Εφημερίδα Κοινωνική

«Ναι» στην επένδυση της Cosco στον Πειραιά

 Breaking News

«Ναι» στην επένδυση της Cosco στον Πειραιά
24 Ιουλίου 2014

«Πράσινο φως» άναψε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην Ελλάδα για τη νέα επένδυση της Cosco στον Πειραιά. Ειδικότερα, η Επιτροπή Ανταγωνισμού και η Επιτροπή Εσωτερικού Ελέγχου της Κομισιόν ενέκριναν τον φιλικό διακανονισμό μεταξύ της θυγατρικής της Cosco και της ΟΛΠ ΑΕ. Πρόκειται για τη συμφωνία της ΣΕΠ ΑΕ με τον ΟΛΠ, με την οποία δρομολογείται επένδυση, επιπλέον 230 εκατομμυρίων ευρώ. Η επένδυση αυτή θα έχει μεγάλα οφέλη για την Ελλάδα, καθώς διπλασιάζει όχι μόνο το ύψος της επένδυσης, αλλά και τις θέσεις εργασίας, δημιουργώντας άμεσα 700 νέες και άλλες περίπου 1.500 έμμεσα.

Οι ενστάσεις

Υπενθυμίζεται πως η Κομισιόν από το καλοκαίρι του 2013 είχε σοβαρές αντιρρήσεις για σημεία της νέας σύμβασης, μέσω της οποίας ο Πειραιάς καθίσταται λιμάνι-κόμβος εξυπηρέτησης και πλοίων νέας γενιάς και η δυναμικότητά του αυξάνεται από 3.700.000 σε 6.200.000 κοντέινερ.

Με τα αρμόδια ευρωπαϊκά όργανα να αμφισβητούν ότι ο φιλικός διακανονισμός ΟΛΠ – Cosco δεν συνιστά κρατική ενίσχυση, έβαζαν μπλόκο στη διαδικασία επικύρωσης της συμφωνίας του ΟΛΠ με την κινεζική εταιρεία.

Οι απαντήσεις, όμως, της ελληνικής πλευράς και οι συνεχείς διαβουλεύσεις το προηγούμενο διάστημα με τους κοινοτικούς αξιωματούχους φαίνεται πως έπεισαν τελικά την Κομισιόν, όπως αναφέρει το Έθνος, ότι η επέκταση της σύμβασης είναι μία συμφωνία που υπαγορεύεται από την πρώτη σύναψη του 2008 και ότι σε καμία περίπτωση η συμφωνία αυτή δεν μειώνει την αξία του ΟΛΠ εν όψει της ιδιωτικοποίησης.

 Ξεπερνά το 1 δισ. ευρώ η αξία της νέας σύμβασης

Μεταξύ 860 εκατ. ευρώ και 1,084 δισ. ευρώ σε παρούσα αξία αποτιμάται η νέα σύμβαση του φιλικού διακανονισμού του ΟΛΠ με την Cosco, αναφέρει η Ημερησία.

Για να γίνει αντιληπτό το όφελος, σήμερα η καθαρή παρούσα αξία της τρέχουσας σύμβασης μεταξύ των δύο πλευρών ανέρχεται στα 600 εκατ. ευρώ.

Τα νούμερα που προέρχονται από αποτίμηση των οίκων Ernst &Young και PWC, περιλαμβάνονται στην πρόσφατη αλληλογραφία της ελληνικής πλευράς με τις γενικές διευθύνσεις της Κομισιόν, που έπειτα από ένα σχεδόν χρόνο, και αλλεπάλληλες παρεμβάσεις του υπουργού Ναυτιλίας Μ. Βαρβιτσιώτη, άνοιξε προχθές το δρόμο για την έγκριση του φιλικού διακανονισμού.

Τα 860 εκατ. ευρώ έχουν υπολογιστεί με βάση το «απαισιόδοξο σενάριο». Δηλαδή ότι η εμπορευματική κίνηση στο λιμάνι του Πειραιά θα κινηθεί στη διάρκεια της 30ετούς σύμβασης σε χαμηλά και μεσαία επίπεδα καθώς στην Αν. Μεσόγειο θα δημιουργηθούν νέα ανταγωνιστικά terminals, κ.οκ.

Τρικυμία στο ΤΑΙΠΕΔ

Προβλήματα ωστόσο, φαίνεται να έχει προκαλέσει η είδηση στο ΤΑΙΠΕΔ, αφού όπως αναφέρει η Εφημερίδα των Συντακτών, θεωρεί ότι η κινέζικη εταιρεία θα αποκτήσει κυριαρχικό ρόλο στο λιμάνι και αυτό μπορεί να τινάξει τον εν εξελίξει διαγωνισμό στον «αέρα». Μάλιστα, το ΤΑΙΠΕΔ θέτει ευθέως θέμα νομιμότητας του «φιλικού διακανονισμού» ενώ έγινε γνωστή και η παραίτηση από το Δ.Σ. του ΟΛΠ της εκπροσώπου του Ταμείου κ. Ελισ. Αργυροπούλου, όπως αναφέρει το ίδιο δημοσίευμα.

 


Σχετικά άρθρα

Τελευταια

Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΑΤΤΙΚΗΣ