Εφημερίδα Κοινωνική

Νέα εξαγγελία για ΥΠΟΓΕΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ ΤΟΥ ΗΣΑΠ στο συνέδριο του Economist

 Breaking News

Νέα εξαγγελία για ΥΠΟΓΕΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ ΤΟΥ ΗΣΑΠ στο συνέδριο του Economist
16 Απριλίου 2019

Η Αττικό Μετρό σχεδιάζει την υλοποίηση έργων αξίας πάνω από 300 εκατομμύρια ευρώ για το επόμενο διάστημα. Στόχος της εταιρείας η ένταξή τους στο ΕΣΠΑ 2014-2020. Σε αυτά τα έργα αναφέρθηκε ο διευθύνων σύμβουλος, Θεόδωρος Παπαδόπουλος κατά την παρουσία του στο συνέδριο του Economist. Μεταξύ άλλων… και η περιβόητη υπογειοποίηση της γραμμής 1 από Φάληρο μέχρι Πειραιά, με ταυτόχρονη κατασκευή νέου υπόγειου σταθμού στην περιοχή του Κεράνη (σταθμός Καμίνια προϋπολογισμού 100 εκατ. ευρώ). Tο θέμα συζητιέται εδώ και χρόνια στην πόλη και έχει αποτελέσει σημείο διαμάχης μεταξύ εκείνων που αντιδρούν στην επέκταση του μέσου και όσων έβαλαν την υπογραφή τους για να διέλθει το Τραμ από το κέντρο του Πειραιά, με την προϋπόθεση (τότε) της υπογειοποίησης. Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ είχε μιλήσει για το θέμα με το Αντιπεριφερειάρχη Πειραιά Γιώργο Γαβρίλη ο οποίος ξέρει από πρώτο χέρι πώς έχουν τα πράγματα σήμερα για την πολυδιαφημισμένη… υπογειοποίηση των γραμμών του ΗΣΑΠ από Φάληρο έως Πειραιά. Μας είχε πει λοιπόν τα εξής: «Υπάρχει εδώ και χρόνια μια ώριμη και προχωρημένη μελέτη. Αρχικά, η μελέτη αυτή συνδυάστηκε με την έλευση του Τραμ στην πόλη. Όταν όμως επιλέχθηκε η διαδρομή της Ομηρίδου Σκυλίτση έγινε μια συζήτηση περί “κόστους – οφέλους” και το σχέδιο της υπογειοποίησης έμεινε πίσω. Τα έργα του Τραμ προχώρησαν. Το σκεπτικό της υπογειοποίησης πέρασε σε άλλη διάσταση, ξεκομμένο από την επέκταση του Τραμ. Ακολούθησε πριν ένα χρόνο μια τοποθέτηση του υπουργού Χρ. Σπίρτζη που άναψε το “πράσινο φως” για την υλοποίηση του έργου, εφόσον βρεθεί χρηματοδότηση. Η λογική πλέον είναι να ανοίξει ο δρόμος, να δημιουργηθεί πνεύμονας πρασίνου στην είσοδο του Πειραιά και να ενωθούν τα Καμίνια με το κέντρο. Το κόστος όμως ενός τέτοιου “εγχειρήματος” είναι μεγάλο, περίπου στα 80 με 100 εκ. ευρώ ενώ υπάρχουν και τεχνικές δυσκολίες που πρέπει να ξεπεραστούν (π.χ. να “βουλιάξει” το τρένο και να “ξανασηκωθεί”, να ξεμπλοκάρει η Κόνωνος κ.α.). Η μελέτη είναι προχωρημένη και σε πολλά σημεία επικαιροποιημένη. Αλλά το να γίνει η υπογειοποίηση δεν είναι θέμα ούτε του Δήμου, ούτε της ΣΤΑΣΥ, ούτε της Περιφέρειας. Είναι στο χέρι του υπουργείου να βρει χρηματοδότηση, μέσω κονδυλίων». Η εξαγγελία λοιπόν του κ. Παπαδόπουλου, σχετικά με τη χρηματοδότηση του έργου στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014-2020 βάζει σε άλλη «διάσταση» το θέμα, αν και λόγω συνθηκών, όλοι στον Πειραιά, κρατάνε «μικρό καλάθι», ιδίως σε ό,τι έχει να κάνει με την επέκταση των μέσων σταθερής τροχιάς…

 


Σχετικά άρθρα

Τελευταια

Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΑΤΤΙΚΗΣ