Εφημερίδα Κοινωνική

«Oι προκλήσεις του Project OPEN MALL – Ανοιχτά Κέντρα Εμπορίου στη Νίκαια»

 Breaking News

«Oι προκλήσεις του Project OPEN MALL – Ανοιχτά Κέντρα Εμπορίου στη Νίκαια»
24 Οκτωβρίου 2018

Τα OPEN MALLs λειτουργούν πιλοτικά σε 4 πόλεις της Ελλάδας (Πειραιάς, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Αλεξανδρούπολη). Στόχος είναι, σε συνεργασία με τους τοπικούς Εμπορικούς Συλλόγους, τους Δήμους, την Περιφέρεια αλλά και την Γ.Γ. Εμπορίου και το Υπουργείο Οικονομίας (ΕΣΠΑ), να επεκταθούν και σε άλλα κέντρα ελληνικών πόλεων. Μάλιστα, η ΕΣΕΕ βρίσκεται σε συνομιλίες με αντίστοιχες οργανώσεις της Ιταλίας, Γαλλίας, Ολλανδίας, Βελγίου και Πορτογαλίας, ώστε να υιοθετηθεί μια τέτοια δράση και σε Ευρωπαϊκό επίπεδο.

Η ΙΔΕΑ

Η ιδέα για τα OPEN MALLs ξεκίνησε το 2012 από την διαπίστωση ότι τα κέντρα των πόλεων, στα οποία συνήθως βρίσκονται και τα παραδοσιακά εμπορικά κέντρα, δεν είναι πλέον ελκυστικά για τους καταναλωτές λόγω δυσκολίας πρόσβασης, στάθμευσης, ανεπαρκούς σηματοδότησης, κλπ. Ταυτόχρονα, από τις έρευνες του ΙΝ.Ε.ΜΥ διαπιστώσαμε ότι, υπό το βάρος της συνεχιζόμενης κρίσης και την δραματική αύξηση των κλειστών καταστημάτων των μελών μας, τα κλειστού τύπου MALLs είχαν σημαντικά μικρότερη πτώση τζίρου από τα μικρά και μικρομεσαία καταστήματα εάν όχι και αύξηση. Αποφασίσαμε λοιπόν να αντιδράσουμε για να αναστρέψουμε αυτή την κατάσταση εκμεταλλευόμενοι τις ιδιαίτερες κλιματολογικές συνθήκες τις χώρας και κάποια άλλα πλεονεκτήματα που διαθέτουν τα καταστήματα των μελών μας, άλλα και τα ιστορικά κέντρα των πόλεων της Ελλάδας.

Ο ΤΡΟΠΟΣ

Η προσομοίωση σε ανοικτές αγορές συνθηκών που ο καταναλωτής συναντά σε κλειστού τύπου εμπορικά κέντρα (malls) και αποτελούν γι’ αυτόν κριτήρια επιλογής των καταστημάτων που προτιμά.

Ο καταναλωτής επιλεγεί τα κλειστού τύπου Malls επειδή βρίσκει σε αυτά άνετη στάθμευση, εύκολη πρόσβαση, επαρκή σήμανση που διευκολύνει τον προσανατολισμό του επισκέπτη, καλαισθησία του χώρου, ποικιλία των προϊόντων και υπηρεσιών που προσφέρονται στα εμπορικά κέντρα, καθαριότητα, ασφάλεια, συνδυασμό αγορών και ψυχαγωγίας μέσα από πληθώρα εκδηλώσεων που πραγματοποιούνται στους χώρους των εμπορικών κέντρων αλλά και συστέγαση επιχειρήσεων από διάφορους τομείς (εμπόριο, εστίαση, πολιτισμός / κινηματογράφοι κ.λπ.), ύπαρξη χώρων απασχόλησης για τα παιδιά. Αυτές τις συνθήκες δημιουργήσαμε στα τέσσερα OPEN MALLs.

korkidis

Χρήση σύγχρονων τεχνικών κυρίως ηλεκτρονικού – ψηφιακού marketing

Στόχος η προσέλκυση των καταναλωτών με την χρήση πρωτοποριακών εργαλείων ηλεκτρονικού-ψηφιακού marketing όπως, predictive analytics, proximity marketing, gamification, push notifications, collaborative loyalty programs, interactive marketing κ.α. Τα εργαλεία αυτά απευθύνονται κυρίως στις μικρότερες ηλικίες, που οι έρευνες μας έδειξαν ότι πρέπει να στοχεύσουμε, επιπλέον είναι σημαντικά χαμηλότερου κόστους αφού τουλάχιστον στα αρχικά στάδια δεν θα υπήρχαν αρκετά κεφάλαια για να ανταγωνιστούμε διαφημιστικά τα κλειστού τύπου Malls.

Αναβάθμιση των ιστορικών κέντρων των πόλεων

Εδώ πραγματικά τα OPEN MALLs έχουν ένα τεράστιο συγκριτικό πλεονέκτημα. Κανένα κλειστού τύπου Mall δεν έχει τις ομορφιές των ιστορικών κέντρων σχεδόν όλων των Ευρωπαϊκών πόλεων, δεν προσφέρει έχει την ποικιλία των δράσεων που ένας επισκέπτης μπορεί να απολαύσει, δεν του θυμίζει τα παιδικά του χρόνια, δεν του δίνει την ευκαιρία να γνωρίσει καλυτέρα την πόλη που γεννήθηκε και αγάπησε.

Φυσικά εδώ χρειάζεται η δραστηριοποίηση όλων των φορέων της πόλης (Δημοτική αρχή, πολιτιστικοί σύλλογοι, εθελοντικές οργανώσεις κλπ).

Ανάπτυξη συνεργασιών μεταξύ των καταστημάτων

Ανάπτυξη συνεργασιών μεταξύ των καταστημάτων, ώστε να αποκτήσουμε την δύναμη και τον όγκο για να αντιμετωπίσουμε τον ανταγωνιστή, που δεν είναι φυσικά ο συνάδελφος στο διπλανό κατάστημα, άλλα τα κλασικά κλειστού τύπου malls. Τέτοιες συνεργασίες ενδεικτικά είναι κοινές δράσεις προώθησης, Loyalty card, διαγωνισμοί για την προσέλκυση καταναλωτών, κοινοί αποθηκευτικοί χώροι ,κλπ.

ΤΙ ΠΡΟΣΔΟΚΟΥΜΕ:

Ανάκτηση του χαμένου τζίρου

Είναι γεγονός ότι εκτός από την μείωση του τζίρου έχει διαπιστωθεί και μια μετακίνηση από τις μικρές ανεξάρτητες επιχειρήσεις των κέντρων των πόλεων στο «κλειστά κουτιά» και στα «εκπτωτικά χωριά». Μέσα από τις δράσεις των open malls, θα δοθούν στους καταναλωτές αντίστοιχα οφέλη.

Αναβάθμιση των κέντρων των πόλεων

Με την αναβάθμιση των κέντρων των πόλεων να τις κάνουμε πόλο έλξης και δημιουργίας (πολιτιστικής -οικολογικής -καλλιτεχνικής). Να προκαλέσουμε τους κατοίκους να έρθουν και να περάσουν καλά ,να διασκεδάσουν να περπατήσουν και φυσικά να ψωνίσουν. Να τους δείξουμε ότι η πόλη τους είναι πολύ πιο όμορφη από το κάθε κλειστού τύπου Mall.

Εμβάθυνση και ενδυνάμωση του πνεύματος συνεργασίας

Την εμβάθυνση και ενδυνάμωση της συνεργασίας μετάξι όλων των φορέων της κάθε πόλης, ώστε ενωμένοι να εργαστούν μαζί για το κοινό κάλο και την ευημερία της περιοχής τους. Να περάσουμε το μήνυμα ότι μόνο όλοι μαζί μπορούμε να βελτιώσουμε το μέλλον μας .

Δημιουργία ενός ισχυρού brand name

Τέλος την δημιουργία ενός ισχυρού brand name OPEN MALL σε όλη την Ελλάδα που θα μας φέρει πίσω του καταναλωτές που χάσαμε Έλληνες και ξένους .

ΓΙΑΤΙ Η ΝΙΚΑΙΑ

Ο Δήμος Νίκαιας-Αγ. Ιωάννη Ρέντη, είναι ένας από τους 5 μεγαλύτερους πληθυσμιακά Δήμους του Λεκανοπεδίου και ο δεύτερος μεγαλύτερος (μετά το Περιστέρι) στην ευρύτερη ανθρωπογεωγραφική ζώνη που αποκαλείται «Δυτικά Προάστια».

Η αγορά του Δήμου, φαίνεται να συμπυκνώνεται στο νοητό τρίγωνο που σχηματίζουν οι οδοί Λαοδικείας-Κύπρου-Κονδύλη. Στην έκταση αυτή, που αναλογεί σε λιγότερο από το 0,01% της συνολικής έκτασης της Νίκαιας, συγκεντρώνεται περίπου το 1/3 των επαγγελματικών στεγών που καταγράφηκαν κατά τη διάρκεια της επιτόπιας έρευνας που διενήργησε το ΙΝΕΜΥ το 2014.

Ωστόσο, η εικόνα της ενεργής επιχειρηματικότητας δεν είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντική, καθώς από τις 1.000 επιχειρήσεις που χωροθετούνται στην περιοχή, μόλις οι 560 είναι ανοιχτές.

Ιδιαίτερα σημαντικά πλεονεκτήματα της περιοχής είναι το γεγονός ότι διασχίζεται από μία από τις σημαντικότερες οδικές αρτηρίες του λεκανοπεδίου, την Πέτρου Ράλλη, γεγονός που δημιουργεί συνθήκες αυξημένης προσπελασιμότητας στην περιοχή.

Επίσης, η περιοχή φέρει σημαντικό ιστορικό φορτίο ιδιαίτερα εμφανές στα μορφολογικά χαρακτηριστικά αρκετών κτηρίων.

Μία από τις βασικότερες προκλήσεις που θα αντιμετωπίσει η περιοχή το προσεχές διάστημα, είναι η έλευση του ΜΕΤΡΟ στην καρδιά του επιχειρηματικού κέντρου της πόλης, γεγονός που θα δημιουργήσει συνθήκες κεντρικότητας.

Η δημιουργία ενός open mall στην περιοχή, όπου θα δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στο διάλογο μεταξύ της ιστορικότητας και της νέας εποχής που σταδιακά διαμορφώνεται, θα συμβάλει θετικά, τόσο στη συγκράτηση του καταναλωτικού κοινού της πόλης (που με την έλευση του ΜΕΤΡΟ θα έχει περισσότερες εναλλακτικές, ως προς την πρόσβαση σε άλλες περιοχές), όσο όμως και στην προσέγγιση νέων καταναλωτών από την ευρύτερη περιοχή (οι οποίοι θα συνδυάζουν τη μετεπιβίβαση τους στο ΜΕΤΡΟ με τις αγορές τους).

Το open mall στην περιοχή, σε συνδυασμό με την αύξηση της επισκεψιμότητας, θα λειτουργήσει προωθητικά ως προς την ανάσχεση του υψηλού ποσοστού κλειστών καταστημάτων και στη δημιουργία νέων επιχειρήσεων.

 

 


Σχετικά άρθρα

Τελευταια

Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΑΤΤΙΚΗΣ