Εφημερίδα Κοινωνική

Γιάννης Βρέλλος: Ο Δικηγορικός Σύλλογος να πάψει να είναι ένας γραφειοκρατικός μηχανισμός

 Breaking News

Γιάννης Βρέλλος: Ο Δικηγορικός Σύλλογος να πάψει να είναι ένας γραφειοκρατικός μηχανισμός
16 Νοεμβρίου 2017

Ο Γιάννης Βρέλλος, Υποψήφιος Πρόεδρος με την ΕΝΩΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΟ ΔΣΠ μιλά αποκλειστικά στην Κοινωνική και καταθέτει τις απόψεις του σε μια σειρά από ζητήματα που απασχολούν τον κλάδο αλλά και την πόλη του Πειραιά.

1.Ποια η θέση σας για την κατασκευή Δικαστικού Μεγάρου στον Πειραιά;

Η κατασκευή Δικαστικού Μεγάρου στον Πειραιά είναι απαίτηση, όχι μόνο των δικηγόρων του Πειραιά, αλλά και όλης της πόλης από το 1955. Τότε για πρώτη φορά ιδρύθηκε τριμελής επιτροπή για την κατασκευή νέων δικαστηρίων στον Πειραιά, σύμφωνα με την εφημερίδα ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ της εποχής (Οκτώβριος 1955). Ακολούθησαν διάφορες προσπάθειες στέγασης των Δικαστηρίων του Πειραιά, οι οποίες χαρακτηρίστηκαν όλες προσωρινές. Τελευταία ήταν αυτή της στέγασης των Δικαστηρίων στο κτίριο της οδού Σκουζέ και Φίλωνος, που έγινε το 1987, και όπου «προσωρινά» εξακολουθούν να στεγάζονται τα Δικαστήρια τα τελευταία τριάντα χρόνια. Μέσα στις όλες περιπέτειες συγκαταλέγεται και η προσπάθεια μεταφοράς των Δικαστηρίων του Πειραιά έξω από τα όρια του Δήμου στην οδό Θηβών στις παλιές καπναποθήκες ΚΕΡΑΝΗ, την οποία επιχείρησε ο τότε πρόεδρος του ΔΣΠ κ. Στέλιος Μανουσάκης (στην κίνηση αυτή συμφωνούσαν τότε και οι σημερινοί υποψήφιοι πρόεδροι κ.κ. Σταματογιάννης και Κλάπας, οι οποίοι αργότερα εδήλωσαν ότι μετέβαλαν άποψη). Η μαζική κινητοποίηση των δικηγόρων του Πειραιά (με πλειοψηφία 98% στην γενική συνέλευση της 3ης Οκτωβρίου 2013) και όλων των φορέων της πόλης κατάφερε, τόσο με προσφυγή στο ΣτΕ (όπου παραστάθηκα ως πληρεξούσιος δικηγόρος) όσο και με διαβήματα προς τον τότε υπουργό Δικαιοσύνης, αλλά και με μαζικές εκδηλώσεις και δημοσιεύματα στον τύπο , την αποτροπή της μετεγκατάστασης.

Στη συνέχεια ο αγώνας συνεχίστηκε προκειμένου να εξευρεθεί κτίριο κατάλληλο για τη στέγαση των Δικαστηρίων εντός του Πειραιά. Τελικά προκρίθηκε το κτίριο της πρώην ΡΑΛΕΙΟΥ, το οποίο βρίσκεται στην καρδιά του Πειραιά με υπόγειο γκαράζ και μπροστά σε υπό κατασκευή στάση ΜΕΤΡΟ. Ο Δικηγορικός Σύλλογος κατάφερε ώστε να μαζέψει χρήματα από την πόλη του Πειραιά και να αναθέσει στο Πολυτεχνείο τη Μελέτη Στατικής Επάρκειας του Κτιρίου, παρακάμπτοντας έτσι την γραφειοκρατία, επιταχύνοντας τον χρόνο αποπεράτωσης της μελέτης και σώζοντας χρήματα από τον δημόσιο κορβανά. Η μελέτη ολοκληρώθηκε, σύμφωνα δε με αυτή το κτίριο της πρώην Ραλλείου χρήζει ενισχύσεων, διότι θα καταστεί χώρος συνάθροισης κοινού, της τάξεως των 4.800.000 ευρώ. Το ποσό αυτό είναι συμβατό με τον πρόχειρο προϋπολογισμό ολοκλήρωσης του έργου με χρηματοδότηση του ΤΑΧΔΙΚ, που ανέρχεται στα 25.000.000 ευρώ.

Με σκοπό την έναρξη των εργασιών, απαιτείται άμεσος συντονισμός όλων των φορέων της πόλης του Πειραιά με προεξάρχοντα τον ΔΣΠ ώστε να επιτευχθεί: α) η υπογραφή σύμβασης παραχώρησης του κτιρίου από τον Δήμο προς το Υπουργείο Δικαιοσύνης και β) η άμεση ανάθεση του έργου στην ΚΤΥΠ με ταυτόχρονη προκήρυξη του σχετικού διαγωνισμού. Η χρηματοδότηση του έργου θα εξασφαλισθεί με την τακτική πίστωση, κάθε χρόνο, των απαιτουμένων κονδυλίων στους αντίστοιχους κωδικούς του προϋπολογισμού του ΤΑΧΔΙΚ. Για να υλοποιηθούν τα παραπάνω θα πρέπει οι αρμόδιοι υπουργοί και παράγοντες: 1) να δεσμευτούν άμεσα και δημόσια απέναντι στον ΔΣΠ και σε όλους τους φορείς της πόλης και 2) να εκδώσουν ταυτόχρονα τις σχετικές υπουργικές αποφάσεις και τα συναφή διοικητικά έγγραφα.

2.Ποιές οι θέσεις σας για το φορολογικό των δικηγόρων;

Το δικηγορικό σώμα έχει μια μεγάλη οικονομική διαστρωμάτωση. Επίσης, δικηγόροι είναι έμμισθοι συνεργάτες άλλων δικηγόρων. Ωστόσο, υπάρχουν φορολογικά ζητήματα που αφορούν όλους τους δικηγόρους, φυσικά ανάλογα και με τα εισοδήματα του καθενός. Συγκεκριμένα υπάρχει μία κοινή συνισταμένη που αφορά τα παρακάτω:

1. Τη θέσπιση σε πρώτη φάση αφορολόγητου ορίου για εισοδήματα από την δικηγορία ίσου με εκείνου των μισθωτών, με προοπτική αύξησης του στα 12.000 ΕΥΡΩ. Πράγματι, είναι παράλογο (αφήνω στην άκρη το άνισο και το αντισυνταγματικό) για το ίδιο εισόδημα ο ένας (μισθωτός) να έχει αφορολόγητο και ο άλλος (ελεύθερος επαγγελματίας) να φορολογείται από το πρώτο ευρώ. Η κρατική λογική είναι ότι ο μισθωτός δεν μπορεί να κρύψει ενώ ο ελεύθερος επαγγελματίας είναι εξ ορισμού φοροφυγάς και κλέφτης. Αυτή η λογική πλέον του ότι παραγνωρίζει το γεγονός ότι αρκετοί δικηγόροι είναι στην ουσία μισθωτοί, ωθεί τους ελεύθερους επαγγελματίες που θέλουν να είναι σωστοί στις φορολογικές τους υποχρεώσεις να γίνονται φοροφυγάδες για να επιβιώσουν. Το περαιτέρω αίτημά μας (σε δεύτερη φάση) για αύξηση του αφορολογήτου στις 12.000 ευρώ στηρίζεται στη απλή συλλογιστική ότι το ένα χιλιάρικο το μήνα είναι απολύτως απαραίτητο για τα στοιχειώδη που απαιτούνται για το ζην.

2. Την κατάργηση του ΦΠΑ όσον αφορά τις δικηγορικές αμοιβές. Οι δικηγορικές υπηρεσίες δεν αποτελούν εμπόρευμα ή διαμεσολάβηση στην παροχή υπηρεσιών. Συνεπώς, δεν πρέπει να επιβαρύνονται με ΦΠΑ, όπως συμβαίνει και με τις καθαρά ιατρικές υπηρεσίες. Η επιβάρυνση με ΦΠΑ της αμοιβής του δικηγόρου, όχι μόνο κάνει πιο ακριβή την Δικαιοσύνη, αλλά επιπλέον καθιερώνει την εμπορευματοποίηση των δικηγορικών υπηρεσιών και προωθεί την μεταβολή της ιδιότητας του δικηγόρου από υπερασπιστή δικαιωμάτων και ελευθεριών σε «επιχειρηματία». Πρώτο στάδιο θα πρέπει να είναι η κατάργηση του ΦΠΑ για εισοδήματα από την δικηγορία μέχρι 25.000 ΕΥΡΩ.

3.- Την μείωση της προκαταβολής φόρου στο 50% και ειδικά για όσους ασκούν δικηγορία μέχρι οκτώ έτη στο 25%. Σημειώνεται ότι πρόκειται για κονδύλια που δίνονται στο δημόσιο έναντι φόρου που μελλοντικά θα προκύπτει, υπολογίζονται δε με βάση εισοδήματα προγενεστέρων ετών που ενδεχομένως είναι υψηλότερα των μελλοντικών.

4.- Την προαιρετική χρήση του POS. Το POS, χωρίς να αποκλείει τη φοροδιαφυγή (αφού πάντα μπορεί να γίνει η πληρωμή σε μετρητά) εξυπηρετεί την είσπραξη προμηθειών εκ μέρους των τραπεζών και την επέμβασή τους στα οικονομικά των δικηγόρων, αφού εξαιτίας της υποχρεωτικότητας του POS οι τράπεζες πιέζουν τους συναδέλφους για μεταβολή επί τα χείρω των οικονομικών όρων λειτουργίας του POS.

3. Ποιές οι θέσεις σας για το ασφαλιστικό των δικηγόρων και την υπαγωγή τους στον ΕΦΚΑ;

Η ενοποίηση των ταμείων και η κλιμάκωση των ασφαλιστικών εισφορών ανάλογα με το εισόδημα αποτέλεσε τομή στο ασφαλιστικό σύστημα από την οποία ωφελήθηκαν πρώτον οι δικηγόροι με χαμηλότερα εισοδήματα και δεύτερον οι δικηγόροι που κάνουν παραστάσεις σε δικαστήρια. Και τούτο διότι τα ποσά τα οποία παρακρατούνται υπέρ του ΕΦΚΑ από το προεισπραττόμενο ποσό της δικηγορικής αμοιβής μειώνουν τις οφειλόμενες εισφορές, οι οποίες υπολογίζονται σε μηνιαία βάση, σε αντίθεση με το προηγούμενο σύστημα κατά το οποίο το ποσό των εισφορών κατεβάλλετο εφάπαξ κατ’ έτος και χωρίς να μειώνεται με τα παρακρατούμενα ποσά προεισπράξεων. Εντούτοις, χρειάζονται ορισμένες μεταβολές στο ασφαλιστικό σύστημα τις οποίες είχα προτείνει, ήδη, ως σκέψεις κατά την εποχή της μεγάλης αποχής μας. Και συγκεκριμένα:

1.- Πρέπει να ενσωματωθούν οι σημερινές εκπτώσεις που παρέχονται στους ασφαλισμένους ως πάγιες ρυθμίσεις.

2.- Να εξορθολογισθούν οι ασφαλιστικές εισφορές των μεσαίων εισοδημάτων, να θεσπιστεί η αρχή μίας αναλογικής ανταποδοτικότητας για όσους καταβάλουν υψηλές εισφορές και να εισαχθούν πολλαπλές ασφαλιστικές κλάσεις για τους ίδιας κατηγορίας ασφαλισμένους με ταυτόχρονη δυνατότητα επιλογής ασφαλιστικής κλάσης.

3.- Θα πρέπει οι οφειλές των δικηγόρων, είτε για φόρους είτε για ασφαλιστικές εισφορές, να υπαχθούν, χωρίς ειδικές γιαυτούς προϋποθέσεις, στις εκατό είκοσι (120) δόσεις με ταυτόχρονη αναστολή των τυχόν διαδικασιών αναγκαστικής είσπραξης που τυχόν που προχωρούν εναντίον τους.

4. Ποια είναι κατά τη γνώμη σας τα πιο πρόσφορα μέσα συνδικαλιστικών διεκδικήσεων;

Τα μέσα των συνδικαλιστικών διεκδικήσεων καθορίζονται κάθε φορά από τους στόχους και τους κοινωνικούς, οικονομικούς και πολιτικούς συσχετισμούς. Σημαντικοί παράγοντες είναι, επίσης, η μαζική συμμετοχή και η συνειδητότητα στη λήψη των αποφάσεων για το διεκδικητικό πλαίσιο και τα μέσα πάλης.

Ειδικά η πολυήμερη γενική αποχή πρέπει να αποφασίζεται από γενική συνέλευση (και από το ΔΣ όταν δεν επιτευχθεί απαρτία στη συνέλευση), να έχει σαφές πλαίσιο, να μην αυτοαναιρείται και να είναι πρόσφορη υπό τις περιστάσεις για την επίτευξη του συγκεκριμένου στόχου.

Υπάρχουν, όμως, και άλλα δραστικά μέσα πλην αυτού της γενικής αποχής, όπως: μέτρα που θίγουν την ομαλή ροή των εισπράξεων του δημοσίου ή αποχή μόνο σε υποθέσεις από τις οποίες το δημόσιο προσδοκά την είσπραξη χρημάτων. Είναι αυτονόητο ότι σε κάθε περίπτωση για την επιτυχή διεκδίκηση ενός αιτήματος απαιτείται η δημιουργία κοινωνικών συμμαχιών, αλλά και η διαμόρφωση ευνοϊκών απόψεων στην κοινή γνώμη για τα αιτήματα του κλάδου μας με αρθρογραφία και εμφάνιση στα ΜΜΕ.

5. Ποια η άποψή σας για την δημιουργία δύο νέων πρωτοδικείων στην Αττική (Πρωτοδικείο Ανατολικής Αττικής με έδρα το Χαλάνδρι και Πρωτοδικείο Δυτικής Αττικής με έδρα το Περιστέρι);

Το Πρωτοδικείο Αθηνών είναι υδροκέφαλο και εντελώς δυσκίνητο την στιγμή που στην περιφέρεια του υπάγονται τρεις εκλογικές περιφέρειες – α΄ Αθηνών, β΄ Αθηνών (η μεγαλύτερη εκλογική περιφέρεια στην Ευρώπη) και του υπολοίπου Αττικής. Επομένως, τα νέα Πρωτοδικεία είναι ευπρόσδεκτα υπό τον απαράβατο όρο ότι θα εξασφαλισθεί η ταχύτερη εκδίκαση των υποθέσεων και η αμεσότερη εξυπηρέτηση των δικηγόρων, διαφορετικά απλά θα αυξήσουν την ταλαιπωρία δικηγόρων και κοινού. Οι δύο νέοι δικηγορικοί σύλλογοι που αναμένεται να ιδρυθούν μπορεί να ανανεώσουν για συνδικαλιστικό κίνημα του κλάδου μας, ενώ και ο Δικηγορικός Σύλλογος Αθηνών θα γίνει πιο λειτουργικός.

Χαρακτηριστικό πρόβλημα του γιγαντισμού του ΔΣΑ είναι ότι καθώς τα μέλη του υπερβαίνουν κατά πολύ τις 20.000 δεν μπορεί εύκολα να συγκληθεί γενική συνέλευση. Ενόψει δε του ότι με την ίδρυση των νέων πρωτοδικείων θα υπάρξει μία γενικότερη ανακατανομή δικαστικών αρμοδιοτήτων στο σύνολο του νομού Αττικής θα είναι ευκαιρία να διευρυνθεί η τοπική αρμοδιότητα του Πρωτοδικείου Πειραιά με επέκτασή της στα παράλια της Αττικής, δεδομένου ότι υπάρχει ο συνδετικός κρίκος των υπό ευρεία έννοια ναυτιλιακών συναλλαγών, οι οποίες δεν αφορούν μόνο τους άμεσα εμπλεκόμενους, αλλά και μία μεγάλη ομάδα επαγγελματιών και εργαζομένων που παρέχουν αγαθά και υπηρεσίες συναφείς με τη ναυτιλία. Έτσι, θα πρέπει η περιφέρεια του Πρωτοδικείου Πειραιά να αρχίζει από την Ελευσίνα και να τελειώνει στο Λαύριο. Με τον τρόπο αυτό θα υπάρξει μία αναλογική ισοκατανομή δικαστικών αρμοδιοτήτων και υποθέσεων στην περιφέρεια Αττικής.

6. Τον τελευταίο καιρό παρατηρείται μία μείωση της δικηγορικής ύλης και ταυτόχρονα η παροχή νομικών υπηρεσιών από μη δικηγόρους. Επίσης, η οικονομική κατάσταση των νέων δικηγόρων ή των εμμίσθων συνεργατών άλλων δικηγόρων επιδεινώνεται. Μπορούν τα παραπάνω να αντιστραφούν;

Ο δικηγόρος είναι απαραίτητος για να προστατεύει τα καλώς νοούμενα συμφέροντα των πολιτών, συνεπώς πρέπει να επανεισαχθεί η υποχρεωτικότητα της παράστασής του στα συμβόλαια, όταν πρόκειται για συναλλαγή μεταξύ μερών με αντιτιθέμενα συμφέροντα, όπως επίσης πρέπει να εισαχθεί και για την σύνταξη του κάθε είδους καταστατικών. Από την άλλη πλευρά θα πρέπει οι δικηγορικές υπηρεσίες να παρέχονται δωρεάν, εφόσον κάποιος τις ζητήσει. Το μέτρο αυτό θα πρέπει να συνδυασθεί με την υποχρεωτική προκαταβολή στον δικηγόρο εκ μέρους του δημοσίου του ποσού αναφοράς και των σχετικών εξόδων, με άμεση απαλλαγή από το ΦΠΑ (διότι εδώ πρόκειται για παροχή υπηρεσίας του δημοσίου προς το κοινό).

-Μία νέα διαδικασία επίλυσης διαφορών είναι η διαμεσολάβηση, η οποία μπορεί υπό προϋποθέσεις να χρησιμοποιηθεί για διεύρυνση της δικηγορικής ύλης. Η διαμεσολάβηση όμως για να επιτύχει πρέπει πρώτα να καθιερωθεί ως κοινωνικός θεσμός και να αποδώσει στην εξώδικη επίλυση των διαφορών χωρίς νομικούς καταναγκασμούς.

- Για το σκοπό κατοχύρωσης του δικηγορικού επαγγέλματος θα πρέπει οι δικηγορικές

υπηρεσίες θα πρέπει να προσφέρονται αποκλειστικά από δικηγόρους ή από αμιγώς δικηγορικές εταιρείες.

-Πρέπει να απαγορευθεί ρητώς η επ’ αμοιβή διοχέτευση πελατείας από οποιασδήποτε μορφής επιχειρηματικό σχήμα σε δικηγόρους ή δικηγορικές εταιρείες.

-Με σκοπό την εξασφάλιση ελεύθερου και υγιούς ανταγωνισμού οι υποθέσεις που δίδονται από τον ευρύτερο δημόσιο τομέα σε εξωτερικά γραφεία δεν πρέπει να υπερβαίνουν (ανά γραφείο) ορισμένο ποσοστό του συνολικού αριθμού τους, καθώς και ορισμένο ποσοστό του συνόλου των καταβαλλομένων αμοιβών.

-Πρέπει να θεσπιστούν κατώτατα όρια αμοιβών από τον ΔΣΠ, για νέους δικηγόρους ύστερα από γνώμη του Συλλόγου Ασκουμένων και Νέων Δικηγόρων. Για τους έμμισθους συνεργάτες το ποσό αυτό θα πρέπει να αυξάνεται με τα χρόνια δικηγορίας και συνεργασίας. Προς αποφυγή καταστρατήγησης των πιο πάνω θα πρέπει επίσης να οριστεί ότι το ποσό των καθαρών κερδών που θα πρέπει κάποιος να λαμβάνει, ως εταίρος δικηγορικής εταιρείας να μην υπολείπεται του πιο πάνω ποσού. Για την υλοποίηση των παραπάνω θα πρέπει να γίνει υποχρεωτική η σύναψη γραπτών συμβάσεων που θα θεωρούνται, επίσης, υποχρεωτικά από τον σύλλογο. Η παράλειψη των παραπάνω θα συνιστά πειθαρχικό παράπτωμα του απασχολούντα, αυτεπάγγελτα διωκόμενο. Την αγωγή για τις αμοιβές θα πρέπει να μπορεί να τις ασκεί και ο δικηγορικός σύλλογος.

7. Ποια μέτρα πιστεύετε ότι πρέπει να ληφθούν για να βελτιωθεί η καθημερινότητα του δικηγόρου;

Δυστυχώς, τα μέτρα αυτά είναι αφενός μεν απλά, αφετέρου δε πολλά, πράγμα το οποίο σημαίνει ότι η Δικαιοσύνη έχει παραμεληθεί για μεγάλο διάστημα από την πολιτεία. Ενδεικτικά, αναφέρω τα εξής:

-Άμεσος εξοπλισμός των Δικαστηρίων με όλα τα στοιχειώδη για την λειτουργία τους (π.χ. λειτουργική αίθουσα δικηγόρων, κλιματισμός, τουαλέτες).

-Προώθηση της μηχανοργάνωσης των δικαστηρίων και των συστημάτων ηλεκτρονικής διακυβέρνησης ώστε με την επέκταση της ηλεκτρονικής υπογραφής να γίνει καθημερινότητα η ηλεκτρονική κατάθεση δικογράφων, σχετικών, αιτήσεων, η λήψη αντιγράφων κλπ.

-Κάλυψη κενών οργανικών θέσεων δικαστών και γραμματέων.

8. Ποιες θεσμικές πρωτοβουλίες θα επιθυμούσατε να αναλάβει η Πολιτεία ώστε να βελτιωθεί η απονομή της Δικαιοσύνης και η άσκηση της δικηγορίας;

Θα θεωρούσα ουσιώδη και εκ των ουκ άνευ την θέσπιση των εξής μέτρων:

-Κατ’ αρχάς αυτονόητο είναι ότι θα πρέπει να θεσπιστούν νομοθετικά τα όσα παραπάνω (ενότητα 6) προτείνω για την αύξηση της δικηγορικής ύλης και την κατοχύρωση του δικηγορικού επαγγέλματος.

-Για την εισαγωγή στη σχολή δικαστών ο ενδιαφερόμενος να έχει επτά έτη πραγματικής δικηγορίας.

-Ίδρυση και λειτουργία μόνιμου μεικτού παρατηρητηρίου στα Δικαστήρια για την καταγραφή και αποτροπή μη αρμοζουσών συμπεριφορών από δικαστές και δικηγόρους.

-Διασφάλιση του ότι στους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς τον έλεγχο θα τον έχει πράγματι ο συμβολαιογράφος και όχι ο δανειστής ή οι υποψήφιοι υπερθεματιστές και δεν θα εκπλειστηριάζεται η πρώτη κατοικία.

-Διευκόλυνση ασφάλισης της αστικής επαγγελματικής ευθύνης του δικηγόρου, αφού προοπτικά θεωρώ ότι θα καταστεί υποχρεωτική όπως συμβαίνει και στις άλλες χώρες της Ε.Ε.

9. Γιατί κ. Βρέλλο θα πρέπει οι συνάδελφοί σας να σας εμπιστευτούν την προεδρία του ΔΣΠ;

Ζητώ σήμερα την ψήφο των συναδέλφων μου και την ενεργό συμμετοχή τους στα δρώμενα του συλλόγου στο μέλλον, ώστε να συντελεστεί μία αποφασιστική τομή που θα μεταβάλλει την πορεία του δικηγορικού σώματος, ώστε ο Σύλλογος να πάψει να είναι ένας γραφειοκρατικός μηχανισμός που δεν προασπίζει τα δικαιώματα και τα συλλογικά συμφέροντα του δικηγόρου, αλλά θα προσεγγίσει τον δικηγόρο και τις ανάγκες του, θα προασπίσει την αξιοπρέπειά του, που θίγεται από φορείς εξουσίας (ιδίως της δικαστικής) και θα βελτιώσει την καθημερινότητά του. Εγγύηση για τα παραπάνω είναι η ακομμάτιστη και απροσωπόληπτη πολιτεία μου, ο σεβασμός μου στη συλλογικότητα και το ιδιαίτερο μερίδιο συμβολής μου στο έργο της παράταξής μου. Συγκεκριμένα, καθιερώθηκε η τακτική αποστολή στο σύνολο των συναδέλφων ενημερωτικών δελτίων, προωθήθηκε η σύγκληση γενικών συνελεύσεων για όλα τα ουσιώδη ζητήματα του συλλόγου, επιτεύχθηκε η δημιουργία ενωτικού μετώπου με όλους τους συναδέλφους, αλλά και τους φορείς της πόλης του Πειραιά, με αποτέλεσμα να αποτραπεί η μετεγκατάσταση των Δικαστηρίων εκτός Πειραιώς και να ανατεθεί στο Πολυτεχνείο η διενέργεια μελέτης στατικής επάρκειας του κτιρίου (που σήμερα έχει ολοκληρωθεί με θετικά αποτελέσματα), διασώθηκε το Ταμείο Αλληλοβοηθείας, κατορθώθηκε ο συμψηφισμός των οφειλών για ΕΦΚΑ με τις κρατήσεις από τις προεισπράξεις.

Οι πρωτοβουλίες κατά του ΕΝΦΙΑ, ο αγώνας για την μη πώληση των μετοχών του ΟΛΠ, η στάση στο προσφυγικό, η μηνυτήρια αναφορά για το σκάνδαλο της πώλησης των 28 ακινήτων, οι ενέργειές για την προστασία της πρώτης κατοικίας και η άμυνα απέναντι στο ανεξέλεγκτο των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών τοποθέτησαν τον ΔΣΠ ξανά στην καρδιά του κοινωνικού γίγνεσθαι της πόλης μας και της Ελλάδας.

 

 


Σχετικά άρθρα

Swiffy Output
Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΑΤΤΙΚΗΣ