Εφημερίδα Κοινωνική

Αγανακτισμένοι οι Πειραιώτες με τις καθυστερήσεις των λεωφορείων -Καταγγελία στην ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ: «Πήγα στο αμαξοστάσιο και είδα οχήματα να κάθονται!»

 Breaking News

Αγανακτισμένοι οι Πειραιώτες με τις καθυστερήσεις των λεωφορείων -Καταγγελία στην ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ: «Πήγα στο αμαξοστάσιο και είδα οχήματα να κάθονται!»
30 Αυγούστου 2017

*Του Κ. Παναγιωτάκη

Πολλές είναι οι καταγγελίες συμπολιτών μας για τα δρομολόγια των λεωφορείων από και προς Πειραιά. Αν και έχουν δείξει κατανόηση τόσο για το «θερινό ωράριο», τις δικαιολογίες περί αδειών, ελλείψεων προσωπικού, τεχνικά προβλήματα, αυτή εξαντλείται όταν αναγκάζονται να περιμένουν στη στάση περισσότερο από 1.30 ώρα!

Όπως λένε συμπολίτες μας, που μάλιστα δραστηριοποιούνται και στο χώρο του εμπορίου του Πειραιά και νιώθουν τον παλμό των επισκεπτών, η κατάσταση πλέον έχει «ξεφύγει». Χαρακτηριστικό παράδειγμα ότι άνθρωποι που θέλουν να έρθουν από τη Νεάπολη στο κέντρο του Πειραιά, το σκέφτονται πλέον σοβαρά καθώς η πολύωρη αναμονή είναι κάτι παραπάνω από δεδομένη.

«Όλες οι γραμμές του Πειραιά έχουν πρόβλημα, το 846, 847, 904, 915, 703… όλες!», μας λέει αγανακτισμένη μια Πειραιώτισσα καταστηματάρχης, που όχι μόνο βιώνει τη δική της ταλαιπωρία, αλλά και βλέπει το τζίρο του μαγαζιού της να μειώνεται ανησυχητικά καθώς, όπως λέει, δεν πατάει επισκέπτης!«Πώς να έρθει άνθρωπος στην πόλη να κάνει τις αγορές του; Από τη μία τα έργα και από την άλλη τα δρομολόγια που καθυστερούν και η έλλειψη πάρκινγκ… Όταν όλα αυτά συνδυάζονται η κατάσταση γίνεται απελπιστική και αποτρεπτική για τον κάθε καταναλωτή».

Η ίδια προσθέτει: «Σκέφτηκα να απευθυνθώ στο Δήμο, ή στον Εμπορικό Σύλλογο. Το θέμα όμως δεν λύνεται με μεμονωμένες επιστολές. Χρειάζεται συνολική παρέμβαση».

Όταν την ενημερώσαμε για τα τελευταία δημοσιεύματα περί ελλείψεων προσωπικού κτλ. η ίδια πρόσθεσε: «Έχω πάει εγώ η ίδια στην ΕΘΕΛ πριν ένα μήνα και έχω δει λεωφορεία να κάθονται. Αν δεν έχουν ανταλλακτικά, να κοιτάξουν να βρουν, δεν μπορούν να ταλαιπωρούν έτσι τον κόσμο. Λένε για τις άδειες των οδηγών. Δεν ισχύουν αυτά. Είδα οδηγούς να μην έχουν να πάρουν λεωφορείο. Αυτά δεν συμβαίνουν τώρα. Από το Πάσχα και μετά βιώνουμε αυτή την κατάσταση».

Εμείς προσπαθήσαμε χθες να πάρουμε κάποιες πρώτες απαντήσεις. Ωστόσο, αυτές φαίνεται πως είναι «καλά κρυμμένες». Τηλεφωνήσαμε στον ΟΑΣΑ, ο οποίος μας παρέπεμψε στον ΟΣΥ, στον οποίο δεν σήκωναν καν τα τηλέφωνα! Σε «διακοπές» επίσης φαίνεται ότι είναι αυτή την περίοδο και κεντρικά του υπ. Μεταφορών καθώς ούτε εκεί βρέθηκε κάποιος υπάλληλος να απαντήσει στα «κουδουνίσματα» του τηλεφώνου. Ακολουθήσαμε λοιπόν την «πεπατημένη», καθώς όπως λένε, τα γραπτά είναι που μένουν. Στείλαμε email στον ΟΑΣΑ ζητώντας έγγραφες απαντήσεις της διοίκησης για την κατάσταση με τα δρομολόγια στην πόλη, ενώ ενημερώσαμε (επίσης εγγράφως) και το Γραφείο Τύπου του υπ. Μεταφορών.

Θα επανέλθουμε στο θέμα, αναλόγως βεβαίως και των απαντήσεων που θα λάβουμε. Καλό θα είναι ωστόσο να κινητοποιηθούν και οι υπόλοιποι φορείς του Πειραιά (Δήμος, Εμπορικός Σύλλογος), για να υπάρξει μια πιο οργανωμένη αντίδραση για το θέμα.

Έγγραφες απαντήσεις ζήτησε η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ από ΟΑΣΑ και Υπ. Μεταφορών.

parapona

 

Πρόεδρος ΟΑΣΑ:  Αντιρρήσεις των «θεσμών» στην πρόσληψη 700 τουλάχιστον τεχνικών και οδηγών

 

Με αφορμή το πιο πάνω θέμα, δημοσιεύουμε σχετικές δηλώσεις του προέδρου του ΟΑΣΑ Τ. Ταστάνη, σε πρόσφατη συνέντευξή του.

 

Δέχεστε μια κριτική από τη ΝΔ ότι ξανακάνετε τις αστικές συγκοινωνίες ελλειμματικές ; Τι απαντάτε;
Α: Οι αστικές συγκοινωνίες είναι ένα κοινωνικό αγαθό και γι” αυτό σε όλο τον κόσμο επιδοτούνται από τους κρατικούς προϋπολογισμούς, είτε είναι δημόσιες, είτε είναι ιδιωτικές. Η κρατική επιδότηση κυμαίνεται από το 47% έως και πάνω από το 70% σε ορισμένες πόλεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο Βερολίνο επιδοτούνται με 54% και στο Λονδίνο με 64%. Στην Αθήνα αυτή η επιδότηση τα τελευταία χρόνια είναι μικρότερη και από το 40% που επιτρέπει ο νόμος 3920/2011. Παρόλα αυτά τα ελλείμματα μειώνονται διαρκώς. Για φέτος το έλλειμμα θα είναι μειωμένο κατά 19,34 εκατ. ευρώ σε σχέση με το προβλεπόμενο, ενώ το έλλειμμα της περσινής χρονιάς διαμορφώθηκε στα 24,25 εκατ. ευρώ και είναι μειωμένο κατά 67,7% σε σχέση με τις προβλέψεις. Η ΝΔ προκειμένου να φορτώσει τα ελλείμματα στην πολιτική της σημερινής κυβέρνησης, παραβλέπει τις «μαύρες τρύπες» των οφειλών (χρέη προς ιδιώτες και άλλους οργανισμούς) που άφησαν οι δικές της διοικήσεις και ξεπερνούσαν στο τέλος του 2015 τα 190 εκατ. ευρώ συνολικά στην ΟΣΥ και τη ΣΤΑΣΥ. Κατά τα άλλα, όπως ισχυρίζονται, επί των ημερών τους οι αστικές συγκοινωνίες δεν ήταν ελλειμματικές!..

Τι σχεδιάζετε σχετικά με την αγορά νέων λεωφορείων και την ανανέωση του συνόλου τους;
Α: Είναι γνωστό ότι, δυστυχώς, με ευθύνη των προηγούμενων διοικήσεων και κυβερνήσεων παραγγελία νέων λεωφορείων έχει να γίνει από το 2004. Αποτέλεσμα του γεγονότος αυτού είναι σήμερα να υπάρχει ένας γηρασμένος στόλος που απαιτεί μεγάλο κόστος συντήρησης, ενώ η αραίωση κάποιων δρομολογίων προκαλεί τις δικαιολογημένες αντιδράσεις του επιβατικού κοινού. Εμείς είμαστε αποφασισμένοι να αντιστρέψουμε αυτήν την κατάσταση. Ήδη εξασφαλίσαμε από την Περιφέρεια 30 εκατ. ευρώ και μέχρι το τέλος του έτους θα προκηρύξουμε διεθνή διαγωνισμό για την προμήθεια 92 λεωφορείων νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Αναζητούμε επίσης κι άλλες χρηματοδοτικές πηγές, ώστε μέχρι το 2022 να προμηθευτούμε άλλα 500 λεωφορεία.
Υπάρχουν ελλείψεις και σε προσωπικό; Ελλείψεις π.χ. οδηγών;
Α: Ασφαλώς και υπάρχουν. Υπολογίζουμε ότι για την ομαλή λειτουργία των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας απαιτείται η πρόσληψη 700 τουλάχιστον τεχνικών και οδηγών. Ελπίζουμε κάποια στιγμή στο άμεσο μέλλον να παρακαμφθούν οι αντιρρήσεις των «θεσμών» και να μπορέσουμε να κάνουμε αυτές τις αναγκαίες προσλήψεις.

 

 

 


Σχετικά άρθρα

Τελευταια

Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΑΤΤΙΚΗΣ