Εφημερίδα Κοινωνική

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ «ΑΣΠΙΡΙΝΗ» για το κυκλοφοριακό -ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ «ΑΣΠΙΡΙΝΗ» για το κυκλοφοριακό -ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ
04 Μαΐου 2017

“Οι Πειραιώτες είναι «εκπαιδευμένοι» στην ταλαιπωρία για τα έργα του ΤΡΑΜ που γίνονται στην πόλη”, ήταν η απάντηση του Δημάρχου Πειραιά Γιάννη Μώραλη σε ερώτηση της εφημερίδας μας στο πλαίσιο της συνέντευξης του Endomarch Piraeus Night Run.

 

του Κώστα Παναγιωτάκη

 

H KOINΩΝΙΚΗ ξεφεύγοντας από τα «τυπικά» της σπουδαίας αυτής δράσης, θέλησε να πάρει περισσότερες απαντήσεις από τον ίδιο τον δήμαρχο για την κατάσταση της πόλης.

Να σημειωθεί ότι για τον παραπάνω αγώνα δρόμου (σ.σ. διεξάγεται Σάββατο βράδυ 20/5) και το πόσο αυτός θα ταλαιπωρήσει τον Πειραιά σε συνδυασμό με τα έργα στους δρόμους και το κυκλοφοριακό, η πρόεδρος του ΟΠΑΝ Σταυρούλα Αντωνάκου είπε ότι υπάρχει συνεννόηση με τον εμπορικό κόσμο καθώς πολλοί καταστηματάρχες της εξέφρασαν την επιθυμία να δουν κάτι «παραπάνω» στον Πειραιά μήπως αυτό σταθεί αφορμή να τονωθεί η εμπορική κίνηση. «Ο Πειραιάς δεν έχει και άλλους δρόμους να κλείσει», πρόσθεσαν από κοινού Σταυρούλα Αντωνάκου και Γιάννης Μώραλης δείχνοντας ότι γνωρίζουν από πρώτο χέρι το μείζον πρόβλημα της πόλης και τις αντιδράσεις του κόσμου. Ακολούθως, ο δήμαρχος Πειραιά έδωσε την εξής απάντηση στην εφημερίδα μας:

«Όπως γνωρίζετε και από την επίσημη ενημέρωση, πραγματοποιήθηκε πρόσφατα για το θέμα, ευρεία σύσκεψη με εκπροσώπους θεσμικών φορέων και Οργανισμών του Πειραιά. Θελήσαμε να τα βάλουμε κάτω από κοινού να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε για την επίσπευση των εργασιών του Τραμ. Στη σύσκεψη συμμετείχαν: από την  ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.  ο επιβλέπων μηχανικός του έργου  κ. Ηλίας Δαλακούρας, ο Διευθυντής του έργου κ. Χρήστος Βαλσαμάκης, ο Αναπληρωτής Διευθυντής κ. Γιάννης Καρακίτσιος. Από την ΘΕΜΕΛΗ ΑΕ, ο εργοταξιάρχης του έργου κ. Κωνσταντίνος Λιανός. Από τον ΟΑΣΑ ο Διευθυντής κ. Δ. Αποστολίδης και οι Συγκοινωνιολόγοι κ.κ. Μπέτυ Αρμένη και Μ. Μιχάλη. Ο Διοικητής της Τροχαίας Πειραιά κ. Σπύρος Λάσκος, ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά κ. Νίκος Μανεσιώτης, ο Αντιδήμαρχος Οδοποιίας – Αποχέτευσης Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων κ. Αλέξανδρος Αργουδέλης. Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης τονίστηκε η ανάγκη να υπάρξουν οι κατάλληλες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, έτσι ώστε να επιβαρυνθούν όσο γίνεται λιγότερο οι δημότες και οι επισκέπτες της πόλης, ιδιαίτερα εν όψει της θερινής περιόδου (σ.σ. ο δήμαρχος σχολίασε ότι προβλέπεται “κορύφωση του δράματος”). Επιπλέον, συζητήθηκαν θέματα που αφορούν στην ανάπλαση της Εθνικής Αντιστάσεως και εξετάστηκε η δυνατότητα να επιτραπεί η είσοδος οχημάτων από δεξιά στη συμβολή της Εθνικής Αντιστάσεως με την Καραολή Δημητρίου, κάτι το οποίο δεν προβλέπεται στην εγκεκριμένη μελέτη (ωστόσο ο δρόμος σήμερα στρίβει)».

Ρωτήσαμε εκ νέου τον Δήμαρχο Πειραιά αν υπάρχει κάτι νεότερο σχετικά με τα χρονοδιαγράμματα, όχι για την ολοκλήρωση του έργου (σ.σ. πράγμα για το οποίο πλέον κανείς δεν μπορεί να βάλει το χέρι του στη «φωτιά»), αλλά παράδοσης κάποιων δρόμων. Μας είπε: 23 Μαΐου ανοίγει το γεφυράκι στη Λαμπράκη, 23 Ιουλίου ελπίζουμε να έχει τελειώσει και η Ομηρίδου Σκυλίτση.

Ως προς το πρόβλημα με την Εθνικής Αντιστάσεως, θέμα το οποίο είχε αναδείξει η εφημερίδα μας έπειτα από καταγγελίες καταστηματαρχών, αυτό που μας είπε ο δήμαρχος είναι το εξής: «Εκεί υπάρχει μεγάλη ταλαιπωρία. Το γνωρίζουμε και το μεταφέραμε. Δεν είναι μόνο οι αντιδράσεις των καταστηματαρχών που ζητούν να μεταφερθεί μια στάση, είναι κυρίως το ζήτημα του ότι η Εθνικής Αντιστάσεως δεν έστριβε πουθενά δεξιά. Η έξοδος από πλατεία Ιπποδαμείας είναι επιβαρυμένη λόγω των έργων στην Ομηρίδου Σκυλίτση και έπρεπε να βρούμε μια λύση. Όπως προείπα θα επιτραπεί η είσοδος οχημάτων από δεξιά στη συμβολή της Εθνικής Αντιστάσεως με την Καραολή Δημητρίου. Μέτρο “ασπιρίνη” μπροστά σε όσα συμβαίνουν στην πόλη αλλά κάτι πρέπει και ‘μεις να κάνουμε, κάπως να πιέσουμε».

Ρωτήσαμε τέλος, τον Γιάννη Μώραλη σε τι ποσοστό ο Δήμος Πειραιά μπορεί να παρέμβει στις κυκλοφοριακές μελέτες και τι γίνεται με την “περιβόητη” νέα κυκλοφοριακή μελέτη που πιθανόν να υλοποιούσε το υπ. Υποδομών. «Δεν μπορούμε να κάνουμε πολλά. Οι μελέτες, ξεκαθαρίζω, δεν σχεδιάστηκαν από το Δήμο. Πιέζουμε για αλλαγές, όμως να κάνουμε υπερβάσεις και να αλλάξουμε τις μελέτες δεν μπορούμε. Όσο για το ερώτημά σας για τον κ. Σπίρτζη, εμείς το μεταφέραμε, εισακουστήκαμε αλλά τίποτα δεν έχει κινηθεί προς αυτή την κατεύθυνση. Προφανώς υπάρχουν άλλες προτεραιότητες…»

 

Συνεχίζονται οι αντιδράσεις στην Εθνικής Αντιστάσεως!

Ειδικά για το θέμα της Εθνικής Αντιστάσεως η εφημερίδα μας πληροφορήθηκε ότι στη σύσκεψη υπήρξε δυναμική παρουσία καταστηματαρχών, που μετέφεραν τις σφοδρές διαμαρτυρίες συνολικά 85 επιχειρήσεων (είχαν συγκεντρωθεί και υπογραφές) οι οποίες πλήττονται  από την κατάσταση, έτσι όπως έχει διαμορφωθεί από το ύψος της Καραολή και Δημητρίου και πάνω. Εκεί, λόγω της μεταφοράς της στάσης, έχει «πέσει» κατακόρυφα η επισκεψιμότητα με αποτέλεσμα τα βράδια το σημείο να ερημώνει. Η εφημερίδα μας είχε αναδείξει το θέμα λαμβάνοντας μάλιστα σχετικές απαντήσεις από τον ΟΑΣΑ. Ωστόσο, την ίδια ανένδοτη στάση κράτησαν οι εκπρόσωποί του στη σύσκεψη, αφήνοντας μόνο ένα μικρό «παραθυράκι» ενδεχόμενων αλλαγών… Νέες πληροφορίες που πήραμε από την περιοχή λένε ότι σε περίπτωση που δεν αλλάξει η κατάσταση, υπάρχει ο κίνδυνος κλεισίματος ή μεταφοράς μεγάλων επιχειρήσεων, πράξη που βεβαίως θα «πονέσει» το σύνολο του Πειραιά, καθώς πίσω από την κάθε μία υπάρχουν δεκάδες εργαζόμενοι και οικογένειες.

 

Μετά τις ερωτήσεις και το ρεπορτάζ της ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ο Δήμος Πειραιά εξέδωσε και ΣΧΕΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 


Σχετικά άρθρα

Τελευταια

Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΑΤΤΙΚΗΣ