Εφημερίδα Κοινωνική

Γ.Κουμουτσάκος: Ευκαιρία για την Ελλάδα τα «Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών»

Γ.Κουμουτσάκος: Ευκαιρία για την Ελλάδα τα «Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών»
04 Δεκεμβρίου 2013

Την αγωνία του να μην χαθούν 23 δισ. ευρώ από το νέο πρόγραμμα «Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών», που εγκρίθηκαν από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και αφορούν έργα για τον εκσυγχρονισμό του δικτύου μεταφορών στην Ευρώπη, εξέφρασε την Παρασκευή  κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου ο Γ. Κουμουτσάκος.

Ειδικότερα, ο ευρωβουλευτής της ΝΔ, αναφέρθηκε στη σημασία να ενταχθεί το ελληνικό δίκτυο με τρόπο ολοκληρωμένο και αποτελεσματικό στο πλέγμα των διευρωπαϊκών μεταφορικών δικτύων, σημειώνοντας πως η διάθεση των 23 δισ. ευρώ, συνολικά για την περίοδο 2014- 2020, θα διοχετευθούν για έργα στην Ευρώπη, υπό αυστηρές προϋποθέσεις και κατόπιν «στενής παρακολούθησης από τεχνοκράτες της ευρωζώνης».

«Είναι ευκαιρία για την Ελλάδα, λόγω και της οικονομικής της κατάστασης, να μπορέσει να αξιοποιήσει κονδύλια για να αναδείξει τον ρόλο της κομβικής χώρας- πύλης» είπε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε πως δεν αρκεί μόνον η πλεονεκτική γεωγραφική της θέση, αλλά απαιτείται επειγόντως εκσυγχρονισμός, αναβάθμιση και κατασκευή υποδομών και υπηρεσιών στις μεταφορές και στην εφοδιαστική αλυσίδα- «logistics».

Τα εν λόγω κεφάλαια αυτά θα διοχετευθούν μέσω του νέου χρηματοδοτικού εργαλείου «Συνδέοντας την Ευρώπη» (Connecting Europe Facility-CEF). Σύμφωνα με εκτιμήσεις, κάθε 1 δισ. ευρώ επενδύσεων σε υποδομές μεταφορών, μπορεί να δημιουργήσει έως και 18.000 θέσεις εργασίας.

Τα προγράμματα αυτά μπορούν να συμβάλουν αποφασιστικά στην ανάπτυξη, την ανταγωνιστικότητα και την καινοτομία της ευρωπαϊκής οικονομίας. Ειδικά για την Ελλάδα, ο κ. Κουμουτσάκος, ανέφερε πως τα έργα θα εστιαστούν στο ελληνικό τμήμα του «Διαδρόμου Ανατολής Μεσογείου: Λευκωσία- Πειραιάς- Θεσσαλονίκη- Μπουργκάς- τουρκικά σύνορα- Αμβούργο- Ροστόκ» και της «Σιδηροδρομικής Εγνατίας Οδού». Τα κύρια λιμάνια της Ελλάδας μπορούν να επωφεληθούν επίσης από τις δυνατότητες του εργαλείου «Συνδέοντας την Ευρώπη». Στόχος θα πρέπει να είναι η αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών και των χερσαίων συνδέσεών τους με ένα εκσυγχρονισμένο εμπορευματικό σιδηροδρομικό δίκτυο, καθώς και η ανάπτυξη ή και βελτίωση συνδέσεων με άλλα ευρωπαϊκά και διεθνή λιμάνια που χρησιμοποιούν τις «Λεωφόρους της Θάλασσας».

Σε ερώτηση αν υπήρξε και αν υπάρχει συνεργασία με τους αρμόδιους υπουργούς Μεταφορών και Ναυτιλίας, απάντησε πως υπήρξε συνεργασία κατά τη διαμόρφωση της πρότασης σε ό,τι αφορά την Ελλάδα επισημαίνοντας, όμως, ότι «θα ήθελα μεγαλύτερο δυναμισμό, θάρρος και προοπτική από ελληνικής πλευράς».

 

 

Πηγή: capital.gr


Σχετικά άρθρα

Τελευταια

Εφημερεύοντα Φαρμακεία ΑΤΤΙΚΗΣ