Εφημερίδα Κοινωνική

Τραμ: Η κρίση και η σταθερή τροχιά των συμφερόντων

 Breaking News

Τραμ: Η κρίση και η σταθερή τροχιά των συμφερόντων
04 Μαρτίου 2015

66984*άρθρο του καθηγητή Ηλία Φιλιππίδη

Η ελληνική κοινωνία αγκομαχεί κάτω από το βάρος της κρίσεως. Σε αυτή την κατάσταση, ο κάθε Έλληνας πατριώτης θα περίμενε από τις δυνάμεις της εξουσίας τα αυτονόητα: Διαφάνεια, εξοικονόμηση πόρων και ένα ορθολογικό προγραμματισμό των δημοσίων δαπανών με αυστηρή αναπτυξιακή και κοινωνική προτεραιότητα.

Υπάρχουν κανόνες στην Ελλάδα ;

Βεβαιότατα! Ο πρώτος και καλύτερος λέει : όπου δεν λειτουργεί ο ορθολογικός προγραμματισμός, μην αναζητείτε την αιτία σε προχειρότητες και ανικανότητες αλλά σε οργανωμένα συμφέροντα αρπαγής του δημόσιου χρήματος.

Η επέκταση του δικτύου Τραμ στον Πειραιά αποτελεί χαρακτηριστική περίπτωση εφαρμογής του παραπάνω κανόνα, για την οποία θα έπρεπε προ πολλού να είχε επέμβει ο Εισαγγελέας.

Οι λόγοι είναι πολλοί. Ας αρκεσθούμε λόγω χώρου στους παρακάτω:

α. Οι σύγχρονες πόλεις κτίζονται από τα θεμέλια και όχι από τα κεραμίδια. Το μετρό αφορά τα συγκοινωνιακά θεμέλια της πόλεως. Το τραμ όμως ανήκει στα κεραμίδια. Είναι ανεπίτρεπτο να αφαιρούνται πολύτιμοι πόροι και στάσεις από το μετρό για να δοθούν στο τραμ!

β. Δεν επιτρέπονται τόσο ριζικές παρεμβάσεις σε μία πόλη, χωρίς να έχουν προηγηθεί:

1. Ένα βασικό σχέδιο (master plan) για την συνολική ανάπτυξη της πόλεως. Ειδικά για τον Πειραιά αυτό το σχέδιο πρέπει να λαμβάνει υπόψιν του, ότι ο Πειραιάς είναι μια πόλη με τρεις ιδιαιτερότητες: είναι πόλη-νησί ,με αποτέλεσμα να μην μπορεί να δημιουργηθεί εξωτερικός κυκλοφοριακός δακτύλιος και οι κεντρικές αρτηρίες, να διασχίζουν το κέντρο της πόλεως. Είναι πόλη λιμάνι, με πάνω από 3 εκ. διακινούμενους επιβάτες κάθε χρόνο. Ο Πειραιάς διαθέτει δύο μεγάλα υπερτοπικά νοσοκομεία, τα οποία εφημερεύουν τις περισσότερες ημέρες της εβδομάδας.

2. Μια σοβαρή κυκλοφοριακή μελέτη, η οποία να αφορά ολόκληρο τον Πειραιά, μαζί με τις συνοικίες.

Αυτά τα βασικά δεν έγιναν. Σκεφθείτε την ασφυξία του Πειραιά, όταν θα περνά το τραμ από την καρδιά μιας πόλεως με ανελαστική και πυκνή κυκλοφορία. Ούτε οι ταξιδιώτες ούτε οι ασθενείς χρησιμοποιούν τραμ.

γ. Η απόφαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου (4-6-08) για την έγκριση της επεκτάσεως του δικτύου τραμ στον Πειραιά ελήφθη υπό όρους ,όπως :

1. Υπογειοποίηση της γραμμής ΗΣΑΠ Φάληρο-Λιμάνι

2. Διασφάλιση ,ότι δεν θα καταργηθούν οι 3500 θέσεις σταθμεύσεως αυτοκινήτων στην διαδρομή του τραμ.

Αυτοί οι βασικοί όροι δεν τηρήθηκαν.

δ. Ψεύδονται ή είναι άσχετοι, όσοι χαρακτηρίζουν το τραμ ως οικολογικό μέσο. Στην πραγματικότητα πρόκειται για τραμ – τραίνο. Γι’αυτό είναι βαρύ, βραδυκίνητο, ενεργοβόρο, θορυβώδες και πανάκριβο.

Η λύση για τον Πειραιά είναι απλή: Μετρό και πύκνωση γραμμών τρόλευ!

 


Σχετικά άρθρα

Τελευταια

Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΑΤΤΙΚΗΣ