Εφημερίδα Κοινωνική

Καταστροφικές οι επιπτώσεις από τη πιθανή επιβολή ΦΠΑ στη ναυπηγοεπισκευή

 Breaking News

Καταστροφικές οι επιπτώσεις από τη πιθανή επιβολή ΦΠΑ στη ναυπηγοεπισκευή
20 Νοεμβρίου 2015

Τις καταστροφικές επιπτώσεις στις ναυπηγοεπισκευαστικές επιχειρήσεις που θα έχει το ενδεχόμενο της επιβολής ΦΠΑ στην κατασκευή, επισκευή, συντήρηση, καύσιμα, κλπ. των επιβατηγών-οχηματαγωγών πλοίων, επεσήμανε σε επιστολή του προς τους Υπουργούς Οικονομικών, κο Ε. Τσακαλώτο, Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, κο Γ. Σταθάκη, τον αναπλ. Υπουργό Οικονομικών, κο Τρ. Αλεξιάδη και την Υφυπουργό Βιομηχανίας, κα Θ. Τζάκρη, το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Πειραιά.

Συγκεκριμένα στην επιστολή αναφέρονται τα εξής:

« Ένα από τα βασικότερα αιτήματα του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Πειραιά, μέλη του οποίου είναι στη συντριπτική τους πλειοψηφία οι ναυπηγοεπισκευαστικές επιχειρήσεις, είναι η επαναδραστηριοποίηση της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης Περάματος και γενικότερα η επανεκκίνηση και ανάκαμψη της ναυπηγικής βιομηχανίας της χώρας μας. Για την επίτευξη αυτού του στόχου επιτακτική ανάγκη είναι θέσπιση κινήτρων και διευκολύνσεων ώστε και οι υφιστάμενες επιχειρήσεις να βρουν το δρόμο προς την ανάπτυξη, που όλοι ευαγγελίζονται, αλλά και επενδύσεις να γίνουν που θα οδηγήσουν στην ανάκαμψη του κλάδου.

Το Επιμελητήριό μας επανέρχεται, για ακόμη μία φορά, μετά από συνάντησή μας με τον Γεν. Γραμματέα Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, κο Αθανάσιο Χριστόπουλο, όπου, δυστυχώς, θέμα συζήτησης υπήρξε μία πιθανή επιβολή ΦΠΑ στην κατασκευή, επισκευή, συντήρηση, καύσιμα, λιπαντικά, κλπ., των επιβατηγών, επιβατηγών-οχηματαγωγών και γενικά εμπορικών πλοίων, παρεμποδίζοντας τις, επιτέλους, ανατεθείσες σε μικρές ναυπηγικές μονάδες στη Σαλαμίνα και στο Πέραμα, εργασίες κατασκευής επιβατηγών-οχηματαγωγών πλοίων, μήκους περίπου 100 μέτρων, προκειμένου να χρησιμοποιηθούν στην εμπορική ναυσιπλοία της χώρας μας.

Κύριε Υπουργέ, η πιθανή επιβολή ΦΠΑ στις αναφερόμενες εργασίες συνέπεια θα είχε τη μη ανανέωση του γερασμένου υφιστάμενου στόλου λόγω της αύξησης του κόστους κατασκευής, επισκευής, κλπ., την μετακύλιση του κόστους στο επιβατικό κοινό, τον κίνδυνο να μην αποπερατωθούν οι εργασίες που άρχισαν και, βέβαια, να μη συνεχίσουν με νέες παραγγελίες οι πλοιοκτήτες, οι οποίοι θα στραφούν στη γείτονα ή σε άλλες χώρες για την κατασκευή των πλοίων τους. Κύρια, όμως, θα είχε ως συνέπεια να δοθεί καίριο χτύπημα στις επιχειρήσεις του κλάδου με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ανεργία που καλπάζει στη Ν/Ζ Περάματος. Θα προστεθούν επιχειρήσεις στις, ήδη, κλειστές και άνεργοι στη σωρεία των ανέργων.

Το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Πειραιά εκφράζει την αντίθεσή του σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο που θα έχει καταστρεπτικές επιπτώσεις στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και ιδιαίτερα στις επιχειρήσεις του ναυπηγοεπισκευαστικού κλάδου. Πιστεύοντας ότι, αντιλαμβανόμενοι τους κινδύνους από αυτή την απόφαση, θα μεριμνήσετε να ληφθεί απόφαση να διατηρηθούν οι προβλεπόμενες από το άρθρο 27, παρ. 1 α΄και δ΄ του Ν. 2589/2000, («Κώδικας Φόρου Προστιθέμενης Αξίας»), εξαιρέσεις, σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων».

 


 



Σχετικά άρθρα

Τελευταια

Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΑΤΤΙΚΗΣ