Εφημερίδα Κοινωνική

Βασίλης Κορκίδης «Ποσειδώνια 2018»: Η σπουδαιότητα της διοργάνωσης για τη χώρα μας

Βασίλης Κορκίδης «Ποσειδώνια 2018»: Η σπουδαιότητα της διοργάνωσης για τη χώρα μας
05 Ιουνίου 2018

Η διεθνής ναυτιλιακή έκθεση «Ποσειδώνια», ο διαχρονικός αυτός θεσμός εγνωσμένου κύρους, ανοίγει τις πύλες του από τις 4-8 Ιουνίου 2018 στο εκθεσιακό κέντρο «Athens Metropolitan Expo» και γι’ αυτές τις ημέρες η καρδιά της διεθνούς ναυτιλιακής βιομηχανίας θα χτυπά στην Ελλάδα. Είναι γνωστό σε όλους ότι, τα «Ποσειδώνια», η γιορτή της ελληνικής ναυτιλίας, είναι η μεγαλύτερη και η πιο επιτυχημένη ναυτιλιακή έκθεση στον κόσμο. Το μέγεθος της έκθεσης, αλλά και ο αριθμός των συμμετεχουσών χωρών και εκθετών, καταρρίπτει κάθε φορά όλα τα ρεκόρ των προηγούμενων εκθέσεων. Αναμφίβολα, η σπουδαιότητα της εν λόγω διοργάνωσης για την χώρα μας θεωρείται ανυπολόγιστη, διότι είναι πολύ λίγες οι διεθνείς εκθέσεις, που καταφέρνουν να συγκεντρώσουν σε ένα σημείο, τόσους πολλούς διεθνείς επενδυτές και αγοραστές.

Σύμφωνα με τους διοργανωτές της, περισσότερες από 1.850 εταιρείες θα εκθέσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους στη φετινή διοργάνωση και οι επισκέπτες θα ξεπεράσουν τους 22.000. Για άλλη μια φορά, τον εκθεσιακό χώρο θα καταλάβουν περίπου 20 εθνικά περίπτερα κορυφαίων ναυπηγικών κρατών. Μία νέα σημαντική εκδήλωση θα είναι το «SUPPORT THE LOCAL MARITIME INDUSTRY SUMMIT» με την υποστήριξη της HEMEXPO και την οργάνωση της Newsfront/Ναυτιλιακή, που θα λάβει χώρα υπό την αιγίδα της Ελληνικής Ένωσης Τεχνικών Διευθυντών Ελληνικών Ναυτιλιακών Εταιρειών (MARTECMA) και θα δώσει την ευκαιρία στις ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες να αποφασίσουν τις μελλοντικές τους επενδύσεις.

Κατ΄ επέκταση, θα προωθήσουν έτσι περαιτέρω το ελληνικό ναυτιλιακό cluster «Maritime Hellas», το οποίο προσδοκούμε να συμβάλει όλο και περισσότερο στην αύξηση του εγχώριου Α.Ε.Π., καθώς το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς αποτελεί την «steering committee» μαζί με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών και το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος. Φυσικά, αναμένουμε με μεγάλο ενδιαφέρον την ανταλλαγή ιδεών και προτάσεων με τις 60 διεθνείς εταιρείες, οι οποίες έχουν δηλώσει συμμετοχή από τον κλάδο της Τεχνολογίας Πληροφοριών και Επικοινωνίας (ΤΠΕ), αναφορικά με την «έξυπνη» ναυτιλία, που προσωπικά πιστεύω ότι, είναι συνυφασμένη με τη ναυτιλία του μέλλοντος.

Επιπρόσθετα, τα «Ποσειδώνια» έχουν καταστεί ένας θεσμός, που αναδεικνύει ανά διετία τις επιτυχημένες δραστηριότητες της ελληνικής ναυτιλίας. Ειδικά, τη σημερινή εποχή, στην οποία διαγράφονται οι προϋποθέσεις της μετα-μνημονιακής περιόδου, η μόνη αχτίδα φωτός και ικανοποίησης είναι ο σταθερός πυλώνας ανάπτυξης και εξωστρέφειας της χώρας μας, η ελληνική ναυτιλία, η οποία προβάλλεται με τον καλύτερο τρόπο μέσω της οργάνωσης της διεθνούς έκθεσης των «Ποσειδωνίων». Σύμφωνα, μάλιστα, με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, η ελληνική ναυτιλία εξακολουθεί να ελέγχει περίπου το 20% της παγκόσμιας χωρητικότητας με 4.800 πλοία, με μερίδιο 30% στα δεξαμενόπλοια, 22% στα bulk carriers, 16% στα πλοία μεταφοράς χημικών και προϊόντων πετρελαίου, 15% στα LNG και LPG, 11% στα ψυγεία και 9% στα containers, ενώ στην Ευρωπαϊκή Ένωση αντιπροσωπεύει σταθερά το 50% του κοινοτικού στόλου. Αξίζει να σημειωθεί επίσης, ότι το συνάλλαγμα που έφερε η ποντοπόρος στο ενδεκάμηνο του 2017 ήταν 8,33 δισ. ευρώ, αυξημένο κατά 18%, σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2016. Δηλαδή, ύστερα από τρία χρόνια από την επιβολή των «capital controls», τείνει να επανέλθει σταδιακά στα προηγούμενα επίπεδα της τάξης των 12 δισ. ετησίως.

Παράλληλα, και χάρη στον πρωταγωνιστικό ρόλο του ελληνόκτητου στόλου, ο Πειραιάς έχει εξελιχθεί σε ένα σημαντικό παγκόσμιο ναυτιλιακό κέντρο. Η ανάπτυξη του λιμανιού του, λαμβάνοντας υπόψη και το ολοκληρωμένο σχέδιο της Ο.Λ.Π. Α.Ε. για την ενίσχυση των λιμενικών και εμπορικών δραστηριοτήτων του, συνδέεται ευθέως με την ανάπτυξη της εθνικής μας οικονομίας, εδραιώνοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο τα ανταγωνιστικά του πλεονεκτήματα στις θαλάσσιες διαμεταφορές. Άλλωστε, η Ελλάδα, δεν ήταν ποτέ μία τυχαία επιλογή, αφού συγκεντρώνει τρεις σημαντικούς πυλώνες, τη Ναυτιλία, το Εμπόριο και την Εφοδιαστική Αλυσίδα.

Το λιμάνι του Πειραιά είναι πλέον έτοιμο να εξυπηρετήσει πλοία «γίγαντες των θαλασσών» χωρητικότητας 20.000+ TEUs, το δυναμικό της νέας προβλήτας ΙΙΙ τον καθιερώνει στα μεγαλύτερα και καλύτερα εξοπλισμένα ευρωπαϊκά λιμάνια, ενώ εξελίσσεται σε στρατηγικό σημείο για το «Θαλάσσιο Δρόμο του Μεταξιού» της Κίνας του 21ου αιώνα. Επίσης, η εγκατάσταση της νέας πλωτής δεξαμενής και η επισκευή των υφιστάμενων αναβιώνει την ναυπηγοεπισκευαστική δραστηριότητα. Ο Πειραιάς γιγαντώνεται και είναι πλέον ένα μεγάλο και σύγχρονο λιμάνι υψηλών προδιαγραφών.

Σε αυτή την κατεύθυνση, το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς αναλαμβάνει συνεχώς σχετικές πρωτοβουλίες, δρομολογώντας μία σειρά αντίστοιχων ενεργειών. Ενδεικτικά, θα ήθελα να αναφέρω την προσπάθεια του Επιμελητηρίου και ιδιαίτερα του εξειδικευμένου ναυτιλιακού Τμήματός του για την προώθηση και δικτύωση του πρώτου ελληνικού ναυτιλιακού Cluster, «Maritime Hellas», το οποίο εξελίσσεται σε έναν αυτοδύναμο οργανισμό, που προάγει την επιχειρηματικότητα, προσφέρει έργο και εξωστρέφεια. Επίσης, τη συμβολή του Ε.Β.Ε.Π. στην ανάπτυξη του λιμανιού του Πειραιά, καθώς λειτούργησε, ως γέφυρα,μεταξύ πόλης και λιμανιού, αφού συμμετείχε στην προσπάθεια ζεύξης δύο μεγάλων επενδυτικών προγραμμάτων στο μεγαλύτερο λιμάνι της Χώρας, του ΣΑΛ μέσω του “Master Plan” του λιμανιού του Πειραιά και την χωροταξική επένδυση της ΟΧΕ Πειραιά. Ακόμη, την επιτυχή ολοκλήρωση δύο προγραμμάτων κατάρτισης/πιστοποίησης του ΕΣΠΑ 2007-2013 για 4.000 άτομα, κυρίως της Ναυπηγοεπισκευής, με στόχο την αύξηση της απασχόλησης στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά, την εκπόνηση για πρώτη φορά μιας Μελέτης για τη χαρτογράφηση των ναυτιλιακών επιχειρηματικών δραστηριοτήτων στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά, την υπογραφή πρωτοκόλλου συνεργασίας με την Ελληνική Εταιρεία Logistics, τη διοργάνωση και φιλοξενία ναυτιλιακών Συνεδρίων, την άμεση εμπλοκή του στην ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, με στόχο την προώθηση νέων και άξιων τεχνικών στο ναυτικό επάγγελμα και στο Cluster της ναυτιλίας.

Ολοκληρώνοντας, πιστεύω ακράδαντα πως, η οικονομική αναγέννηση της χώρας μας μπορεί να στηριχθεί στο πετυχημένο «παράδειγμα» της πρωτοπόρου ελληνικής ναυτιλίας και στην αναγνώριση της ναυτιλιακής ιδιοφυΐας των Ελλήνων εφοπλιστών. Τα «Ποσειδώνια 2018» δίνουν την ευκαιρία να προωθήσουμε περαιτέρω την πολιτική αυτή και να θέσουμε υψηλότερους κοινούς στόχους για τον ναυτιλιακό τομέα.

Με αυτές τις σκέψεις και με την προσδοκία να γιορτάσουμε τα επόμενα «Ποσειδώνια», το 2020, στη φυσική τους έδρα, τον Πειραιά μας, αφού έχουμε προτείνει τη δημιουργία συνεδριακού κέντρου υψηλών προδιαγραφών στην Ο.Λ.Π. Α.Ε., εύχομαι καλή επιτυχία στους διοργανωτές και επικερδείς συμφωνίες για όλους μας» !

 


Σχετικά άρθρα

Τελευταια

Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΑΤΤΙΚΗΣ