Εφημερίδα Κοινωνική

Γιάννης Μώραλης: «Αν ήταν στο χέρι μου, δεν θα συμφωνούσα να έρθει το ΤΡΑΜ στον Πειραιά»

 Breaking News

Γιάννης Μώραλης: «Αν ήταν στο χέρι μου, δεν θα συμφωνούσα να έρθει το ΤΡΑΜ στον Πειραιά»
10 Μαρτίου 2015

Όπως σας είχε ενημερώσει η εφημερίδα μας, η επέκταση του ΤΡΑΜ στον Πειραιά ήταν το βασικό θέμα συζήτησης στην πρόσφατη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου. Δημοτικοί σύμβουλοι και φορείς της πόλης περίμεναν την τοποθέτηση του δημάρχου Πειραιά και βρήκαν την ευκαιρία να θέσουν τα ερωτήματά τους. Παρουσιάστηκαν πολλά στοιχεία τα οποία κατά καιρούς έχει αναδείξει η εφημερίδα μας, αλλά αυτό που αποτελεί πεδίο διαπραγμάτευσης μεταξύ Δήμου και κατασκευάστριας εταιρείας είναι η οδός Β. Γεωργίου. Ο Δήμος Πειραιά έφερε θέμα στο ΔΣ για την έγκριση τελικής πρότασης διαμόρφωσης της οδού Β. Γεωργίου στα πλαίσια των εργασιών για την διέλευση του ΤΡΑΜ. Στην εισήγηση αναφέρονται τα εξής:

«Η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. ως Δ/νουσα Υπηρεσία εκτέλεσης του έργου που αφορά την κατασκευή του ΤΡΑΜ στην πόλη του Πειραιά εκλήθη στις 8/9/2014 από την Δημοτική Αρχή και παρουσίασε την προβλεπόμενη στην Οριστική Μελέτη διαμόρφωση των οδών απ’όπου πρόκειται να διέλθει το ΤΡΑΜ. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον εδόθη από τον Δήμο και τους αρμόδιους εκπροσώπους του στη διαμόρφωση της οδού Β. Γεωργίου, τόσο των πεζοδρόμιων όσο και του οδοστρώματος, και τούτο διότι η πρόταση διαμόρφωσης αυτής παρουσίαζε ιδιαίτερα προβλήματα κυκλοφοριακά. Μετά από συνεχείς συναντήσεις της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. με εκπροσώπους του Δήμου Πειραιά, αποτυπώνεται αναλυτικά η πρόταση:

-Η τελική διατομή της οδού να διαμορφωθεί με μια λωρίδα τροχιόδρομου, δύο λωρίδες κυκλοφορίας και μια λωρίδα η οποία θα χρησιμοποιηθεί ως χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων και ΤΑΞΙ χωρίς να μεταβληθεί η διατομή των πεζοδρομίων και της υφιστάμενης βλάστησης εκατέρωθεν της οδού.

-Να διατηρηθεί ο προβλεπόμενος διάδρομος επί της οδού Γεωργίου για μελλοντική χρήση από ποδήλατα και ένταξη σε μελλοντικό δίκτυο ποδηλατοδρόμων, του οποίου ο χρόνος κατασκευής θα προγραμματισθεί από το Δήμο.

-Να εξασφαλισθεί η εξυπηρέτηση των οχημάτων τροφοδοσίας με τις προεκτεινόμενες θέσεις χώρων ανεφοδιασμού οχημάτων περιμετρικά του τροχιόδρομου και στο απέναντι του τροχιόδρομου πεζόδρομου, και με τις θέσεις να οριοθετούνται στα συνημμένα σχέδια. Επίσης, να εξασφαλισθεί η εξυπηρέτηση των οχημάτων έκτακτης ανάγκης».

Διαβάζοντας τα παραπάνω, συμπεραίνουμε κάτι ιδιαίτερα σημαντικό το οποίο εντόπισε και επεσήμανε λεπτομερώς στη συνεδρίαση και ο δημοτικός σύμβουλος της αντιπολίτευσης Γιάννης Μαστρονικόλας. Η οδός Β. Γεωργίου που σήμερα έχει τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας θα επιβαρυνθεί με 6 χρήσεις. Συγκεκριμένα: Λωρίδα ΤΡΑΜ, χώρος ταξί, ποδηλατόδρομος, χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων, ανεφοδιασμός καταστημάτων και πρόσβαση οχημάτων έκτακτης ανάγκης. Και όλα αυτά χωρίς να κοπούν πεζοδρόμια και να υπολογιστούν πεζοί, διαβάσεις και φανάρια. Τα ερωτήματα που τέθηκαν στον Δήμαρχο ήταν πολλά και σοβαρά…

Όπως για παράδειγμα η ανέγερση υποστασταθμού έλξης στην πλατεία Ωρολογίου που «πέρασε» και από τη Β’ Κοινότητα και η οποία δεν ξέρουμε τι ακριβώς θα περιλαμβάνει, κτίσμα ή υπόγεια εγκατάσταση; (σ.σ. ο δήμαρχος είπε το δεύτερο). Συμπερασματικά, η δήλωση του ίδιου του δημάρχου Πειραιά Γιάννη Μώραλη, από μόνη της, οδηγεί σε σκέψεις: «Αν ήταν στο χέρι μου, δεν θα συμφωνούσα να έρθει το ΤΡΑΜ στον Πειραιά. Τώρα όμως τα έργα έχουν προχωρήσει και δεν μπορούμε να κάνουμε πολλά πράγματα». Να σημειωθεί ότι στο ΣτΕ εκκρεμεί προσφυγή των κατοίκων και έχουν κινηθεί όλες οι νόμιμες διαδικασίες κατά της επέκτασης του μέσου στην πόλη.

Εκπρόσωποι του συνδυασμού της προηγούμενης δημοτικής αρχής τόνισαν ότι σήμερα είναι εναντίον της έλευσης του ΤΡΑΜ και έκαναν λάθος όταν το είχαν ψηφίσει πριν τρία χρόνια. Κάλεσαν δε τον δήμαρχο να σταματήσει το έργο. Ο κύριος Μώραλης απάντησε ότι τώρα είναι πολύ αργά και ότι αν είχαν μετανιώσει ειλικρινά που ψήφισαν το ΤΡΑΜ είχαν τον χρόνο από το 2013 που άρχισαν τα έργα μέχρι τον Αύγουστο του 2014 που παρέδωσαν τη δημαρχία, να το είχαν σταματήσει.

 


Σχετικά άρθρα

Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΑΤΤΙΚΗΣ