Εφημερίδα Κοινωνική

Mεγάλα θέματα αναδείχθηκαν στη συζήτηση με την διοίκηση της Αττικό Μετρό ΑΕ

 Breaking News

Mεγάλα θέματα αναδείχθηκαν στη συζήτηση με την διοίκηση της Αττικό Μετρό ΑΕ
01 Απριλίου 2014

Ο υποψήφιος δήμαρχος Πειραιά Θοδωρής Δρίτσας μετά από την πολύωρη συνάντηση, που είχε την Παρασκευή, με την διοίκηση της Αττικό Μετρό ΑΕ προχώρησε, σήμερα, σε αναλυτική ενημέρωση για τα έργα υποδομών, που θα γίνουν (ή δεν θα γίνουν) στην πόλη και για τα οποία υπήρξε διεξοδική συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων.

Στη συνάντηση συμμετείχαν ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της «Αττικό Μετρό» ΑΕ, κ. Χρ. Τσίτουρας ανώτατα στελέχη της εταιρείας και οι τεχνικοί σύμβουλοι του «Λιμανιού της Αγωνίας», μηχανικοί – πολεοδόμοι Κώστας Κυμπιζής και Νίκος Μπελαβίλας.

Ο Θοδωρής Δρίτσας σε δηλώσεις του ευχαρίστησε τον Πρόεδρο και τα στελέχη της «Αττικό Μετρό» για τη θερμή υποδοχή, την εκτενή ενημέρωση και την ανταλλαγή απόψεων. Στη συνέχεια ανέδειξε τα 11 μεγάλα θέματα, που καταγράφηκαν στην διάρκεια της ενδιαφέρουσας συζήτησης:

«Διαπιστώσαμε ότι το έργο της υπογειοποίησης των γραμμών του ΗΣΑΠ από τη Μυρτιδιώτισα έως την Αλιπέδου και μαζί με αυτό ο σημαντικός σταθμός Καμίνια-Κεράνη δεν θα πραγματοποιηθεί». Καταργήθηκε με την εξής απόφαση:

Διάλυση της σύμβασης: «Προμελέτη, Οριστική μελέτη και Τεύχη Δημοπράτησης για την υπογειοποίηση των γραμμών της ΗΣΑΠ ΑΕ από το στ. ΠΕΙΡΑΙΑ έως το στ. ΦΑΛΗΡΟ (Α.Δ. 22/07). Απόφαση ΣΤΑΣΥ1742/ Συνεδρίαση ΔΣ 605/18-9-13.

Αυτό μας επιβεβαιώθηκε από την ανώτατη διοίκηση της Αττικό Μετρό! Διαπιστώσαμε ακόμη ότι παρότι η Αττικό Μετρό επιθυμεί να γίνει το έργο ουδείς το διεκδίκησε σθεναρά εκ μέρους του Δήμου Πειραιά! Και τούτο πέρα από το γεγονός ότι ο απερχόμενος Δήμαρχος επιμένει ότι το έργο θα γίνει και το εξαγγέλει προεκλογικά. Καλώ σε συναγερμό. Πρόκειται για έργο υψίστης σημασίας για τον Πειραιά και τα Καμίνια. Εμείς θα το διεκδικήσουμε αταλάντευτα.

«Διαπιστώσαμε ότι στο σημείο (κηπάριο Ακτής Μιαούλη) εκεί όπου ο Δήμος Πειραιά δηλώνει ότι θα ανακατασκευάσει το ιστορικό «Ρολόι», πρόκειται να κατασκευαστεί ένα από τα μεγάλα κεντρικά φρεάτια εξαερισμού του Μετρό. Γι’ αυτό το Ρολόι δεν μπορεί να κατασκευαστεί σε αυτό το σημείο.

«Μετά από αυτήν την ενημέρωση δύο τινά μπορούμε να υποθέσουμε:

Ή ο Δήμαρχος εξήγγειλε το έργο αγνοώντας την τοπογραφία και τα τεχνικά δεδομένα ή ο Δήμαρχος επιλέγει σχέδιο να χτιστεί το Ρολόι στην καρδιά του ιστορικού και μοναδικού για τον Πειραιά Τινάνειου Κήπου που δημιουργήθηκε την ίδια εποχή με τον Εθνικό Κήπο της Αθήνας πριν από ενάμισυ αιώνα. Άλλη εκδοχή δεν υπάρχει εκτός και αν προτίθεται να επιλέξει την κατασκευή στη μέση της Ακτής Μιαούλη! Και στις δύο περιπτώσεις οι εξαγγελίες είναι στον αέρα και βέβαια όχι μόνο γι΄αυτόν τον λόγο. Όμως ο απερχόμενος Δήμαρχος έχει αναδείξει το «Ρολόϊ» ως ατού στην ακήρυκτη αλλά πολυδάπανη προεκλογική του καμπάνια !

« Η χωροθέτηση του Σταθμού «Μανιάτικα», στο πιο δύσκολο σημείο των Μανιάτικων, γεννά ήδη προβλήματα που πρέπει άμεσα να αντιμετωπιστούν. Απαιτούνται παρεμβάσεις για να μην καταστραφούν επιχειρήσεις που απομονώνονται στην οδό Αιτωλικού, αλλά και για τις μελλοντικές επιπτώσεις στην περιοχή. Ζητήσαμε τη λήψη όσων περισσότερων μέτρων για την ανακούφιση όσων περιοίκων και εμπόρων θίγονται από την εγκατάσταση του εργοταξίου σε έναν τόσο στριμωγμένο αστικό ιστό όπως αυτός της περιοχής του λόφου των Μανιάτικων. Όμως η παρέμβαση πρέπει να είναι δυναμική από τον Δήμο Πειραιά καθώς η έλευση του Μετρό ειδικά σε εκείνο το σημείο θα οδηγήσει, αν αφεθεί στην τύχη, σε μία ασχεδίαστη κατασκευαστική και κυκλοφοριακή έκρηξη».

«Το έργο του Μετρό αλλάζει τη γεωγραφία του Πειραιά. 135.000 νέοι επιβάτες, 45′ για το αεροδρόμιο, ευκολότερη σύνδεση του ιστορικού Πειραιά με παραδοσιακές γειτονιές του, θα αναζωογονήσουν την αγορά και τη σχέση της πόλης με το λιμάνι. Με τις επεκτάσεις του Τραμ προς Πειραϊκή, Χατζηκυριάκειο αυτό ενισχύεται».

«Οι εργασίες στα εργοτάξια του κεντρικού Πειραιά φαίνεται ότι επιτέλους βαίνουν καλώς. Θέσαμε βέβαια ερωτήματα για το κατά πόσον είναι εξασφαλισμένο ότι δεν θα προκύψουν νέες καθυστερήσεις. Πήραμε καθησυχαστικές διαβεβαιώσεις σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα. Επισημάναμε όμως την ανάγκη προστασίας των αρχαιοτήτων. Επιπλέον, ανήσυχοι μάθαμε ότι το ιστορικό μικρό πάρκο του Αγίου Κωνσταντίνου στην όψη του Δημοτικού Θεάτρου δεν θα ανακατασκευαστεί παρά τις αρχικές υποσχέσεις και αποφάσεις (και στο Κοινοβούλιο) και παρότι τα αρχιτεκτονικά του μέλη, έχουν διασωθεί, αριθμηθεί κλπ. Απαιτούμε να γίνει! Ούτε κοστίζει ούτε επιβαρύνει κάτι»

« Διαπιστώσαμε ότι η Αττικό Μετρό ήταν διατεθειμένη, είχε τα κονδύλια και τις δυνατότητες να αναλάβει εκτεταμένες αναπλάσεις στο κέντρο της πόλης κατά μήκος της γραμμής του Μετρό και του Τραμ. Δυστυχώς, όμως, ουδείς από το 2006 έως σήμερα, φρόντισε για αυτό χάνοντας μία σπουδαία δυνατότητα αναμόρφωσης του κέντρου και της εμπορικής ζώνης από τα Μανιάτικα και από τον Σταθμό ΗΣΑΠ έως την Ευαγγελίστρια. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι σε μία ανάλογη περίπτωση η Αττικό Μετρό κατασκευάζει τη μεγάλη ανάπλαση του κέντρου της Αθήνας από το Σύνταγμα έως την Ομόνοια. Συζητήσαμε διεξοδικά τα μελλοντικά έργα που μπορούν να οργανωθούν».

«Η έλευση του Τραμ μπορεί επίσης να έχει πολλές θετικές επιπτώσεις στην πόλη. Υπό προϋποθέσεις όμως που δεν εξασφαλίζονται πλήρως. Ακόμη πιο σημαντική θεωρούμε την επέκταση προς την Πειραϊκή, τα Νοσοκομεία, το Χατζηκυριάκειο, το Κερατσίνι και το Πέραμα. Η Αττικό Μετρό μας παρουσίασε και την πρόσφατη ιδέα επέκτασης κλάδου προς το λιμάνι Κρουαζιέρας. Την βρίσκουμε θετική αλλά ζητήσαμε να αποτελεί δεύτερη προτεραιότητα και επιπλέον να υπάρξει συντονισμός με τον ΟΛΠ»

«Σε σχέση με τις μονοδρομήσεις-οι οποίες συναρτώνται με τα έργα Τραμ-Μετρό, διαπιστώσαμε ότι δεν έχουν προβλεφθεί περιθώρια ουσιαστικών διορθωτικών παρεμβάσεων μεγάλης κλίμακας όπως στο ζήτημα της ασφάλειας των πεζών καθώς αυξήθηκαν οι ταχύτητες των οχημάτων (νέοι σηματοδότες, διαβάσεις), στις εγκάρσιες διασταυρώσεις που αντιμετωπίζουν πλέον προβλήματα (Σκουζέ με Ηρ.Πολυτεχνείου, Κουντουριώτου, Πραξιτέλους με Γεωργίου Α’), στον αποκλεισμό Προφήτη Ηλία, Καστέλλας κ.α. Είμαστε αποφασισμένοι να διεκδικήσουμε νέες διορθωτικές παρεμβάσεις για αυτά τα προβλήματα και διαπιστώσαμε ότι είναι ρεαλιστικές και εφικτές.»

«Θέσαμε το ζήτημα της κοπής δένδρων. Υπήρξε η διαβεβαίωση ότι αφαιρούνται αναγκαστικά 40 περίπου νεραντζιές. Θα γίνει προσπάθεια μεταφύτευσης τους. Δεσμεύτηκαν όμως για τη φύτευση 170 νέων δένδρων κατά μήκος των λεωφόρων της διέλευσης του Τραμ».

«Θέσαμε το ζήτημα της απομάκρυνσης περιπτέρων. Κατά την Αττικό Μετρό θα μετακινηθούν με έξοδα της εταιρείας 15 περίπτερα. Ζητήσαμε να γίνουν προσπάθειες μείωσης ή και μηδενισμού του αριθμού. Ο κ. Δήμαρχος μιλάει για την ανάγκη κατάργησης 18 περιπτέρων λόγω του Τραμ, αλλά και 124 λόγω αναπλάσεων. Σε εποχή κρίσης, οι βιοπαλαιστές περιπτερούχοι πρέπει να προστατευθούν και όχι να τεθούν υπό διωγμόν.

«Tέλος σε σχέση με την κατασκευή του Τραμ ας σημειώσουμε ότι παρότι το Λιμάνι της Αγωνίας από το 2006 ζητούσε την κατασκευή του έργου του Τραμ χωρίς υπέργεια καλώδια και κολώνες, καμιά δημοτική αρχή μέχρι σήμερα ούτε υιοθέτησε ούτε πολύ περισσότερο διεκδίκησε την πρόταση. Με αποτέλεσμα, το Τραμ θα έλθει φέρνοντας υπέργεια καλώδια. Αντίθετα, στην Αθήνα το νέο Τραμ κατασκευάζεται με υπόγεια ρευματοδότηση χωρίς υπέργεια καλώδια!»

Κλείνοντας τις δηλώσεις του ο Θοδωρής Δρίτσας, τόνισε ότι στη νέα εποχή για τον Πειραιά μετά τις εκλογές του Μαΐου, ο Δήμος Πειραιά με νέα Δημοτική Αρχή θα διεκδικήσει τον πρώτο λόγο στο σχεδιασμό όλων των υποδομών της πόλης. Γιατί την πόλη πρέπει να την κυβερνά ο ίδιος ο λαός της.

 


Σχετικά άρθρα

Τελευταια

Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΑΤΤΙΚΗΣ