Εφημερίδα Κοινωνική

Μαρινέλλα – Κώστας Χατζής: Μια συνάντηση για Ρεσιτάλ στο Κατράκειο!

 Breaking News

Μαρινέλλα – Κώστας Χατζής: Μια συνάντηση για Ρεσιτάλ στο Κατράκειο!
06 Σεπτεμβρίου 2014

Από την Σοφία Καραπάτη

Φωτογραφία: Προσωπικό αρχείο Φρέντυ Πυτιλάκη

 

Τη Δευτέρα 8 Σεπτεμβρίου το Κατράκειο Θέατρο της Νίκαιας θα γεμίσει από μελωδίες μοναδικών, αυθεντικών, λαϊκών τραγουδιών. Η Μαρινέλλα και ο Κώστας Χατζής θα μας αποκαλύψουν τα μυστικά της επιτυχίας τους, που δεν είναι άλλα από την αγάπη τους για τη μουσική και την ιστορία μας.

 

Η εμφάνιση που έγραψε ιστορία

Όσοι βρέθηκαν στη μπουάτ «Σκορπιός» την 28η Μαρτίου του 1976 ακόμη το θυμούνται. Το «Ρεσιτάλ» όπως λεγόταν η μουσική παράσταση της Μαρινέλλας και του Κώστα Χατζή ήταν μαγικό. Η συγκίνηση και των δύο καλλιτεχνών ήταν εμφανής επί σκηνής. Το πρόγραμμα μάλιστα ηχογραφήθηκε. Ο «δίσκος της μιας μέρας» όπως τον αποκάλεσαν και τον θυμούνται οι παλιοί έσπασε πολλά ρεκόρ και κυριολεκτικά «έλιωσε» στα πικάπ όλης της Ελλάδας, ενώ η κυκλοφορία του ξεπέρασε τα 500.000 αντίτυπα. Ακόμα και σήμερα θεωρείται ως ένας από τους πιο εμπορικούς αλλά και ποιοτικούς δίσκους όλων των εποχών.

Η βραδιά ξεκινούσε με τον Χατζή και την κιθάρα του. «Θυμάμαι», «Δεν είμ’ εγώ», «Σπουδαίοι άνθρωποι αλλά…», ήταν μερικά από τα τραγούδια που προετοιμάζαν τη γιορτή που θα ακολουθούσε. Τη σκυτάλη έπαιρνε η εκρηκτική Μαρινέλλα με το «Σύνορα η αγάπη δεν γνωρίζει», το «Κι ύστερα», το «Πάρε με μαζί σου τσιγγάνε» και το «Η αγάπη όλα τα υπομένει».

 

Οι κόντρες και οι … μεζέδες

Βέβαια στη συνεργασία τους δεν ήταν όλα ρόδινα. Και όχι μόνο κανείς δεν εγγυόταν την επιτυχία αλλά δεν πίστευε και ότι ταίριαζαν. Και πώς να κολλήσει ο Χατζής των μπουάτ της Πλάκας με τις κοινωνικές του μπαλάντες με τη Μαρινέλλα των μεγάλων κοσμικών κέντρων με τις ελαφρολαϊκές επιτυχίες της; Όσοι τους ξέρουν λένε ότι η αγάπη και ο θαυμασμός που τρέφει ο ένας για τον άλλο είναι εκείνα που τους έφεραν κοντά και θεμελίωσαν τη συνεργασία τους. Και φυσικά η πολύ δουλειά. Οι πρόβες τους ξεκίνησαν τον Οκτώβριο του 1975. Ήταν μια ενότητα πενήντα περίπου τραγουδιών που απαιτούσε επιμονή και πίστη. Οι συναντήσεις τους γίνονταν στο σπίτι της Μαρινέλλας που τότε έμενε στη Βούλα. Τρεις με τέσσερις φορές την εβδομάδα συναντιόντουσαν εκεί και δοκιμάζαν τα τραγούδια τους. Η Μρινέλλα βέβαια συνέχεια παραπονιόταν ότι ο Χατζής έλεγε τα ωραιότερα τραγούδια. Και τότε ο Χατζής της θύμιζε το «Σύνορα η αγάπη δεν γνωρίζει» ή το «Όλος ο κόσμος είσαι εσύ» ή το «Η αγάπη όλα τα υπομένει» και εκείνη ηρεμούσε. Μετά ως συνήθως έφερνε ούζα και μεζέδες και άφηναν τις πρόβες στην άκρη. Ο Φίλιππος Παπαθεοδώρου, ο παραγωγός του δίσκου που είχε επιφορτιστεί και την καλλιτεχνική επιμέλεια του προγράμματος, για πολλά χρόνια θυμόταν τον εφιάλτη εκείνης της ζωντανής ηχογράφησης. Όταν μαζί με τον ηχολήπτη Γιάννη Σμυρναίο ήταν στο βαν και με κομμένη ανάσα και την αδρεναλίνη στο κόκκινο ηχογραφούσαν στίχο στίχο το πρόγραμμα ανησυχώντας μη γίνει το λάθος που θα χαράμιζε μήνες προετοιμασίας.

Αλλά ευτυχώς οι περίτεχνες μπαλάντες και τα δυναμικά ρεφρέν έδεναν αρμονικά και διαδέχονταν το ένα το άλλο σε ένα πρόγραμμα που κυλούσε σαν νεράκι.

 

Το πρώτο «φλερτ»

Η καλλιτεχνική γνωριμία όμως, της Μαρινέλλας και του Κώστα Χατζή άρχισε πολύ νωρίτερα. Από το 1968. Όταν ο Χατζής εμφανιζόταν στην «Καρυάτιδα» και η Μαρινέλλα στην «Παλιά Αθήνα». Η Μαρινέλλα, που μόλις είχε αποδεσμευτεί από τον Στέλιο Καζαντζίδη, στο διάλειμμα του προγράμματός της πήγαινε να παρακολουθήσει κλεφτά στο διπλανό μαγαζί το πρόγραμμα του Χατζή. Ένιωθαν και οι δύο πως τους ένωναν πολλά πράγματα και περίμεναν να έρθει η κατάλληλη στιγμή να συνεργαστούν. Την επόμενη χρονιά στο «Στορκ» η Μαρινέλλα άρχισε να συμπεριλαμβάνει στο πρόγραμμά της τραγούδια του Χατζή και από το 1976 ουσιαστικά τον επέβαλε με το «Ρεσιτάλ». Και αυτό ο Χατζής δεν το ξέχασε. Ακόμα το θυμάται και το λέει μέχρι σήμερα. «Μας ενώνει μεγάλη φιλία», παραδέχεται ο Χατζής. «Στις πρόβες τραγουδάμε και κλαίμε», αποκαλύπτει η Μαρινέλλα.

 

Δυο συναντήσεις που άφησαν εποχή

Το καλλιτεχνικό πάντρεμα είχε άλλες δύο σημαντικές συνεργασίες. Η μουσική τους τριλογία ολοκληρώθηκε με το «Ταμ Ταμ» και τη «Συνάντηση». Το πρώτο το 1980 ξανά στο «Σκορπιό» στην Πλάκα. Αυτή τη φορά δεν υπήρχαν δικαιολογίες για όσους δεν τους είδαν. Δώθηκαν αρκετές παραστάσεις, ενώ η καλλιτεχνική τους συνύπαρξη εκτός από τον ενθουσιασμό της πρώτης φοράς είχε ωριμότητα και σε μεγαλύτερο βαθμό τη θεατρική ατμόσφαιρα που έτσι και αλλιώς πάντα συνοδεύει τη Μαρινέλλα.

Το 1986 έδωσαν ραντεβού στο στούντιο. Αυτή τη φορά είχαν αποφασίσει πρώτα να κυκλοφορήσει ο δίσκος, η «Συνάντηση» και μετά να παρουσιάσουν τα τραγούδια του μπροστά στο κοινό. Και πράγματι, το ένστικτό τους ήταν και αυτή τη φορά αλάθητο.

Τα τραγούδια τους επισφράγισαν την επιτυχημένη καλλιτεχνική τους συνεύρεση. Και αποθεώθηκαν από πλήθος κόσμου στις συναυλίες τους στην Αμερική, τον Καναδά και την Κύπρο που έδωσαν το αμέσως επόμενο διάστημα.

 

Η επανένωση

Τα χρόνια που ακολούθησαν χαίρονταν με τις αναμνήσεις των όμορφων συναυλιών.

Ώσπου τον περασμένο χειμώνα αποφάσισαν με τη σκηνοθετική υπογραφή του Σταμάτη Φασουλή να παρουσιάσουν στο Παλλάς και στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης αλλά και σε μια μεγάλη καλοκαιρινή περιοδεία ένα πρόγραμμα γεμάτο μνήμες και συγκινήσεις. Που συνεχίζεται μέχρι σήμερα θυμίζοντάς μας τις «άγιες» εκείνες μέρες του λαϊκού τραγουδιού που σου μιλούσε κατευθείαν στην ψυχή.

 


Σχετικά άρθρα

Τελευταια

Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΑΤΤΙΚΗΣ