Εφημερίδα Κοινωνική

ΒΑΣΙΛΗΣ ΜΠΡΟΛΙΑΣ

 Breaking News

ΒΑΣΙΛΗΣ ΜΠΡΟΛΙΑΣ
10 Ιουνίου 2014

Χρειάζεται οργανωμένο σχέδιο και συνεργασία για να βγει ο Πειραιάς μπροστά

Ένα από τα πρόσωπα που ξέρουν πολύ καλά τον Πειραιά και κυρίως τον τρόπο με τον οποίο κινείται η αγορά του, είναι ο πολύ γνωστός επιχειρηματίας Βασίλης Μπρόλιας. Βρίσκεται στην καρδιά της αγοράς, αφού «βάζει» στο σπίτι μας τα πιο απαραίτητα πράγματα ενός νοικοκυριού, τα είδη καθημερινής κατανάλωσης, ενώ σίγουρα μπορεί να αφουγκραστεί τον κόσμο μιας και συναναστρέφεται καθημερινά με 2000 άτομα. Βρεθήκαμε μαζί του, για να μας πει για τον τρόπο που κινείται πλέον η αγορά και για να μάθουμε πως βιώνει το εμπόριο το «φαινόμενο» εκλογές.

Πως είδατε την αγορά την περίοδο των εκλογών;

Οι εκλογές σίγουρα είναι το ύψιστο αγαθό της δημοκρατίας μας. Πρόσφατα για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα ακούγαμε χιλιάδες θέσεις, απόψεις, και λόγους ομιλίες κλπ και φτάσαμε στο παρόν. Όλο αυτό το πακέτο, το πριν και η διάρκεια των εκλογών, μοιάζει με μία εικονική πραγματικότητα. Κάποιοι προσπαθούν απλά να προβληθούν και άλλοι θέλουν πραγματικά να βοηθήσουν, πέρασε όμως και ήρθαμε στο σήμερα, την καθημερινότητά μας. Πρέπει να γυρίσουμε στην πραγματικότητα, να σηκώσουμε τα μανίκια, να συνεννοηθούμε να συνεργαστούμε και να δουλέψουμε.

Πιστεύετε ότι κάποιοι ασχολούνται με τα κοινά για να αποκτήσουν αναγνωρισιμότητα;

Από την εμπειρία που έχω, από την βαθμίδα της αυτοδιοίκησης μέχρι και την κεντρική πολιτική σκηνή η υποψηφιότητα πρώτα δίνει την ατομική προβολή, αλλά σίγουρα υπάρχει τι αίσθημα της προσφοράς στα κοινά.

Σας έχουν πλησιάσει ποτέ να συμμετάσχετε σε κάποιο ψηφοδέλτιο;

Αρκετές φορές. Αλλά προτίμησα να επικεντρωθώ στη δουλειά μου. Προτάσεις μου έχουν γίνει και για την κεντρική πολιτική αλλά και την τοπική αυτοδιοίκηση αλλά πιστεύω πως ο καθένας πρέπει να προβάλλεται μέσα από τη δουλειά του. Γιατί αυτή η προβολή είναι η πιο υγιής, αυτή που θα μείνει και θα σε ακολουθεί για πάντα. Για αυτό θα έχετε παρατηρήσει πως διακεκριμένοι γιατροί, δικηγόροι κ.λπ. δεν ανακατεύονται με την πολιτική. Μιλούν μέσα από τη δουλειά τους.

 Πως βλέπετε τον Πειραιά μετεκλογικά;

Θέλουμε πράγματα συγκεκριμένα. Μπορεί να ακούγονται κλισέ αλλά αυτά είναι η καθημερινή ανάγκη του κάθε πολίτη. Αυτά είναι η καθαριότητα, οι αναπλάσεις, τα μικροέργα. Για μένα αυτό που χρειάζεται περισσότερο η πόλη μας είναι, όχι ότι δεν υπήρχε, αλλά το θέλουμε σε μεγαλύτερο βαθμό μία δημοτική αρχή πιο φιλική στο δημότη αλλά και στις επιχειρήσεις. Η τοπική αρχή πρέπει και να είναι αλλά κυρίως και να φαίνεται πολύ κοντά στους δημότες και τις επιχειρήσεις.

Πως ακριβώς το εννοείτε αυτό;

Ο δήμος κατά κάποιο τρόπο και στα καταστήματα και στους κοινόχρηστους χώρους είναι τόσο η εποπτική αρχή αλλά και η εκτελεστική. Οι δύο αυτές ιδιότητες κάνουν μία υπηρεσία από πολύ πιεστική μέχρι πολύ χαλαρή, πάντα στα πλαίσια της νομιμότητας βέβαια. Αυτό που θέλουμε εμείς είναι η δημοτική αρχή να είναι πιο φιλική με τις επιχειρήσεις. Όχι έξω από τη νομιμότητα, το τονίζω, αλλά πιο χαλαρή. Να είναι πιο κοντά με λίγα λόγια στους πολίτες και στην τοπική κοινωνία και αγορά.

Πρόσφατα, η νέα Περιφερειάρχης κα Δούρου είπε πως μεγάλο μέρος του νέου ΕΣΠΑ θα δοθεί στη στήριξη της νέας επιχειρηματικότητας. Σαν άνθρωπος της αγοράς πως το κρίνετε;

Ακούγεται πολύ θετικό. Πρέπει να βοηθηθούν οι επιχειρήσεις. Βοηθώντας τις επιχειρήσεις, βοηθάμε και τα δημόσια έσοδα και γενικά τον κύκλο της οικονομίας. Μακάρι να διοχετευθεί χρήμα στην αγορά.

Σε μία από τις προεκλογικές εξαγγελίες του νεοεκλεγμένου Δημάρχου, περιλαμβάνεται και ένα σχέδιο που θα φέρει χιλιάδες θέσεις εργασίας στον Πειραιά. Πόσο εφικτό είναι κάτι τέτοιο, κατά τη γνώμη σας;

Σαν σχέδιο, σαν μελέτη, σαν όραμα είναι κάτι πολύ καλό. Εξαγγελία αισιόδοξη που την επικροτούμε όλοι. Από κει και πέρα, το κατά πόσο εφικτό είναι έχει να κάνει με την ομάδα που το σχεδίασε σαν πρόγραμμα. Σίγουρα για να το λένε, υπάρχει ένα οργανωμένο σχέδιο. Εμείς σαν επιχειρήσεις, πρέπει να είμαστε στο πλευρό της κάθε δημοτικής αρχής, όπως και όλοι οι πολίτες. Πρέπει να συνεργαστούμε γιατί μέσα από τη συνεργασία μπορεί να βοηθηθούμε όλοι μας. Αναφορικά με τις θέσεις εργασίας τώρα. Σίγουρα μπορούν να έρθουν στον Πειραιά. Μην ξεχνάτε ότι ο Πειραιάς είναι το μεγαλύτερο κέντρο της ναυτιλίας και της επιχειρηματικότητας. Αν συνεργαστούμε όλοι, πραγματικά, χωρίς καιροσκοπισμούς και χωρίς να κοιτάμε τη θέση και την προβολή μας μπορούμε να κάνουμε τον Πειραιά πρότυπο.

Είστε στην πρώτη γραμμή της κατανάλωσης και μπορείτε να βλέπετε την πραγματικότητα και τη συμπεριφορά του καταναλωτή. Την ανάπτυξη που ευαγγελίζεται το κυβερνητικό επιτελείο την έχετε δει;

Η πραγματικότητα λέει ότι ο καταναλωτής είναι πολύ συγκρατημένος, πολύ αδύναμος. Η μεγάλη κάμψη στην αγορά άρχισε στα μέσα του 2012. Το χειρότερο έτος ήταν το 2013, ενώ μέχρι τώρα δεν έχουμε δει καμία αλλαγή. Ανάκαμψη δεν έχουμε δει τουλάχιστον στη σχέση επιχείρησης – καταναλωτή. Ο κόσμος πλέον δεν μπορεί να αγοράσει και αν το κάνει, παίρνει πολύ μικρές ποσότητες, μόνο τα απαραίτητα, αυτά που θα καταναλώσει σε λίγες ημέρες.

Υπάρχει, για να καταλάβετε, μία σχέση τζίρου -επισκεψιμότητας. Η επισκεψιμότητα έχει αυξηθεί, αλλά ο τζίρος έχει πέσει. Πως μεταφράζεται αυτό; Ότι ο κόσμος διαθέτει λιγότερα χρήματα ή αγοράζει πιο φθηνά προϊόντα. Αυτή είναι η φωτογραφία της καθημερινότητας. Περάσαμε ένα τρίμηνο με την προσμονή των εκλογών. Φοβόμασταν τι θα γίνει με τα αποτελέσματα των εκλογών, γιατί περάσαμε ένα πολύ δύσκολο 2012, αν που είχαμε για ένα δίμηνο, εκείνο των εκλογών την αμφιβολία θα είμαστε μέσα στο ευρώ, έξω από το ευρώ, θα γίνουν άλλες εκλογές θα έχουμε μετά δραχμή; Προσγειωνόμαστε στην πραγματικότητα. Ποια είναι αυτή για τις επιχειρήσεις και τους πολίτες; Μας περιμένει ένα δίμηνο καυτό που εκτός από τους καύσωνες λόγω καλοκαιριού μας περιμένει και το δίμηνο της φορολογίας. Εμείς οι έμποροι αυτό το διάστημα τρέμουμε γιατί από την πίτα που λέγεται ελληνικό πορτοφόλι παίρνει πρώτα το κράτος και ότι απομείνει το μοιραζόμαστε εμείς. Από κει και πέρα τι μπορείς να προσμένεις;

 Τα δεκαήμερα προσφορών και την κυριακάτικη λειτουργία των μαγαζιών πως τα κρίνετε;

Οι Κυριακές εκτός από την τελευταία Κυριακή του χρόνου που ανοίγουμε τα μαγαζιά μας ,που τότε πραγματικά έχουμε δουλειά, είναι μέρες περιπάτου, ματιάς, καφέ . Αναφορικά τώρα με τις υπόλοιπες Κυριακές που ανοίγουμε τα μαγαζιά μας από θέμα τζίρου βγάζουμε περίπου το 20% μιας μέτριας μέρας. Που δεν αξίζει τον κόπο να λειτουργήσεις την επιχείρηση. Μπαίνεις μέσα με άλλα λόγια. Πρόκειται για μια αποτυχία και αυτό προκύπτει από τη κίνηση που έχεις εκείνη τη μέρα. Γιατί να έρθει κανείς να ψωνίσει την Κυριακή από τη στιγμή που ο καταναλωτής ξέρει τι προσφέρει η κάθε επιχείρηση; Μπορεί να ακούγεται κοινότυπο αλλά ο καταναλωτής δεν έχει ανάγκη από χρόνο αλλά από χρήμα.

Αναφορικά με το δεκαήμερο, καλό είναι να εφαρμόζεται κοντά σε περιόδους πληρωμών και συντάξεων γιατί ουσιαστικά τότε κινείται η αγορά. Αν το δεκαήμερο είναι στα μέσα του μήνα δεν έχει αποτέλεσμα.

Πρόσφατα ελλιμενίστηκε στον Πειραιά το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο στον κόσμο και αναμένονται και άλλες τέτοιες αφίξεις. Ο τουρισμός γενικά βοηθάει την κίνηση στα καταστήματα του Πειραιά;

Η αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχουν οι υποδομές και οι συνθήκες για να μείνουν όλοι αυτοί οι τουρίστες και αυτό μας πειράζει. Είμαστε ο διάδρομος για την Αθήνα. Πρέπει να συνεργαστούμε όλοι για να μείνει έστω και κάποιες ώρες ο τουρίστας στην πόλη. Χρειάζεται πλάνο και σχεδιασμός για να μείνει ο τουρίστας στην πόλη. Σε όποιο πλάνο μπει κάτι τέτοιο εμείς σίγουρα θα είμαστε δίπλα σε μια τέτοια προσπάθεια.

 

 

 

 

 


 



Σχετικά άρθρα

Τελευταια

Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΑΤΤΙΚΗΣ