Εφημερίδα Κοινωνική

Κυκλοφοριακό: Το μόνιμο πρόβλημα του Πειραιά – Η ΤΡΟΧΑΙΑ ΠΕΙΡΑΙΑ στους δρόμους «παλεύει» με εργοτάξια και παράνομη στάθμευση

 Breaking News

Κυκλοφοριακό: Το μόνιμο πρόβλημα του Πειραιά – Η ΤΡΟΧΑΙΑ ΠΕΙΡΑΙΑ στους δρόμους «παλεύει» με εργοτάξια και παράνομη στάθμευση
13 Απριλίου 2015

Μια από τις ανοιχτές πληγές του Πειραιά εξακολουθεί να είναι το κυκλοφοριακό. Κατά καιρούς έχουν γραφτεί πολλά για τα προβλήματα που έχουν ανακύψει. Η «ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ», όπως όλοι οι Πειραιώτες, βίωσε το πρόβλημα με τις νέες κυκλοφοριακές αλλαγές λόγω των έργων του ΤΡΑΜ και αναζήτησε την πραγματική αιτία του προβλήματος που δεν είναι άλλη… από τα ίδια τα εργοτάξια σε συνδυασμό με τον πρόχειρο κυκλοφοριακό σχεδιασμό (μονοδρομήσεις) που έγιναν με αποκλειστικό σκοπό να «χωρέσει» το ΤΡΑΜ στην πόλη. Για το θέμα του ΤΡΑΜ και για το τι πρέπει να γίνει, έχουμε αναφερθεί σε παλαιότερα ρεπορτάζ μας. Αυτή τη φορά θα εστιάσουμε στον «ανθρώπινο παράγοντα» και θα δούμε τι κάνει η Τροχαία Πειραιά για να αντιμετωπίσει αυτή την κατάσταση. Βρήκαμε στοιχεία που δείχνουν το έργο των αντρών της Τροχαίας που, η αλήθεια είναι ότι με τα δεδομένα της εποχής, παλεύουν υπό αντίξοες συνθήκες με τα εργοτάξια εν πλήρη λειτουργία. Να σημειωθεί ότι στις αρμοδιότητες της Τροχαίας Πειραιά δεν είναι μόνο ο «έλεγχος» του Πειραιά αλλά και της Δραπετσώνας, του Ρέντη και του Μοσχάτου. Σύμφωνα με πληροφορίες, έπειτα από ενέργειες του Διοικητή κ. Σπύρου Λάσκου ήρθαν πίσω στην Τροχαία Πειραιά άτομα που είχαν αποσπαστεί σε άλλες υπηρεσίες ενώ ο Υποδιοικητής κ. Φώτης Νικολάκης μαζί με τους αξιωματικούς, βρίσκονται μόνιμα στους δρόμους της πόλης προσπαθώντας να επιβάλλουν την “τάξη”, με όσες δυνάμεις διαθέτουν και να περιορίσουν το παράνομο παρκάρισμα και το μποτιλιάρισμα.

Πάμε όμως να δούμε κάποιες λεπτομέρειες που έχουν να κάνουν με το κυκλοφοριακό του Πειραιά: Τον Φεβρουάριο έτους 2014 υλοποιήθηκε η πρώτη φάση των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στο Δήμο Πειραιά, λόγω επέκτασης του δικτύου Τραμ στην πόλη. Τον Μάρτιο έτους 2014 υλοποιήθηκε και η δεύτερη φάση των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων. Τα έργα του δικτύου Τραμ στις Λ. Γρ. Λαμπράκη και Β. Γεωργίου (κατάληψη μιας λωρίδας κυκλοφορίας) είχαν ως αποτέλεσμα να παρουσιαστούν κυκλοφοριακά προβλήματα στις δύο παραπάνω λεωφόρους, όπου στεγάζονται και λειτουργούν τρία super markets, όπως και στην οδό 2ας Μεραρχίας (ένα) και στην Λ. Χατζηκυριακού (ένα), πέραν των λοιπών καταστημάτων, τα οποία δε διαθέτουν ούτε χώρους στάθμευσης για τα οχήματα των πελατών, ούτε χώρους φορτοεκφόρτωσης των εμπορευμάτων τους. Επιπλέον, απαγορεύτηκε η στάση και η στάθμευση στην οδό Ελ. Βενιζέλου, η οποία και τυγχάνει να είναι η μοναδική είσοδος προς το κέντρο του Πειραιά για τους οδηγούς που εισέρχονται στην Λ. Γρ. Λαμπράκη από την οδό Πειραιώς.

Σύμφωνα με τις κυκλοφοριακές μελέτες που εκπονήθηκαν, αλλά και τις αποφάσεις των αρμόδιων φορέων προβλέπονταν ως απαραίτητες προϋποθέσεις για την ορθή λειτουργία του τραμ: 1. Η υπογειοποίηση της γραμμής ΗΣΑΠ – Φάληρο – Λιμάνι Πειραιά (δεν έγινε!) και 2. Η διασφάλιση ότι δεν θα καταργηθούν οι εκατοντάδες θέσεις στάθμευσης αυτοκινήτων στη διαδρομή του τραμ (και αυτό δεν έγινε!). Οι βασικοί αυτοί όροι δεν τηρήθηκαν και επιπλέον με την διαπλάτυνση των πεζοδρομίων στις οδούς Νοταρά και Φίλωνος μειώθηκαν περαιτέρω οι θέσεις στάθμευσης. Να σημειωθεί ότι για κάποιο χρονικό διάστημα διατίθετο από τον Ο.Α.Σ.Α στην Τροχαία Πειραιά γερανός για την άμεση μεταφορά οχημάτων που σταθμεύουν στις λεωφορειολωρίδες ή σε συμβολές οδών, με αποτέλεσμα την παρεμπόδιση διέλευσης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Με την απουσία γερανών Ο.Α.Σ.Α, οι μεταφορές, πλέον, γίνονται από συμβεβλημένους με τη Δ/νση Τροχαίας ιδιώτες μεταφορείς. Σημειωτέον δε ότι από τον μήνα που διανύουμε αναμένονται αθρόες αφίξεις κρουαζιερόπλοιων στην Ακτή Ξαβερίου, οι επιβάτες των οποίων μεταφέρονται με τουριστικά λεωφορεία (ο αριθμός των οποίων κάποιες ημέρες του θέρους ξεπερνά τα 100) και κινούνται ως έχουν δικαίωμα στις λεωφορειολωρίδες.

Επίσης σε καθημερινή βάση τις πρωινές ώρες διατίθενται από την Τροχαία Πειραιά για τη ρύθμιση της κυκλοφορίας τροχονόμοι στα εξής σημεία: 1. Κόνωνος & Καλλιμασιώτη 2. Πλατεία Ιπποδαμείας 3. 34ου Συντάγματος & Ομ. Σκυλίτση 4. Ηρ. Πολυτεχνείου & Μπουμπουλίνας 5. Ηρ. Πολυτεχνείου & Βας. Γεωργίου ή 2ας Μεραρχίας και επιπρόσθετα δύο πρώην Δημοτικοί Αστυνομικοί στο Τμήμα της οδού Ηρ. Πολυτεχνείου, από την οδό Βασ. Γεωργίου έως την οδό 2ας Μεραρχίας, για την αποτροπή των διπλοσταθμεύσεων. Τις απογευματινές ώρες, σχεδόν σε μόνιμη βάση, η κυκλοφορία στη συμβολή των οδών 34ου Συντάγματος & Ομ. Σκυλίτση, ρυθμίζεται από τροχονόμο, αφού η οδός Ομ. Σκυλίτση είναι η μόνη έξοδος από τον Πειραιά, τόσο για τα οχήματα που κινούνται στις παραλιακές οδούς Ακτή Μιαούλη – Ακτή Ποσειδώνος – Ακτή Κονδύλη όσο και για τα διερχόμενα (προερχόμενα από Κερατσίνι – Δραπετσώνα – Πέραμα) τα οποία έχουν προορισμό την Λ.Κηφισού ή τη Νέα Παραλιακή Λεωφόρο. Οι λοιπές εποχούμενες απογευματινές δυνάμεις της τροχαίας επεμβαίνουν για τη ρύθμιση της κυκλοφορίας ανάλογα, όπου παρουσιάζεται κυκλοφοριακό πρόβλημα κι βεβαιώνουν ή αποτρέπουν τις παράνομες σταθμεύσεις.

Δεν πρέπει να λησμονούμε ότι ο Πειραιάς διαθέτει δύο μεγάλα υπερτοπικά νοσοκομεία Τζάνειο & Μεταξά τα οποία εφημερεύουν τις περισσότερες ημέρες της εβδομάδας με αποτέλεσμα να επιβαρύνεται ακόμα περισσότερο ο κυκλοφοριακός φόρτος. Τι μπορεί να γίνει Μέρος του κυκλοφοριακού προβλήματος θα λυθεί –σε πρώτη φάση- αν: • Καθοριστεί άμεσα ωράριο τροφοδοσίας καταστημάτων και χωροθετηθούν θέσεις φορτοεκφόρτωσης στις κεντρικές λεωφόρους και οδούς της πόλης: Ηρ. Πολυτεχνείου – Γρ. Λαμπράκη – Βασ. Γεωργίου – Ακτή Μιαούλη – Ακτή Ποσειδώνος – 2ας Μεραρχίας – Γούναρη – Τσαμαδού – Εθν. Αντιστάσεως – Μπουμπουλίνας. • Οριοθετηθούν άμεσα οι πιάτσες ταξί στην Λ. Ηρ. Πολυτεχνείου, Βασ. Γεωργίου και στον ηλεκτρικό σταθμό. • Δημιουργηθούν νέοι χώροι στάθμευσης, όσο είναι τούτο εφικτό. • Μειωθεί το αντίτιμο που λαμβάνουν οι ιδιωτικοί χώροι στάθμευσης (ιδιωτικά parking) • Να συμφωνήσουν – πεισθούν οι ιδιοκτήτες και το προσωπικό των καταστημάτων και επιχειρήσεων που λειτουργούν ιδιαίτερα στις κεντρικές οδικές αρτηρίες της πόλης, να μη σταθμεύουν τα ιδιωτικά τους οχήματα έμπροσθεν των επιχειρήσεων τους ή σε κεντρικές οδικές αρτηρίες προκειμένου οι επισκέπτες – πελάτες να σταθμεύουν τα οχήματά τους και να μην αναγκάζονται να σταθμεύουν σε διπλή σειρά. Όλα αυτά βέβαια προϋποθέτουν υποδομές, σωστό συντονισμό, συνεργασία και «αποστάσεις» από την νοοτροπία του «παρκάρω όπου βρω… και δεν πειράζει».

 

Από την ΤΡΟΧΑΙΑ ΠΕΙΡΑΙΑ το χρονικό διάστημα από 23-02-2014 (έναρξη πρώτης φάσης κυκλοφοριακών ρυθμίσεων) έως και την 27-03-2015 έχουν βεβαιωθεί 14.882 παράνομες σταθμεύσεις! Έχουν αφαιρεθεί πινακίδες κυκλοφορίας από 4.166 οχήματα. Έχουν πραγματοποιηθεί 1.019 μεταφορές οχημάτων για παράνομες σταθμεύσεις. Έχουν βεβαιωθεί 429 παραβάσεις για κίνηση οχημάτων σε λωρίδα αποκλειστικής κυκλοφορίας Μ.Μ.Μ. Και όλα αυτά με επίσημα στοιχεία! Πόσο να «τιμωρήσεις» τον κόσμο; Γίνεται κάθε δυνατή προσπάθεια για εξάλειψη του φαινομένου της παράνομης στάθμευσης αλλά… άποψή μας είναι ότι πρέπει να δοθούν περισσότερα κίνητρα στον πολίτες για να αλλάξουν νοοτροπία και συνήθειες…


 



Σχετικά άρθρα

Τελευταια

Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΑΤΤΙΚΗΣ