Εφημερίδα Κοινωνική

Απολογισμός 2 ετών της δημοτικής Αρχής Γιάννη Μώραλη – Τι έκανε, τι δεν έκανε, τι σχεδιάζει… Μια ενδιαφέρουσα συνέντευξη με πολλές απαντήσεις

 Breaking News

Απολογισμός 2 ετών της δημοτικής Αρχής Γιάννη Μώραλη – Τι έκανε, τι δεν έκανε, τι σχεδιάζει… Μια ενδιαφέρουσα συνέντευξη με πολλές απαντήσεις
20 Οκτωβρίου 2016

Συνέντευξη Τύπου παραχώρησε σήμερα το μεσημέρι ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης, παρουσιάζοντας τον απολογισμό 2 ετών της δημοτικής Αρχής. Σε ένα έντυπο με τίτλο: «2 χρόνια προσπάθειας για έναν καλύτερο Πειραιά» αναλύει όλες τις δράσεις που έγιναν ανά τομέα. Ιδιαίτερο ωστόσο ενδιαφέρον παρουσίασαν οι απαντήσεις του για μια σειρά από «ανοιχτά θέματα» της πόλης αλλά και οι αναφορές του για το έργο της προηγούμενης δημοτικής Αρχής του Βασίλη Μιχαλολιάκου. Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ήταν εκεί και σας παρουσιάζει σημεία δηλώσεων του δημάρχου Πειραιά.

ΤΡΑΜ: «Δεν είναι έργο του Δήμου. Αυτό ο κόσμος πρέπει να το ξέρει. Αν βρισκόμασταν σε αρχικό στάδιο δεν θα εισηγούμουν αυτή τη χάραξη, διότι δεν νομίζω ότι θα εξυπηρετήσει τον Πειραιά. Αλλά ούτε και δηλώσεις του τύπου: “θα περάσει μόνο πάνω από το πτώμα μου”, έχουν αποδειχτεί ουσιαστικές. Εκκρεμεί μια απόφαση του ΣτΕ. Έχουν πάει πολύ πίσω τα χρονοδιαγράμματα και η ταλαιπωρία συνεχίζεται. Η τελευταία δέσμευση που πήρα για την ολοκλήρωση του έργου είναι ότι μέχρι τον Μάρτιο του 2017 θα έχει απελευθερωθεί από έργα το κέντρο της πόλης και η κατασκευάστρια εταιρεία θα εστιάσει στις εργασίες στην Ομηρίδου Σκυλίτση».

ΜΕΤΡΟ: «Η εταιρεία διέψευσε δημοσιεύματα ότι θα καταργηθεί μία στάση στον Πειραιά ή θα αλλάξει η χάραξη. Σύμφωνα με εκτιμήσεις πάμε για ολοκλήρωση το 2020».

ΣΕΦ: «Είμαστε σε προχωρημένη συνεργασία με την Περιφέρεια να μας αποδοθεί ο περιβάλλον χώρος για αθλητικές εγκαταστάσεις και ανάπλαση. Είναι περίπου 200 στρέμματα. Δεν μπορούμε να τον διαχειριστούμε μόνοι μας. Γι’ αυτό και επιμένουμε στη συνεννόηση με την Περιφέρεια Αττικής».

ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ: «Έχουμε 16 ενεργούς δημοτικούς αστυνομικούς. Προφανώς οι δυνατότητές μας είναι ελάχιστες. Σκεφτόμαστε το επόμενο διάστημα να οριοθετήσουμε με χρώμα σημεία καταστημάτων, μήπως και ελαττωθεί η επέκταση παράνομων τραπεζοκαθισμάτων».

ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΗΓΑΔΑΣ: «Περιμένουμε το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος. Έγιναν λάθος χειρισμοί, ο εργολάβος άλλα μου υποσχέθηκε και άλλα έκανε. Με το που τελειώσουν τα διαδικαστικά, μπαίνουμε και φτιάχνουμε μια απλή και όμορφη πλατεία, όχι βιοκλιματική».

ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΣΩΤΗΡΟΣ: «Τα έργα προχωράνε, ίσως όχι με τους ρυθμούς που θέλουμε, αλλά προσεκτικά και τμηματικά. Πριν τα Χριστούγεννα θέλουμε το έργο να έχει τελειώσει».

ΜΙΚΡΟΛΙΜΑΝΟ: «Μας καθυστέρησε η επιτροπή Αιγιαλού. Υποβάλαμε πρόταση που συζητήθηκε 11 μήνες μετά! Πήραμε παρατάσεις και προχωράμε».

ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ: «Όταν ολοκληρωθούν τα έργα, συμφωνήσαμε με το αρμόδιο υπουργείο να γίνει μια συνολική κυκλοφοριακή μελέτη. Προς το παρόν, είμαστε αναγκασμένοι να περιμένουμε».

ΠΥΡΓΟΣ: «Υπάρχει έγγραφο ενδιαφέρον από εταιρείες του εσωτερικού και του εξωτερικού, τόσο για πώληση όσο και για ενοικίαση. Προεκλογικά λέγαμε ότι θα τον ρίξουμε, το μελετήσαμε και καταλήξαμε ότι δεν συμφέρει αυτό οικονομικά, πόσο μάλλον υπό αυτές τις συνθήκες, που δημιουργούνται νέα δεδομένα στο λιμάνι. Εάν αξιοποιηθεί ο Πύργος θα μπει ετησίως 1,7 εκ. ευρώ στα ταμεία μας μόνο από δημοτικά τέλη».

ΔΙΑΝΟΙΞΗ ΤΙΝΑΝΕΙΟΥ ΚΗΠΟΥ: «Συμφωνούμε με την πρόταση του Εμπορικού Συλλόγου να ανοίξει η Σωτήρος προς το λιμάνι. Προσπαθήσαμε να πείσουμε το δασάρχη ότι δεν θα χανόταν, όχι δέντρο, αλλά ούτε ένα φύλλο! Δυστυχώς, κάποιοι πονηροί μας έβαλαν εμπόδια και έκοψαν προσφάτως 9 δέντρα. Ήταν πολύπλευρη ζημιά για εμάς. Τα αντικαταστήσαμε και μπήκαμε σε μια νέα φάση συζητήσεων».

ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΧΑΡΕΣ: «Έχουμε περίπου 40 στην πόλη. Δεν είναι όλες πιστοποιημένες. Αλλά μη νομίζετε ότι και η πιστοποίηση είναι κάτι ουσιαστικό. Μας το επιβάλλει ο νόμος αλλά για εμάς το μεγαλύτερο ζήτημα είναι η συντήρησή τους. Δηλαδή θα έρθει μια φορά ο έλεγχος να δει αν εξέχει καμιά βίδα, θα βάλει τις υπογραφές, μετά όμως τι; Ο Δήμος είναι υποχρεωμένος σε μεριμνεί σε τακτά χρονικά διαστήματα για την κατάσταση και την ασφάλειά τους».

COSCO – ΛΙΜΑΝΙ – ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ: «Κάτι φαίνεται πως αλλάζει στην πόλη. Υπάρχει ενδιαφέρον από επενδυτές, όπως για παράδειγμα στην περιοχή των πρώην εγκαταστάσεων του ΠΑΠΑΣΤΡΑΤΟΥ. Παρακολουθούμε τις εξελίξεις και έχουμε καταθέσει σειρά προτάσεων σε συνεργασία με τους παραλιμένιους δήμους. Θεωρώ ότι η COSCO έχει ανάγκη τους Δήμους για την ομαλή λειτουργία του λιμανιού και όχι οι δήμοι την COSCO».

ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ – ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ: «Παραλάβαμε μια πόλη σε καλή κατάσταση και την έχουμε κρατήσει σε καλό επίπεδο, κατά τη γνώμη μας. Βεβαίως, ποτέ δεν θα είμαστε ικανοποιημένοι. Γίνονται προσπάθειες καθημερινά, κάποια προβλήματα εντοπίζονται περιφερειακά. Ως προς την ανακύκλωση είμαστε αρκετά πίσω… Ίσως με το σχέδιο για τη διαχείριση των απορριμμάτων στην Αττική, να αλλάξουν κάποια πράγματα».

ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΙΕΣ: «Έγιναν κάποιες αλλαγές. Είμαστε συμπαγής ομάδα. Ο νόμος μας επιτρέπει στα 2,5 χρόνια να κάνουμε αλλαγές προσώπων αλλά, για να είμαι ειλικρινής, το θέμα δεν με έχει απασχολήσει».

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ: «Βγήκε μια ανακοίνωση του Λιμανιού της Αγωνίας. Έχουμε ξεπεράσει τις 7 ώρες συζητήσεων για το θέμα σε επίπεδο δημοτικού συμβουλίου. Εγώ δεν γύρισα την πλάτη σε καμία πρόταση, θέλω όμως να συζητήσουμε αναλυτικά όταν έρθει το τελικό πόρισμα και όχι σε επίπεδο ερευνών».

ΤΙ ΠΑΡΑΛΑΒΑΜΕ

Ο δήμαρχος Πειραιά Γ. Μώραλης, μίλησε και για τα προβλήματα που παρέλαβε στην έναρξη της θητείας του, κάνοντας λόγο για «κακοδιαχείριση» από την προηγούμενη δημοτική Αρχή, χωρίς ωστόσο να καταγγέλλει ότι κάποιοι καταχράστηκαν χρήματα. Ενδεικτικά ανέφερε:

1) Βρήκαμε δημοτική συγκοινωνία χωρίς άδεια

2) Ούτε ο σταθμός μεταφόρτωσης στο Σχιστό είχε άδεια

3) 62 πεζόδρομοι ήταν χαρακτηρισμένοι δρόμοι

4) Το δημοτικό ωδείο δεν πλήρωνε μισθώματα και μας ήρθε αγωγή 500 χιλ. ευρώ από τον ιδιοκτήτη

5) Κανένας σχεδιασμός για το Μικρολίμανο. Παραλάβαμε ενεργά πρωτόκολλα κατεδάφισης

6) Το Δημοτικό Θέατρο λειτουργούσε με προϋπολογισμό που στηριζόταν σε ενισχύσεις της κυβέρνησης Σαμαρά

7) Ανείσπρακτες βεβαιωμένες οφειλές που ο νόμος μας αναγκάζει να προχωρήσουμε

8) Επιχειρήσεις στεγάζονταν σε δημοτικούς χώρους και δεν πλήρωναν ενοίκια

9) Οι εργαζόμενοι στο δημοτικό ραδιόφωνο ήταν 4 μήνες απλήρωτοι

10) Βρήκαμε προβληματικούς προϋπολογισμούς με “μελλοντικές” αναμορφώσεις εκατομμυρίων

11) Σχολικές επιτροπές δεν είχαν καταθέσει ισολογισμούς ετών

12) Γήπεδα «κλειδωμένα» από σωματεία που δεν άφηναν τον κόσμο να αθληθεί (για παράδειγμα, αθλητικό σωματείο από το Περιστέρι έκανε αποκλειστική χρήση του γυμναστηρίου στα Καμίνια)

13) Παραχωρήσεις χωρίς… παραχωρητήρια!

14) Τεχνικά έργα ημιτελή

15) Ένα όχημα του δήμου που προοριζόταν για ΑμEΑ ήταν έτοιμο να πάει για παλιοσίδερα.

«Αυτά και πολλά μας έφαγαν πολλές εργατοώρες, σε ιδιαίτερα περίπλοκες περιόδους για τη χώρα αλλά και την Αυτοδιοίκηση. Συνεχίζουμε αποφασισμένοι να υλοποιήσουμε τους στόχους μας. Να περάσουμε από μια απλώς… καθαρή πόλη, σε μια πόλη ανάπτυξης και θέσεων εργασίας», κατέληξε ο δήμαρχος Πειραιά, περιγράφοντας μάλιστα ένα ενδιαφέρον παρασκήνιο που συνέβη κάτω στο λιμάνι. «Πήγα πρόσφατα στα εγκαίνια ενός μεγάλου κρουαζιερόπλοιου. Η εκπρόσωπος λοιπόν της εταιρείας με πήρε από το χέρι να πάμε στο πίσω μέρος του πλοίου και μου είπε: “Είναι πολύ ωραία η πόλη της Αθήνας”. Της απάντησα: “Κυρία μου, είναι ο Πειραιάς…”.»

 

του Κώστα Παναγιωτάκη

 


Σχετικά άρθρα

Τελευταια

Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΑΤΤΙΚΗΣ