Εφημερίδα Κοινωνική

Είπε αλήθειες ο Γιώργος Γράτσος

 Breaking News

Είπε αλήθειες ο Γιώργος Γράτσος
11 Ιανουαρίου 2014

«Χωρίς Ναυτιλία… δεν πάμε πουθενά ως χώρα»

Οι εφοπλιστές πηγαίνουν όπου υπάρχουν δουλειές και μπορούν να λειτουργούν απρόσκοπτα και ανταγωνιστικά!

 Στην ομιλία του κατά την κοπή πίτας του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδας την Πέμπτη 9 Ιανουαρίου ο Πρόεδρος του ΝΕΕ Γεώργιος Γράτσος αναφέρθηκε στο διαχρονικό ρόλο και την προσφορά της Ναυτιλίας στην οικονομία και την ανάπτυξη της χώρας μας και στην ανταγωνιστικότητα της ελληνικής σημαίας. Μίλησε επίσης για σημαντικά θέματα που αφορούν τον θαλάσσιο τουρισμό, τα κρουαζιερόπλοια, την ακτοπλοΐα, τη ναυτιλία μικρών αποστάσεων, τη ναυπηγοεπισκευή και την Ελλάδα ως διαμετακομιστικό κέντρο. Μεταξύ άλλων ο Πρόεδρος του ΝΕΕ αναφέρει :

Θαλάσσιος Τουρισμός - Σκάφη Αναψυχής

Συνδράμαμε στην προσπάθεια διαμόρφωσης νομοθετικού πλαισίου για τον θαλάσσιο τουρισμό με στόχο την ανταγωνιστικότητα και την ανάπτυξη του κλάδου προς όφελος της Εθνικής οικονομίας. Η προσέλκυση σκαφών αναψυχής δημιουργεί πολλές θέσεις εργασίας. Το 2013 διαμορφώθηκαν 2 σχέδια νόμου. Τα δεύτερο πιστεύουμε ότι σύντομα θα κατατεθεί στη Βουλή. Το ΝΕΕ στις εισηγήσεις του σταθερά υποστηρίζει ότι αν νομοθετηθούν τέλη, αυτά πρέπει να είναι ανταγωνιστικά και χαμηλότερα άλλων γειτονικών χωρών, για να προσελκύσουμε περισσότερα ξένα σκάφη να ελλιμενίζονται στις Ελληνικές μαρίνες. Έτσι μόνον θα αυξηθεί η προσφορά του κλάδου στην Εθνική οικονομία. Αυτό γίνεται μέσω των αγορών, της συντήρησης και λειτουργίας τους. Τα πολλά έσοδα έρχονται από αυξημένο τζίρο. Όχι από υπερφορολόγηση. Πρόσφατα ο ημερήσιος τύπος (ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 3/1/13) ανέφερε ότι εν όψει των νέων διατάξεων φεύγουν σκάφη αναψυχής αλλοδαπών κυρίως ιδιοκτητών για πιο φιλόξενους προορισμούς (Κροατία, Μαυροβούνιο, Τουρκία). Πρέπει επιτέλους να γίνει συνείδηση ότι ζούμε σε μια παγκοσμιοποιημένη κοινωνία της αγοράς όπου η ανταγωνιστικότητα και η ποιότητα προσελκύουν. Η ελαστικότητα της ζήτησης είναι κανόνας. Συνεχώς δημιουργούντα αλλού, άλλες, πιο συμφέρουσες επιλογές για να προσελκύουν. Έτσι πρέπει να κάνουμε και εμείς. Νοοτροπίες που εφαρμόστηκαν σε κλειστές οικονομίες απέτυχαν παταγωδώς. Ατυχώς υπάρχουν ακόμη αρκετοί σε καίριες θέσεις που διατηρούν παρόμοιες αντιλήψεις. Έτσι όμως καταστρέφουν μια χώρα με ασύγκριτες δυνατότητες να αναπτυχθεί ως τουριστικό, ναυτιλιακό και διαμετακομιστικό κέντρο της Ανατολικής Μεσογείου, δημιουργώντας ανάπτυξη και πολλές θέσεις εργασίας.

Κρουαζιερόπλοια

Το ΝΕΕ χρόνια τώρα εισηγείτο την αλλαγή του Νόμου περί κρουαζιέρας ούτως ώστε να προσελκύσουμε κρουαζιερόπλοια κυρίως για home porting, δραστηριότητα που θα αύξανε σημαντικά τις θέσεις εργασίας. Τελικά άλλαξε το 2012. Τα πλεονεκτήματα της Ελλάδας είναι σημαντικά: μικρότερες διαδρομές, λιγότερα καύσιμα και πιθανότατα περισσότερες προσεγγίσεις. Τα συγκριτικά πλεονεκτήματα αυτά ακυρώνονται από τα ακριβά τέλη του «Ελ. Βενιζέλος» που το κατέστησαν περιφερειακό αεροδρόμιο. Άλλο ένα παράδειγμα της ίδιας αποτρεπτικής για την ανάπτυξη νοοτροπίας. Δεν υπάρχουν απευθείας συνδέσεις με χώρες όπως Αμερική, Καναδάς, Κίνα (γενικότερα Άπω Ανατολή) και Αυστραλία από όπου προέρχονται οι περισσότεροι επιβάτες. Αρνητικές επίσης είναι οι ανεπαρκείς και χρονοβόρες οδικές διαδρομές και οι γνωστές πια σε όλους μας διαδηλώσεις που τακτικά παραλύουν το κέντρο της Αθήνας. Είναι εθνικό συμφέρον να αλλάξουμε νοοτροπία για να μεγιστοποιήσουμε τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας μας.

Ακτοπλοΐα

Το ΝΕΕ σε συνεργασία με το ΣΕΕΝ συνέβαλλε στην βελτίωση του νομοθετικού πλαισίου λειτουργίας των πλοίων της ακτοπλοΐας. Ακόμη χρειάζονται σημαντικές βελτιώσεις για να μπορέσει η ακτοπλοϊα να εργάζεται παραγωγικά, να μειωθεί το κόστος των εισιτηρίων και να γίνουν βιώσιμες οι εταιρείες. Ενώ η Ελληνική ακτοπλοΐα άρχισε δυναμικά την ανανέωσή της την δεκαετία του ’90, λόγω της Ελληνικής νομοθεσίας σήμερα έχει συρρικνωθεί, έχει ζημίες και εξαγοράζεται από αλλοδαπούς. Ατυχώς διαχρονικά η νομοθεσία μας ακυρώνει επιχειρηματικές προσπάθειες και τα συγκριτικά πλεονέκτημα της χώρας μας.

Ναυτιλία Μικρών Αποστάσεων

Η πολιτική της ΕΕ για τη ναυτιλία μικρών αποστάσεων ξεκίνησε με την πρόθεση να ενισχυθεί και να αναπτυχθεί ως φιλικότερο μέσο μεταφοράς για το περιβάλλον, χωρίς αυτή η πρόθεση να έχει γίνει έργο, το αντίθετο μάλιστα. Οι μεταφορές με πλοία είναι περιβαλλοντικά φιλικότερες αλλά καθυστερούν. Οι καθυστερήσεις κοστίζουν, έτσι απωθούν. Το ποσοστό οδικών μεταφορών στη Ε.Ε. αυξήθηκε από το 1995 στο 2010 παρά τις διάφορες προσπάθειες ενίσχυσης των θαλασσίων μεταφορών (Marco Polo, Motorways of the seas, TEN-T κλπ.). Έτσι αυξήθηκαν και οι ρύποι. Με την θέσπιση ακριβότερου πετρελαίου με χαμηλή περιεκτικότητα θείου το πρόβλημα θα χειροτερέψει. Για να επιτευχθεί η αύξηση της περιβαλλοντικά φιλικότερης μεταφοράς δια θαλάσσης πρέπει να αντιμετωπισθούν αποτελεσματικά όλοι οι παράγοντες που αυξάνουν το κόστος και απωθούν την μεταφορά φορτίων δια θαλάσσης. Το ΝΕΕ μελέτησε τα αποτελέσματα των Ευρωπαϊκών πολιτικών για την ανάπτυξη της Ν.Μ.Α. Θεωρούμε ότι η μελέτη αυτή δημιουργεί ισχυρά επιχειρήματα για την επανεξέταση και αναθεώρηση των πολιτικών της ΕΕ.

Αναπτυξιακή Εθνική Ναυτιλιακή Στρατηγική

Όλα τα ανωτέρω και άλλα αναφέρονται στο πόνημα του ΝΕΕ «Αναπτυξιακή Εθνική Ναυτιλιακή Στρατηγική» που έγινε με στοιχεία από έρευνες ετών, πρωτοπαρουσιάστηκε στα Ποσειδώνια 2012 και έχει υποβληθεί από καιρού σε όλους του αρμόδιους Υπουργούς. Το πόνημα ,που είναι αναρτημένο στην ιστοσελίδα του ΝΕΕ, επικαιροποιείται τακτικά και αναφέρεται σε όλους τους τομείς και τις κατηγορίες πλοίων, λιμάνια, χερσαία μέσα μεταφοράς, ναυπηγήσεις κ.α., με σκοπό και προοπτική η χώρα μας να αναδειχθεί ως ναυτιλιακό, οικονομικό, τουριστικό και διαμετακομιστικό κέντρο της Ανατολικής Μεσογείου για φορτία από την Άπω Ανατολή προς Ευρώπη. Με ικανοποίηση πληροφορηθήκαμε την επιτυχή προσπάθεια του Ευρωβουλευτή κου Γεωργίου Κουμουτσάκου να ενσωματώσει μέρος του ανωτέρω σκεπτικού στο καινούργιο πρόγραμμα των «Διευρωπαϊκών δικτύων μεταφορών». Θα ανακάμψουμε μόνο όταν αλλάξουμε νοοτροπία και δημιουργήσουμε ένα σταθερό, φιλόξενο νομοθετικό πλαίσιο. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι αυτή η κυβέρνηση θα καταφέρει να μεγιστοποιήσει αυτά, τα ευκόλως εφικτά ωφέλει για την ανάπτυξη της Εθνικής οικονομίας. Η επιτυχία θέλει σαφείς στόχους και καθαρή σκέψη!

 

 


 



Σχετικά άρθρα

Τελευταια

Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΑΤΤΙΚΗΣ