Εφημερίδα Κοινωνική

ΕΒΕΠ: Τα «υποχρεωτικά» & «μη υποχρεωτικά έργα» του Master Plan για το Λιμάνι του Πειραιά

 Breaking News

ΕΒΕΠ: Τα «υποχρεωτικά» & «μη υποχρεωτικά έργα» του Master Plan για το Λιμάνι του Πειραιά
20 Φεβρουαρίου 2019

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΚΟΡΚΙΔΗ ΣΤΑ ΜΕΛΗ ΤΟΥ ΔΣ Ε.Β.Ε.Π.

Το συνολικό επενδυτικό σχέδιο της Cosco για το λιμάνι του Πειραιά περιλαμβάνει επενδύσεις που φτάνουν τα 550 εκ. ευρώ. Οι υποχρεωτικές επενδύσεις ανέρχονται στα 293,7 εκ. ευρώ και αφορούν 11 έργα, ενώ υπάρχουν ακόμα 8 έργα που υπολογίζεται ότι η αξία τους φτάνει τα 250 εκ. ευρώ. Για το έργο της επέκτασης του επιβατικού λιμένα της κρουαζιέρας έχει κατατεθεί στο ΣτΕ αίτηση επανάληψης του διαγωνισμού με άλλους όρους μετά τη διαμάχη με τις κατασκευαστικές εταιρείες.

Στα «υποχρεωτικά» έργα περιλαμβάνεται η επέκταση του επιβατικού λιμένα της κρουαζιέρας σε πρώτη φάση αξίας 136,2 εκ. ευρώ, οι επισκευές στον προβλήτα Ι του Σ.ΕΜΠΟ του ΟΛΠ αξίας 8 εκατ. ευρώ, η μετατροπή της πεντάγωνης αποθήκης σε επιβατικό σταθμό κρουαζιέρας κόστους 1,5 εκ. ευρώ, αλλά και η υπόγεια οδική σύνδεση car terminal με πρώην χώρο ΟΔΔΥ, κόστους 5 εκ. ευρώ. Επίσης προβλέπεται η βελτίωση και συντήρηση υποδομών συνολικής αξίας 15 εκ. ευρώ, έργα που σε έναν μεγάλο βαθμό έχουν υλοποιηθεί, η κατασκευή του νέου προβλήτα πετρελαιοειδών δίπλα στις εγκαταστάσεις του Σ.ΕΜΠΟ, το οποίο έχει ολοκληρωθεί, προμήθεια εξοπλισμού 25 εκ. ευρώ, βυθοκόρηση του κεντρικού λιμένα 8 εκ. ευρώ και επέκταση του car terminal 20 εκ. ευρώ. Προβλέπονται επενδύσεις στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη Περάματος αξίας 55 εκ. ευρώ, ορισμένες από τις οποίες, όπως η αγορά νέας πλωτής δεξαμενής, έχουν ήδη πραγματοποιηθεί.

Τα «μη υποχρεωτικά» έργα, όπως τα έχει καταθέσει η ΟΛΠ ΑΕ αφορούν:

•Κατασκευή δύο πενταώροφων κτηρίων στάθμευσης αυτοκινήτων στο car terminal.

•Κατασκευή ξενοδοχείου 5* στην Παγόδα.

•Ανακατασκευή πέτρινης αποθήκης για μετατροπή σε μουσείο μετανάστευσης.

•Μετατροπή αποθηκών σε 2 ξενοδοχεία 4* και 5* αντίστοιχα.

•Δημιουργία Σύγχρονου Συνεδριακού Κέντρου

•Οικολογικά λεωφορεία.

•Κατασκευή επισκευαστικού προβλήτα γιοτ και εγκατάσταση synchrolift.

•Κατασκευή επιβατικού σταθμού κρουαζιέρας στη Νότια Ζώνη λιμένα.

Στο χώρο του νέου επιβατικού σταθμού κρουαζιέρας και τα terminals θα υπάρχουν περιορισμένης έκτασης εμπορικές χρήσεις τύπου “duty free shops”, ενώ αναμένεται να μην προχωρήσει η κατασκευή Mall, λόγω των οικονομικών επιπτώσεων στη τοπική αγορά, καθώς και η δημιουργία logistic Centre στον χώρο του ΟΔΔΥ, λόγω της μεγάλης επένδυσης του γειτονικού κέντρου εφοδιαστικής αλυσίδας στο Θριάσιο.

Η πρώτη συνεδρίαση της ΕΣΑΛ την Τρίτη 19/2/19 εξέτασε τις θέσεις των φορέων και σύντομα θα ανακοινώσει την τελική απόφαση για το «master plan» του λιμανιού του Πειραιά. Το ΕΒΕΠ πάντα υποστηρίζει τις επενδύσεις που προσδίδουν προστιθέμενη αξία στην τοπική και εθνική μας οικονομία, που ενισχύουν τις ελληνικές επιχειρήσεις, που προσφέρουν θέσεις εργασίας και σέβονται τους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής. Ως εκ τούτου έχουμε θετική άποψη για τα περισσότερα υποχρεωτικά και προαιρετικά έργα του project, με την προϋπόθεση βεβαίως ότι θα προηγηθούν οι γνωμοδοτήσεις του ΚΑΣ και οι απαραίτητες μελέτες σκοπιμότητας και περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

 

 


Σχετικά άρθρα

Τελευταια

Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΑΤΤΙΚΗΣ