Εφημερίδα Κοινωνική

Μια βόλτα στον Κορυδαλλό – Τα μαγαζιά και τα προβλήματα καθημερινότητας που αντιμετωπίζει η πόλη

 Breaking News

Μια βόλτα στον Κορυδαλλό – Τα μαγαζιά και τα προβλήματα καθημερινότητας που αντιμετωπίζει η πόλη
15 Μαρτίου 2016

*Της Χριστίνας Μπιτάδου

Κορυδαλλός. Ο Δήμος που συνδυάζει την εμπορική κίνηση και τις πολλές επιλογές. Μπορεί κάποιος να περπατήσει, να βγει για ψώνια, να κάνει τα πάντα. Πρόσφατα, στην περιοχή συστάθηκε Εμπορικός Σύλλογος.

Ο νεοσύστατος Εμπορικός Σύλλογος

Ο πρόεδρος του Συλλόγου κ. Άρης Στοφορίδης, με χαρά μας υποδέχτηκε στο κατάστημά του, όπως μας είπε, ο σύλλογος μετρά περίπου τρεις μήνες ζωής ενώ μέχρι στιγμής έχουν γραφτεί περισσότερα από 50 μέλη, μικρομεσαίοι επιχειρηματίες που εδρεύουν στο δήμο. Οι εγγραφές, κυρίως γίνονται από άλλα μέλη που εθελοντικά ενημερώνουν τα μαγαζιά από δρόμο σε δρόμο. «Εδώ και μια εφταετία δεν υπήρχε Εμπορικός Σύλλογος στην πόλη και αν αναλογιστούμε ότι ο Κορυδαλλός είναι μια από τις πιο εμπορικές περιοχές, θα καταλάβουμε πόσο καταστροφικό ήταν», μας είπε χαρακτηριστικά ο κ. Στοφορίδης.

Ενδεικτικό του προβλήματος, το ωράριο. Μέχρι πρότινος, ο εμπορικός κόσμος του Κορυδαλλού ήταν χωρισμένος στα δύο, άλλα μαγαζιά ακολουθούσαν το ωράριο του Πειραιά και άλλα της Αθήνας. Επίσης, όπως μας είπε, πολλοί καταστηματάρχες αγνοούν τι ισχύει με τα φορολογικά ή άλλους τρόπους με τους οποίους θα μπορούσαν να ελιχθούν μέσα στην κρίση. «Αυτή είναι η δουλειά του συλλόγου. Να ενημερώνει τα μέλη του και να προγραμματίζει κοινές δράσεις για το καλό όλων» μας είπε, εκφράζοντας την ελπίδα του ότι τέτοιου είδους προβλήματα θα λυθούν γρήγορα. Στην κουβέντα μας, ρωτήσαμε τον κ. Στοφορίδη για την εικόνα της αγοράς του Κορυδαλλού. «Η Ταξιαρχών θεωρείται από τους καλύτερους εμπορικούς δρόμους σε όλα τα Βαλκάνια. Διατηρεί ακόμα το όνομά της και θέλει τη βοήθειά μας για να διατηρήσει την αίγλη της» μας είπε τονίζοντάς μας πως παρά τη γενικότερη οικονομική δυσπραγία η εν λόγω αγορά ακόμα κινείται. Όσον αφορά στον ανταγωνισμό, η απουσία malls βοηθάει κάπως την κατάσταση, χωρίς αυτό να σημαίνει πως τα μαγαζιά δεν δέχονται πιέσεις. Ο κ. Στοφορίδης, μας έκανε μία μικρή αναφορά και στα προβλήματα που συναντά. «Προβλήματα σαφώς και υπάρχουν. Για να μπορούμε να ελιχθούμε σωστά έχουμε κάνει το εξής, αρχίσαμε να χωρίζουμε τον Δήμο σε εμπορικούς δρόμους και να ζητάμε από κάθε εμπορικό δρόμο να έχει τουλάχιστον τέσσερις επικεφαλής, οι οποίοι θα ασχολούνται με τα προβλήματα του εκάστοτε δρόμου. Από αυτά που έχουμε συναντήσει μέχρι τώρα, μπορούμε να αναφέρουμε τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί με την κατασκευή του Μετρό και την έλλειψη παρκινγκ».

Η αγορά

Μεγάλη εμπορική κίνηση εμφανίζει επίσης η πλατεία Ελευθερίας, η πλατεία Μέμου, η οδός Αθηνάς και η Δημητρακοπούλου. Η πλατεία Μέμου ανέκαθεν είχε καταστήματα εστίασης. Το μεγαλύτερο πρόβλημα της, είναι το παρκινγκ. Ο κ. Στοφορίδης μας θύμισε πως κατά καιρούς έχει συζητηθεί η δημιουργία ενός υπόγειου παρκινγκ. Ιδιαίτερη αναφορά στη συζήτησή μας έτυχε το κομμάτι της διασκέδασης. «Όλοι γνωρίζουν την ποιότητα της διασκέδασης της περιοχής μας και μας επισκέπτονται ακόμα και τώρα που είναι δύσκολη η περίοδος» μας είπε κάνοντας ειδική αναφορά στα μαγαζιά της πλατείας Ελευθερίας.

Ο Άνω Κορυδαλλός

Στον Άνω Κορυδαλλό τα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά. Οι ρυθμοί εκεί διαφέρουν. Ξενάγηση στην περιοχή μας έκανε ο κ. Νίκος Μάνης, επιχειρηματίας που ζει και εργάζεται στην περιοχή. Όπως μας είπε, τα τελευταία 10 χρόνια τα πράγματα έχουν αλλάξει στην περιοχή. Τράπεζες, εφορία, μαγαζιά, τα πάντα. Ο κόσμος δεν χρειάζεται να κατέβει στο κέντρο της πόλης για να κάνει τις δουλειές του.

Το Μετρό και η καθημερινότητα

Τη δική του οπτική για την αγορά αλλά και γενικότερα το δήμο, μας έδωσε ο Αντιδήμαρχος θεμάτων Καθημερινότητας και Πολιτικής Προστασίας κ. Μιχάλης Ευθυμιάδης. Ένα από τα πρώτα πράγματα που μας είπε ήταν για την αγορά του Κορυδαλλού και την καλή φήμη που έχει, τομέα που ξέρει πολύ καλά μιας και κείνος διατηρεί επιχείρηση στην περιοχή. Ο Αντιδήμαρχος, μας έκανε ειδική αναφορά στο θέμα του Μετρό. «Είναι καλοδεχούμενο και αν σκεφτείτε ότι κάποιοι με έλεγαν γραφικό όταν το πρότεινα το 91 είμαι πολύ ικανοποιημένος που τελικά ξεκίνησε η κατασκευή του.» Βέβαια, όπως μας εξήγησε ο κ. Ευθυμιάδης, υπάρχουν και οι αρνητικές συνέπειες, που ευτυχώς θα είναι προσωρινές. Στα αρνητικά είναι ότι έχει κλείσει τελείως η πλατεία. Πριν από την κατασκευή του Μετρό δούλευε πολύ, υπήρχαν τραπεζοκαθίσματα και η κίνηση ήταν διαφορετική. «Τώρα πια έχει περιοριστεί αυτό, παρότι έχουμε φτιάξει μεγαλύτερα πεζοδρόμια. Τώρα ένα ακόμα εμπόδιο είναι η φασαρία και η σκόνη εξαιτίας της κατασκευής του μετρό. Το θέμα είναι ότι ο κόσμος δεν φεύγει μόνο από την πλατεία, αλλά φεύγει και από την πόλη», μας είπε. Το έργο, εκτός απροόπτου θα ολοκληρωθεί το 2019, ενώ είναι σημαντική η συμβολή του δήμου στην πορεία του έργου. Τα χώματα της εκσκαφής, μετά από απόφαση του δήμου, θα βγαίνουν από το εργοτάξιο του Κορυδαλλού για να μην υπάρχουν περαιτέρω καθυστερήσεις. Ακόμα, ρωτήσαμε τον κ. Ευθυμιάδη να μας πει για ποιους λόγους, οι δημότες του χτυπούν περισσότερο την πόρτα. «Υπάρχουν πάρα πολλά προβλήματα, αλλά όσοι έχουν έρθει στο γραφείο μου, ζητάνε δουλειά. Βέβαια, προσλήψεις, όταν γίνονται, γίνονται με μόρια.» Έπονται τα προβλήματα στα πεζοδρόμια, οι λακκούβες και το παρκινγκ.

Ο Αντιδήμαρχος μας τόνισε πως το μεγαλύτερο βάρος πέφτει στην καθαριότητα και τον φωτισμό. Μας εξήγησε πως έχουν πραγματοποιηθεί ασφαλτοστρώσεις. Ωστόσο, όπως μας τόνισε «όλα ξεκινάνε από την παιδεία. Δεν γίνεται ο καθένας από εμάς να προχωράει στον δρόμο να τρώει κάτι και μετά να το πετάει κάτω». Και συνέχισε λέγοντάς μας πως «Ο Κορυδαλλός είναι μια από τις πιο καθαρές πόλεις. Αν είχαμε και μια οικονομική άνεση θα κάναμε πολλά ακόμα έργα.» Παράλληλα, ο κ. Ευθυμιάδης, μας υπογράμμισε πως άδικα οι κάτοικοι του Άνω Κορυδαλλού νιώθουν αδικημένοι, γιατί και εκεί γίνονται προσπάθειες εξωραϊσμού. «Στην οδό Σταματοπούλου ήδη έχει φτιαχτεί ένα αθλητικό κέντρο, υπάρχει το καινούργιο ειδικό σχολείο στον άνω Κορυδαλλό, υπάρχει σχέδιο για ανακατασκευή δρόμου, κάνουμε έργο για την υδροδότηση όλων των κατοίκων, καταλαβαίνετε ότι όλο το βάρος το έχουμε ρίξει στον άνω Κορυδαλλό. Το πρόβλημα στην περιοχή εκεί είναι οι Ρομά, αλλά ο δήμος μόνος του δεν μπορεί να δώσει λύση» μας είπε χαρακτηριστικά.

Δεν γινόταν να μην ρωτήσουμε τον Αντιδήμαρχο αν υπάρχει καμία εξέλιξη στο θέμα με την μεταφορά της δίκης της Χρυσής Αυγής εκτός Κορυδαλλού. Όπως μας είπε : «Οι φυλακές είναι δίπλα σε σχολεία και κάθε φορά που διεξάγεται η δίκη ουσιαστικά σταματάει η κυκλοφορία. Μας έχουν διαβεβαιώσει ότι οι γυναικείες φυλακές θα φύγουν και θα μεταφερθούν στον Ελαιώνα. Υπάρχουν ήδη οι μελέτες για ένα μεγάλο πάρκο που θα επισκέπτονται όλοι οι πολίτες». Τέλος, ένα ακόμα θέμα που μας σχολίασε ο κ. Ευθυμιάδης είναι το θέμα των ανταποδοτικών τελών που δυστυχώς ο δήμος δεν παίρνει από τις φυλακές. «Οι φυλακές δεν πληρώνουν δημοτικά τέλη. Εμείς παρ’ όλα αυτά καθαρίζουμε, τους πετάμε τα σκουπίδια και όπως καταλαβαίνετε το κόστος είναι μεγάλο για να παραμείνουν οι φυλακές καθαρές» μας υπογράμμισε. Κλείνοντας το ρεπορτάζ μας, έχουμε να πούμε το εξής : Μεγάλος και ξεχωριστός ο Κορυδαλλός. Το πιο ευχάριστο είναι ότι μπορείς να αλλάξεις παραστάσεις, να μάθεις νέα και να δεις διαφορετικές εικόνες γυρνώντας όλες τις γειτονιές του.


Σχετικά άρθρα

Τελευταια

Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΑΤΤΙΚΗΣ