Εφημερίδα Κοινωνική

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Φωνές διαμαρτυρίας από επιχειρήσεις στην Εθνικής Αντιστάσεως – Ξαφνική μεταφορά στάσεων λεωφορείων – Συγκεντρώθηκαν υπογραφές εναντίον της απόφασης του ΟΑΣΑ

 Breaking News

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Φωνές διαμαρτυρίας από επιχειρήσεις στην Εθνικής Αντιστάσεως – Ξαφνική μεταφορά στάσεων λεωφορείων – Συγκεντρώθηκαν υπογραφές εναντίον της απόφασης του ΟΑΣΑ
25 Ιανουαρίου 2017

«Ξεσηκώθηκαν» επιχειρήσεις του Πειραιά στην λεωφόρο Εθνικής Αντιστάσεως, ενός από τους κεντρικότερους δρόμους της πόλης, μετά την ξαφνική απόφαση του ΟΑΣΑ να μεταφέρει τις στάσεις των λεωφορείων!

Μια απόφαση, που σύμφωνα με μαρτυρίες, εφαρμόστηκε με το “έτσι θέλω” τρεις μόλις ημέρες πριν τα Χριστούγεννα, χωρίς βεβαίως να ενημερωθεί κανείς, ούτε οι επιχειρήσεις της περιοχής, ούτε καν οι επιβάτες των λεωφορείων. Οι στάσεις που εδώ και πάρα πολλά χρόνια βρίσκονταν επί της Εθνικής Αντιστάσεως, στο ύψος μεταξύ Καραολή και Δημητρίου και Βενιζέλου μεταφέρθηκαν πιο κάτω στη γωνία της Καραολή και Δημητρίου (προς το κέντρο του Πειραιά), δίπλα από ένα περίπτερο.

Και μπορεί κάποιοι να ισχυρίζονται ότι η μεταφορά έχει να κάνει με λίγα μόνο μέτρα δρόμου… ωστόσο, δείτε τι προβλήματα προκάλεσε:

Α) Υποβάθμιση μιας ολόκληρης της περιοχής! Απογευματινές ώρες που τα καταστήματα είναι κλειστά η ζωή «τελειώνει» μετά την Καραολή και Δημητρίου και μέχρι την Πλατεία Ιπποδαμείας δεν κυκλοφορεί ούτε ένας άνθρωπος! Δεν υπάρχει επαρκής φωτισμός όταν τα καταστήματα είναι κλειστά και ο μόνος ήχος που μπορεί να «σπάσει» τη μονοτονία προέρχεται από κόρνες αυτοκινήτων που μπλέκονται στη διασταύρωση.

Β) Τεράστιο πρόβλημα σε επιχειρήσεις λόγω της μειωμένης κίνησης.

Γ) Κυκλοφοριακό κομφούζιο. Οι «νέες στάσεις» στήθηκαν, πιο χαμηλά, σε προβληματικό σημείο που συνήθως μπλοκάρει, χωρίς μάλιστα να έχει ξεκινήσει η έλευση του ΤΡΑΜ!

Δ) Κίνδυνος ατυχήματος. Αυτή τη στιγμή τα λεωφορεία σταματούν στο πλάι του δρόμου, πάνω στις γραμμές για επιβίβαση- αποβίβαση. Στην άλλη μεριά υπάρχουν παράνομα σταθμευμένα. Ταυτόχρονα, εμποδίζεται και η κίνηση των οχημάτων  προς Καραολή και Δημητρίου, μοναδική «επιλογή» για όσους θέλουν να στρίψουν δεξιά. Μαρτυρίες αναφέρουν ότι έχουν σημειωθεί πολλά τρακαρίσματα, στην προσπάθεια των οδηγών να αλλάξουν λωρίδα την τελευταία στιγμή, μπαίνοντας μπροστά από τα λεωφορεία, για να καταφέρουν να στρίψουν.

 Και να ήταν μόνο αυτά; Δείτε τι παθαίνουν οι επιβάτες των λεωφορείων:

Α) Περιμένουν στις «παλαιές» στάσεις, διότι ο ΟΑΣΑ δεν μερίμνησε ούτε να τους ενημερώσει, ούτε να μεταφέρει το σύστημα τηλεματικής (δείχνει τους χρόνους έλευσης των λεωφορείων), το οποίο παραμένει στο αρχικό σημείο, σε λειτουργία αλλά… καλυμμένο με μαύρη σακούλα! Όταν λοιπόν οι επιβάτες συνειδητοποιούν, ότι οι στάσεις πήγαν αλλού, μέχρι να φτάσουν εκεί… είναι πλέον αργά! Σημειώστε, ότι αναφερόμαστε και σε περιπτώσεις συνανθρώπων μας με κινητικά προβλήματα…

Β) Αυτή τη στιγμή, οι «νέες στάσεις» στη γωνία της Καραολή και Δημητρίου, είναι υπόδειγμα… προχειρότητας!  Άνθρωποι στοιβάζονται όρθιοι και απροστάτευτοι. Όταν βρέχει βρίσκουν προσωρινό καταφύγιο κάτω από την τέντα ενός περιπτέρου.

Το θέμα έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις. Οι επιχειρηματίες της περιοχής ξεσηκώθηκαν βλέποντας αυτή την ντροπιαστική κατάσταση και αποφάσισαν να κινητοποιηθούν.

Συγκεντρώθηκαν πάνω από 65 υπογραφές διαμαρτυρίας.  Δημιουργήθηκε μια ομάδα συμπολιτών μας που ζητάει το προφανές: Να βρεθεί κάποιος να ακούσει τα αιτήματά τους!

Ζητούν την παραμονή των στάσεων στο αρχικό σημείο, εκεί δηλαδή που βρίσκονταν για περισσότερα από 30 χρόνια (από Καραολή μέχρι και Βενιλέζου). Κυρίως όμως ζητούν ξεκάθαρες απαντήσεις από αρμόδιους φορείς για αυτή τη δυσάρεστη «έκπληξη» που τους επιφύλασσαν εν μέσω εορταστικής περιόδου.

Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ μίλησε με επιχειρήσεις της περιοχής που σε «κοινή γραμμή» ζήτησαν κάποιος να ενδιαφερθεί για το πρόβλημά τους. Μας είπαν:

«Αγόγγυστα και αδιαμαρτύρητα υπομείναμε τόσους μήνες τις εκσκαφές,  το ατελείωτο εργοτάξιο, τη ζημιά στα μαγαζιά μας. Αντί να συμπαρασταθούν στον αγώνα επιβίωσης που δώσαμε, μας βάζουν ακόμα περισσότερο στο περιθώριο. Γιατί; Πληρώνουμε ανταποδοτικά, “επιμένουμε” Πειραιά και παλεύουμε για να λειτουργεί η αγορά της πόλης μας, όχι μόνο κεντρικά αλλά και περιφερειακά. Είμαστε αποφασισμένοι να αντισταθούμε σε αυτή την απόφαση για τη μεταφορά των στάσεων, όχι γιατί θέλουμε να έχουμε τον κόσμο έξω από τα μαγαζιά μας, αλλά γιατί ως απόφαση είναι εντελώς λανθασμένη για όλους τους παραπάνω λόγους. Αν επιμένουν να τους αλλάξουν θέση, να γίνει έστω μια διασπορά, να φτάσουν δηλαδή μέχρι επάνω».

Οι 65 επιχειρήσεις υπέγραψαν επιστολές τις οποίες κοινοποίησαν στο Δήμο Πειραιά, στον ΟΑΣΑ και στην Τροχαία. Εκπρόσωποί τους ζήτησαν να συναντηθούν με τον ίδιο τον Δήμαρχο Πειραιά, πράγμα που δεν κατέστη δυνατό, αν και όπως μάθαμε, ήδη στη δημοτική Αρχή είναι ενήμεροι για το θέμα και αναζητούν λύσεις.

Το ζητούμενο όμως είναι αλλού. Καμία επίσημη απάντηση δεν έχει δοθεί από τον ΟΑΣΑ, που είναι υπεύθυνος και «υπόλογος» για τη μεταφορά των στάσεων, παρότι εστάλησαν προς τη διοίκηση ενυπόγραφα email διαμαρτυρίας και μετέπειτα πίεσε για απαντήσεις και ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιά.

Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ επικοινώνησε με τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά κ. Μανεσιώτη για να δει τι ενέργειες έχουν γίνει προς αυτή την κατεύθυνση.

Ο κ. Μανεσιώτης μας είπε ότι έστειλε επιστολή προς τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΑΣΑ και μίλησε με την αρμόδια συγκοινωνιολόγο, χωρίς όμως να λάβει ξεκάθαρες απαντήσεις επί του θέματος, πέραν του ότι οι αλλαγές αυτές είχαν προβλεφθεί στο πλαίσιο της μελέτης για την έλευση του Τραμ. Κλείνοντας, μας είπε ότι η διοίκηση του ΕΣΠ θα συνεχίσει να βρίσκεται σε επαφή με τους επιχειρηματίες της περιοχής, να ακούει και να μεταφέρει αρμοδίως τα αιτήματά τους.

Ακολούθως, η εφημερίδα μας επικοινώνησε με τον ΟΑΣΑ λαμβάνοντας ενημέρωση από «πηγές» του Οργανισμού για το τι «μέλλει γενέσθαι» στην περιοχή. Αν και όπως μας είπαν, «επίσημες απαντήσεις θα δοθούν εντός ολίγων ημερών» (έχει συνταχθεί το τελικό κείμενο αλλά περιμένει την έγκριση της διοίκησης), η απόφαση για την μεταφορά των στάσεων ήταν ειλημμένη εδώ και καιρό και μάλιστα, όπως τόνισαν, εφαρμόστηκε στο πλαίσιο της εγκεκριμένης συγκοινωνιακής μελέτης για την έλευση του ΤΡΑΜ στον Πειραιά.

Ίδιες «πηγές» τόνισαν στην εφημερίδα μας ότι η μεταφορά των στάσεων κρίθηκε απαραίτητη για την ασφάλεια των πολιτών, την καλύτερη λειτουργία τους, ως αποβάθρα, κοντά στο ΤΡΑΜ αλλά και για τεχνικούς λόγους που έχουν να κάνουν με το μήκος του δρόμου. Παράλληλα, όπως ανέφεραν, στο ύψος που βρίσκονταν οι παλιές στάσεις λειτουργούσε ιδιωτικό πάρκινγκ, πράγμα που δημιουργούσε λειτουργικά αλλά και τεχνικά ζητήματα. Όπως είπαμε, επίσημες απαντήσεις θα δοθούν το επόμενο διάστημα καθώς όπως μας ενημέρωσαν από τον ΟΑΣΑ ακολουθείται μια “προσεκτική διαδικασία”. Το ίδιο θα συμβεί και με τη μεταφορά της τηλεματικής στάσης, η οποία καθυστερεί για διαδικαστικούς και τεχνικούς λόγους.

Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ φυσικά δεν αρκέστηκε στα παραπάνω και  ζήτησε να ενημερωθεί για τις τελικές απαντήσεις του ΟΑΣΑ και από κει και πέρα θα επανέλθει μεταφέροντας τα «νέα δεδομένα» αλλά και τις θέσεις των επιχειρηματιών της περιοχής.

Να σημειωθεί ότι το θέμα έχει απασχολήσει και την Ελληνογαλλική Σχολή Jeanne d’ Arc η οποία διαθέτει χώρο στάθμευσης λίγο πιο πάνω.

Σε επιστολή που υπογράφει ο Δ/ντης κ. Γεωργούτσης αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι «…κατανοούμε την αγωνία των καταστηματαρχών και την οικονομική ζημία που τους επιφέρει αυτή η απόφαση. Κατά τη γνώμη μας μπορεί να βρεθεί μια λύση που να ικανοποιεί όλες τις πλευρές».

Σε κάθε περίπτωση το θέμα παραμένει ανοιχτό μέχρι να δοθούν οι επίσημες απαντήσεις. Από την πλευρά τους, οι επιχειρηματίες δηλώνουν αποφασισμένοι για δυναμικές κινητοποιήσεις περιμένοντας την κατανόηση και την στήριξη όλων των τοπικών φορέων.

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ:

1

Επιβάτες περιμένουν άδικα… στις παλιές στάσεις. Δεν είναι ενημερωμένοι για τις αλλαγές

3

Στις «νέες στάσεις» οι επιβάτες βρίσκουν προσωρινό καταφύγιο κάτω από ένα περίπτερο!

4

Το νέο σύστημα τηλεματικής «ξεχασμένο» στο παλιό σημείο, καλυμμένο με μια μαύρη σακούλα σκουπιδιών!

5

Δείτε στο βάθος, μετά τα φανάρια. Με κλειστά τα καταστήματα, ερημιά και σκοτάδι…

 

Ρεπορτάζ: Κώστας Παναγιωτάκης

 


Σχετικά άρθρα

Τελευταια

Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΑΤΤΙΚΗΣ