Εφημερίδα Κοινωνική

Πλοία και λιμάνια στα όρια τους

 Breaking News

Πλοία και λιμάνια στα όρια τους
04 Αυγούστου 2017

«Το 90% των λιμανιών μας είναι προβληματικό και τα αναγκαία έργα χρονοβόρα και υψηλού κόστους. Για ακόμα μία φορά τονίζουμε την ανάγκη λήψης μέτρων. Τα λιμάνια μας θα είναι ο κυριότερος ανασχετικός παράγων των μελλοντικών εξελίξεων στην εξυπηρέτηση των νησιών μας». Με αυτά τα λόγια προειδοποιούσε προ διετίας, για τις δυσμενείς εξελίξεις που ήδη λαμβάνουν χώρα, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) Μιχάλης Σακέλλης. Αλλά και πιο πρόσφατα, στα μέσα Ιουλίου, εξηγούσε πως «οι ανεπαρκείς λιμενικές υποδομές αποτελούσαν και δυστυχώς αποτελούν ακόμα ανασχετικό παράγοντα ανάπτυξης, επηρεάζοντας, πλην των άλλων, αρνητικά το κόστος των υπηρεσιών. Ήδη το λιμάνι της Ραφήνας δεν μπορεί να εξυπηρετήσει τα δρομολόγια τα οποία έχουν προγραμματιστεί το 2018, ενώ ανάλογα προβλήματα παρουσιάζονται και στην τρέχουσα περίοδο», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Καθίσταται σαφές πως το πρόβλημα των ανεπαρκών λιμενικών υποδομών σε λιμάνια που διακινούν εκατομμύρια επιβάτες ετησίως, όπως της Ραφήνας ή του Αθηνιού στη Σαντορίνη, αλλά και της Πάρου ή της Καρπάθου και δεκάδων ακόμα, υπονομεύει την ανάπτυξη όχι μόνον των συγκοινωνιών, αλλά και αυτών των ίδιων των τοπικών οικονομιών και εν τέλει της χώρας. Ομως οι μεγάλες καθυστερήσεις στα λιμάνια και η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών και χώρων έχουν σε μεγάλο βαθμό κοστίσει στις ακτοπλοϊκές. «Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες δεν έχουν καταφέρει να αδράξουν τα μέγιστα από την αυξημένη τουριστική κίνηση από το εξωτερικό, στηρίζοντας το μεγαλύτερο ποσοστό των εσόδων τους στην κίνηση που προέρχεται από εμπορεύματα (σ.σ.: φορτηγά) καθώς επίσης και στον εσωτερικό τουρισμό, ο οποίος παρουσιάζει μια συνεχή μείωση την τελευταία δεκαετία», εξηγεί στην «Κ» ο Γιώργος Ξηραδάκης, επικεφαλής της εταιρείας XRTC Σύμβουλοι Επιχειρήσεων, που ασχολείται ενεργά με τον κλάδο της ελληνικής ακτοπλοΐας.

Τι έδειξε η τελευταία μελέτη της XRTC;

Oι τέσσερις μεγάλες ακτοπλοϊκές εταιρείες, δηλαδή οι Μινωικές Γραμμές, η ΑΝΕΚ, η Hellenic Seaways και η Attica Group, ελέγχουν και εκμεταλλεύονται μόλις 45 πλοία, όταν το 2001 είχαν 125. Ακόμα και σε σχέση με το 2009, ο στόλος έχει υποδιπλασιαστεί. Η συρρίκνωση, που πάντως συνοδεύτηκε από την αναβάθμιση των εναπομεινάντων πλοίων, εξηγείται από τη μείωση της ζήτησης. Η ζήτηση για επιβατικές μεταφορές και μεταφορές οχημάτων από το 2009 έχει μειωθεί κατά 46%, όσο ακριβώς δηλαδή και ο στόλος. Ομως ακόμα και έτσι, ακόμα και με λιγότερα πλοία, τα λιμάνια του Αιγαίου αδυνατούν να ανταποκριθούν στο έργο που πρέπει να φέρουν εις πέρας.

 

 


Σχετικά άρθρα

Swiffy Output
Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΑΤΤΙΚΗΣ