Εφημερίδα Κοινωνική

Παρουσίαση των έργων αντιπλημμυρικής προστασίας – Πιο επικίνδυνο το Κερατσίνι από τη Μάνδρα!

 Breaking News

Παρουσίαση των έργων αντιπλημμυρικής προστασίας – Πιο επικίνδυνο το Κερατσίνι από τη Μάνδρα!
06 Ιουλίου 2018

Ο σχεδιασμός για την αντιπλημμυρική προστασία της Περιφερειακής Ενότητας Πειραιά παρουσιάστηκε σε συνέντευξη τύπου που έδωσαν η Περιφερειάρχης Αττικής Ρένα Δούρου, ο Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Γιώργος Γαβρίλης και ο Περιφερειακός Σύμβουλος αρμόδιος για θέματα Περιβάλλοντος, Κλιματικής Αλλαγής και έργων Πολιτικής Προστασίας Αθαν. Αναγνωστόπουλος.

Ο Γ. Γαβρίλης υπογράμμισε ότι η περιοχή, που έχει βιώσει, εδώ και πολλές δεκαετίες, καταστροφικές πλημμύρες ακόμα και με ανθρώπινες απώλειες, αθροίζει όλες τις συνηθισμένες αιτίες του προβλήματος, όπως ραγδαία και χωρίς σχεδιασμό αστικοποίηση, αυθαίρετη δόμηση, έλλειψη χωροταξικού σχεδιασμού, αποψίλωση των ορεινών όγκων, κάλυψη των φυσικών ρεμάτων κ.α.

Ακόμα, σημείωσε ότι η κατάσταση δυσχεραίνεται από το δυσλειτουργικό θεσμικό πλαίσιο, με τις αλληλοκαλυπτόμενες αρμοδιότητες φορέων και τις γραφειοκρατικές διαδικασίες.

Ένας πρόσφατος νόμος επιτάχυνε τις διαδικασίες μειώνοντας το χρόνο για την ανάδειξη μελετητή από 24 μήνες (κατά μέσο όρο) σε περίπου 8-9 μήνες.

Ωστόσο, παρά τη μείωση αυτή, ο χρόνος που απαιτείται για ένα έργο από τη δημοπράτηση της μελέτης μέχρι την ολοκλήρωσή του είναι πάνω από 6-7 χρόνια!

Παρόλα αυτά, όπως σημείωσε, η περιφερειακή αρχή από το 2014 μέχρι σήμερα κατάφερε να σχεδιάσει, να μελετήσει και να παρέμβει για:

1

 

 

 

 

 

 

• Τα 7 ρέματα, που βρίσκονται στην περιοχή ευθύνης της Περιφερειακής Ενότητας Πειραιά.

• Τα αντιπλημμυρικά έργα

• Τον σχεδιασμό της Πολιτικής Προστασίας, με τακτικές συνεδριάσεις του αρμόδιου οργάνου

Συγκεκριμένα, σε ότι αφορά τα έργα:

• Έχουν ολοκληρωθεί 4 έργα, συνολικού προϋπολογισμού 5,5 εκ.€

• Είναι σε εξέλιξη 3 έργα, συνολικού προϋπολογισμού 12,2 εκ. €

• Είναι υπό μελέτη 5 έργα, συνολικού προϋπολογισμού 2,1 εκ. €

Ο κ. Γαβρίλης πρόσθεσε, μεταξύ άλλων:

sklave

 

 

 

 

 

 

“Σχετικά με τα προβλήματα στο σημείο του Σκλαβενίτη εξηγούμαι: Αυτόν τον περιφερειακό δρόμο τον έκανε ο ΟΛΠ. Είναι κύριος δρόμος αλλά με σοβαρά τεχνικά προβλήματα, ζητήσαμε την μελέτη για να διορθώσουμε τον δρόμο γιατί ο δρόμος αυτός ξαφνικά πέρασε στην Περιφέρεια. Μάλιστα, η κίνηση αυτή πρόσθεσε στην Περιφέρεια 1 εκατ. λειτουργικά έξοδα. Υπάρχει 24ωρη λειτουργία κέντρου ελέγχου που παρακολουθεί τη λεωφόρο και κάνει παρεμβάσεις όπου χρειάζεται. Και μας ζητήσανε τις μελέτες για τις οποίες απευθυνθήκαμε στον ΟΛΠ και στον κατασκευαστή. Ούτε ο ένας ούτε ο άλλος μας είπαν ότι έχουν μελέτες!

Οι μελέτες δεν είναι ένας φάκελος αλλά είναι 3 ντουλάπες, δεν μας δίνουν τις μελέτες αυτού του δρόμου, δεν υπάρχουν. Και χρειάστηκε να κάνουμε παρέμβαση με εισαγγελική εντολή, και τι κάνουμε τώρα; Κάνουμε εμείς τις μελέτες… Αν τις είχαμε στα χέρια μας θα παρεμβαίναμε στοχευμένα στις αστοχίες του δρόμου. Έχει προβλήματα ο δρόμος αυτός: Από κάτω επειδή είναι θάλασσα έχει διαβρωθεί όλη η υποδομή. Κάναμε έργο σε όλη τη γέφυρα, αποκαταστήσαμε αυτή την επικίνδυνη διάβρωση αλλάξαμε όλους τους αρμούς με μια σύγχρονη τεχνική μέθοδο».

ΡΕΝΑ ΔΟΥΡΟΥ: ΑΠΑΝΤΑΕΙ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ

«Είναι προτιμότερο να κάνει έργο παρά να καταλογίζεις ευθύνες»

Σε ερώτημα του εκδότη της εφημερίδας μας Απόστολου Καραμπερόπουλου απάντησε η Περιφερειάρχης Αττικής Ρένα Δούρου. Το ερώτημα αφορούσε το στρατηγικό σχεδιασμό της Περιφέρειας για τα αντιπλημμυρικά και κατά πόσο αυτός επηρεάζεται από αποφάσεις – έργα της κεντρικής διοίκησης ή της αυτοδιοίκησης Α’ βαθμού. Ως παράδειγμα ο κ. Καραμπερόπουλος έθεσε τα έργα για το ΤΡΑΜ στον Πειραιά. “Υπήρξε συνεννόηση, πρόβλεψη ή συνεργασία για το πόσο θα επηρέαζαν το αντιπλημμυρικό σας έργο;”. Η απάντηση της Ρένας Δούρου ήταν η εξής: “Ως διοίκηση 4 χρόνια ακροβατούμε μεταξύ μιας πολιτικής που θα λέει «μου φταίει η ΕΥΔΑΠ, μου φταίει ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ, μου φταίει ο δήμαρχος», και μεταξύ μιας πολιτικής που λέει ότι «βεβαίως έχεις αρμοδιότητες». Υπάρχει παρελθόν, σας το έδειξε ο κ. Γαβρίλης. Εμείς αντί να αρχίζουμε να δείχνουμε «προς τα πίσω» ή να μπαίνουμε σε ένα «παιχνίδι» ευθυνών, προσπαθήσουμε με στρατηγικό χειρισμό να φέρουμε αποτελέσματα. Σε τέτοιες στιγμές δεν πρέπει να δείχνεις ποιος φταίει αλλά πρέπει να παράγεις έργα”.

Η περιφέρεια άλλωστε στην περιοχή του Πειραιά, έχει παρέμβει στα εξής ρέματα:

Ρέμα Αγίου Αντωνίου (Δ. Κερατσινίου – Δραπετσώνας)- Καθαρισμός κοίτης από βλάστηση και φερτά υλικά σε μήκος 100 μέτρων με αφετηρία την οδό ΓΑΛΗΝΟΥ

Ρέμα περιοχής πετρελαϊκών εγκαταστάσεων (Δ. Κερατσινίου – Δραπετσώνας) -Καθαρισμός κοίτης από βλάστηση και φερτά υλικά σε μήκος 200 μέτρων με αφετηρία την παραλιακή οδό.

Χοάνη Κ. Παλαμά (Δ. Νίκαιας – Αγ. Ι. Ρέντη) -Καθαρισμός κοίτης από φερτά υλικά σε όλο το μήκος της (περ. 80 μέτρα).

Ρέμα Ντ. Καραμπίνη (Δ. Νίκαιας – Αγ. Ι. Ρέντη)- Καθαρισμός κοίτης από φερτά υλικά σε μήκος 150 μέτρων με αφετηρία τη θέση του τεχνικού και προς ανάντη

Ρέμα Σχιστού Κορυδαλλού (Δ. Κορυδαλλού)- Καθαρισμός κοίτης από φερτά υλικά σε μήκος 100 μέτρων με αφετηρία την οδό Αθ. Διάκου και προς κατάντη.

Ρέμα Καμινίων (Δ. Νίκαιας – Αγ. Ι. Ρέντη) -Καθαρισμός κοίτης ρέματος από φερτά υλικά και βλάστηση σε μήκος 25 μέτρων με αφετηρία τη διασταύρωση των σιδηροδρομικών γραμμών με την οδό Κεχαγιά. Επίσης, καθαρισμός των οχετών στην προαναφερθείσα θέση.

Ρέμα Προφήτη Δανιήλ (Δ. Νίκαιας – Αγ. Ι. Ρέντη) -Καθαρισμός κοίτης ρέματος από φερτά υλικά και βλάστηση σε μήκος 500 μέτρων.

Σε ότι αφορά τον σχεδιασμό μέτρων πολιτικής προστασίας, ο αντιπεριφειάρχης Πειραιά, ανέφερε πως η οργάνωση αυτή γίνεται σε τρία επίπεδα: πρόληψη, διαχείριση κρίσης κατά την εξέλιξη του φαινομένου και τέλος καταγραφή και αποκατάσταση.

«Κάναμε έναν άθλο που υπερβαίνει τη νοοτροπία όλων των προηγούμενων χρόνων, κάθε νοοτροπία με την οποία δομήθηκε ο σχεδιασμός και οι πόλεις μας που αντιμετώπιζαν τα ρέματα σαν αγωγούς», δήλωσε από την πλευρά του ο περιφερειακός σύμβουλος, αρμόδιος για θέματα Περιβάλλοντος, Κλιματικής Αλλαγής και Έργων Αντιπλημμυρικής Προστασίας Αθανάσιος Αναγνωστόπουλος. Αναφερόμενος στα έργα της περιφέρειας, ο κ. Αναγνωστόπουλος, διευκρίνισε πως υπάρχουν επιπλέον 19 έργα, τα οποία χρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, και έχουν συνολικό προϋπολογισμό 71 εκατομμύρια ευρώ.

 *Της Χριστίνας Μπιτάδου

 

 

 

 

 

 

 


Σχετικά άρθρα

Τελευταια

Swiffy Output
Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΑΤΤΙΚΗΣ