Εφημερίδα Κοινωνική

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ… ανάκαμψης: Τα λουκέτα, οι απολύσεις και οι επιχειρηματίες που δεν εγκαταλείπουν την προσπάθεια

 Breaking News

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ… ανάκαμψης: Τα λουκέτα, οι απολύσεις και οι επιχειρηματίες που δεν εγκαταλείπουν την προσπάθεια
25 Ιουνίου 2014

Η επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα παλεύει με νύχια και με δόντια. Πολλές επιχειρήσεις όλο αυτό το διάστημα της δοκιμασίας έδειξαν χαρακτήρα και αξιοθαύμαστη αντοχή. Άλλες πάλι όχι, αφήνοντας στο δρόμο εκατοντάδες εργαζομένους. Γεγονός είναι ότι η παρουσία δυναμικών επιχειρήσεων είναι ένα από τα «κλειδιά» για την έξοδο της χώρας μας από την κρίση. Είναι αναγκαίο να διασφαλιστούν πόροι και να περάσει ρευστότητα στην πραγματική οικονομία που θα επιτρέψει την οικονομική ανάκαμψη των ελληνικών επιχειρήσεων. Κάποιοι επιχειρηματίες εγκατέλειψαν την προσπάθεια. Άλλοι έμαθαν από τα λάθη των προηγούμενων ετών και συνεχίζουν… Σε αυτό το mini αφιέρωμα της ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ, παρουσιάζουμε ενδεικτικές περιπτώσεις.

KLEINO

 Οι εταιρείες «μεγαθήρια» που πτώχευσαν λόγω κρίσης

Εκτός από τις χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις που έκλεισαν, «λουκέτο» έβαλαν πολλές μεγάλες βιομηχανίες. Συγκεκριμένα:

Η αρτοβιομηχανία Κατσέλης, η οποία το 2007 μετονομάστηκε σε Nutriart όταν εξαγοράσθηκε από τον όμιλο Γ. Δαυίδ, πτώχευσε το 2013 παρά τις επανειλημμένες προσπάθειες της ιδιοκτησίας και των τραπεζών να βρεθεί μία λύση. Η διοίκηση απέδωσε το τέλος της εταιρείας στην ύφεση και στις τεράστιες καθυστερήσεις από πλευράς των πιστωτριών τραπεζών να ρυθμίσουν τα δάνεια της επιχείρησης.

Η Ατλάντικ, η πέμπτη μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ της χώρας, πριν κλείσει βυθίστηκε υπό το βάρος των δανειακών υποχρεώσεων, οδηγώντας στην ανεργία πάνω από 3.000 εργαζόμενους και προκαλώντας ζημίες σε 1.500 και πλέον προμηθευτές. Καθοριστικής σημασίας ήταν και η κόντρα ανάμεσα στους βασικούς μετόχους, την οικογένεια Αποστόλου και την οικογένεια Λαουτάρη, στη διάρκεια της οποίας εκτοξεύθηκαν εκατέρωθεν σκληρές κατηγορίες. Μάλιστα, η διαμάχη των δύο πλευρών έφθασε μέχρι το ελληνικό Κοινοβούλιο.

Εν μια νυκτί έγινε γνωστό στους 890 εργαζόμενους του ομίλου Χατζηιωάννου ότι κλείνει η θυγατρική-αλυσίδα Sprider Stores. Από τότε μέχρι σήμερα οι εργαζόμενοι προσπαθούν να λάβουν τις αποζημιώσεις τους για να τους καταβληθεί το επίδομα ανεργίας. Τα οικονομικά ανοίγματα των αδελφών Χατζηιωάννου σε συνδυασμό με τον υψηλό δανεισμό ήταν το εκρηκτικό μείγμα που προκάλεσε την πτώχευση του ομίλου.

Τον Απρίλιο του 2013 κατατέθηκε αίτηση πτώχευσης για την καπνοβιομηχανία Γεωργιάδης, μία από τις πιο ιστορικές επιχειρήσεις της χώρας. Τα οικονομικά προβλήματα της εταιρείας σε συνδυασμό με την κατάρρευση των πωλήσεων λόγω της αύξησης του λαθρεμπορίου δεν άφησαν πολλά περιθώρια για να αποφύγει η εταιρεία το πικρό ποτήρι της χρεοκοπίας. Το σήμα κατατεθέν της «Γεωργιάδης» ήταν η περίφημη σειρά «22», η οποία είχε πιστούς λάτρεις. Παράλληλα παρήγαγε αρκετά από τα σήματα της σειράς Rothmans, κατόπιν αδείας που έλαβε από την αγγλική Rothmans of Pall Mall.

Έκτοτε, στην πικρή λίστα των βιομηχανιών, που έκλεισαν λόγω κρίσης, προστέθηκαν η Neoset, η Alex Pak, ο Fokas και πρόσφατα η Shelman και η Χ.Κ. Τεγόπουλος.

 Οι τρεις πολυεθνικές που ετοιμάζουν μεγάλες επενδύσεις

Στην πρώτη γραμμή, όπως σημειώνει ο ισότοπος imerisia.gr, βρίσκονται κυρίως οι πολυεθνικές που δραστηριοποιούνται στον χώρο των καταναλωτικών αγαθών, όπως η ΑΒ Βασιλόπουλος του βελγικού ομίλου της Delhaize, η οποία δρομολογεί επενδύσεις ύψους 75 εκατ. ευρώ μέσα στο 2014 για τη δημιουργία 32 νέων καταστημάτων, αλλά και η Bic Βιολέξ της γαλλικής Bic, η οποία θα διαθέσει 32 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση των γραμμών παραγωγής ξυριστικών. Τέλος, και η Αθηναϊκή Ζυθοποιία (Heineken), έχει σε εξέλιξη επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 19 εκατ. ευρώ για την προμήθεια νέου εξοπλισμού και τη δημιουργία νέων προϊόντων που ανταποκρίνονται στις συγχρονες ανάγκες των καταναλωτών.

ΚΑΝΕΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑ με την Airfasttickets

λέει ο διευθύνων σύμβουλος, Νίκος Κοκλώνης

Σε καθεστώς απαγόρευσης πώλησης εισιτηρίων ακούστηκε ότι τέθηκε το βρετανικό παράρτημα του διαδικτυακού ταξιδιωτικού γραφείου της Airfasttickets λόγω οφειλών που διαμορφώνονται σε περίπου 45 εκατομμύρια ευρώ, όπως επισημαίνεται στην επιστολή που απέστειλε η ΙΑΤΑ στις αεροπορικές εταιρείες, σύμφωνα με δημοσιεύματα του ξένου τύπου. Υπάρχει κίνδυνος όμως για την εταιρεία; Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Airfasttickets, Νίκος Κοκλώνης, δήλωσε: «Τα ταμειακά διαθέσιμα της Airfasttickets υπερβαίνουν κατά πολύ τις συνολικές οφειλές της εταιρείας. H Airfasttickets, με κέντρο την Ελλάδα, είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη επιχείρηση στη χώρα και στον υπόλοιπο κόσμο, στον Κλάδο της διακίνησης επιβατών. Η ποιότητα των υπηρεσιών μας, σε συνδυασμό με τις χαμηλές μας τιμές, έχουν οδηγήσει την εταιρεία μας στην τιμητική θέση Νο. 3 σε όλη την Ευρώπη. Είναι πάγια θέση και πεποίθησή μας ότι στους καταναλωτές αξίζουν φθηνές και ποιοτικές διακοπές. Αυτό πράτταμε. Αυτό πράττουμε. Αυτό θα πράττουμε. Η οικονομική μας ευρωστία είναι αδιαμφισβήτητη. Ευχαριστούμε τα εκατομμύρια των πελατών μας για την εμπιστοσύνη τους και δεσμευόμαστε για περαιτέρω καινοτόμες υπηρεσίες στο άμεσο μέλλον».

H Lenovo και το λιμάνι του Πειραιά

Τη θετική πορεία της Lenovo στην Ελλάδα και διεθνώς καθώς και το πλάνο ανάπτυξης που έχει θέσει για το μέλλον αναλύει στο businessnews.gr ο Γενικός Διευθυντής της Lenovo για την Ελλάδα και την Κύπρο, Μιχάλης Οικονομάκης. Αναφέρεται στην είσοδο των smartphones της Lenovo στην ελληνική αγορά μέσα στο 2014, ενώ στέκεται και στην αξιοποίηση του λιμανιού του Πειραιά. “Ήδη χρησιμοποιούμε το λιμάνι του Πειραιά με direct ship container loads (FCL – Full Container Loads) και αυτό αποτελεί και το μεγαλύτερο ποσοστό των εισαγωγών μας στη χώρα μέσω συγκεκριμένων carriers. Ολοένα και περισσότερες εισαγωγές γίνονται με αυτόν τον τρόπο λόγω της σημαντικής μείωσης του μεταφορικού κόστους αλλά και του χρόνου μεταφοράς των προϊόντων. Προγραμματίζουμε να συνεχίσουμε προς αυτή την κατεύθυνση, η οποία βελτιστοποιεί τόσο το κόστος όσο και τους χρόνους” δηλώνει.

Και οι μικρές επιχειρήσεις;

Αυτές αποτελούν την ραχοκοκαλιά της οικονομίας! Είναι οι επιχειρήσεις της «γειτονιάς» που συμβάλουν στην τοπική ανάπτυξη και όλοι πρέπει να στηρίζουμε. Δυστυχώς, η κρίση που διέρχεται σήμερα η ελληνική οικονομία δεν αφήνει φυσικά ανεπηρέαστες αυτές τις επιχειρήσεις. Ιδιαίτερα οι μικρομεσαίες είναι πιο ευάλωτες, λόγω της μικρής κεφαλαιακής τους επάρκειας, της δυσκολίας στη χρηματοδότηση, το μικρό μερίδιο αγοράς, των ανεπαρκών δικτύων διανομής και εξαγωγών, της έλλειψης κεφαλαίων για διαφήμιση, κ.ά. Ακόμα όμως και στην οικονομική κρίση υπάρχουν ευκαιρίες και στρατηγικές τις οποίες οι επιχειρήσεις μπορούν να εκμεταλλευτούν και να επιβιώσουν ή ακόμα και να αναπτυχθούν. Η λέξη-κλειδί για την επιβίωση σε καιρό κρίσης είναι η ανταγωνιστικότητα με όποιους τρόπους μπορεί αυτή να επιτευχθεί (νέες τεχνολογίες, μάρκετινγκ, καινοτομία, διαφήμιση κτλ). Να σημειωθεί πως στην Ελλάδα το 43% των μεσαίων επιχειρήσεων, το 53% των μικρών και το 59% των πολύ μικρών χαρακτηρίζουν την έλλειψη πρόσβασης σε χρηματοδότηση ως σοβαρό πρόβλημα.

 

 

 


Σχετικά άρθρα

Τελευταια

Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΑΤΤΙΚΗΣ