Εφημερίδα Κοινωνική

Παρά την κρίση… μποτιλιάρισμα! Τι συμβαίνει;

 Breaking News

Παρά την κρίση… μποτιλιάρισμα! Τι συμβαίνει;
07 Φεβρουαρίου 2017

Σχεδόν ανεξήγητη χαρακτηρίζεται η συμπεριφορά των οδηγών στους δρόμους της πρωτεύουσας, οι οποίοι παρά την οικονομική συγκυρία, την άνοδο της τιμής των καυσίμων και τα νέα βάρη που έφερε μαζί του το 2017, εξακολουθούν να περνούν πολλές ώρες πίσω από το τιμόνι.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ της «Καθημερινής», η επανεμφάνιση της κυκλοφοριακής συμφόρησης έχει προκαλέσει ποικίλα ερωτήματα, με τους συγκοινωνιολόγους να δηλώνουν προβληματισμένοι. Μπορεί η αύξηση της ανεργίας και η μείωση της αγοραστικής δύναμης των Ελλήνων να οδήγησαν εκτός δρόμου αρκετά αυτοκίνητα από το 2013 και μετά, η περυσινή όμως χρονιά φαίνεται ότι σε επίπεδο κινητικότητας επεφύλασσε κάτι διαφορετικό. Η μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου ήταν ενδεχομένως το μόνο καλό που αποδόθηκε στην οικονομική κρίση τα προηγούμενα χρόνια, ωστόσο, παρότι η συγκυρία κάθε άλλο παρά έχει βελτιωθεί, η κίνηση στις κεντρικές αρτηρίες της πόλης εμφανίζει επιδείνωση.

Πέραν του χαμηλού επιπέδου της συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης των μέσων μαζικής μεταφοράς, υπάρχει ακόμη ένα στοιχείο το οποίο φαίνεται ότι τροφοδοτεί τα μποτιλιαρίσματα. Πρόκειται για το «πάγωμα» της πληροφόρησης που παρέχει το Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας. Εδώ και σχεδόν δύο χρόνια (από τον Μάρτιο του 2015) οι φωτεινές επιγραφές μεταβλητών μηνυμάτων είναι εκτός λειτουργίας. Οι οδηγοί δεν έχουν πρόσβαση στην ενημέρωση που παρείχαν έως τότε οι πινακίδες για έκτακτα περιστατικά ή κυκλοφοριακά προβλήματα (μόνο στη λεωφόρο Κηφισού το σύστημα δουλεύει). Για όλες τις άλλες περιπτώσεις, οι οδηγοί δεν έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν εναλλακτικές διαδρομές προκειμένου να αποφύγουν την κίνηση και παραμένουν καθηλωμένοι πίσω από το τιμόνι, «φορτώνοντας» τους επιβαρυμένους οδικούς άξονες.

Είναι ενδεικτικό, μάλιστα, ότι οι Ελληνες οδηγοί περνούν συνολικά 39 ώρες ετησίως μποτιλιαρισμένοι στους δρόμους με τον μέσο Ευρωπαίο να ζει την ίδια εμπειρία για 29,5 ώρες, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Οι Ελληνες μάλιστα καταλαμβάνουν τη δεύτερη θέση μετά τους Αγγλους, οι οποίοι επίσης φημίζονται για τα ασφυκτικά μποτιλιαρίσματα του Λονδίνου.

Δεν είναι όμως μόνο θέμα νοοτροπίας ή έλλειψης ενημέρωσης. Μεγάλη «ευθύνη» έχουν και τα ανεξέλεγκτα έργα στους δρόμους, η παράνομη στάθμευση, η έλλειψη σωστών κυκλοφοριακών μελετών, η άναρχη «σηματοδότηση», η κατάσταση των δρόμων κ.α.

 

 


Σχετικά άρθρα

Τελευταια

Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΑΤΤΙΚΗΣ