Εφημερίδα Κοινωνική

Ξύπνησε «εφιάλτης» και πάλι σε Σαλαμίνα-Αργοσαρωνικό από νέα προσάραξη πλοίου -Πώς κινητοποιήθηκαν οι φορείς -Τι συνέβη τελικά…

 Breaking News

Ξύπνησε «εφιάλτης» και πάλι σε Σαλαμίνα-Αργοσαρωνικό από νέα προσάραξη πλοίου -Πώς κινητοποιήθηκαν οι φορείς -Τι συνέβη τελικά…
18 Δεκεμβρίου 2017

Στη θαλάσσια περιοχή Κυνοσούρας Σεληνίων Σαλαμίνας, όπως σας ενημερώσαμε, προσάραξε το παροπλισμένο επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο «Μακεδονία», το οποίο ενώ ήταν αγκυροβολημένο στα ανοιχτά, παρασύρθηκε από τους ισχυρούς νότιους ανέμους.

Τελικά, το πλοίο αποκολλήθηκε από τις ακτές της Κυνόσουρας κατά τις μεσημβρινές ώρες, σύμφωνα με τις εντολές του ΥΕΝ και του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά, με τις οποίες η πλοιοκτήτρια εταιρεία συμμορφώθηκε άμεσα.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Αντιπεριφέρειας Νήσων:

«Από την πρώτη στιγμή προσάραξης του Ε/Γ – Ο/Γ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ στη θαλάσσια περιοχή Κυνοσούρας Σαλαμίνας (κόλπος Λιμνιώνα), ο Αντιπεριφερειάρχης Νήσων κ. Παναγιώτης Χατζηπέρος μετέβη στο σημείο –πρόκειται για το ίδιο σημείο που πριν λίγες μέρες απορρυπάνθηκε από το ναυάγιο της «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ»– όπου και συναντήθηκε με τον Υφυπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Νεκτάριο Σαντορινιό, τον Αρχηγό Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Αντιναύαρχο Σταμάτιο Ράπτη, το Διευθυντή Κλάδου Α΄ Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Υποναύαρχο Ιωάννη Αργυρίου, τον Κεντρικό Λιμενάρχη Πειραιά Αρχιπλοίαρχο Κωνσταντίνος Λεοντάρας, τη Δήμαρχο Σαλαμίνας Ισιδώρα Νάνου Παπαθανασίου, το Διοικητή ΔΑΛ κ. Δημοσθένη Μπακόπουλο καθώς και εκπροσώπους της πλοιοκτήτριας εταιρείας.

Η Περιφέρεια Αττικής έχει τέτοιου είδους θέματα Προστασίας του Περιβάλλοντος (της αρμοδιότητά της) σε πρώτη προτεραιότητα. Το συγκεκριμένο περιστατικό, ευτυχώς, δε δημιούργησε θαλάσσια ρύπανση λόγω του ότι ήταν κενό καυσίμων. Το Ε/Γ – Ο/Γ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ πλοίο παρέμενε επί σειρά ετών αγκυροβολημένο στη Ράδα του Πειραιά, χωρίς φύλαξη και φωτισμό. Ακυβέρνητο, δε, προσάραξε στο Λιμνιώνα, λόγω θραύσεως της καδένας της άγκυρας εξαιτίας δυσμενών καιρικών συνθηκών.

Πρέπει να εφαρμόζεται η νομιμότητα προς κάθε κατεύθυνση. Υπάρχουν, άλλωστε, ορισμένα νομικά θέματα που διέπουν τις συνθήκες αγκυροβολίας τα οποία πρέπει να αντιμετωπιστούν. Απαιτείται, λοιπόν, αυστηροποίηση των διατάξεων, πιστή και σταθερή εφαρμογή των νόμων αλλά και ένα πιο ευέλικτο θεσμικό πλαίσιο ώστε να αποφευχθούν παρόμοια περιστατικά, τα οποία μπορεί να προκαλέσουν οικολογική καταστροφή, ανθρώπινες απώλειες και καταστροφή περιουσιών. Ιδιαίτερα δε για την πολυσύχναστη περιοχή Πειραιά-Κερατσινίου-Σαλαμίνας-Ελευσίνας και Αίγινας.

Ας σημειωθεί ότι πλοιοκτήτρια εταιρεία υποχρεώθηκε να προβεί σε έναρξη των διαδικασιών αποκόλλησης και απομάκρυνσης του πλοίου, χωρίς καμία απολύτως επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού».


Σχετικά άρθρα

Swiffy Output
Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΑΤΤΙΚΗΣ