Εφημερίδα Κοινωνική

Ενισχύεται περαιτέρω η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων

 Breaking News

Ενισχύεται περαιτέρω η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων
07 Φεβρουαρίου 2018

Τη συμβολή της ως προς την τήρηση της νομιμότητας στη λιμενική βιομηχανία, αλλά και την προσέλκυση επενδύσεων με στόχο τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας έχει μεγιστοποιήσει, κατά το τελευταίο δωδεκάμηνο, η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων.

Όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς, παρά το μικρό μέγεθος της Αρχής – εκτός της διοίκησης, λειτουργεί με μονοψήφιο αριθμό εργαζομένων προερχόμενων άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου και το Λιμενικό Σώμα- μέσα στο 2017 πραγματοποίησε καίριες παρεμβάσεις και έλαβε σειρά αποφάσεων για επίκαιρα θέματα που αφορούν στη λιμενική βιομηχανία και την αγορά των λιμενικών υπηρεσιών όλης της χώρας.

Η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων, με την υφιστάμενη μορφή της ως ανεξάρτητη αρχή συστάθηκε τον Μάιο του 2016 μετά από πρόταση των Θεσμών και υπάγεται, σε επίπεδο αξιολόγησης του έργου της απευθείας στη Βουλή. Σε αντίθεση με τους περισσότερους φορείς του Δημοσίου, η ΡΑΛ. δεν επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό, καθότι τα έσοδά της προέρχονται αποκλειστικά από ανταποδοτικό τέλος (0,2% έως 0,3%) επί του τζίρου των λιμανιών, δημόσιων και ιδιωτικών.

Πέρα από τον καθαρά ρυθμιστικό της ρόλο για την αγορά των λιμενικών υπηρεσιών (φορτοεκφορτώσεις, απόβλητα πλοίων, ρυμουλκά, υπηρεσίες επιβατών από πλοία και υδροπλάνα, παροχή καυσίμων κ.α.), υπάρχει κάτι που δεν είναι ευρύτερα γνωστό, όπως αναφέρουν όσοι παρακολουθούν τα του συγκεκριμένου οργανισμού.

Ότι η ΡΑΛ αποτελεί τον φορέα από την πλευρά του δημοσίου που εποπτεύει και παρακολουθεί τη σύμβαση παραχώρησης του Πειραιά από πλευράς επενδύσεων, χρηματοοικονομικών στόχων και επιπέδου εξυπηρέτησης των χρηστών, ενώ σύντομα το ίδιο θα ισχύει και για την αντίστοιχη σύμβαση για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Η εποπτεία αυτών των συμβάσεων και η συνεργασία με τους νέους διαχειριστές των δύο μεγάλων λιμανιών της χώρας, οι οποίες περιλαμβάνουν σημαντικά επενδυτικά σχέδια, σύνδεση με σιδηρόδρομο, επεκτάσεις τερματικών επιβατών και φορτίων, είναι κρίσιμης σημασίας ως προς τον χρονισμό τους.

Κι αυτό επειδή η έγκαιρη πραγματοποίησή τους είναι γενικά παραδεκτό ότι θα επιφέρει πολλαπλασιαστικά οφέλη τόσο στις τοπικές κοινωνίες και αγορές, όσο και στην ενδοχώρα των λιμανιών, με αποτέλεσμα τη δημιουργία αναγκών για πρόσθετες επενδύσεις, που δεν περιλαμβάνονται στις υφιστάμενες συμβάσεις παραχώρησης.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα τέτοιας περίπτωσης είναι οι προγραμματιζόμενες πρόσθετες επενδύσεις του ΟΛΠ σε εγκαταστάσεις logistics στον χώρο του παλιού ΟΔΔΥ που αναμένεται σύμφωνα με εκτιμήσεις να δημιουργήσουν πάνω από 120 νέες θέσεις εργασίας.

Σε κάθε περίπτωση, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, το 2018 θα είναι ένα σημαντικό έτος για την ανεξάρτητη αρχή που εδρεύει στον Πειραιά. Μέσα στο πρώτο δίμηνο θα πρέπει να ολοκληρώσει τις διαδικασίες, σε συνεργασία με το ΑΣΕΠ, της πρόσληψης 12 εργαζομένων – επιστημονικού προσωπικού, γεγονός που θα της επιτρέπει να λειτουργήσει όχι μόνο κατασταλτικά, αλλά και προληπτικά, με στόχο την ενίσχυση της νομιμότητας, τη διαφάνειας και του ανταγωνισμού.

Όπως και της επέκτασης των αρμοδιοτήτων διαμεσολάβησης σε υπηρεσίες διαιτησίας με σκοπό να αποσυμφορηθούν τα δικαστήρια από δικαστικές προσφυγές και να ενισχυθεί ο Πειραιάς και η Ελλάδα ως παγκόσμιο κέντρο διαιτησίας.

 


Σχετικά άρθρα

Τελευταια

Swiffy Output
Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΑΤΤΙΚΗΣ