Εφημερίδα Κοινωνική

Η Παγκόσμια ναυτιλία χαράσσει στα Ποσειδώνια πορεία προς τα καθαρά καύσιμα

Η Παγκόσμια ναυτιλία χαράσσει στα Ποσειδώνια πορεία προς τα καθαρά καύσιμα
06 Ιουνίου 2018

Τα καθαρά καύσιμα βρίσκονται στην κορυφή της ατζέντας της παγκόσμιας ναυτιλίας μόλις δύο χρόνια πριν από την εκπνοή της προθεσμίας που έχει δώσει ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO) για εφαρμογή από 1/1/2020 ανώτατου ορίου 0,5% στην περιεκτικότητα σε θείο στα ναυτιλιακά καύσιμα.

Στο όραμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης για μηδενικές εκπομπές ρύπων από τις μεταφορές έως το 2050 (VisionofZeroEmissions)αναφέρθηκε και η Ευρωπαία Επίτροπος Μεταφορών κα VioletaBulc, με το χαιρετισμό της στα χθεσινά επίσημα εγκαίνια των Ποσειδωνίων 2018, του πιο σημαντικού ναυτιλιακού γεγονότος στον κόσμο: «Η θέσπιση ανώτατου ορίου περιεκτικότητας σε θείο παγκοσμίως δημιουργεί νέες, σημαντικές ευκαιρίες για την ναυπηγική βιομηχανία, με την ΕΕ να ηγείται του τομέατης ανάπτυξης του LNG ως καυσίμου για τη ναυτιλία, μια καινοτομία η οποία προσελκύει έντονο ενδιαφέρον και από άλλες περιοχές του κόσμου».

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το μέλλον των θαλάσσιων μεταφορών είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την ευημερία των ανθρώπων και του πλανήτη. Γι’ αυτό το λόγο η υιοθέτηση μιας παγκόσμιας προσέγγισης για την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα αποτελεί τόσο επίκαιρο ζήτημα στα Ποσειδώνια 2018, όπου ναυπηγοί, κατασκευαστές μηχανών και πάροχοισυστημάτων καθαρισμού (scrubber) παρουσιάζουν τα σχέδιά τους στον τομέα των καθαρών καυσίμων και τις στρατηγικές τους σε μια προσπάθεια να προσελκύσουν το ενδιαφέρον των πλοιοκτητών.

Πώς όμως προετοιμάζονται οι μεγάλοι παίκτες από την Άπω Ανατολή για τις επερχόμενες αλλαγές στον τομέα της εκπομπής ρύπων και των καθαρών καυσίμων; Η Κίνα, η Ιαπωνία και η Κορέαπαρουσιάζουν στα εντυπωσιακά τους περίπτερα τιςκορυφαίεςναυπηγικές εταιρείες τους, οι οποίες έχουν ήδη δεχθεί σημαντικές παραγγελίες για ναυπηγήσεις πλοίων από Ευρωπαίους και Έλληνες πλοιοκτήτες, και το ζήτημα αυτό αποτελεί προτεραιότητα τους.

Ο κ. TohruKitamura, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος της MitsubishiShipbuildingCompany, δήλωσε: «Από τη μεριά μας, είμαστε ήδη έτοιμοι για την εγκατάσταση καύσιμου LNG σε διαφόρους τύπους πλοίων, ωστόσο στην Ιαπωνία οι Ιάπωνες πλοιοκτήτες δεν έχουν αποφασίσει ακόμα ποιον δρόμο θα ακολουθήσουν –το καύσιμο LNG, το αργό πετρέλαιο ή άλλους τύπους καυσίμου.

»Τουλάχιστον 4.500 πλοία ανήκουν σε Ιάπωνες πλοιοκτήτες ενώ, από τις συνολικές παραγγελίες που έχει δεχθεί η Mitsubishi για ναυπηγήσεις πλοίων, οι ξένοι πλοιοκτήτες αντιπροσωπεύουν λιγότερο από το μισό της παραγωγής της εταιρείας.

»ΣτηνMitsubishi έχουμε διάφορα είδη τεχνολογιών σχετικών με το καύσιμο, όπως για παράδειγμα την αιθανόλη και το καύσιμο LPG.

»Στην Ιαπωνία, η ναυτιλιακή κοινότητα συνειδητοποιεί όλο και περισσότερο την επιτακτική ανάγκη προσαρμογής στο νέο πλαίσιο του ΙΜΟμέχρι το 2020. Ένας μεγάλος αριθμός πλοιοκτητών θα εφαρμόσουν το δικό τους σύστημα καθαρισμού (scrubber), ενώ άλλοι θα επιλέξουν σύστημα με καύσιμο χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο. Επίσης, στην ιαπωνική αγορά υπάρχουν πολλοί τύποι μικρών φορτηγών πλοίων με μικρή μεικτή χωρητικότητα και πλοιοκτήτες που δεν έχουν ακόμα αποφασίσει τι είδους καύσιμο θα χρησιμοποιούν στα πλοία τους», καταλήγει ο κ. Kitamura.

Ήδη από την πρώτη ημέρα της ΈκθεσηςΠοσειδώνια 2018 ο κ. Kitamura υπέγραψε επιστολή πρόθεσης (LetterofIntent) για συνεργασία με την κινεζική εταιρεία CoscoShippingστην κατασκευή μιας νέας εγκατάστασης για δοκιμή scrubber (demotestfacility).

Ο κ. StevenZhang, Διευθυντής του Τμήματος Επισκευών και Μετατροπών της COSCOShipping, δήλωσε: «Το LNG είναι το μέλλον και αποτελεί μεγάλο κεφάλαιο της περιβαλλοντικής πολιτικής της Κίνας. Η κυβέρνησή μας είναι πολύ αυστηρή με την προστασία του περιβάλλοντος και γι’ αυτό εφαρμόζει ιδιαίτερααυστηρούς κανονισμούς. Διαθέτουμε κεντρικές εγκαταστάσεις για τη διάλυση του πετρελαίου με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο, η οποία πραγματοποιείται κατά τη διαδικασία καθαρισμού του πλοίου. Διενεργούμε έρευνες σχετικά με τον τρόπο ανακατασκευής της κύριας μηχανής ώστε να δέχεται δεξαμενέςκαυσίμων LNGκαι επενδύουμε σε μια σύμπραξη με την GTT, έναν Γάλλο πάροχο λύσεων LNG, στο πλαίσιο του έργου ανακατασκευής των πλοίων. Πλέον όλο και περισσότερα πλοία με καύσιμοLNGυφίστανται εργασίες καθαρισμού και ελλιμενίζουν στην Κίνα».

Επίσης, στο πλαίσιο των Ποσειδωνίων εγκαινιάστηκε σήμερα ένα νέο και φιλόδοξο project, η probunkers, για τον ανεφοδιασμό πλοίων με LNG. Το παγκόσμιας εμβέλειας έργο, αξίας πολλών εκατομμυρίων δολαρίων, προσφέρει την ευκαιρία για επένδυση σε δύο κυρίαρχες και δυναμικές βιομηχανίες: την ναυτιλία και την ενέργεια.

Ηprobunkers έχει ως στόχο να σχεδιάσει, να ναυπηγήσει και να διαχειρίζεται ένα στόλο από μοντέρνα και φιλικά προς το περιβάλλον σκάφη για ανεφοδιασμό πλοίων με καύσιμο LNG, που θα καλύψει τις διαρκώς μεταβαλλόμενες ενεργειακές ανάγκες της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας. Το project περιλαμβάνει Σχεδιασμό, Χρηματοδότηση, Εφαρμογή, Λειτουργία και Πωλήσεις. Hprobunkers θα έχει ρόλο σε τρία επίπεδα: ως Φυσικός Προμηθευτής, ως Έμπορος LNG και ως ιδιοκτήτης και διαχειριστής πλοίων ανεφοδιασμού. Αυτή η «τριπλή στόχευση» και η πολυεπίπεδη ανάπτυξη του επιχειρηματικού μοντέλου δημιουργεί αυξημένες ανάγκες επενδύσεων, εμπορικής και λειτουργικής διαχείρισης, αγοράς και πώλησης LNG, logistics αλλά και μάρκετινγκ.

Η Έκθεση Ποσειδώνια τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και του Ναυτικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας με την υποστήριξη του Δήμου Πειραιά και της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου.

 


Σχετικά άρθρα

Τελευταια

Swiffy Output
Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΑΤΤΙΚΗΣ