Εφημερίδα Κοινωνική

Ε. Σταματάκη: Χρειάζεται ολοκληρωμένο σχέδιο προσέλκυσης επενδύσεων για να πάρει ζωή η Ναυπηγοεπισκευή

 Breaking News

Ε. Σταματάκη: Χρειάζεται ολοκληρωμένο σχέδιο προσέλκυσης επενδύσεων για να πάρει ζωή η Ναυπηγοεπισκευή
21 Ιουνίου 2017

*Της Χριστίνας Μπιτάδου

Η βουλεύτρια Α’ Πειραιά και Νήσων ΣΥΡΙΖΑ κα. Ελένη Σταματάκη, ως ενεργή πολίτης και γνήσια Πειραιώτισσα, αναλύει τα προβλήματα που «κουβαλάει» ο Πειραιάς αλλά και γενικότερα η χώρα.

-Πως πιστεύετε ότι θα βελτιωθούν τα γενικά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο Πειραιάς;

Ο Πειραιάς αντιμετωπίζει προβλήματα λόγω της γενικότερης κατάστασης της χώρας αλλά και κάποια ειδικά τοπικά ζητήματα. Για προβλήματα όπως η ανεργία ή τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μικρές επιχειρήσεις και απασχολούν όλη την Ελλάδα, έχουν γίνει κάποιες ενέργειες για να αμβλυνθούν τα αποτελέσματα της κρίσης, αλλά λύση θα δοθεί όταν θα έχουμε τα περιθώρια να εφαρμόσουμε πολιτικές που θα στηρίξουν τα κατώτερα και τα μεσαία εισοδήματα, πολιτικές που ήταν και στο πρόγραμμά μας, τις οποίες δεν έχουμε μπορέσει να εφαρμόσουμε.

Στο πλαίσιο αυτών των ενεργειών πρόσφατα εγκαινιάστηκε ένα Γραφείο Ενημέρωσης και Υποστήριξης Δανειοληπτών στον Πειραιά, στο οποίο μπορούν να απευθύνονται οφειλέτες για να ενημερωθούν σχετικά με τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους, τη δυνατότητα προσφυγής στη δικαιοσύνη, το νομικό πλαίσιο που παρέχει ολοκληρωμένες λύσεις ρύθμισης, απομείωσης και οριστικής διαγραφής οφειλών, για να ζητήσουν συμβουλές και οδηγίες σε ότι αφορά στο νομικό πλαίσιο που προστατεύει τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά και επιχειρήσεις, με σκοπό –εκτός των άλλων- και την προστασία της πρώτης κατοικίας.

Επίσης γίνεται μια μεγάλη προσπάθεια να μπορέσει να λειτουργήσει η Ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη και τα Ναυπηγεία του Σκαραμαγκά και της Ελευσίνας. Η λειτουργία τους είναι ζωτικής σημασίας για την ευρύτερη περιοχή του Πειραιά και θα απορροφήσουν μεγάλο ποσοστό εργατικού δυναμικού, καθώς ο Πειραιάς ήταν πάντα δεμένος με τη θάλασσα και τις δραστηριότητες που έχουν σχέση με αυτή.

Σε τοπικό επίπεδο η επίσπευση των έργων του ΤΡΑΜ και του ΜΕΤΡΟ είναι επιτακτική για να βελτιωθεί η κυκλοφορία και το αστικό μικροκλίμα του Πειραιά. Επίσης η προάσπιση και η δημιουργία νέων χώρων πρασίνου και ελεύθερων χώρων έχει μεγάλη σημασία για την πόλη του Πειραιά, η οποία έχει πολύ χαμηλό ποσοστό τέτοιων χώρων και το χαμηλότερο ποσοστό σε πράσινο σε όλη την Αττική.

Δεν ξεχνάμε βέβαια και τα νησιά του Αργοσαρωνικού, τα οποία ανήκουν στην Α΄ εκλογική Περιφέρεια του Πειραιά και τα οποία αντιμετωπίζουν εξίσου σοβαρά προβλήματα με αυτά και των πιο απομακρυσμένων νησιών της χώρας.

-Ποια από αυτά τα προβλήματα έχετε αναφέρει στη Βουλή;

Σε κάθε περίπτωση η αποτελεσματική διαχείριση των προβλημάτων που υπάρχουν δεν είναι θέμα μόνο προσωπικής πρωτοβουλίας, αλλά συλλογικής δουλειάς τόσο σε επίπεδο κόμματος, όσο και σε επίπεδο κοινοβουλευτικής ομάδας και κυβέρνησης. Συχνά συνεργάζομαι με τους συναδέλφους μου βουλευτές της Α΄ Πειραιά και Νήσων καθώς επίσης και με το τμήμα ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής και τις τοπικές οργανώσεις του ΣΥΡΙΖΑ.

Το θέμα των έργων του ΤΡΑΜ, που ανέφερα προηγουμένως και απασχολεί πολλούς Πειραιώτες, το είχα φέρει στη βουλή με επίκαιρη ερώτηση προς τον Υπουργό Μεταφορών, ο οποίος ήρθε στη διαδικασία του κοινοβουλευτικού ελέγχου και αναγνώρισε ότι υπάρχουν καθυστερήσεις γιατί υπάρχουν πολλοί εμπλεκόμενοι φορείς και το έργο ξεκίνησε χωρίς να έχουν προβλεφθεί όλες οι απαραίτητες διαδικασίες για την πραγματοποίησή του, σύντομα όμως θα ολοκληρωθεί και η καθημερινότητα στον Πειραιά θα βελτιωθεί αρκετά.

Το θέμα της μεταφοράς των Δικαστηρίων του Πειραιά στο κτίριο της πρώην Ραλλείου είναι ένα θέμα με το οποίο έχω ασχοληθεί και έχουμε την πρώτη δημόσια δέσμευση του Υπουργού Δικαιοσύνης μετά από ερώτησή μου.

Έχω επίσης φέρει το θέμα των οικοπέδων ΧΡΩΠΕΙ και το θέμα της βίλας Ζαχαρίου, που είναι δύο χώροι που μένουν αναξιοποίητοι και είναι ζητήματα που υπάρχουν εδώ και πολλά χρόνια στην περιοχή μας. Ένα άλλο ζήτημα που έχω αναφέρει είναι το θέμα της συντήρησης του κτιρίου που στεγάζει τον Όμιλο Ερετών, που είναι ένα ιστορικό ναυταθλητικό σωματείο και για το λόγο αυτό πρέπει να φροντίζουμε να το αναδεικνύουμε.

Όπως ήδη είπα δεν πρέπει να ξεχνάμε και τα πολλά και έντονα προβλήματα των νησιών, τα οποία και μέσα από τη συμμετοχή μου στο τμήμα ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής έχουμε θέσει πολλές φορές. Είναι ζητήματα που έχουν να κάνουν με τις ελλείψεις που αντιμετωπίζουν τα Κέντρα Υγείας και τοπικά ιατρεία, με υποδομές, με οδοποιία και λιμενοποιία, με τα αεροδρόμια, τις αεροπορικές και ακτοπλοϊκές συνδέσεις, το σοβαρότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν είναι η σύνδεσή τους με συμβατικό καράβι, αλλά και πολύ σημαντικές δραστηριότητες των νησιωτών που έχουν να κάνουν με τον τουρισμό και τον πρωτογενή τομέα παραγωγής.

-Ποια η θέση σας με το μεταναστευτικό που προβληματίζει τη χώρα, αλλά και τον Πειραιά;

Η χώρα μας αντιμετώπισε ένα πρόβλημα υποδοχής ενός μεγάλου κύματος προσφύγων την προηγούμενη χρονιά. Το κράτος δεν ήταν προετοιμασμένο για κάτι τέτοιο. Η αντανακλαστική αλληλεγγύη του κόσμου ήταν συγκινητική αλλά και καθοριστικής σημασίας.

Όπως ήταν φυσικό, ο Πειραιάς που είναι μια πόλη λιμάνι είχε να διαχειριστεί ένα μεγάλο μέρος των ανθρώπων που έφταναν από τα νησιά στην ενδοχώρα. Άλλωστε δεν είναι η πρώτη φορά. Είμαι και εγώ από οικογένεια προσφύγων και με έναν τρόπο η ιστορία των ξεριζωμένων ανθρώπων που φτάνουν στο λιμάνι του Πειραιά είναι και ιστορία της δικής μου οικογένειας.

Το λιμάνι του Πειραιά φιλοξένησε για αρκετούς μήνες πολλούς πρόσφυγες μέχρι να φτιαχτούν τα κέντρα φιλοξενίας στο Σχιστό και το Σκαραμαγκά, στα οποία γνωρίζω ότι οι συνθήκες είναι αρκετά βιώσιμες. Οι άνθρωποι μένουν σε οικίσκους, έχουν τα απαραίτητα για την υγιεινή τους, έχουν δραστηριότητες. Γνωρίζω επίσης ότι δυστυχώς δεν είναι αυτές οι συνθήκες που επικρατούν σε όλα τα κέντρα.

Το προσφυγικό σήμερα δεν είναι ένα ζήτημα που αφορά μόνο την Ελλάδα, αφορά όλη της Ευρώπη και θα μπορούσαμε να πούμε και όλο τον κόσμο. Θεωρώ ότι η χώρα μας, αν και αντιμετωπίζει πολλά και μεγάλα προβλήματα κράτησε μια αξιοπρεπή στάση. Δυστυχώς όμως δεν υπήρξε μια ενιαία πολιτική για τη διαχείριση των προσφυγικών ροών σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης. Έτσι η Ελλάδα βρέθηκε στο επίκεντρο της προσφυγικής κρίσης και έπρεπε σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα να προετοιμάσει τις απαραίτητες διοικητικές διαδικασίες και υποδομές για την κάλυψη των αναγκών των προσφύγων σε σίτιση, στέγαση, υγεία, νομικές υπηρεσίες, εκπαίδευση και ότι άλλο μπορεί να χρειάζονται άνθρωποι που φτάνουν στη χώρα μας από εμπόλεμες περιοχές και σε πολύ αντίξοες συνθήκες.

Είναι βέβαιο ότι μεγάλο μέρος αυτών των ανθρώπων θα πρέπει να γίνουν μέρος της κοινωνίας μας. Είμαι αισιόδοξη σε ότι αφορά τη στάση που πρόκειται να κρατήσει η ελληνική κοινωνία. Ωστόσο η κατάσταση δεν είναι εύκολη, οι διαδικασίες καθυστερούν και επειδή πρόκειται για ανθρώπινες ζωές και για μια ευάλωτη ομάδα ανθρώπων είναι μια κατάσταση πολύ πιεστική.

-4ο Μνημόνιο: Σωτήριο ή Αναπόφευκτο;

Από τη στιγμή που η χώρα μας μπήκε στην περιπέτεια των μνημονίων, είναι απαραίτητη μια λύση που θα βασίζεται στη βιωσιμότητα της οικονομίας, ώστε να αποκτήσουμε ξανά τη δυνατότητα να εφαρμόσουμε τη δική μας πολιτική αυτόνομα, χωρίς τον ασφυκτικό δημοσιονομικό έλεγχο.

Πρέπει να είμαστε ειλικρινής. Τα τελευταία εφτά χρόνια όλος ο κόσμος αντιμετωπίζει μεγάλες δυσκολίες, σαν συνέπεια των μνημονίων. Ο ΣΥΡΙΖΑ εξελέγη το Γενάρη του 2015 για να αντισταθεί στα μνημόνια, με ένα πρόγραμμα με κοινωνικό και δημοκρατικό πρόσημο και αναγκάστηκε σε έναν εκβιαστικό συμβιβασμό.

Καλούμαστε λοιπόν να κάνουμε κι άλλες θυσίες σήμερα και για αυτό δεν μπορούμε να είμαστε χαρούμενοι. Το ιδιαίτερο όμως με το πολυνομοσχέδιο στο οποίο αναφέρεστε είναι ότι για πρώτη φορά δίπλα στη θυσίες ψηφίσαμε και κάποια θετικά μέτρα. Δημιουργήσαμε ένα προηγούμενο ότι το 2019, θα αρχίσουμε να βγαίνουμε από την ασφυκτική εποπτεία και σιγά-σιγά θα μπορέσουμε να αναδομήσουμε την οικονομία, το κράτος και την κοινωνία.

-Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος: Μεγάλη ανεργία τα τελευταία 8 χρόνια. Πως και με ποιους τρόπους θα αντιμετωπιστεί;

Υπάρχει καταρχήν ένα ενιαίο πρόβλημα, ανεξάρτητα από επιμέρους διαφοροποιήσεις, που είναι η Ναυπηγοεπισκευαστική Βιομηχανία στην Ελλάδα και χρειάζεται ένα σύγχρονο και ασφαλές νομικό, χωροταξικό και περιβαλλοντικό πλαίσιο λειτουργία της Ζώνης του Περάματος και η ένταξή της σε αναπτυξιακούς νόμους και άλλες ευρωπαϊκές επιδοτήσεις.

Χρειάζεται λοιπόν ένα πλαίσιο ανασυγκρότησης, συνεργειών, προσέλκυσης επενδύσεων και εκσυγχρονισμού, με σεβασμό στα δικαιώματα των εργαζομένων και στο περιβάλλον.

Η ιδιαιτερότητα της Ζώνης του Περάματος είναι ότι μέρος της περιοχής βρίσκεται στη σύμβαση παραχώρησης του ΟΛΠ, η COSCOέχει συμφωνήσει σε κάποιες υποχρεώσεις που αφορούν τη συνέχιση της δραστηριότητας στην περιοχή. Ήδη με παρεμβάσεις που έγιναν η COSCOέχει δεσμευτεί το Σεπτέμβριο να είναι εδώ η δεξαμενή των 80.000 τόνων και προγραμματίζεται να βρεθεί χώρος για τη δεξαμενή των350.000 τόνων. Ειδικά είναι ανάγκη να λειτουργήσουν τα ναυπηγεία και με αφορμή την πράσινη ενέργεια, η χρήση της οποίας γίνεται υποχρεωτική, κι επειδή θα πρέπει να γίνουν μετατροπές στα πλοία.

Σε αυτή την κατεύθυνση έχει ανοίξει ένας δημόσιος διάλογος για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας γενικότερα και της συγκεκριμένης περιοχής ιδιαίτερα με όλους τους παραγωγικούς και επιστημονικούς φορείς της πόλης και των νησιών της περιοχής μας.

 


Σχετικά άρθρα

Swiffy Output
Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΑΤΤΙΚΗΣ