Εφημερίδα Κοινωνική

Ε.Β.Ε.Π.: Λιμάνια, μηχανές ανάπτυξης

 Breaking News

Ε.Β.Ε.Π.: Λιμάνια, μηχανές ανάπτυξης
09 Μαρτίου 2016

Με αφορμή το Διεθνές Συνέδριο με θέμα «Λιμάνια, Θαλάσσιες Μεταφορές και Νησιωτικότητα: Περιβάλλον, Καινοτομία, Επιχειρηματικότητα», που διοργανώνουν, υπό την αιγίδα του Δήμου Πειραιά, το Ενεργειακό Γραφείο Αιγαίου και το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας & Δικτύων Μεταφορών του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ), σε συνεργασία με το Δίκτυο Αειφόρων Νήσων Αιγαίου και Ιονίου – ΔΑΦΝΗ, το οποίο θα λάβει χώρα, στις 10 και 11 Μαρτίου 2016, στο Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς, ο Πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., κ. Β. Κορκίδης, αναφέρεται σε βασικές προτάσεις του Επιμελητηρίου, όπως αυτές θα επισημανθούν στο σχετικό χαιρετισμό του:

«…Όπως όλοι γνωρίζετε, τα λιμάνια είναι μηχανές ανάπτυξης. Λειτουργούν στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής λιμενικής αγοράς τηρώντας τους κανόνες, κανονισμούς και τις αρχές της ανταγωνιστικότητας, της παραγωγικότητας, της διαφάνειας και της προστασίας του περιβάλλοντος.

Δοθείσης ευκαιρίας, θα ήθελα να σας αναφέρω, ότι ψηφίστηκε, στις 8 Μαρτίου του 2016, στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, η νομοθεσία, σχετικά με τους νέους κανόνες για την ελεύθερη οργάνωση των λιμενικών υπηρεσιών και τη χρηματοδοτική διαφάνεια των λιμένων. Στόχος του νέου Κανονισμού είναι η προώθηση ενός δικαιότερου ανταγωνισμού, η μείωση των νομικών ασαφειών και η ενδυνάμωση της διαφάνειας. Προβλέπει, δηλαδή, μία σειρά ευνοϊκών διατάξεων για τα μικρά λιμάνια, τα οποία αποκτούν μεγαλύτερη αυτονομία, όσον αφορά στον καθορισμό των λιμενικών τελών.

Ιδιαίτερα, το λιμάνι του Πειραιά είναι ένα λιμάνι μεγάλων δυνατοτήτων και προοπτικών. Με τις εργασίες του συμμετέχει στους τομείς της Ενέργειας, της Βιομηχανίας, του Εμπορίου και του Τουρισμού. Διαθέτει σύγχρονες υποδομές, τις οποίες αναβαθμίζει συνεχώς, αποτελώντας ταυτόχρονα «hub» της ελληνικής κρουαζιέρας. Μάλιστα, οι τελευταίες εξελίξεις παραχώρησης στην Σ.Ε.Π. Α.Ε., ανοίγουν νέους ορίζοντες για το μεγαλύτερο λιμάνι της Χώρας.

Η παρουσία ξένων επενδυτών στον Πειραιά, μας δίνει το πλεονέκτημα ανάπτυξης μιας υπερταχείας σιδηροδρομικής σύνδεσης, που θα φέρει πιο κοντά τον Πειραιά με τη Βουδαπέστη και το κέντρο της Ευρώπης, εξοικονομώντας 10 ημέρες στη μεταφορά εμπορευμάτων σε σχέση με το χρόνο, που θα απαιτούνταν για να φθάσουν, διά θαλάσσης στα λιμάνια του Ρότερνταμ, του Αμβούργου ή του Κιέλου. Αντίστοιχα, τα τρένα θα επιστρέφουν γεμάτα με ευρωπαϊκά προϊόντα στον Πειραιά, απ” όπου και θα μεταφέρονται, διά θαλάσσης, με κοντέινερ στην Ασία.

Αν επιτευχθεί κάτι τέτοιο, το μεταφορικό κόστος των προϊόντων θα μειωθεί, κατά 40%, μετατρέποντας πολλά από τα ελληνικά προϊόντα, σε ανταγωνιστικά. Το όφελος για την Ελλάδα θα προκύψει – εκτός από τις επενδύσεις – και από τις μεγαλύτερες εξαγωγές ελληνικών προϊόντων στην Ευρώπη και την Ασία.

Άλλωστε, όπως έχουμε τονίσει επανειλημμένως, το ελληνικό όραμα και ο στόχος του Εμπορικού & Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς είναι να εξελιχθεί το λιμάνι και η ευρύτερη περιοχή του Πειραιά στο μεγαλύτερο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων στη Μεσόγειο, σε Κέντρο «Logistics», αλλά και σε ένα παγκόσμιο κόμβο θαλάσσιων μεταφορών και διαμετακομιστικού εμπορίου.

Στις άμεσες προτεραιότητές μας επίσης, είναι η υιοθέτηση της «blue growth strategy», σε στενή συνεργασία με το Δήμο Πειραιά. Η γαλάζια ανάπτυξη στον ελληνικό θαλάσσιο χώρο είναι ένα νέο μονοπάτι για το μέλλον της Χώρας μας και μία πηγή ανάπτυξης για όλη την Ευρώπη, αφού τα 23 από τα 28 κράτη-μέλη είναι παράκτια και τα 2/3 των συνόρων της Ε.Ε. οριοθετούνται από θάλασσα. Με λίγα λόγια, πιστεύουμε ακράδαντα, ότι με το σωστό timing και με τα εντυπωσιακά υψηλά ποσά χρηματοδότησης της Ε.Ε., με ορίζοντα το 2020, κάθε παράκτια περιοχή, όπως ο Πειραιάς μας, μπορεί να μετατραπεί σε μηχανή αειφόρου ανάπτυξης.

Όπως μπορούμε να αντιληφθούμε, τα πλεονεκτήματα είναι πάρα πολλά.

Επιγραμματικά, αναφέρω, τη δημιουργία και αναβάθμιση των λιμενικών και τουριστικών υποδομών, την προώθηση εναλλακτικών πηγών ενέργειας, την έμμεση ενίσχυση της ευρωπαϊκής, εμπορικής ναυτιλίας, όπου το 47% είναι ελληνόκτητη, την ώθηση στη Ναυπηγική Βιομηχανία, μέσω των νέων περιβαλλοντολογικών τεχνολογιών, είτε σε ναυπηγήσεις, είτε σε επισκευή πλοίων, είτε για πλατφόρμες εξόρυξης, είτε ακόμα και για πλατφόρμες εναλλακτικών πηγών ενέργειας.

Επιπλέον, ως αιχμή του δόρατος, δρομολογούμε, έπειτα και από την πρόσφατη εξαγγελία της Υφυπουργού Βιομηχανίας, κας Θ. Τζάκρη, στο Διοικητικό Συμβούλιο του Ε.Β.Ε.Π., τη δημιουργία του πρώτου ελληνικού, ναυτιλιακού Cluster, με άξονα τη Βιομηχανία, το Εμπόριο και τις υπηρεσίες των επιχειρήσεων του Πειραιά. Γι’ αυτό το σκοπό, συνεργαζόμαστε στενά με την ακαδημαϊκή κοινότητα της πόλης μας, το Πανεπιστήμιο και το Τ.Ε.Ι. Πειραιά, επιζητώντας πάντα τις συνέργειες και την αποτελεσματική συμβολή τους.

Ολοκληρώνοντας, αναφορικά με τη νησιωτικότητα, η κατάργηση του μειωμένου Φ.Π.Α. στα νησιά του Αιγαίου, όπως αποδείχθηκε, σύμφωνα και με σχετικές μελέτες, δεν απέφερε τα αναμενόμενα έσοδα στο Δημόσιο.

Αντιθέτως, αποτέλεσε ένα ισχυρό, οικονομικό πλήγμα στις τοπικές κοινωνίες, αλλά και στη διάρρηξη της συνοχής του κοινωνικού της ιστού.

Τόσο για τον επιχειρηματία και επαγγελματία, όσο και για τον πολίτη, η εξομοίωση των φορολογικών συντελεστών, σήμανε μόνο την αύξηση του κόστους λειτουργίας των επιχειρήσεων, δημιουργώντας θνησιγενείς συνθήκες και περαιτέρω αύξηση του ήδη υψηλού κόστους διαβίωσης στα νησιά για τους κατοίκους τους.

Το προσφυγικό-μεταναστευτικό, βέβαια, επιτείνει ακόμη περισσότερο αυτή τη δυσχερή κατάσταση, γεγονός που πρέπει να λάβει σοβαρά υπόψη της η Κυβέρνηση, εφαρμόζοντας στοχευμένα μέτρα στήριξης των επιχειρήσεων, όπως, χαρακτηριστικά, τη διατήρηση του μειωμένου, κατά 30% Φ.Π.Α. αλλά και εντατικοποιημένες δράσεις προβολής τους…».

 


 



Σχετικά άρθρα

Τελευταια

Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΑΤΤΙΚΗΣ