Εφημερίδα Κοινωνική

Επικίνδυνα ΛΙΜΑΝΙΑ: Τα βασικότερα συμπεράσματα πρόσφατης έκθεσης της ΠΕΠΕΝ

 Breaking News

Επικίνδυνα ΛΙΜΑΝΙΑ: Τα βασικότερα συμπεράσματα πρόσφατης έκθεσης της ΠΕΠΕΝ
04 Μαρτίου 2017

«Αδύναμος κρίκος» στην ελληνική μεταφορική αλυσίδα αποδεικνύεται ότι είναι το λιμενικό σύστημα της χώρας και πιο συγκεκριμένα της νησιωτικής Ελλάδας. Πρόκειται για θέμα που έχει άμεσο αρνητικό αντίκτυπο στον τουρισμό, αλλά και στο εμπόριο, καθότι από τη μια δυσχεραίνει τις προσπάθειες ανάδειξης νέων προορισμών κρουαζιέρας και από την άλλη καθιστά πολύ δύσκολη την αναδιάρθρωση του ακτοπλοϊκού δικτύου, ώστε και το μεταφορικό κόστος να μειωθεί και το αποτέλεσμα για τα νησιά της χώρας να είναι καλύτερο.

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

H Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την ασφάλεια πλοίων και επιβατών κυρίως στα λιμάνια της νησιωτικής Ελλάδας και μέσω της σταθερής καταγραφής των προβλημάτων αναδεικνύει τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι πλοίαρχοι από τη γέφυρα των πλοίων.

Προβλήματα, είτε μικρά είτε μεγάλα, εντοπίζονται σε 77 λιμάνια σε όλη τη χώρα. Στα περισσότερα από αυτά είτε καταγράφονται ελλείψεις σε προβλήτες και σε κυματοθραύστες, είτε διαπιστώνεται η ανάγκη εκβάθυνσης των λιμανιών, ή αναβάθμισης των υποδομών στη χερσαία ζώνη. Στην έκθεση της ΠΕΠΕΝ υπάρχουν λιμάνια που χαρακτηρίζονται ακόμα και επικίνδυνα, ενώ στον αντίποδα σε ορισμένα χρειάζονται μικρού εύρους παρεμβάσεις.

Επιπλέον οι Έλληνες πλοίαρχοι απευθύνουν έκκληση προς τους αρμόδιους να πραγματοποιήσουν υποθαλάσσια αυτοψία κρηπιδωμάτων-προβλητών στη ζώνη λιμένα ευθύνης τους ο καθένας, εστιάζοντας περισσότερο στις θέσεις που πρυμνοδετούν ή πλαγιοδετούν επιβατηγά ή επιβατηγά – οχηματαγωγά πλοία, προκειμένου να διαπιστωθεί εάν εμφανίζονται υποσκαφές, εάν υπάρχει σε αυτά προστασία ποδός του κρηπιδώματος, καθώς και εάν η προστασία ποδός κρίνεται αποτελεσματική.

Η ΠΕΠΕΝ ζητάει άμεσα να βρεθούν τα μέσα και οι τρόποι για την επίλυση των προβλημάτων, που δυστυχώς κρύβουν σε ορισμένες περιπτώσεις τεράστιους κινδύνους για τα πλοία αλλά και τους επιβάτες.

«Από το 2012, δυστυχώς, δεν έχει γίνει τίποτα εκτός ορισμένων εξαιρέσεων. Σ’ αυτήν την έκθεση, χωρίς βεβαίως να διεκδικούνται περγαμηνές λιμενολόγου (έχουμε πολλούς και ικανούς), φαίνεται ξεκάθαρα η αγωνία των συναδέλφων μου στην καθημερινή άσκηση των καθηκόντων τους. Μια αγωνία για το απρόοπτο, που πάντα τέτοιες συνθήκες το επιφυλάσσουν. Απρόοπτο που καταγράφει τη διαμαρτυρία του επιβάτη, του νησιώτη, του επιχειρηματία και κάθε Έλληνα πολίτη ή ξένου επισκέπτη, που επιλέγει τη χώρα μας, τα νησιά μας, για επίσκεψη, για τουρισμό», επισημαίνει ο πρόεδρος της ΠΕΠΕΝ Μανώλης Τσικαλάκης.

Ο πρόεδρος των πλοιάρχων τονίζει επίσης ότι τα μεγάλα έργα υποδομής στα λιμάνια είναι στο σύνολό τους σχεδόν μη ανταποδοτικά και δεν προσφέρονται για ιδιωτική χρηματοδότηση. Επομένως, συνεχίζει, πρέπει να αναζητηθούν πόροι, είτε από κοινοτική χρηματοδότηση, είτε από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων.

Στην πράξη τα κονδύλια που έχουν διατεθεί για τα λιμάνια, σύμφωνα με τον κ. Τσικαλάκη, είναι αμελητέα σε σύγκριση με άλλα μεγάλα συγκοινωνιακά έργα, όπως αεροδρόμια, μετρό, προαστιακός, τραμ, αυτοκινητόδρομοι κ.ά.

«Τα έργα αυτά τα απολαμβάνουμε ως πολίτες και χαιρόμαστε που συνεχίζονται με περισσότερη ένταση και έκταση. Δεν πρέπει όμως και κάποια ποσά να διατεθούν για τη βελτίωση και γιατί όχι δημιουργία νέων λιμένων με σύγχρονες εγκαταστάσεις και σωστές λιμενικές υποδομές;» σημειώνει χαρακτηριστικά.

«Τα τελευταία χρόνια, κάποια πράγματα βελτιώθηκαν, όμως η γενική εικόνα των λιμανιών είναι κακή και δεν είμαστε καθόλου αισιόδοξοι ότι στο άμεσο μέλλον θα αλλάξει. Οι τεράστιες σπηλαιώσεις σε ορισμένους λιμένες, οι επικίνδυνες υποσκαφές στις λιμενικές εγκαταστάσεις, όπου αυτές έχουν διαπιστωθεί, για την παραμονή ή πρυμνοδέτηση των πλοίων, προσκρουστήρες, σκιάδες και χώροι υγιεινής, είναι από τα γνωστά προβλήματα που αναφέρονται από παλιά» δηλώνει με έμφαση.

 


Σχετικά άρθρα

Τελευταια

Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΑΤΤΙΚΗΣ