Εφημερίδα Κοινωνική

Μοχλός ανάπτυξης η ελληνική Ναυτιλία

 Breaking News

Μοχλός ανάπτυξης η ελληνική Ναυτιλία
10 Οκτωβρίου 2014

Την άποψη ότι η ελληνική ναυτιλία αποτελεί μοναδική ιστορία επιτυχίας για την εθνική οικονομία διατύπωσε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, μιλώντας στο συνέδριο του Ιδρύματος «Μαρία Τσάκος», που συνδιοργανώνεται με το forum Capital link.

Οι Έλληνες πλοιοκτήτες σε αντίθεση με άλλους κλάδους είδαν την κρίση ως ευκαιρία και ανανέωσαν τον στόλο τους με νέα υπερσύγχρονα πλοία, φιλικά προς το περιβάλλον και λιγότερο κοστοβόρα, αποδεικνύοντας ότι μπορούν ακόμη και να κυριαρχήσουν σε ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον και υπό δύσκολες συνθήκες της ελληνικής οικονομίας, τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας.

Το συνέδριο είχε ως θέμα τον ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας τον 21ο αιώνα και συμμετείχαν προσκεκλημένοι από τον ναυτιλιακό, τραπεζικό και ερευνητικό τομέα.

«Το ελκυστικό φορολογικό περιβάλλον, η υιοθέτηση παγκόσμιων κανόνων που προστατεύουν την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής και ευρωπαϊκής ναυτιλίας, η ναυτική εκπαίδευση και ο νέος ρόλος των ελληνικών λιμένων είναι κάποια από τα σημεία που οφείλουμε επικεντρωθούμε» τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας.

Ο Yπ. Ανάπτυξης Ν.Δένδιας στην ομιλία του αναφέρθηκε στην ιστορία της ελληνικής ναυτιλίας και στα αναπτυξιακά σχέδια του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας με σκοπό να μετατραπεί η Ελλάδα «σε ένα επιχειρηματικά φιλικό, ανταγωνιστικό και λιγότερο γραφειοκρατικό οικονομικό περιβάλλον», με την ελληνική ναυτιλία βασικό μοχλό ανάπτυξης και περισσότερους Έλληνες στα ελληνικά πλοία.

Ειδικότερα, ο κ. Δένδιας είπε : «Από τις αρχές της δεκαετίας του 80 το επιχειρείν και η ανάληψη επιχειρηματικού ρίσκου στην Ελλάδα απέκτησε αρνητική σημασία, ενώ η ναυτιλιακή δραστηριότητα στοχοποιήθηκε. Υπήρχε μια γενική αντίληψη ότι η ναυτιλία κέρδισε από το ελληνικό κράτος, ενώ η αλήθεια είναι ότι συνέβη το ακριβώς αντίθετο. Η ελληνική ναυτιλία είναι ο μόνος τομέας οικονομικής δραστηριότητας που δεν επηρεάστηκε από οικονομικές ή πολιτικές εξελίξεις στην Ελλάδα. Η ελληνική ναυτιλία δεν φοροδιέφευγε. Είναι αλήθεια ότι ο ναυτιλιακός τομέας έχει αγνοηθεί από κάθε είδους στρατηγικό σχεδιασμό της χώρας μας κατά τα τελευταία 30 χρόνια. Πιστεύουμε ότι η ελληνική ναυτιλία μπορεί να γίνει ξανά βασικός μοχλός ανάπτυξης της χώρας. Η ναυτιλία ανταγωνίζεται σε δύσκολο διεθνές περιβάλλον, και πολύ απλά δεν γίνεται να λειτουργεί σε ένα περιβάλλον αντικινήτρων. Η κυρίαρχη θέση της Ελλάδος στην ναυτιλία μπορεί να συνδυαστεί με την ανάπτυξη ενός ενεργού οικοσυστήματος. Αυτό το οικοσύστημα πρέπει να υποστηριχθεί από ένα σταθερό και φιλικό φορολογικό και νομοθετικό πλαίσιο.

Σχετικές υπηρεσίες που μπορούν να αναπτυχθούν ως μέρος του οικοσυστήματος είναι οι χρηματοοικονομικές υπηρεσίες, ασφαλιστικές υπηρεσίες, νομικές υπηρεσίες, συντήρηση, διαμεσολάβηση και αγοραπωλησίες, και θα μπορούσε να αναπτυχθεί μέχρι και εξειδικευμένος τομέας ναυπηγοεπισκευαστικής και ναυπηγοκατασκευαστικής.

Δημιουργώντας ένα σύγχρονο πλαίσιο εκπαίδευσης για τους νέους της θάλασσας που μπορούν να γίνουν οι αυριανοί καπετάνιοι και το πλήρωμα των μελλοντικών υπερσύγχρονων ελληνικών πλοίων, δημιουργούμε συνθήκες για να αντιμετωπίσουμε την ανεργία. Οι προσπάθειες αυτές πρέπει να στηριχθούν από όλη την ελληνική κοινωνία.»

 


Σχετικά άρθρα

Τελευταια

Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΑΤΤΙΚΗΣ