ύστερη αρχαιότητα αναφέρθηκε από τον Αμμώνιο η ύπαρξη στον δήμο ιερού της Σωτείρας Κόρης (Περσεφόνης), αλλά αυτό δεν έχει προς το παρόν βρεθεί. Σύμφωνα επίσης με την παράδοση στην περιοχή του τότε Κορυδαλλού ο Θησέας σκότωσε τον μυθικό ληστή Προκρούστη, ο οποίος ζούσε στην περιοχή του Κορυδαλλού» (Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια). Ομολογώ ότι δεν γνώριζα την συσχέτιση του Κορυδαλλού με τον Θησέα και τους άθλους του. Προσπαθώντας να γνωρίζω όσο περισσότερες λεπτομέρειες για την πόλη μπορώ, έπεσε το μάτι μου στην παραπάνω αναφορά. Όταν καταπιάνομαι με οτιδήποτε προσπαθώ να γνωρίζω όσα περισσότερα μπορώ επί του θέματος . Όταν όμως διάβασα το παραπάνω σταμάτησα να διαβάζω οτιδήποτε άλλο! Καθηλώθηκα στον Προκρούστη που χαρακτήρισε την προκρούστεια λογική, τη λογική που υπονομεύει την εποχή μας! Έχω αναλύσει για πολλές ώρες με φίλους που ζουν στον Κορυδαλλό τα προβλήματα της πόλης…

Η απουσία κυκλοφοριακής παρέμβασης και φροντίδας εν όψει της έναρξης λειτουργίας του σταθμού ΜΕΤΡΟ, η κατάσταση των δρόμων και των πεζοδρόμων της πόλης, η διαχείριση εκπαιδευτικών και άλλων κονδυλίων , η προβληματική κυκλοφορία και στάθμευση των αυτοκινήτων , η εικόνα των κάδων σκουπιδιών, η έλλειψη βασικών υποδομών ή η εγκατάλειψη της περιοχής του Σχιστού. Έχω και λύσεις να προτείνω: Όλες αυτές που προτείνουν όλοι οι κάτοικοι της πόλης. Τι σημαίνει αυτό; Ότι όλοι γνωρίζουμε τι πρέπει να γίνει αλλά δεν το έχουμε κάνει, αφενός. Αφετέρου ότι για να λυθούν τα προβλήματα αυτά δεν χρειάζεται ιδιαίτερη σοφία αλλά απλή λογική και πρακτικές λύσεις. Τι συμβαίνει; Έχουμε έλλειψη λογικής ή έλλειψη πρακτικών λύσεων; Και τα δύο! Τα προβλήματα της σύγχρονης Ελλάδας είναι ακριβώς αυτά τα δύο στοιχεία που διέπουν τις αποφάσεις όσων διοικούν την χώρα: Η έλλειψη λογικής και η έλλειψη πρακτικών λύσεων. Αγαπώ την αρχαιά ελληνική ιστορία και τον πολιτισμό, η διδαχή και τα μηνύματα που οι Έλληνες θα μπορούσαμε να επεξεργαστούμε είναι πολλά και τεράστιας σημασίας . Γνωρίζουμε όλοι ότι όταν ο Θησέας έγινε 16 ετών, ξεκίνησε για να επιστρέψει στην Αθήνα και να διαδεχτεί στον θρόνο τον Αιγέα, μια που μέχρι τότε τον είχε κρύψει ο πατέρας του στην Τροιζήνα επειδή φοβόταν ότι άλλοι διεκδικητές του θρόνου θα τον σκότωναν. Κατά τη διαδρομή του από την Πελοπόννησο προς την Αθήνα εξολόθρευσε πολλούς ‘κακούς’ και έξω από την Αθήνα συνάντησε τον Προκρούστη. Ο Προκρούστης ζούσε σε ένα σπίτι με δύο κρεβάτια, ένα κοντό και ένα μακρύ. Εξανάγκαζε τους μικρόσωμους περαστικούς να ξαπλώνουν στο μακρύ κρεβάτι και τους τραβούσε βίαια ώστε να καλύψουν όλο το μήκος του κρεβατιού και φυσικά μέχρι να πεθάνουν.

Τους ψηλόσωμους δε, τους έβαζε στο κοντό κρεβάτι και τους έκοβε τα πόδια που εξείχαν. Τι συμβολίζει αυτό; τη βίαιη προσαρμογή ενός ατόμου, μιας ομάδας ατόμων ή ενός λαού σε συγκεκριμένα πλαίσια. Τα πλαίσια αυτά καθορίζονται από κάποια εξουσία με στόχο τη χειραγώγηση του λαού και την ανοχή του σε επιλογές της εξουσίας με γνώμονα δικούς της σχεδιασμούς οι οποίοι ακολουθούν την προκρούστεια λογική. Τι είναι αυτό που μας κάνει να χειραγωγούμαστε και να ανεχόμαστε τις επιλογές της εξουσίας που αφορούν την υγεία, την παιδεία, την ενημέρωση, την οικονομία, τις συνθήκες εργασίας; Γιατί υπάρχει η βίαιη προσαρμογή της ελληνικής κοινωνίας σε κυβερνητικές αποφάσεις αντί η κυβερνητική πολιτική να στοχεύει συγκεκριμένες ανάγκες των πολιτών; Να στοχεύει στην εξέλιξη της σύγχρονης γνώσης, στην δημιουργία, στο έμψυχο επιστημονικό δυναμικό, στις σύγχρονες κρατικές υποδομές, δηλαδή στα αυτονόητα. Σε μια οικονομία που θα μπορεί να επιβιώσει και να αναπτυχθεί στο διεθνές ανταγωνιστικό περιβάλλον και σε εργασιακές συνθήκες που θα κάνουν τους Έλληνες να στοχεύουν σε λογικές και πρακτικές λύσεις ώστε να κερδίσουν την πολυπόθητη καθημερινή αξιοπρέπεια.

Οι προκρούστειες λογικές και πρακτικές, χωρίς συναίνεση του ελληνικού λαού, είναι τακτισμοί από ανθρώπους που δεν γνωρίζουν το έργο που καλούνται να φέρουν εις πέρας. Και είναι δική μας η ευθύνη να απομακρύνουμε αυτούς τους ανθρώπους από το τιμόνι της χωράς. Στον έκτο άθλο λοιπόν του Θησέα που αντιμετώπισε τον Προκρούστη του Κορυδαλλού, και αναλύοντας τον μύθο ο μύστης καλείται να αφήσει πίσω του όλα όσα τον δεσμεύουν στην πνευματική του εξέλιξη, ενώ στην καθημερινή ζωή του καλείται να εφαρμόσει την διδαχή «παν μέτρον άριστον». Λογική ρεαλισμός και πράξεις! Αυτά θα φέρουν τις πρακτικές λύσεις. Ας αφήσουμε πίσω μας όλους αυτούς που αποδεδειγμένα δεν ήξεραν, δεν μπόρεσαν ή δεν ήθελαν να δουν τον τόπο μας να ακμάζει και ας δώσουμε δύναμη με την ψήφο μας σε ανθρώπους που θέλουν να προσφέρουν τις γνώσεις και την εμπειρία τους. Σε ανθρώπους που έχουν επαγγελματική υπόσταση και εκτός πολιτικής. Είναι και αυτό μια πρακτική λύση των προβλημάτων μας και ίσως η πιο σημαντική!

 

 


Σχετικά άρθρα

Τελευταια

Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΑΤΤΙΚΗΣ