Εφημερίδα Κοινωνική

Δρόμους ήπιας κυκλοφορίας σχεδιάζουν στο Δήμο Φιλοθέης – Ψυχικού

 Breaking News

Δρόμους ήπιας κυκλοφορίας σχεδιάζουν στο Δήμο Φιλοθέης – Ψυχικού
20 Ιουλίου 2017

Ιστορικής σημασίας η πρωτοβουλία της δημοτικής αρχής για τη μετατροπή των στενών δρόμων του Δήμου Φιλοθέης – Ψυχικού σε δρόμους ήπιας κυκλοφορίας. Στο πλαίσιο της ένταξης του Δήμου στο Ευρωπαϊκό Δίκτυο των Υγιών Πόλεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (WHO), η βελτίωση του οικιστικού ιστού του Δήμου, τόσο λειτουργικά όσο και αισθητικά, αποτελεί πρωταρχικό στόχο του Δημάρχου και της Δημοτικής Διοίκησης. Πιστός σε αυτό το πνεύμα, ο Δήμος σκοπεύει στη λειτουργική και αισθητική αναβάθμιση των δρόμων που από την αρχική τους χάραξη έχουν συνολικό πλάτος (μεταξύ ρυμοτομικών γραμμών) περί τα 7.00 μέτρα και των οποίων η λειτουργία, στη σημερινή τους μορφή, κρίνεται ως προβληματική για την εξυπηρέτηση των κατοίκων.

Τι σημαίνει αυτό πρακτικά; Πόσο εφικτό είναι; Και πώς θα είναι η ζωή όλων μας μετά; Ο Αντιδήμαρχος Αλέξανδρος Καριώτης, μιλώντας στο δημοτικό περιοδικό «Παράθυρο» δίνει περισσότερες πληροφορίες.

Τα προάστια του Δήμου Φιλοθέης – Ψυχικού ιδρύθηκαν στις πρώτες δεκαετίες του περασμένου αιώνα και κατά το σχεδιασμό τους, καθορίστηκε όπως ήταν φυσικό και το πλάτος πολλών δρόμων: μεταξύ 6 και 7 μέτρα, με τα πεζοδρόμια που είχαν πλάτος από 55 έως 115 εκατοστά, να συμπεριλαμβάνονται σε αυτό το νούμερο. Πόσο σύγχρονα είναι όμως σήμερα αυτά τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά; Ελάχιστα, γιατί πλέον κρίνονται ανεπαρκή και δυσλειτουργικά για την κίνηση των πεζών και των οχημάτων, αφού ο τότε σχεδιασμός των προαστίων – και στο βαθμό που υπήρξε – δεν μπορούσε να προβλέψει τις ανάγκες που θα διαμορφώνονταν μετά από μερικές δεκαετίες.

Ο Δήμος Φιλοθέης – Ψυχικού φαίνεται πως έχει βρει τη λύση. Αυτή, δεν είναι άλλη από την μετατροπή των οδών ανεπαρκούς πλάτους, σε οδούς ήπιας κυκλοφορίας, δηλαδή σε δρόμους με προτεραιότητα στην κίνηση των πεζών, στους οποίους με τις κατάλληλες διαμορφώσεις, εξασφαλίζεται εκτός από την χρήση του πεζόδρομου, η διέλευση των οχημάτων με χαμηλή ταχύτητα ή και η στάθμευση. Οι δρόμοι ήπιας κυκλοφορίας είναι – ουσιαστικά – διαμορφωμένοι κοινόχρηστοι χώροι, που εξυπηρετούν τη συνεχή, ασφαλή και χωρίς εμπόδια κυκλοφορία τόσο των πεζών όσο και των ΑμΕΑ. Αυτό, συνεπάγεται την πλήρη κατάργηση του πεζοδρομίου – με την κλασσική μορφή που το γνωρίζουμε μέχρι σήμερα – ως ένα υπερυψωμένο τμήμα του δρόμου δηλαδή, που πλέον μόνο θεωρητικά προορίζεται για πεζούς – με σκοπό την ειδική ανά περίπτωση, αρχιτεκτονική και κηποτεχνική διαμόρφωση του δρόμου, για την εξυπηρέτηση των πεζών και των τροχοφόρων.

 

 


Σχετικά άρθρα

Τελευταια

Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΑΤΤΙΚΗΣ