Εφημερίδα Κοινωνική

ΤΡΑΜ ΠΕΙΡΑΙΑ: Ξανά στο προσκήνιο η γέφυρα «φονιάς» της Γρηγορίου Λαμπράκη – Άναψε «φωτιές» η αυτοψία της Αντιπεριφέρειας! – Ζητούνται απαντήσεις για το σοβαρό θέμα που έχει αναδείξει ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ από το 2014

 Breaking News

ΤΡΑΜ ΠΕΙΡΑΙΑ: Ξανά στο προσκήνιο η γέφυρα «φονιάς» της Γρηγορίου Λαμπράκη – Άναψε «φωτιές» η αυτοψία της Αντιπεριφέρειας! – Ζητούνται απαντήσεις για το σοβαρό θέμα που έχει αναδείξει ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ από το 2014
22 Ιανουαρίου 2019

*Του Κώστα Παναγιωτάκη

Στην επιφάνεια έρχεται ένα σοβαρό θέμα που είχε αναδείξει ΠΡΩΤΗ η εφημερίδα ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ σε αποκλειστικό ΡΕΠΟΡΤΑΖ πριν 4 χρόνια (Δεκέμβριος 2014), όταν ακόμα στην πόλη συζητούσαν μόνο… για το θέμα της χάραξης. Πρόκειται για το θέμα της γέφυρας της Γρηγ. Λαμπράκη στον Πειραιά, που οδηγεί από την οδό Πειραιώς στο Πασαλιμάνι. Η γέφυρα ετοιμάζεται να υποδεχτεί το ΤΡΑΜ (θα περνάει από πάνω της, στρίβοντας για το κέντρο του Πειραιά), χωρίς όμως –όπως γράφαμε τότε- να υπάρχει στατική μελέτη (μας είχαν πει ότι αγνοείται, καθώς η κατασκευή της είναι πολύ παλιά). Μάλιστα όπως πληροφορηθήκαμε, η τραγική κατάσταση, στην οποία βρίσκεται η γέφυρα αποτυπώνεται με τα πιο μελανά χρώματα σε έκθεση αυτοψίας, που πραγματοποιήθηκε από την Περιφερειακή Ενότητα Πειραιά, στις 2 Ιανουαρίου 2019, μετά από καταγγελίες του Ινστιτούτου Καταναλωτών και του σωματείου καταναλωτών ΙΝΚΑ – ΔΙΚΑΠ.

Συγκεκριμένα, όπως καλύπτει η έκθεση της Περιφερειακής Ενότητας Πειραιά: «Κατά την αυτοψία διαπιστώθηκε πληθώρα ορατών βλαβών σε δομικά στοιχεία της γέφυρας από οπλισμένο σκυρόδεμα».

apokalipseis

Ειδικότερα εντοπίστηκαν:

Εκτεταμένη εμφάνιση αποφλοιωμένων επιφανειών σκυροδέματος σε προβόλους, πλάκες, δοκούς, βάθρα και υποστυλώματα. Αποσαθρωμένα και αποκολλημένα τμήματα σκυροδέματος σε δομικά στοιχεία της γέφυρας, Ύπαρξη κενών και φωλιών σε σημεία έντονα φθαρμένου κυροδέματος, αλλά και λόγω ατελειών κατά την φάση της κατασκευής, Έντονα διαβρωμένοι σιδηροί οπλισμοί στα σημεία, όπου αυτοί έχουν αποκαλυφθεί. Μακροσκοπικά εκτιμάται, ότι η οξείδωση του χάλυβα έχει οδηγήσει σε αρκετές περιπτώσεις στη μείωση της ενεργής διατομής του, αποτίναξη του σκυροδέματος και διάβρωση του οπλισμού στη βάση κάποιων υποστυλωμάτων. Οι ανωτέρω διαπιστώσεις οδηγούν στην εκτίμηση, ότι τα δομικά στοιχεία της γέφυρας υπόκεινται στη δράση του φαινομένου της ενανθράκωσης του σκυροδέματος και της διάβρωσης των οπλισμών. Η έκταση του φαινομένου δύναται να εκτιμηθεί με την εφαρμογή ειδικής μεθοδολογίας. Οι διαφορετικού εύρους ορατές βλάβες, που εντοπίζονται σε διάφορα των δομικών στοιχείων της γέφυρας, δημιουργούν την εικόνα πολλαπλότητας προβληματικών περιοχών. Ειδικά όμως το φαινόμενο της αποκόλλησης τμημάτων σκυροδέματος και διάβρωσης του σιδηρού οπλισμού εμφανίζεται ιδιαίτερα έντονο σε θέσεις πλησίον των αρμών συστολοδιαστολής, όπου τα μεγάλα ποσοστά υγρασίας του σκυροδέματος (πιθανόν λόγω  αναποτελεσματικής αποστράγγισης ομβρίων) είναι πλέον επιβαρυντικά για την εξέλιξη της ενανθράκωσης και της περαιτέρω διάβρωσης των οπλισμών». Μάλιστα, η συγκεκριμένη έκθεση έγινε λίγες μέρες μετά τις δηλώσεις του Υπουργού Μεταφορών, Χρ. Σπίρτζη, ο οποίος με αφορμή τις έντονες ανησυχίες κατοίκων και φορέων του Πειραιά για την κατάσταση της γέφυρας διαβεβαίωνε, ότι έχει συντηρηθεί και ενισχυθεί κατά το πρόσφατο παρελθόν και θεωρείται με σαφήνεια αποδεκτή η διέλευση του τραμ. Η έκθεση της Περιφερειακής Ενότητας Πειραιά διαβιβάστηκε και στην Δημοτική Αρχή της πόλης, η οποία έχει την ευθύνη της συντήρησης και αποκατάστασης της γέφυρας Γρηγ. Λαμπράκη.

tram

Εμείς επικοινωνήσαμε με τον Αντιπεριφερειάρχη Πειραιά κ. Γιώργο Γαβρίλη, ο οποίος μας επιβεβαίωσε τα αποτελέσματα της αυτοψίας. Πρόσθεσε δε τα εξής: «Είχαμε δυο καταγγελίες τις οποίες λάβαμε απόφαση να “τρέξουμε” ως επισπεύδουσα αρχή. Διαπιστώσαμε όλα αυτά που προαναφέρατε. Βεβαίως, έχουν γίνει κάποιες παρεμβάσεις, αλλά κατά την άποψή μας οφείλει να γίνει εργαστηριακός έλεγχος από την  κατασκευάστρια εταιρεία. Εμείς απλώς κάναμε μια εκτίμηση της κατάστασης, την οποία αποστείλαμε στις υπηρεσίες του Δήμου, στη ΘΕΜΕΛΗ και στην ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ». Θυμίζουμε ΟΣΑ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΕΙΧΕ ΓΡΑΨΕΙ Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ το 2014 και τα οποία μάλιστα είχαν συζητηθεί και στο δημοτικό συμβούλιο Πειραιά. “Το μεγαλύτερο και σοβαρότερο πρόβλημα που σας αποκαλύπτει σήμερα η «ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ» εντοπίζεται στην στροφή του Τραμ από την οδό Μικράς Ασίας προς τη Γρηγορίου Λαμπράκη, στο λεγόμενο «loop» όπως λένε οι τεχνικοί. Η συγκεκριμένη στροφή έχει δημιουργήσει μεγάλο «πονοκέφαλο» στις τεχνικές υπηρεσίες καθώς ελλοχεύει ο κίνδυνος να υποχωρήσει η γέφυρα της Γρ. Λαμπράκη, η οποία λόγω τύπου κατασκευής (ξύλινοι πάσαλοι) και παλαιότητας, ενδεχομένως να μη μπορεί να «σηκώσει» το βάρος συρμών (42 τόνους ο καθένας) και αυτοκινήτων σε ανηφορική πορεία.

Και δεν θέλουμε να φανταστούμε καθόλου το ενδεχόμενο να «κολλήσει» στην ανηφόρα ένας συρμός του Τραμ και από πίσω να έρχεται ένας άλλος… Η κατάσταση της γέφυρας είναι άκρως ανησυχητική… Υπάρχει έντονος προβληματισμός σχετικά με το πόσο η κατασκευάστρια εταιρεία μπορεί να επέμβει στη στατικότητά της, δεδομένου ότι τα σχέδια κατασκευής της γέφυρας «αγνοούνται» εδώ και πολλά χρόνια… Επικοινωνήσαμε με την εταιρεία «ΘΕΜΕΛΗ», η οποία επιβεβαίωσε τις πληροφορίες μας ως προς την έλλειψη μελέτης κατασκευής της γέφυρας, ωστόσο μας καθησύχασε λέγοντάς μας ότι θα γίνουν τεχνικές παρεμβάσεις, θα ενισχυθεί στα σημεία που παρουσιάζει πρόβλημα και επιπλέον, θα απαγορευτεί η διέλευση φορτηγών από το σημείο, ώστε να μην υπάρχει φόβος κατάρρευσης λόγω βάρους. Στα θεμέλια της γέφυρας της Γρ. Λαμπράκη περνάει σήμερα ο κεντρικός αγωγός νερού της ΕΥΔΑΠ του Πειραιά που πάει προς Καστέλλα. Σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας μας, υπήρξε έντονη αντιπαράθεση και επαναλαμβανόμενες συσκέψεις, μεταξύ κατασκευάστριας εταιρείας και ΕΥΔΑΠ για να δουν τι θα κάνουν με αυτό το σοβαρό θέμα.

Ο συγκεκριμένος αγωγός κρίθηκε αναγκαίο να είναι προσβάσιμος στις τεχνικές υπηρεσίες, όχι μόνο για να μπορούν να παρατηρούν τη λειτουργία του, αλλά γιατί υπήρξαν φόβοι ότι σε περίπτωση που κάτι άσχημο συμβεί και σπάσει ο συγκεκριμένος αγωγός, η πίεση του νερού είναι ικανή να ρίξει κάτω

όλη τη γέφυρα! Η κατασκευάστρια εταιρεία «ΘΕΜΕΛΗ» πιέστηκε να αλλάξει τα αρχικά σχέδιά της και να βγάλει τον αγωγό από τα θεμέλια της γέφυρας. Σύμφωνα με όσα μας είπε ο δ/ντης έργου της εταιρείας κ. Ντινόπουλος, χωρίς κανένα κόστος για την ΕΥΔΑΠ, ο αγωγός θα μετατοπιστεί παραπλεύρως”. Τα παραπάνω, τα γράφαμε πριν 4 χρόνια. Όπως σας είπαμε, από τότε έγιναν κάποιες τεχνικές παρεμβάσεις. Μάλιστα, δεν θα ξεχάσουμε τα λόγια του δ/ντη έργου της εταιρείας ΘΕΜΕΛΗ κ. Ντινόπουλου, που μας διαβεβαίωνε ότι το ΤΡΑΜ αν και φαίνεται πιο ογκώδες μέσο από ένα φορτηγό, στην πράξη είναι πιο ελαφρύ καθώς το βάρος του κατανέμεται σε περισσότερους άξονες και έτσι δεν θα υπάρχει κανένα πρόβλημα με τη γέφυρα. Όπως και να ‘χει η αυτοψία της Αντιπεριφέρειας άναψε «φωτιές» που οφείλει να… σβήσει τόσο η ΘΕΜΕΛΗ όσο και τη ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ. ΤΡΑΜ ΠΕΙΡΑΙΑ: Ξανά στο προσκήνιο η γέφυρα της Γρηγορίου Λαμπράκη Άναψε «φωτιές» η αυτοψία της Αντιπεριφέρειας! Ζητούνται απαντήσεις για το σοβαρό θέμα που έχει αναδείξει ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ από το 2014

«Επιβεβαιώνει» την ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ο Γιώργος Γαβρίλης, Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά: Είδαμε πολλά προβλήματα Τα κοινοποιήσαμε προς όλες τις κατευθύνσεις»

Να απαντήσει δηλαδή στα εξής:

1) Τι παρεμβάσεις έγιναν τα τελευταία χρόνια στη γέφυρα της Γρ. Λαμπράκη ώστε να διασφαλιστεί η στατικότητά της;

2) Βρέθηκε η στατική μελέτη της γέφυρας, η οποία είχε χαθεί;

3) Θα πραγματοποιηθεί εργαστηριακός έλεγχος και θα δοθούν τα στοιχεία του στη φόρα ως απάντηση στην πρόσφατη αυτοψία που έκανε η Αντιπεριφέρεια Πειραιά;

4) Και επιτέλους, τι θα γίνει με την ολοκλήρωση των εργασιών για τη λειτουργία του Μέσου;


 



Σχετικά άρθρα

Τελευταια

Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΑΤΤΙΚΗΣ