Εφημερίδα Κοινωνική

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ – ΤΡΑΜ: Αποκαλύψεις για τα έργα και η γέφυρα «φονιάς» στον Πειραιά (ΦΩΤΟ)

 Breaking News

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ – ΤΡΑΜ: Αποκαλύψεις για τα έργα και η γέφυρα «φονιάς» στον Πειραιά (ΦΩΤΟ)
12 Δεκεμβρίου 2014

Μετά τη νέα παράταση που πήρε η δίκη κατά του Τραμ στον Πειραιά, η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ φέρνει στο φως νέα στοιχεία για την πορεία του έργου και το κατά πόσο αυτό θα επηρεάσει τη ζωή των πολιτών. Εδώ και αρκετούς μήνες, η Αττικό Μετρό έχει εκδώσει χάρτες για την έλευση του Τραμ στον Πειραιά όμως σχεδόν κανένας δεν έχει διαβάσει τα «ψιλά γράμματα» του έργου που αναμένεται να πυροδοτήσουν μια νέα κυκλοφοριακή «βόμβα» στην πόλη ενώ παράλληλα, τίθενται σοβαρά ερωτήματα για την ασφάλεια πολιτών και επιβατών.

13

ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΣΤΗ ΓΡ. ΛΑΜΠΡΑΚΗ

2AΤο μεγαλύτερο και σοβαρότερο πρόβλημα που σας αποκαλύπτει σήμερα η «ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ» εντοπίζεται στην στροφή του Τραμ από την οδό Μικράς Ασίας προς τη Γρηγορίου Λαμπράκη, στο λεγόμενο «loop» όπως λένε οι τεχνικοί. Η συγκεκριμένη στροφή έχει δημιουργήσει μεγάλο «πονοκέφαλο» στις τεχνικές υπηρεσίες καθώς ελλοχεύει ο κίνδυνος να υποχωρήσει η γέφυρα της Γρ. Λαμπράκη, η οποία λόγω τύπου κατασκευής (ξύλινοι πάσαλοι) και παλαιότητας, ενδεχομένως να μη μπορεί να «σηκώσει» το βάρος συρμών (42 τόνους ο καθένας) και αυτοκινήτων σε ανηφορική πορεία. Και δεν θέλουμε να φανταστούμε καθόλου το ενδεχόμενο να «κολλήσει» στην ανηφόρα ένας συρμός του Τραμ και από πίσω να έρχεται ένας άλλος… 3AΗ κατάσταση της γέφυρας, όπως θα δείτε και στις αποκλειστικές φωτογραφίες της ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ, είναι άκρως ανησυχητική… Υπάρχει έντονος προβληματισμός σχετικά με το πόσο η κατασκευάστρια εταιρεία μπορεί να επέμβει στη στατικότητά της, δεδομένου ότι τα σχέδια κατασκευής της γέφυρας «αγνοούνται» εδώ και πολλά χρόνια… Επικοινωνήσαμε με την εταιρεία «ΘΕΜΕΛΗ», η οποία επιβεβαίωσε τις πληροφορίες μας ως προς την έλλειψη μελέτης κατασκευής της γέφυρας, ωστόσο μας καθησύχασε λέγοντάς μας ότι θα γίνουν τεχνικές παρεμβάσεις, θα ενισχυθεί στα σημεία που παρουσιάζει πρόβλημα και επιπλέον, θα απαγορευτεί η διέλευση φορτηγών από το σημείο, ώστε να μην υπάρχει φόβος κατάρρευσης λόγω βάρους.

 

Ο ΑΓΩΓΟΣ ΥΔΡΕΥΣΗΣ

4AΣτα θεμέλια της γέφυρας της Γρ. Λαμπράκη περνάει σήμερα ο κεντρικός αγωγός νερού της ΕΥΔΑΠ του Πειραιά που πάει προς Καστέλλα. Σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας μας, υπήρξε έντονη αντιπαράθεση και επαναλαμβανόμενες συσκέψεις, μεταξύ κατασκευάστριας εταιρείας και ΕΥΔΑΠ για να δουν τι θα κάνουν με αυτό το σοβαρό θέμα. Ο συγκεκριμένος αγωγός κρίθηκε αναγκαίο να είναι προσβάσιμος στις τεχνικές υπηρεσίες, όχι μόνο για να μπορούν να παρατηρούν τη λειτουργία του, αλλά γιατί υπήρξαν φόβοι ότι σε περίπτωση που κάτι άσχημο συμβεί και σπάσει ο συγκεκριμένος αγωγός, η πίεση του νερού είναι ικανή να ρίξει κάτω όλη τη γέφυρα! Η κατασκευάστρια εταιρεία «ΘΕΜΕΛΗ» πιέστηκε να αλλάξει τα αρχικά σχέδιά της και να βγάλει τον αγωγό από τα θεμέλια της γέφυρας. Σύμφωνα με όσα μας είπε ο δ/ντης έργου της εταιρείας κ. Ντινόπουλος, χωρίς κανένα κόστος για την ΕΥΔΑΠ, ο αγωγός θα μετατοπιστεί παραπλεύρως. Πληροφορίες αναφέρουν πως στο συγκεκριμένο σημείο η εταιρεία σκοπεύει να φαρδύνει τα πλαϊνά πεζοδρόμια της γέφυρας και να δημιουργήσει ασανσέρ για πεζούς και επιβάτες .

 

«ΔΕΝ ΘΑ ΚΙΝΕΙΤΑΙ ΤΙΠΟΤΑ…»

5AΈνα ακόμη μεγάλο ζήτημα είναι η διέλευση του Τραμ από την οδό Γρηγορίου Λαμπράκη. Οι περισσότεροι νομίζουν ότι το Τραμ θα «κατέβει» από το σημείο που σήμερα έχει κλείσει ο δρόμος. Δεν είναι όμως έτσι! Τα έργα στο πλάι της οδού Γρηγορίου Λαμπράκη είναι τα λεγόμενα «συνοδά» έργα , δηλαδή, σκαψίματα για ανάπλαση του πεζοδρομίου, για να δημιουργηθεί χώρος για υπόγειους κάδους και για να μαζευτούν τα υπόγεια δίκτυα. Το Τραμ θα περάσει από την πλευρά της Ευαγγελίστριας σε αντίθετη πορεία από τη ροή των αυτοκινήτων. Πάμε να δούμε τι θα συμβεί στο σημείο.

Η ΛΩΡΙΔΑ «ΜΠΑΧΑΛΟ»

Αυτή τη στιγμή η οδός Γρ. Λαμπράκη έχει τέσσερις λωρίδες εκ των οποίων η δεξιά όπως μπαίνουμε Πειραιά, έχει καταλειφθεί σήμερα από έργα ενώ τα αυτοκίνητα που επιθυμούν να προσεγγίσουν το κέντρο στρίβουν υποχρεωτικά στην οδό Ελ. Βενιζέλου. Το Τραμ λοιπόν θα καταλάβει την αριστερή λωρίδα (με πορεία προς Πασαλιμάνι) όπου θα δημιουργηθούν δυο στάσεις (Ευαγγελίστρια και Δεληγιάννη). Στη συνέχεια θα κόβει στη μέση την κυκλοφορία της Γρ. Λαμπράκη για να στρίψει δεξιά στην οδό Βασιλέως Γεωργίου, με ότι αυτό σημαίνει για την επιβάρυνση του κυκλοφοριακού και τους χρόνους των φαναριών. Η αμέσως επόμενη λωρίδα, δίπλα δηλαδή από αυτή του Τραμ θα είναι λωρίδα εξόδου, όμως εκεί, εκτός από αμάξια, θα κινούνται και λεωφορεία και ταξί, κόντρα στην πορεία του Τραμ. Η λογική λέει ότι θα κατασκευαστούν στάσεις λεωφορείων. Που θα είναι αυτές; Οι μελέτες αναφέρουν ότι θα γίνουν στην επέκταση της αποβάθρας του Τραμ (με μικρή κατάληψη μέρους του δρόμου). Αν λοιπόν γίνουν όλα αυτά, η συχνή επιβίβαση και η αποβίβαση θα καταστήσουν την συγκεκριμένη λωρίδα (την αμέσως επόμενη δηλαδή του Τραμ) «μη επιθυμητή» για αυτοκίνητα που βιάζονται να κινηθούν γρήγορα εκτός πόλης διότι θα «κολλάει». Να σημειωθεί ότι οι γραμμές του Τραμ στη Γρ. Λαμπράκη δεν θα είναι ανοιχτές για οχήματα. Για παράδειγμα, ένα ταξί που θέλει να κατεβάσει έναν πελάτη, θα αναγκαστεί να ανάψει αλάρμ στη μέση του δρόμου και να «κόψει» την κυκλοφορία!

Εκ των δεξιών… έργα Φορτοεκφόρτωση από πού;

Όπως προείπαμε η δεξιά λωρίδα (όπως μπαίνουμε Πειραιά) σήμερα έχει καταληφθεί από έργα. Η συγκεκριμένη λωρίδα αποτελεί το… «σημείο διαμάχης» μεταξύ ΘΕΜΕΛΗΣ και τεχνικών υπηρεσιών διότι υπάρχει ζήτημα χώρου. Πρέπει να βρεθεί λύση για όσα υπάρχουν κάτω από το έδαφος. Αποχέτευση, όμβρυα, δίκτυα επικοινωνιών, ύδρευση, φυσικό αέριο. Σκεφτείτε ότι εκεί θα μπουν και υπόγειοι κάδοι ανακύκλωσης… Μιλάμε δηλαδή για «κόκκινο» σημείο, το οποίο δεν ξέρουμε πόσο σύντομα μπορεί να παραδοθεί. Αντίστοιχα δίκτυα υπάρχουν και από την άλλη πλευρά του δρόμου, από εκεί δηλαδή που θα περάσει το Τραμ και τα οποία πρέπει άμεσα να μεταφερθούν. Συζητήσεις επί συζητήσεων… Κατά τους υπευθύνους, όλα έχουν συμφωνηθεί. Ακόμη όμως και αν ολοκληρωθούν οι εργασίες και«ανοίξει» η δεξιά λωρίδα (όπως προβλέπει η μελέτη) σκεφτείτε ότι εκεί υπάρχει αντίθετη ροή αυτοκινήτων, αυτά δηλαδή που μπαίνουν Πειραιά και στρίβουν στην οδό Βενιζέλου και αυτά που φεύγουν εκτός πόλης. Μεγάλο ερώτημα είναι τι θα γίνει με τον ανεφοδιασμό των καταστημάτων, την φορτοεκφόρτωση και τα παράνομα παρκαρισμένα οχήματα. Ζητήσαμε την άποψη του αντιδημάρχου οδοποιΐας και τεχνικών έργων του Δήμου Πειραιά κ. Αλέξανδρου Αργουδέλη. Σύμφωνα με όσα μας είπε, ο Δήμος Πειραιά παρακολουθεί με ιδιαίτερο προβληματισμό το συγκεκριμένο θέμα και έχει προβάλει σοβαρές ενστάσεις. «Ξεχνάμε τα διπλοπαρκαρισμένα στο σημείο αυτό. Δεν γίνεται διαφορετικά…», τονίζει ο κ. Αργουδέλης και προσθέτει: «Ζητήσαμε απαντήσεις για το πώς θα γίνεται η φορτοεκφόρτωση για τα καταστήματα. Μας είπαν δυο – τρεις προτάσεις με τις οποίες δεν συμφωνήσαμε. Απαιτήσαμε ειδική πρόβλεψη αφού δεν είχαν συνειδητοποιήσει το μέγεθος του προβλήματος». Από την πλευρά της η εταιρεία «ΘΕΜΕΛΗ» εμφανίζεται καθησυχαστική. «Υπάρχει πρόβλεψη για ειδικές θέσεις φορτοεκφόρτωσης. Να μην ανησυχούν οι επιχειρηματίες», τονίζει χωρίς να δίνει περαιτέρω διευκρινίσεις. Η πρόβλεψη, σύμφωνα με πληροφορίες, περιλαμβάνει εσοχές αλλά και τα λεγόμενα «cross», δηλαδή σημεία όπου η λωρίδα του Τραμ θα «ανοίγει» προσωρινά για κάποια οχήματα. Όλα αυτά βέβαια θα φανούν στην πράξη κατά πόσο είναι εφικτά…

Η αποκάλυψη

Για να δείτε πόσο βιαστικά και επιπόλαια αποφασίστηκε η έλευση του Τραμ από το κέντρο του Πειραιά, οφείλουμε να σας επισημάνουμε ότι η πρώτη μελέτη, αυτή επί δημαρχίας Π.Φασούλα προέβλεπε ότι τα φορτηγά που θα έκαναν τον ανεφοδιασμό των καταστημάτων στη Γρ. Λαμπράκη θα «πατούσαν» πάνω στο πεζοδρόμιο, το οποίο θα κατασκευαζόταν με ειδικά υλικά, ανθεκτικά στο βάρος! Δηλαδή η ίδια η μελέτη προέβλεπε και επικροτούσε το παράνομο παρκάρισμα! Αυτό φυσικά άλλαξε με παρέμβαση της ίδιας της εταιρείας «ΘΕΜΕΛΗ».

Στη μεσαία λωρίδα όλο το βάρος

Αυτά που σας περιγράψαμε παραπάνω θα συμβούν αριστερά και δεξιά της Γρ. Λαμπράκη αλλά και στην αμέσως διπλανή λωρίδα του Τραμ. Άρα, η λογική λέει πως τη μεγαλύτερη κυκλοφοριακή «πίεση» θα την δεχτεί η μεσαία λωρίδα της Γρ. Λαμπράκη. Μια λωρίδα που ουσιαστικά θα επιβαρυνθεί με όλο τον όγκο των οχημάτων που επιθυμούν να βγουν από την πόλη. Συνοψίζουμε λοιπόν για τη Γρ. Λαμπράκη. 4 λωρίδες: Μια του Τραμ, μια των λεωφορείων (και λίγων οχημάτων), μια των έργων και της αντίθετης φοράς και… ουσιαστικά… μια μόνο «ελεύθερη» για έξοδο. Πόσο οδυνηρό θα είναι αυτό;… Απλά… Φανταστείτε το!

Η ΣΤΡΟΦΗ

6AΠάμε τώρα προς Βασ. Γεωργίου. Δείτε τι συμβαίνει σήμερα και σκεφτείτε ένα ολόκληρο Τραμ να στρίβει και να πιάνει το αριστερό μέρος, εκείνο δηλαδή της Πλατείας Κοραή με στάση το «Δημαρχείο». Πάλι δεν θα υπολογίσουμε παράνομα σταθμευμένα οχήματα και ταξιτζήδες. Η επιβάρυνση ωστόσο, με τα σημερινά δεδομένα, θεωρείται δεδομένη αν και ο δρόμος έχει ανοίξει μετά τη μονοδρόμηση. Πληροφορίες αναφέρουν ότι η μελέτη για την Βασ. Γεωργίου δεν έχει οριστικοποιηθεί. Ο Δήμος απαίτησε «ανοίγματα» για θέσεις στάθμευσης και οι συσκέψεις με την «ΘΕΜΕΛΗ» δίνουν και παίρνουν ενώ ανέκυψαν και θέματα ασφάλειας των πεζών τα οποία έφερε στην επιφάνεια η διαπαραταξιακή επιτροπή.

Ο «τερματικός» και η διχάλα

10AΚατευθυνόμενος ο συρμός προς την Αγία Τριάδα θα κάνει τέρμα στην Ακτή Ποσειδώνος, στο ύψος της πρώην Νομαρχίας. Εκεί οι πολίτες «προβληματίζονται» για το πώς θα βρεθεί χώρος. Αφενός διότι απαιτείται μεγάλο μέγεθος σταθμού, διότι οι συρμοί θα πρέπει να κινούνται μπρος – πίσω και αφετέρου διότι η στροφή προς Εθνικής Αντιστάσεως με πορεία προς Πλατεία Ιπποδαμείας, απαιτεί δύσκολο ελιγμό. Τα σχέδια της συγκοινωνιακής μελέτης που «είδε» η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ, διευκρινίζουν κατά ένα ποσοστό το τι θα συμβεί στο συγκεκριμένο σημείο. Στη Βασ . Γεωργίου, στο ύψος του Τινάνειου κήπου, η γραμμή του Τραμ από μια θα γίνεται διπλή διακλαδωτή και θα καταληφθεί χώρος της πλατείας Καραϊσκάκη για να φτιαχτεί ο τερματικός σταθμός. Οι συρμοί θα καταλαμβάνουν κατά προτεραιότητα, είτε τη μία είτε την άλλη θέση και οι οδηγοί θα μεταφέρονται από το πίσω στο μπροστά μέρος για να αναχωρούν προς Εθνικής Αντιστάσεως και Πλατεία Ιπποδαμείας, καταλαμβάνοντας τη δεξιά λωρίδα (πλευρά Αγίας Τριάδας) με ταυτόχρονη κατάργηση του διαχωριστικού διαζώματος. Το ότι ο σταθμός θα μπει μέσα στην πλατεία, δεν θα επηρεάσει τη σημερινή κατάσταση με τις λωρίδες κυκλοφορίες. Έχετε δει όμως τι συμβαίνει σήμερα εκεί με τη ροή των αυτοκινήτων; Το συγκεκριμένο σημείο (πρώην Νομαρχία – Αγία Τριάδα) είναι ένα «κόκκινο» σημείο. Σκεφτείτε ότι ήδη σήμερα «μπουκώνει» από οχήματα που κατευθύνονται προς το λιμάνι από Ακτή Μιαούλη και Χατζηκυριάκειο, αλλά και από οχήματα που αναζητούν διέξοδο από τον Πειραιά μέσω της οδού Εθνικής Αντιστάσεως και που δεν μπορούν να στρίψουν δεξιά προς Βασ. Γεωργίου λόγω της μονοδρόμησης. Βάλτε τώρα και το Τραμ και τα λεωφορεία και τα φανάρια… Σκεφτείτε τι μποτιλιάρισμα θα δημιουργηθεί! Η «ΘΕΜΕΛΗ» βέβαια εξακολουθεί να υποστηρίζει ότι όλα θα γίνουν σωστά, δεν θα υπάρξει κανένα πρόβλημα και ότι, για όποια παρέμβαση, η Αττικό Μετρό έχει εκπονήσει σειρά μελετών με ειδικούς συγκοινωνιολόγους.

ΧΩΡΙΣ ΕΞΟΔΟΥΣ Ο ΠΕΙΡΑΙΑΣ

Εμείς βέβαια εξακολουθούμε να εκφράζουμε τις επιφυλάξεις μας διότι μετά τη Γρ. Λαμπράκη (που σας αναφέραμε) και η Εθν. Αντιστάσεως φαίνεται πως θα «κολλάει» δραματικά. Ουσιαστικά, ο Πειραιάς θα μείνει χωρίς εξόδους και αναρωτιόμαστε αν έχει γίνει καμία πρόβλεψη για το πώς θα αδειάζει το λιμάνι, ιδίως τους θερινούς μήνες. Και οι προβληματισμοί μας συνεχίζονται… Ένα ακόμη σενάριο: Τι θα κάνουν οι οδηγοί για να αποφύγουν τις δυο εξόδους εφιάλτες; Η λογική λέει πως θα μπαίνουν στο λεγόμενο «τετράγωνο του διαβόλου», δηλαδή μέσα στους δρόμους Τσαμαδού, Καραολή Δημητρίου, Βενιζέλου, Ευαγγελιστρίας. Σε αυτό το τετράγωνο, ακυρώστε την Τσαμαδού που τυπικά σήμερα είναι λεωφορειόδρομος (περνούν 10 γραμμές). Την ίδια στιγμή, η Ηρώων Πολυτεχνείου (είσοδος) θα είναι επιβαρυμένη από τον όγκο των οχημάτων που έρχονται από την οδό Μικράς Ασίας, εκεί δηλαδή που σήμερα λόγω των έργων του Τραμ γίνεται… κόλαση. Η Μικράς Ασίας (σ.σ. που και εκεί θα έχουμε Τραμ από τα δεξιά – η αντίθετη φορά του μέσου θα είναι από Σκυλίτση), ήδη σήμερα δέχεται ουρές οχημάτων από Παραλιακή, Φάληρο και Κηφισό με αποτέλεσμα για να μπεις στον Πειραιά σε ώρα αιχμής, να χρειάζεσαι τουλάχιστον μισή ώρα για λίγα μέτρα δρόμου!

ΚΑΝΕΝΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ…

Συμπερασματικά, δεν χρειάζεται να είναι κανείς μάντης, για να προβλέψει την καταστροφή που θα συμβεί στον Πειραιά με την έλευση του Τραμ. Δυστυχώς κανείς από τους υπευθύνους δεν έχει δώσει πειστικές απαντήσεις στους Πειραιώτες. Η Αττικό Μετρό το μόνο που έκανε είναι να εκδώσει ένα χάρτη με τη γενική πορεία του μέσου, χωρίς να διευκρινίζει τις λεπτομέρειες. Τόσο η περιβαλλοντική μελέτη του έργου όσο και η συγκοινωνιακή μελέτη, είναι καλά φυλαγμένες στα συρτάρια των αρμοδίων φορέων και για να τις δει κάποιος πρέπει να είναι εκτός από ειδικός… και ντεντέκτιβ! Ενδεικτικό της «Πειραιω-φοβίας» των υπευθύνων της Αττικό Μετρό είναι ότι σε κάθε σύσκεψη που κλήθηκαν, απέφυγαν να δώσουν στοιχεία για το Τραμ και επικεντρώθηκαν μόνο στο θέμα του Μετρό. Όσο για την ανάδοχο εταιρεία, την «ΘΕΜΕΛΗ», έχει εντολή να προχωρήσει άμεσα τα έργα γεγονός που την έχει φέρει σε κόντρα με εμπλεκόμενες υπηρεσίες του δημοσίου και φορείς. Μάλιστα, πληροφορίες της εφημερίδας μας αναφέρουν ότι ήδη συντελείται νομικός «πόλεμος», ενώ οι συσκέψεις στο χώρο δίπλα από το ΣΕΦ (όπου είναι το «στρατηγείο» της ΘΕΜΕΛΗΣ), είναι άξιες δημοσιογραφικού θαυμασμού για τις εντάσεις τους. Την ημέρα μάλιστα που επισκεφτήκαμε το χώρο εκπρόσωποι της ΔΕΗ έβαζαν το δικό τους «βέτο» στις εργασίες που αφορούσαν στα δίκτυα της επιχείρησης. Οι δι11Aαμάχες αυτές έχουν επίπτωση στον χρονικό ορίζοντα υλοποίησης του έργου. Η «ΘΕΜΕΛΗ» ζήτησε και πέτυχε την παράταση ενός έτους από το αρμόδιο υπουργείο. Η πρόβλεψη στα χαρτιά λέει… για ολοκλήρωση το 2016 αλλά ενδεχομένως να υπάρξουν νέες καθυστερήσεις. Η αλλαγή της δημοτικής Αρχής στον Πειραιά έπαιξε και αυτή το ρόλο της αφού, σύμφωνα με πληροφορίες, έβαλε νέα δεδομένα στο τραπέζι με σκοπό να αποποιηθεί ο Δήμος το ρόλο του απλού παρατηρητή που είχε ως τώρα… Παράλληλα, το ΙΝΚΑ και οι πολίτες του Πειραιά που στρατεύτηκαν κατά της έλευσης του Τραμ στην πόλη, μετά τη νέα παράταση που πήρε η δίκη στο ΣΤΕ (Φεβρουάριος 2015), αναζητούν νέες νομικές φόρμουλες για να εμποδίσουν τα έργα.

 Η μελέτη που έδωσε το «πράσινο φως» για την επέκταση του μέσου

7AΗ μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για την επέκταση του Τραμ στον Πειραιά. Μεταξύ άλλων, αναφέρει την προοπτική επέκτασης του μέσου προς Χατζηκυριάκειο – Πειραϊκή – Κερατσίνι – Πέραμα. Γίνεται λόγος για την τεράστια σημασίας υπογειοποίηση των γραμμών του ΗΣΑΠ από Ν. Φάληρο ως Πειραιά (σ.σ. έργο που δεν προχώρησε). Επιπλέον, αναφέρεται στον κυκλοφοριακό κορεσμό του Πειραιά που θα “επιλύσει”… το Τραμ σε συνδυασμό με τις μονοδρομήσεις που έγιναν στην πόλη ενώ υπογραμμίζει τη ριζική αναβάθμιση της περιοχής μας με ταυτόχρονη άνοδο των αξιών. Η μελέτη προβλέπει ότι δεν θα αυξηθεί η κυκλοφορία των οχημάτων στον Πειραιά ωστόσο θα υπάρχει μεγάλη ζήτηση σε θέσεις πάρκινγκ. Σύμφωνα με τη μελέτη, τα δέντρα που θα κοπούν θα είναι λιγότερα συγκριτικά με όσα θα τοποθετηθούν (αύξηση 18,4%) ενώ υπάρχει ειδική αναφορά σε τεχνικές μείωσης θορύβου με αντιδονητικές μεθόδους. Επίσης, γίνεται λόγος για ενδυνάμωση της «κεντρικότητας» της πόλης. Για την επέκταση του Τραμ στον Πειραιά θα αγοραστούν 18 νέοι συρμοί και ίσως αργότερα άλλοι 7 συρμοί. Τέλος στα αξιοσημείωτα της μελέτης είναι η αναφορά για… «μηδενικό σενάριο μη επέκτασης του μέσου στον Πειραιά» αλλά και το ότι η συγκεκριμένη διαδρομή του Τραμ αποτελεί προϊόν «κοινής συναίνεσης» όλων των εμπλεκόμενων φορέων…

 

ΟΛΑ ΤΑ «ΑΝΟΙΧΤΑ» ΘΕΜΑΤΑ


1) Οι «αντοχές» της γέφυρας στη Γρ. Λαμπράκη
2) Ο κεντρικός αγωγός ύδρευσης του Πειραιά
3) Οι λωρίδες κυκλοφορίας στη Γρ. Λαμπράκη
4) Ο ανεφοδιασμός των καταστημάτων
5) Οι στάσεις των λεωφορείων
6) Τα υπόγεια δίκτυα και οι κάδοι
7) Το τελικό σχέδιο της οδού Β. Γεωργίου
8) Η ασφάλεια των πεζών (διαβάσεις και ΑμΕΑ)
9) Η ροή των οχημάτων
10) Οι θέσεις στάθμευσης
11) Το παράνομο παρκάρισμα
12) Τα ταξί
13) Ο τερματικός σταθμός
14) Η κυκλοφορία στην Ακτή Ποσειδώνος
15) Οι είσοδοι – έξοδοι του Πειραιά
16) Η κατάσταση στους ενδιάμεσους δρόμους
17) Η κίνηση σε ΣΕΦ και Μικράς Ασίας
18) Τα ανταποδοτικά έργα
19) Οι παρεμβάσεις στις μελέτες και ο ρόλος του Δήμου
20) Ο χρόνος ολοκλήρωσης των εργασιών

14a

 


Σχετικά άρθρα

Τελευταια

Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΑΤΤΙΚΗΣ