Εφημερίδα Κοινωνική

ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΜΕ ΤΟ ΤΡΑΜ; -Πληροφορίες για νέα εμπλοκή! -Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ζητά ΞΕΚΑΘΑΡΕΣ απαντήσεις

 Breaking News

ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΜΕ ΤΟ ΤΡΑΜ; -Πληροφορίες για νέα εμπλοκή! -Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ζητά ΞΕΚΑΘΑΡΕΣ απαντήσεις
14 Δεκεμβρίου 2018

Ρεπορτάζ του Κώστα Παναγιωτάκη

 

Οι Πειραιώτες έχουν φτάσει στο «Αμήν» με την επέκταση του ΤΡΑΜ στην πόλη! Η κατασκευή του έργου ξεκίνησε το 2013, πέρασε από χιλιάδες «κύματα», ανατράπηκαν σχεδιασμοί, μπήκε σε ράγες πολιτικής και αυτοδιοικητικής… «αντιπαράθεσης» και ενώ τα έργα έπρεπε να είχαν ολοκληρωθεί το 2015, μπαίνουμε στο 2019 και ακόμη περιμένουμε τι θα γίνει.

Τα ρεπορτάζ της εφημερίδας μας όλα αυτά τα χρόνια ενημέρωναν για την πορεία του έργου, αναδεικνύοντας και τα «στραβά» της επέκτασης. Χύθηκε πολύ δημοσιογραφικό μελάνι από την ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ για τη χάραξη, τις προσφυγές των πολιτών στο ΣτΕ, τα ανταποδοτικά, τη γέφυρα της Γρ. Λαμπράκη, την υπογειοποίηση των γραμμών του ΗΣΑΠ, τη Β’ Φάση του έργου κ.α. ενώ παράλληλα, «αντλούσαμε» απαντήσεις, για κάθε ένα από τα παραπάνω, από την Αττικό Μετρό, την ΘΕΜΕΛΗ και το αρμόδιο υπουργείο.

Σύμφωνα με τις τελευταίες ανακοινώσεις το ΤΡΑΜ βρίσκεται αυτή την περίοδο σε «δοκιμαστική λειτουργία» τεχνικών ζητημάτων ενώ σύντομα αναμένεται να ξεκινήσουν και κάποια «δοκιμαστικά δρομολόγια» συρμών. Κανείς ωστόσο δεν έχει δεσμευτεί ημερολογιακά για την κανονική (και όχι δοκιμαστική) λειτουργία του έργου, δίνοντας μια συγκεκριμένη ημερομηνία και όχι απαντήσεις του τύπου «αρχές του…».

Δυστυχώς, τα «νέα» που πληροφορηθήκαμε από καλά διασταυρωμένες πηγές δεν είναι καθόλου ενθαρρυντικά και δείχνουν ότι τα ως τώρα «δεδομένα» (εμπορική λειτουργία ΤΡΑΜ τους πρώτους μήνες του 2019), έχουν και πάλι ανατραπεί.

Το έργο φαίνεται να έχει «μπλοκάρει» λόγω των έργων που κάνει η Περιφέρεια Αττικής στο παραλιακό μέτωπο, στο ύψος της Καλλιθέας και του Μοσχάτου, απ’ όπου διέρχονται και οι συρμοί του ΤΡΑΜ με κατεύθυνση το Φάληρο και μετέπειτα, τον Πειραιά. Εκεί λοιπόν, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, κρίθηκε αναγκαίο να γίνει μετατόπιση των γραμμών του ΤΡΑΜ, κάτι που βεβαίως δεν είχε προβλεφθεί (χρονικά) στις μελέτες για τον Πειραιά! Έτσι, παρά το ότι το «κομμάτι» του ΤΡΑΜ στο «μεγάλο λιμάνι» θεωρείται σχεδόν ολοκληρωμένο, αν χρειαστεί να γίνουν τεχνικές παρεμβάσεις στην παραλιακή, θα επηρεαστεί το σύνολο του έργου και θα προκύψουν νέες καθυστερήσεις.

Ένα επιπλέον «αγκάθι» είναι και ο διαγωνισμός προμήθειας για τους νέους συρμούς που θα μπουν στη γραμμή του ΤΡΑΜ στον Πειραιά. Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο συγκεκριμένος διαγωνισμός καθυστερεί σημαντικά και αυτό δημιουργεί μεγάλα ζητήματα. Αν παραδοθεί η «γραμμή» νωρίτερα, θα πρέπει να «αντληθούν» συρμοί από άλλες «γραμμές», με ότι αυτό συνεπάγεται για την ποιότητα του συγκοινωνιακού έργου και τη συχνότητα των δρομολογίων. Εδώ σημειώστε και τον «παράγοντα» του Ιλισού, που αυτή τη στιγμή έχουν σταματήσει τα δρομολόγια λόγω διάβρωσης του εδάφους. Για το πόσο θα μείνουν κλειστοί αυτοί οι σταθμοί και τι θα γίνει με τους συρμούς, δεν υπάρχει ακόμη εκτίμηση.

Όσο για την υπογειοποίηση των γραμμών του ΗΣΑΠ από Φάληρο μέχρι Πειραιά, ένα θέμα που συζητιέται εδώ και χρόνια στην πόλη και έχει αποτελέσει σημείο διαμάχης μεταξύ εκείνων που αντιδρούν στην επέκταση του μέσου και όσων έβαλαν την υπογραφή τους για να διέλθει το Τραμ από το κέντρο του Πειραιά, φαίνεται ότι βγήκε από τα συρτάρια αλλά κάπως… «κούφιο». Και αυτό γιατί, όπως είχε αποκαλύψει πριν μερικούς μήνες στην ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ, ο Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Γ.Γαβρίλης, το… «έργο» έχει περάσει πλέον σε άλλη διάσταση, ,ξεκομμένο από την επέκταση του Τραμ.

Η λογική πλέον είναι να ανοίξει ο δρόμος, να δημιουργηθεί πνεύμονας πρασίνου στην είσοδο του Πειραιά και να ενωθούν τα Καμίνια με το κέντρο. Το κόστος όμως ενός τέτοιου “εγχειρήματος” είναι μεγάλο, περίπου στα 80 με 100 εκ. ευρώ ενώ υπάρχουν και τεχνικές δυσκολίες που πρέπει να ξεπεραστούν (π.χ. να “βουλιάξει” το τρένο και να “ξανασηκωθεί”, να ξεμπλοκάρει η Κόνωνος κ.α.). Η μελέτη είναι προχωρημένη και σε πολλά σημεία επικαιροποιημένη. Αλλά το να γίνει η υπογειοποίηση δεν είναι θέμα ούτε του Δήμου, ούτε της ΣΤΑΣΥ, ούτε της Περιφέρειας. Είναι στο χέρι του υπουργείου να βρει χρηματοδότηση, μέσω κονδυλίων όπως για παράδειγμα από το πακέτο “Γιουνκέρ”. Αν κλειδώσει μια τέτοια χρηματοδότηση θα μπορούμε να συζητάμε σε άλλη βάση. Προς το παρόν, αυτό που υπάρχει είναι μόνο η επιθυμία της υπογειοποίησης, αποτυπωμένη σε χαρτιά.

ΡΩΤΑΜΕ ΛΟΙΠΟΝ ΓΙΑ ΝΑ ΕΝΗΜΕΡΩΘΟΥΝ ΟΙ ΠΕΙΡΑΙΩΤΕΣ

Ζητάμε ΞΕΚΑΘΑΡΕΣ απαντήσεις για τα εξής:

-Τι πραγματικά συμβαίνει με τη δοκιμαστική λειτουργία του ΤΡΑΜ στον Πειραιά;

-Κατά πόσο έχει επηρεαστεί η ΚΑΝΟΝΙΚΗ – ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ του ΤΡΑΜ στον Πειραιά από τα έργα που γίνονται στην Παραλιακή;

-Σε τι στάδιο βρίσκεται ο διαγωνισμός προμήθειας νέων συρμών και κατά πόσο αυτό θα επηρεάσει την επέκταση του μέσου στην πόλη;

-Θα αναλάβει το υπουργείο το κόστος μια νέας κυκλοφοριακής μελέτης που θα «ανακουφίσει» τον ήδη επιβαρυμένο κυκλοφοριακά, Πειραιά;

-Τι σκέψεις υπάρχουν για τη Β’ φάση του έργου, την επέκταση προς Κερατσίνι – Πέραμα και την υπογειοποίηση των γραμμών του ΗΣΑΠ;

Οι πολίτες περιμένουν απαντήσεις τόσο από το Υπουργείο Υποδομών, όσο και από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ καθώς η υπομονή τους έχει εξαντληθεί και μια νέα καθυστέρηση θα είναι αυτή που ενδεχομένως να κάνει το ποτήρι να… ξεχειλίσει!

 

 


 



Σχετικά άρθρα

Τελευταια

Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΑΤΤΙΚΗΣ